
Έξι ημέρες θα διαρκέσει η νέα απεργία του Συνδικάτου Γερμανών Μηχανοδηγών (GDL) και ήδη από την πρώτη ημέρα η υπομονή πολλών επιβατών φαίνεται να έχει εξαντληθεί. Σε ρεπορτάζ της η Süddeutsche Zeitung του Μονάχου παραθέτει απόψεις απλών επιβατών, εργαζομένων ή φοιτητών, που μετακινούνται κάθε μέρα με προαστιακούς ή ακόμη τρένα μεγάλων αποστάσεων από πόλη σε πόλη. Αυτή είναι άλλωστε μια γνωστή καθημερινότητα στη Γερμανία, με εκατομμύρια πολίτες να επιλέγουν το τρένο ως μέσο μετακίνησης σε αντίθεση με άλλες χώρες.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, σε γενικές γραμμές οι επιβάτες θεωρούν ότι η εξαήμερη απεργία ξεπερνά τα όρια. Κάποιοι μάλιστα θεωρούν υπερβολικό το αίτημα για 35 ώρες εργασίας όταν όλοι οι υπόλοιποι κλάδοι κατά κανόνα ακολουθούν, ακόμη τουλάχιστον, το κλασικό μοντέλο εργασίας 9.00 με 17.00. Αναγνωρίζουν ωστόσο τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες των μηχανοδηγών, ενός κλάδου που συν τοις άλλοις αντιμετωπίζει και ελλείψεις προσωπικού.
Γερμανία: Οι τράπεζες πρέπει να προετοιμαστούν για την ύφεση που έρχεται
Ο «εγωκεντρικός» Βεζέλσκι και το «όχι» του Βίσινγκ
Το Συνδικάτο των Μηχανοδηγών υπό τον επικεφαλής του Κλάους Βεζέλσκι, ανένδοτο και «εγωκεντρικό» όπως τον χαρακτηρίζει ο Γερμανικός Τύπος, είναι ανυποχώρητο στις διεκδικήσεις για 35ωρο, γενναίες μισθολογικές αυξήσεις, καλύτερες συνθήκες εργασίας τα βράδια και τα Σαββατοκύριακα και εφάπαξ επίδομα για τον πληθωρισμό ύψους 3.000 ευρώ. Η εργοδοσία, η Deutsche Bahn, αντιπροτείνει 37ωρο, χωρίς όμως να το δέχονται οι μηχανοδηγοί.
Train drivers in Germany began their longest-ever strike, stranding commuters and piling pain on the country's economy — with both sides far from agreement. pic.twitter.com/07Vy8hM8Qj
— DW News (@dwnews) January 24, 2024
Με νέες δηλώσεις του ο Φιλελεύθερος υπ. Μεταφορών Φόλκερ Βίσινγκ αναφέρει στη γερμανική ραδιοφωνία DLF ότι «μια διαρκής επιβάρυνση της γερμανικής κοινωνίας μέσω απεργιών στα τρένα είναι απαράδεκτη» χαρακτηρίζοντας τη στάση του ισχυρού Συνδικάτου των Μηχανοδηγών «μη επικοιδομητική» και καλεί τους μηχανοδηγούς να διαπραγματευθούν για τα αιτήματά τους υπεύθυνα.
Σε θέση μάχης παραμένουν και οι αγρότες
Στο μεταξύ εβδομάδα ανασύνταξης, συντονισμού και σχεδιασμού των επόμενων κινητοποιήσεων είναι αυτή που διανύουμε και για τους Γερμανούς αγρότες. Εάν δεν υπάρξει υποχώρηση του κυβερνητικού συνασπισμού στο θέμα του αγροτικού ντίζελ, θα συνεχίσουν τις διαδηλώσεις, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Γερμανών Αγροτών Γιοάχιμ Ρούκβιντ στην «Πράσινη Εβδομάδα» του Βερολίνου.

Ημέρα «κλειδί» σύμφωνα με γερμανικές ιστοσελίδες αγροτών αναμένεται να είναι η 26η Ιανουαρίου, κατά την οποία η Γερμανική Βουλή καλείται να εγκρίνει τον προϋπολογισμό του 2024. Στη συνέχεια ο προϋπολογισμός θα πρέπει να περάσει στις 2 Φεβρουαρίου και από το δεύτερο νομοθετικό σώμα, το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο.
Την ίδια ώρα συνεχίζονται μικρότερης εμβέλειας αγροτικές κινητοποιήσεις σε όλη τη Γερμανία, σήμερα στο Κάσελ και αύριο στο Μάιντς, όπου αναμένεται να αφιχθεί και ο υπ. Οικονομίας και Ενέργειας Ρόμπερτ Χάμπεκ για ένα επιχειρηματικό φόρουμ. Μένει να φανεί αν θα του επιφυλάξουν την ίδια υποδοχή, όπως στις αρχές του έτους, εμποδίζοντάς τον να κατέβει από φέριμποτ στη βόρεια Γερμανία.
Και οι αγρότες του Βρανδεμβούργου ζεσταίνουν τις μηχανές των τρακτέρ. Μάλιστα σύμφωνα με την Ένωση Αγροτών Βρανδεμβούργου σχεδιάζουν να έρθουν και πάλι στο Βερολίνο στις 26 Ιανουρίου για να διαδηλώσουν έξω από τα κεντρικά γραφεία των Σοσιαλδημοκρατών, των Πρασίνων και των Φιλελευθέρων και να τους αφήσουν έγγραφο με τα αιτήματά τους και τις προτάσεις του κλάδου για την αγροτική μεταρρύθμιση. Μεγάλης κλίμακας αγροτική κινητοποίηση προετοιμάζεται το Σάββατο στο Μαγδεμβούργο από διάφορες αγροτικές ενώσεις της Σαξονίας.
Πηγή Deutsche Welle | Δήμητρα Κυρανούδη


Latest News

Μεγάλη, έως και επικίνδυνη, η έκθεση των ξένων στις αγορές των ΗΠΑ
H προειδοποίηση που απευθύνει η Deutsche Bank σε όσους έχουν επενδύσει στα αμερικανικά περιουσιακά στοιχεία

Το σχέδιο του Κρετίνσκι πίσω από εξαγορά της Daily Mail - Πώς σκοπεύει να την μεταμορφώσει
Η Royal Mail αναμένεται -εκτός απροόπτου- να περάσει στα χέρια του Τσέχου μεγιστάνα, Ντάνιελ Κρετίνσκι, στα τέλη Απριλίου

Με καθυστέρηση οι προπαραγγελίες του Nintendo Switch 2 λόγω δασμών
Η προπαραγγελίες για το Nintendo Switch 2 θα ξεκινήσουν στις 24 Απριλίου - Οι προπαραγγελίες είχαν αρχικά προγραμματιστεί για τις 9 Απριλίου

Επένδυση 256 εκατ. ευρώ από την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία Tofas
Η Αρχή Ανταγωνισμού στην Τουρκία ενέκρινε την πώληση της επιχείρησης τοπικής διανομής από την Stellantis στην Tofas

Οι ΗΠΑ ήταν ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών - Υστερα ήρθε... η Κίνα
Μέχρι τη δεκαετία του 1980 οι ΗΠΑ ήταν στην πραγματικότητα ο μεγαλύτερος παραγωγός για σπάνιες γαίες

Δύσκολο στοίχημα το Made in USA- Πώς θα γυρίσει η παραγωγή στις ΗΠΑ
Η αισιοδοξία των CEO's για την ενίσχυση της μεταποιητικής δραστηριότητας αλλά και οι επιφυλάξεις τους

Η διπλή «απειλή» Τραμπ για τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες [γραφήματα]
Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες από την Stellantis έως την BMW - Σε συνομιλίες ΕΕ και Κίνα για να αποφευχθούν τα χειρότερα

Η βιομηχανία διατηρεί την ανοδική της τάση στην οικονομία της Κίνας
Η Κίνα είναι σίγουρη και ικανή να σταθεροποιήσει την εκτεταμένη βιομηχανική της οικονομία, δηλώνουν αξιωματούχοι της χώρας

Βιετνάμ: Ο «μοναδικός δεσμός» με τις ΗΠΑ – Οι ασκήσεις ισορροπίας
Το Βιετνάμ είναι από τις πρώτες χώρες που έσπευσαν να διαπραγματευτούν με τις ΗΠΑ τους δασμούς - Η επίσκεψη του Σι Τζινπίνγκ

Ιαπωνία: Εξετάζει παραχωρήσεις σε σόγια και ρύζι στις συνομιλίες για τους δασμούς των ΗΠΑ
Οι ΗΠΑ ανέβαλαν για 90 μέρες τους «αμοιβαίους δασμούς» 24% στα Ιαπωνικά προϊόντα, ενώ σε ισχύ είναι ο καθολικός δασμός 10% και 25% για τα αυτοκίνητα