![Ίλον Μασκ: Υπόσχεται ένα νέο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/μασκ.jpeg)
Μια νέα σελίδα θέλει να ανοίξει η Tesla, όπως υποδηλώνει η κινησή της να ενημερώσει τους προμηθευτές της ότι σκοπεύει να ξεκινήσει την παραγωγή ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος μαζικής αγοράς.
Με την κωδική ονομασία «Redwood», το νέο μοντέλο που παραπέμπει σε ένα συμπαγές crossover, θα αρχίζει να κατασκευάζεται στα μέσα του 2025, όπως αποκάλυψε το Reuters.
Tesla: Αντιμέτωπη με την σκληρή πραγματικότητα των αριθμών
Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ, έχει ανοίξει εδώ και καιρό την… όρεξη των φανατικών καταναλωτών και των επενδυτών για προσιτά και πιο οικονομικά ηλεκτρικά οχήματα και αυτοκινούμενα ταξί που αναμένεται να κατασκευαστούν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας.
Απέναντι στην BYD
Αυτά τα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένου ενός EV 25.000 δολαρίων, θα του επιτρέψουν να ανταγωνιστεί τα φθηνότερα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα και έναν αυξανόμενο αριθμό φθηνών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως αυτά που κατασκευάζονται από την κινεζική BYD, η οποία ξεπέρασε την Tesla ως ο κορυφαίος κατασκευαστής EV στον κόσμο το τελευταίο τρίμηνο του 2023.
Ο Μασκ είχε αρχικά υποσχεθεί να κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο αξίας 25.000 δολαρίων το 2020, ένα σχέδιο που αργότερα έβαλε στο ράφι και στη συνέχεια αναβίωσε. Το φθηνότερο μοντέλο της Tesla, το Model 3 sedan, έχει σήμερα τιμή εκκίνησης 38.990 δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Η εταιρεία, μάλιστα, όπως αναφέρει και το Reuters, σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει φθηνότερα αυτοκίνητα στο εργοστάσιό της κοντά στο Βερολίνο και ενδιαφέρεται να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο στην Ινδία για την παραγωγή φθηνότερων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η κατασκευάστρια εταιρεία EV έχει επίσης εργοστάσια στη Σαγκάη και στο Fremont της Καλιφόρνια.
Ζήτηση και μεγέθη
Η στροφή του σε ένα compact και πιο οικονομικό μοντέλο δεν είναι τυχαία. Ο Μασκ δήλωσε πέρυσι ότι ανησυχεί για τον αντίκτυπο των υψηλών επιτοκίων στη ζήτηση των καταναλωτών για μεγάλα είδη όπως τα αυτοκίνητα.
Σε αυτό το πλαίσιο, αφού έστειλε προσκλήσεις για υποβολή προσφορών για το μοντέλο «Redwood» σε προμηθευτές, προέβλεψε εβδομαδιαίο όγκο παραγωγής 10.000 οχημάτων, αρχής γενομένης από τον Ιούνιο του 2025.
Το χρονοδιάγραμμα της επόμενης γενιάς συμπαγών οχημάτων ήταν ένα από τα πιο δημοφιλή ερωτήματα των επενδυτών προς την Tesla πριν από την έκθεση τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της το απόγευμα της Τετάρτης, όπου αναμένεται να προβλέψει αύξηση 21% στις παραδόσεις του 2024, πολύ κάτω από τον μακροπρόθεσμο ετήσιο στόχο του 50% που είχε θέσει ο Musk πριν από περίπου τρία χρόνια.
Όχι ένα, αλλά δύο προϊόντα
Σύμφωνα με το Reuters, η αρχιτεκτονική της επόμενης γενιάς της Tesla, που εσωτερικά ονομάζεται «NV9X», θα περιλαμβάνει δύο ή περισσότερα μοντέλα.
Ο Μασκ είχε δηλώσει πράγματι τον Μάιο ότι η Tesla εργάζεται πάνω σε δύο νέα προϊόντα, με δυνατότητα συνδυασμένων πωλήσεων 5 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως. «Τόσο ο σχεδιασμός των προϊόντων όσο και οι τεχνικές κατασκευής είναι πάνω από οτιδήποτε άλλο υπάρχει στη βιομηχανία», ανέφερε στην ετήσια συνέλευση των μετόχων της Tesla.
Δύο χρόνια πριν, ο δισεκατομμυριούχος είχε αποκαλύψει τις σκέψεις του για ένα αποκλειστικά αυτοκινούμενο ταξί με φουτουριστική εμφάνιση το 2024, όπως και ενός νέου μοντέλου ηλεκτροκίνησης, μετά από αρκετές αποτυχίες στον στόχο της για την επίτευξη πλήρους αυτοκινούμενης ικανότητας.
Ενώ τόσο ο ίδιος και άλλα στελέχη της Tesla παρουσίασαν τον περασμένο Μάρτιο σχέδια για να μειώσουν στο μισό το κόστος των οχημάτων της επόμενης γενιάς, χωρίς να δώσουν χρονοδιάγραμμα για την έναρξη της παραγωγής.
Απώλεια στόχων
Η αλήθεια είναι πως η Tesla έχει ιστορικό στο να… χάνει τους στόχους της για παραγωγή και λανσαρίσματα κάτι που την αναγκάζει διαρκώς να επανεκτιμά τα χρονοδιαγράμματα αλλά και τις τιμολογήσεις.
Η παραγωγή του Cybertruck, για παράδειγμα, έχει καθυστερήσει και αργεί να επιταχυνθεί – η τιμή εκκίνησης των 60.990 δολαρίων στις ΗΠΑ είναι 50% υψηλότερη από αυτή που ο Μασκ διαφήμιζε το 2019, γεγονός που η αγορά αποδίδει την υπερβολική αισιοδοξία που τον διακατέχει.
Ομοίως, ο Μασκ δήλωσε πέρυσι ότι το προσιτό μοντέλο θα κατασκευαζόταν αρχικά στο εργοστάσιο της Tesla στο Τέξας. Ωστόσο το πρόβλημα που εντοπίζεται στην περίπτωση αυτή δεν αφορά μόνο την παραγωγή. Η επίτευξη κέρδους από τα φθηνότερα EV θα είναι δύσκολη, δεδομένου του κόστους των μπαταριών καθώς και των παραδοσιακών δυσκολιών στην παραγωγή ποιοτικών φθηνών οχημάτων.
Για να καταλάβει πώς λειτουργεί ο συνδυασμός οικονομία-απόδοση, η Tesla δεν δίστασε να αποδομήσει -στην κυριολεξία- ένα Honda Civic του οποίου η τιμή ξεκινά από 23.950 δολάρια στις Ηνωμένες Πολιτείες, για να μελετήσει πώς να κατασκευάσει φθηνότερα αυτοκίνητα.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Τουρκία: Έκλεισε το μεγάλο deal για το νέο εργοστάσιο EV της κινεζικής BYD](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/BYD-TURKEY-600x440.jpg)
Eκλεισε το deal 1 δισ. Τουρκίας - κινεζικής BYD - Νέο εργοστάσιο για παραγωγή EV
Πώς η Τουρκία θα μπορεί να εξάγει στην ΕΕ τα κινεζικά EV της BYD, χωρίς δασμούς
![Ταχυφορτιστές: Καίριος ο ρόλος τους στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/taxyfortistes-600x400.jpg)
Στόχος της ΕΕ τα 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030
Η διαθεσιμότητα σε δημόσιους ταχυφορτιστές κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων γίνονται ολοένα και πιο απαραίτητη στην εποχή μας
![Μπαταρίες: Γιατί η ευρωπαϊκή βιομηχανία χάνει τη δυναμική της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-08T130419Z_1_LYNXMPEK670G0_RTROPTP_4_MERCEDES-BENZ-BATTERIES-600x400.jpg)
Χάνει τη δυναμική της η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών EV - Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει
Οι μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τις αντίστοιχες κινεζικές
![Ηλεκτροκίνητα οχήματα: Η άνοδος της BYD](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/BYD-600x325.jpg)
Ποια εταιρεία απειλεί την Tesla στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων
Η κινεζική BYD πρόκειται να πάρει το στέμμα της Tesla ως ο Νο. 1 παραγωγός ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στον κόσμο
![Ηλεκτρικά ποδήλατα: Πώς κατέκτησαν την Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-06-13T000000Z_1388342422_MT1IMGOST000MTP4JY_RTRMADP_3_IMAGO-IMAGES-600x399.jpg)
Πώς τα ηλεκτρικά ποδήλατα κατέκτησαν την Ευρώπη
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν δει μια θεαματική αύξηση των πωλήσεων στις ευρωπαϊκές χώρες, φαινόμενο που δεν έχει σταματημό
![BYD: Αποκτά το 20% μεγάλου εμπόρου ΕV στην Ταϊλάνδη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/ev2-600x400.jpg)
Η BYD αποκτά το 20% μεγάλου εμπόρου ΕV στην Ταϊλάνδη
Η BYD λειτούργησε αυτή την εβδομάδα το πρώτο της εργοστάσιο στη Νοτιοανατολική Ασία, στην Ταϊλάνδη
![Tesla: Για πρώτη φορά σε λίστα αγοράς της κινεζικής κυβέρνησης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/tesla-berlin-600x417.jpg)
Για πρώτη φορά τα Tesla σε λίστα αγοράς της κινεζικής κυβέρνησης
Η Tesla είναι η μόνη ξένη μάρκα ΕV που φιγουράρει στον κατάλογο αγορών που δημοσιεύει η κυβέρνηση της επαρχίας Τσιανγκσού
![Hλεκτρικά αυτοκίνητα: Μετά τους δασμούς στα κινεζικά EV, οι αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδιάζουν αυξήσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/ilektrikaoximata-600x337.jpg)
Οι δασμοί της ΕΕ στα κινεζικά EV φέρνουν ανατιμήσεις - Τι σχεδιάζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες
Οι βιομηχανίες που κατασκευάζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα θα μετακυλίσουν μέρος του επιπλέον κόστους στους καταναλωτές;