Όταν η Volkswagen AG αποσχίστηκε από την Porsche AG στα τέλη του 2022, η επενδυτική κοινότητα είχε οραματιστεί ένα απόθεμα «supercars» που θα ανταγωνιζόταν τη Ferrari. Το όνειρο δεν έχει γίνει ακόμη πραγματικότητα και ορισμένοι επενδυτές αμφιβάλλουν ότι θα γίνει ποτέ.
Ενώ οι μετοχές της Ferrari έχουν εκτιναχθεί πάνω από 50% από τις αρχές του περασμένου έτους, οι αντίστοιχες της Porsche έχουν κατά περίπου το ένα πέμπτο, με αποτέλεσμα η χρηματιστηριακή της αξία να πλησιάζει περισσότερο προς την ισοτιμία με εκείνη της πρώην μητρικής της, ήτοι μια μεγάλη απόσταση από μια διαφορά που κάποτε έφτανε τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ (43 δισεκατομμύρια δολάρια).
Ταυτόχρονα, ο δείκτης τιμής προς κέρδη της Porsche έχει πέσει σε επίπεδο μικρότερο από το ένα τέταρτο του αντίστοιχου της Ferrari, επιβαρυμένος από την ύφεση στην Κίνα – για μεγάλο χρονικό διάστημα η μεγαλύτερη αγορά της Porsche – αλλά και τις εμπλοκές στην παραγωγή που έπληξαν την κυκλοφορία βασικών μοντέλων, συμπεριλαμβανομένης της ηλεκτρικής έκδοσης του κορυφαίου σε πωλήσεις SUV Macan.
Οι προοπτικές
Οι προοπτικές για το 2024 δεν φαίνονται καλές, με την Porsche να ανακοινώνει στους αναλυτές την περασμένη εβδομάδα ότι ο όγκος των πωλήσεων θα είναι μάλλον αμετάβλητος.
Η Porsche θα επικεντρωθεί «στην ανάπτυξη με προσανατολισμό στην αξία και σε ένα σταθερό επίπεδο πωλήσεων» το 2024, τονίζει η εταιρεία σε ηλεκτρονική απάντηση σε ερωτήσεις, προσθέτοντας πως «Θέτουμε τις βάσεις για το μέλλον και αναβαθμίζουμε τέσσερις από τις έξι σειρές μοντέλων».
Αμέσως μετά την αρχική δημόσια προσφορά, η αποτίμηση της Porsche τιμολόγησε τις μετοχές της σε έναν μελλοντικό δείκτη PE περίπου στο 20, που μοιάζει με αυτόν άλλων πολυτελών εμπορικών σημάτων όπως η LVMH, αλλά απέχει αρκετά από τον δείκτη 40 της Ferrari. Εξακολουθούσε να είναι σημαντικά υψηλότερος από τον δείκτη PE της VW που ήταν κάτω από 5.
Η τιμολόγηση
Η τιμολόγηση και ένα αρχικό ράλι στη μετοχή τροφοδοτήθηκαν εν μέρει από «τους κατόχους της VW που πουλάνε VW και αγοράζουν Porsche, καθώς και από τους επενδυτές αυτοκινήτων που αναζητούν παρόμοιες επιτυχίες όπως με τη Ferrari», δήλωσε ο Tom Narayan, αναλυτής της RBC Capital Markets. Η επακόλουθη πτώση είχε «περισσότερο να κάνει με την Porsche ειδικά», είπε.
Κεντρικό ρόλο στην απογοήτευση των επενδυτών παίζει το πόσο λίγες επιλογές έχει η Porsche για να αντιμετωπίσει την επιβράδυνση στην Κίνα και η έκταση του κινδύνου υλοποίησης όσον αφορά την παρουσίαση νέων μοντέλων, σύμφωνα με τον Michael Dean, αναλυτή της Bloomberg Intelligence.
Σε αντίθεση με τη Ferrari, της οποίας το επιχειρηματικό μοντέλο (σπάνια αυτοκίνητα) την οδηγεί sold-out που εκτείνεται αρκετά χρόνια προς τα εμπρός, η Porsche είναι περισσότερο δεσμευμένη στις μακροοικονομικές δυνάμεις, με το μερίδιο των εσόδων από την Κίνα να μειώνεται στο 26% το πρώτο εξάμηνο του 2023, από σχεδόν το ένα τρίτο το προηγούμενο έτος.
Η παρουσίαση του ηλεκτρικού Macan
Επίσης, έχουν συντελεστεί δύο χρόνια καθυστερήσεων για το λανσάρισμα του ηλεκτρικού Macan, το οποίο τώρα έχει προγραμματιστεί για την Πέμπτη στη Σιγκαπούρη. Την ίδια στιγμή, το βραχυπρόθεσμο μέλλον των ηλεκτρικών οχημάτων φαίνεται λιγότερο ρόδινο με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν κάμψη.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο άσχημα τα νέα για τους επενδυτές της Porsche. Η πτώση της μετοχής της έχει δώσει περιθώρια να ξεπεράσει την Ferrari τους επόμενους 12 μήνες, με τον μέσο όρο των τιμών-στόχων των αναλυτών που παρακολουθεί το Bloomberg να δείχνει 34% κέρδη, έναντι περίπου 8% για την ιταλική αντίπαλό της και 32% για τη VW.
Ωστόσο, δεν είναι μόνο άσχημα τα νέα για τους επενδυτές της Porsche. Η πτώση της μετοχής της έχει δώσει περιθώρια να ξεπεράσει την Ferrari κατά τους επόμενους 12 μήνες, με τον μέσο όρο των τιμών-στόχων των αναλυτών που παρακολουθεί το Bloomberg να δείχνει 34% κέρδη, έναντι περίπου 8% για την ιταλική αντίπαλό της και 32% για τη VW.
Παρόλα αυτά, οι επενδυτές θα αναζητήσουν αποδείξεις προτού η Porsche ανακτήσει την αρχική αισιοδοξία από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, δήλωσε η Swetha Ramachandran, διαχειρίστρια κεφαλαίων στην Artemis Investment Management.
Latest News
Πώς αμύνονται οι Βρετανοί στην ακρίβεια - Γιατί «σήκωσαν» μετρητά 1 δισ. λίρες σε ένα μήνα
Οι αναλήψεις μετρητών στα υποκαταστήματα του Post Office στη Βρετανία ξεπέρασαν το 1 δισ. λίρες τον Δεκέμβριο
Οι πρώτες συμβουλές του Ντίμον στον Τραμπ - Σε ποια θέματα δίνει προτεραιότητα
Ο CEO της JP Morgan ρωτήθηκε τι θα συμβούλευε τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο των ΗΠΑ - Αυτή είναι η απάντησή του
Γιατί το μεγαλύτερο συνταξιοδοτικό ταμείο της Ευρώπης πούλησε μερίδιό του στην Tesla
«Είχαμε πρόβλημα» με το πακέτο αμοιβών του Μασκ, δήλωσε εκπρόσωπος του Stichting Pensioenfonds ABP
Γιατί ο Τζεφ Μπέζος δεν ανησυχεί για τους δεσμούς Μασκ-Τραμπ στην διαστημική κούρσα
Ο ιδρυτής της Amazon, Τζεφ Μπέζος, παρακολουθεί την πρώτη εκτόξευση του New Glenn της Blue Origin
Ρεκόρ εξαγωγών και εκτόξευση εισαγωγών της Κίνας με φόντο τους δασμούς Τραμπ
Τα εμπορικά στοιχεία για την Κίνα τον Δεκέμβριο ξεπέρασαν τις προσδοκίες με μεγάλη διαφορά,
Από τη Shein στο Vinted - Το πέρασμα από τη γρήγορη μόδα στα μεταχειρισμένα
Zalpha, Millennials και Gen X περνούν από τη μια εμμονή στην άλλη - Γιατί αφήνουν τη Shein και «πιάνουν» το Vinted
Τα μισά αεροσκάφη της Airbus παρέδωσε η Boeing το 2024
Αυξάνεται η δυσπιστία για το αν η αμερικανική Boeing θα επιτύχει να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής της, όπως είχε ανακοινώσει
Tέλος στην τηλεργασία βάζει η JP Morgan - Ζητά να επιστρέψουν όλοι πίσω στα γραφεία
Μεγάλες οι αντιδράσεις των εργαζομένων - Ποια θέματα θέτουν υπόψη της εταιρείας (JP Morgan), η οποία...έκλεισε τα σχόλια στη σχετική ανάρτηση
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
Στις στάχτες το Λος Άντζελες - Ετοιμάζει «σχέδιο Μάρσαλ» ενόψει Ολυμπιακών 2028
Ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια μίλησε στο NBC για τα σχέδιά του σχετικά με την ανοικοδόμηση του Λος Άντζελες στον απόηχο των πυρκαγιών