
Όταν η Volkswagen AG αποσχίστηκε από την Porsche AG στα τέλη του 2022, η επενδυτική κοινότητα είχε οραματιστεί ένα απόθεμα «supercars» που θα ανταγωνιζόταν τη Ferrari. Το όνειρο δεν έχει γίνει ακόμη πραγματικότητα και ορισμένοι επενδυτές αμφιβάλλουν ότι θα γίνει ποτέ.
Ενώ οι μετοχές της Ferrari έχουν εκτιναχθεί πάνω από 50% από τις αρχές του περασμένου έτους, οι αντίστοιχες της Porsche έχουν κατά περίπου το ένα πέμπτο, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή της αξία να πλησιάζει περισσότερο προς την ισοτιμία με εκείνη της πρώην μητρικής της, ήτοι μια μεγάλη απόσταση από μια διαφορά που κάποτε έφτανε τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ (43 δισεκατομμύρια δολάρια).
Ταυτόχρονα, ο δείκτης τιμής προς κέρδη της Porsche έχει πέσει σε επίπεδο μικρότερο από το ένα τέταρτο του αντίστοιχου της Ferrari, επιβαρυμένος από την ύφεση στην Κίνα – για μεγάλο χρονικό διάστημα η μεγαλύτερη αγορά της Porsche – αλλά και τις εμπλοκές στην παραγωγή που έπληξαν την κυκλοφορία βασικών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής έκδοσης του κορυφαίου σε πωλήσεις SUV Macan.
Οι προοπτικές
Οι προοπτικές για το 2024 δεν φαίνονται καλές, με την Porsche να ανακοινώνει στους αναλυτές την περασμένη εβδομάδα ότι ο όγκος των πωλήσεων θα είναι μάλλον αμετάβλητος.
Η Porsche θα επικεντρωθεί «στην ανάπτυξη με προσανατολισμό στην αξία και σε ένα σταθερό επίπεδο πωλήσεων» το 2024, τονίζει η εταιρεία σε ηλεκτρονική απάντηση σε ερωτήσεις, προσθέτοντας πως «Θέτουμε τις βάσεις για το μέλλον και αναβαθμίζουμε τέσσερις από τις έξι σειρές μοντέλων».
Αμέσως μετά την αρχική δημόσια προσφορά, η αποτίμηση της Porsche τιμολόγησε τις μετοχές της σε έναν μελλοντικό δείκτη PE περίπου στο 20, που μοιάζει με αυτόν άλλων πολυτελών εμπορικών σημάτων όπως η LVMH, αλλά απέχει αρκετά από τον δείκτη 40 της Ferrari. Εξακολουθούσε να είναι σημαντικά υψηλότερος από τον δείκτη PE της VW που ήταν κάτω από 5.
Η τιμολόγηση
Η τιμολόγηση και ένα αρχικό ράλι στη μετοχή τροφοδοτήθηκαν εν μέρει από «τους κατόχους της VW που πουλάνε VW και αγοράζουν Porsche, καθώς και από τους επενδυτές αυτοκινήτων που αναζητούν παρόμοιες επιτυχίες όπως με τη Ferrari», δήλωσε ο Tom Narayan, αναλυτής της RBC Capital Markets. Η επακόλουθη πτώση είχε «περισσότερο να κάνει με την Porsche ειδικά», είπε.
Κεντρικό ρόλο στην απογοήτευση των επενδυτών παίζει το πόσο λίγες επιλογές έχει η Porsche για να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση στην Κίνα και η έκταση του κινδύνου υλοποίησης όσον αφορά την παρουσίαση νέων μοντέλων, σύμφωνα με τον Michael Dean, αναλυτή της Bloomberg Intelligence.
Σε αντίθεση με τη Ferrari, της οποίας το επιχειρηματικό μοντέλο (σπάνια αυτοκίνητα) την οδηγεί sold-out που εκτείνεται αρκετά χρόνια προς τα εμπρός, η Porsche είναι περισσότερο δεσμευμένη στις μακροοικονομικές δυνάμεις, με το μερίδιο των εσόδων από την Κίνα να μειώνεται στο 26% το πρώτο εξάμηνο του 2023, από σχεδόν το ένα τρίτο το προηγούμενο έτος.
Η παρουσίαση του ηλεκτρικού Macan
Επίσης, έχουν συντελεστεί δύο χρόνια καθυστερήσεων για το λανσάρισμα του ηλεκτρικού Macan, το οποίο τώρα έχει προγραμματιστεί για την Πέμπτη στη Σιγκαπούρη. Την ίδια στιγμή, το βραχυπρόθεσμο μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων φαίνεται λιγότερο ρόδινο με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν κάμψη.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο άσχημα τα νέα για τους επενδυτές της Porsche. Η πτώση της μετοχής της έχει δώσει περιθώρια να ξεπεράσει την Ferrari τους επόμενους 12 μήνες, με τον μέσο όρο των τιμών-στόχων των αναλυτών που παρακολουθεί το Bloomberg να δείχνει 34% κέρδη, έναντι περίπου 8% για την ιταλική αντίπαλό της και 32% για τη VW.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο άσχημα τα νέα για τους επενδυτές της Porsche. Η πτώση της μετοχής της έχει δώσει περιθώρια να ξεπεράσει την Ferrari κατά τους επόμενους 12 μήνες, με τον μέσο όρο των τιμών-στόχων των αναλυτών που παρακολουθεί το Bloomberg να δείχνει 34% κέρδη, έναντι περίπου 8% για την ιταλική αντίπαλό της και 32% για τη VW.
Παρόλα αυτά, οι επενδυτές θα αναζητήσουν αποδείξεις προτού η Porsche ανακτήσει την αρχική αισιοδοξία από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, δήλωσε η Swetha Ramachandran, διαχειρίστρια κεφαλαίων στην Artemis Investment Management.


Latest News

Τι συμβαίνει όταν σταματά η επιστήμη
Ο Τραμπ κόβει τις επιχορηγήσεις για την έρευνα - Στον αέρα 300.000 επιστήμονες σε 2.500 Πανεπιστήμια, ιατρικές σχολές και ερευνητικά ιδρύματα.

Διπλάσια χρήματα απο τον CEO της Deutsche Bank έβγαλε πέρυσι, στέλεχος της τράπεζας
Οι αμοιβές του υπάλληλου της Deutsche Bank το 2024 , έφτασαν τα 18 εκατ. ευρώ - Συνολικά 647 άτομα απο το προσωπικό είχαν κέρδη πάνω απο ένα εκατ. ευρώ

Σε ρυθμούς τεχνητής νοημοσύνης «τρέχει» η Κίνα - Υπάρχει όμως κίνδυνος «φούσκας»;
Η Κίνα περνά μια περίοδο αντίστοιχη με την ευφορία της Wall Street για την τεχνητή νοημοσύνη - Τα ισχυρά χαρτιά και οι αδυναμίες

Το «αθόρυβο» στοίχημα πίσω από την επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές
Traders και διαχειριστές κεφαλαίων αναζητούν ρωσικά assets στοιχηματίζοντας στην επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές

Εκτός του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου οι λομπίστες της Huawei
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ακολουθεί ένα κύμα αναζητήσεων και συλλήψεων στο πλαίσιο έρευνας για διαφθορά, απο τις βελγικές δικαστικές αρχές

Deutsche Bank: Πρώην κορυφαίο στέλεχος ζητά αποζημίωση 152 εκατ. ευρώ για την υπόθεση της Monte Paschi
Η υπόθεση αφορά την Banca Monte dei Paschi di Siena, μια από τις παλιότερες τράπεζες του κόσμου

Με νέες κυρώσεις απειλεί τη Μόσχα η G7 αν δεν συμφωνήσει στην κατάπαυση του πυρός
Ο Ρούμπιο ενώνει τη φωνή του με άλλους υπουργούς Εξωτερικών στην προσπάθειά τους να αυξήσουν την πίεση στον Πούτιν

Η ιταλική Terna θα επενδύσει 23 δισ. ευρώ για τη αναβάθμιση δικτύων
Η Terna ανέφερε ότι η δυναμικότητα ανταλλαγής ενέργειας μεταξύ των αγορών θα φτάσει τα 39 GW από τα σημερινά 16 GW

Σε υψηλό 32 ετών οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Τα χειρότερα από τα αναμενόμενα στοιχεία έρχονται λίγες μέρες πριν από την επόμενη συνεδρίαση της Federal Reserve για τα επιτόκια

Εξαίρεση του καφέ απο τους δασμούς ζητά η βιομηχανία απο τον Τραμπ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας και καταναλωτής καφέ στον κόσμο