Έξι ημέρες θα διαρκέσει η νέα απεργία του Συνδικάτου Γερμανών Μηχανοδηγών (GDL) και ήδη από την πρώτη ημέρα η υπομονή πολλών επιβατών φαίνεται να έχει εξαντληθεί. Σε ρεπορτάζ της η Süddeutsche Zeitung του Μονάχου παραθέτει απόψεις απλών επιβατών, εργαζομένων ή φοιτητών, που μετακινούνται κάθε μέρα με προαστιακούς ή ακόμη τρένα μεγάλων αποστάσεων από πόλη σε πόλη. Αυτή είναι άλλωστε μια γνωστή καθημερινότητα στη Γερμανία, με εκατομμύρια πολίτες να επιλέγουν το τρένο ως μέσο μετακίνησης σε αντίθεση με άλλες χώρες.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, σε γενικές γραμμές οι επιβάτες θεωρούν ότι η εξαήμερη απεργία ξεπερνά τα όρια. Κάποιοι μάλιστα θεωρούν υπερβολικό το αίτημα για 35 ώρες εργασίας όταν όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι κατά κανόνα ακολουθούν, ακόμη τουλάχιστον, το κλασικό μοντέλο εργασίας 9.00 με 17.00. Αναγνωρίζουν ωστόσο τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες των μηχανοδηγών, ενός κλάδου που συν τοις άλλοις αντιμετωπίζει και ελλείψεις προσωπικού.
Γερμανία: Οι τράπεζες πρέπει να προετοιμαστούν για την ύφεση που έρχεται
Ο «εγωκεντρικός» Βεζέλσκι και το «όχι» του Βίσινγκ
Το Συνδικάτο των Μηχανοδηγών υπό τον επικεφαλής του Κλάους Βεζέλσκι, ανένδοτο και «εγωκεντρικό» όπως τον χαρακτηρίζει ο Γερμανικός Τύπος, είναι ανυποχώρητο στις διεκδικήσεις για 35ωρο, γενναίες μισθολογικές αυξήσεις, καλύτερες συνθήκες εργασίας τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα και εφάπαξ επίδομα για τον πληθωρισμό ύψους 3.000 ευρώ. Η εργοδοσία, η Deutsche Bahn, αντιπροτείνει 37ωρο, χωρίς όμως να το δέχονται οι μηχανοδηγοί.
Train drivers in Germany began their longest-ever strike, stranding commuters and piling pain on the country's economy — with both sides far from agreement. pic.twitter.com/07Vy8hM8Qj
— DW News (@dwnews) January 24, 2024
Με νέες δηλώσεις του ο Φιλελεύθερος υπ. Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ αναφέρει στη γερμανική ραδιοφωνία DLF ότι «μια διαρκής επιβάρυνση της γερμανικής κοινωνίας μέσω απεργιών στα τρένα είναι απαράδεκτη» χαρακτηρίζοντας τη στάση του ισχυρού Συνδικάτου των Μηχανοδηγών «μη επικοιδομητική» και καλεί τους μηχανοδηγούς να διαπραγματευθούν για τα αιτήματά τους υπεύθυνα.
Σε θέση μάχης παραμένουν και οι αγρότες
Στο μεταξύ εβδομάδα ανασύνταξης, συντονισμού και σχεδιασμού των επόμενων κινητοποιήσεων είναι αυτή που διανύουμε και για τους Γερμανούς αγρότες. Εάν δεν υπάρξει υποχώρηση του κυβερνητικού συνασπισμού στο θέμα του αγροτικού ντίζελ, θα συνεχίσουν τις διαδηλώσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Γερμανών Αγροτών Γιοάχιμ Ρούκβιντ στην «Πράσινη Εβδομάδα» του Βερολίνου.
Ημέρα «κλειδί» σύμφωνα με γερμανικές ιστοσελίδες αγροτών αναμένεται να είναι η 26η Ιανουαρίου, κατά την οποία η Γερμανική Βουλή καλείται να εγκρίνει τον προϋπολογισμό του 2024. Στη συνέχεια ο προϋπολογισμός θα πρέπει να περάσει στις 2 Φεβρουαρίου και από το δεύτερο νομοθετικό σώμα, το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο.
Την ίδια ώρα συνεχίζονται μικρότερης εμβέλειας αγροτικές κινητοποιήσεις σε όλη τη Γερμανία, σήμερα στο Κάσελ και αύριο στο Μάιντς, όπου αναμένεται να αφιχθεί και ο υπ. Οικονομίας και Ενέργειας Ρόμπερτ Χάμπεκ για ένα επιχειρηματικό φόρουμ. Μένει να φανεί αν θα του επιφυλάξουν την ίδια υποδοχή, όπως στις αρχές του έτους, εμποδίζοντάς τον να κατέβει από φέριμποτ στη βόρεια Γερμανία.
Και οι αγρότες του Βρανδεμβούργου ζεσταίνουν τις μηχανές των τρακτέρ. Μάλιστα σύμφωνα με την Ένωση Αγροτών Βρανδεμβούργου σχεδιάζουν να έρθουν και πάλι στο Βερολίνο στις 26 Ιανουρίου για να διαδηλώσουν έξω από τα κεντρικά γραφεία των Σοσιαλδημοκρατών, των Πρασίνων και των Φιλελευθέρων και να τους αφήσουν έγγραφο με τα αιτήματά τους και τις προτάσεις του κλάδου για την αγροτική μεταρρύθμιση. Μεγάλης κλίμακας αγροτική κινητοποίηση προετοιμάζεται το Σάββατο στο Μαγδεμβούργο από διάφορες αγροτικές ενώσεις της Σαξονίας.
Πηγή Deutsche Welle | Δήμητρα Κυρανούδη
Latest News
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley
Μειωμένα κέρδη για τη BP στο τρίτο τρίμηνο -
«Σύννεφα» για τη BP καθώς η μετοχή της εμφανίζει πτώση 19% απο την αρχή του έτους έναντι πτώσης 3,5% για τη Shell