
Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι οι ναύλοι των εμπορευματοκιβωτίων στις θαλάσσιες μεταφορές, θα αυξηθούν περαιτέρω μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου εν μέσω της συνεχιζόμενης κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, πριν αρχίσει η αποκλιμάκωση τους, μετά το νέο Κινεζικό έτος (10 Φεβρουαρίου), εκτιμά η Xeneta.
Η πρόβλεψή της βασίζεται σε τιμές που έχουν ήδη ληφθεί από πελάτες της για την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου αλλά και από την επιχειρηματικές επιλογές των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για την περίοδο, μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά.
Ερυθρά Θάλασσα: Εκτοξεύτηκαν τα ναύλα για μεταφορά καυσίμων
Από την Άπω Ανατολή έως τη Μεσόγειο, οι μέσες βραχυπρόθεσμες τιμές της αγοράς πρόκειται να αυξηθούν κατά 11% έως τις 2 Φεβρουαρίου και να διαμορφωθούν στα 6.507 δολάρια ΗΠΑ ανά FEU. Πρόκειται για αύξηση 243% από την κλιμάκωση της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα στα μέσα Δεκεμβρίου.
Οι τιμές από την Άπω Ανατολή προς τη Βόρεια Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν κατά 8% έως τις 2 Φεβρουαρίου, με μέσο όρο αγοράς 5106 USD ανά FEU. Πρόκειται για αύξηση 235% από τα μέσα Δεκεμβρίου.
Η μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων είναι από την Άπω Ανατολή προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Σε αυτό το εμπόριο, τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία υποδηλώνουν αύξηση 17% έως τις 2 Φεβρουαρίου, ώστε η μέση βραχυπρόθεσμη τιμή να ανέλθει σε 6.119 USD ανά FEU. Πρόκειται για αύξηση 146% από τα μέσα Δεκεμβρίου.
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, δήλωσε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προσπαθούν να αναπροσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους για να καλύψουν τον πρόσθετο χρόνο πλεύσης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Για παράδειγμα, συντομεύουν τα ταξίδια, παρακάμπτουν επισκέψεις σε λιμάνια και αυξάνουν την ταχύτητα πλεύσης.Παρ’ όλα αυτά, τα πρώτα στοιχεία της Xeneta δείχνουν ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται καθώς οδεύουμε προς τον Φεβρουάριο.
Ωστόσο υπάρχουν πρώιμες ενδείξεις που δείχνουν ότι οι ναύλοι αρχίζουν να πέφτουν και πάλι μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά.
Η XENETA διαπιστώνει πως οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) δεν προσφέρουν πλέον τις πιο ακριβές υπηρεσίες premium που εγγυώνται την αποστολή εμπορευμάτων σε περιόδους ακραίας πίεσης στη διαθέσιμη χωρητικότητα.
Αυτό μπορεί να υποδηλώνει, σημειώνει ο Peter Sand ότι υπάρχει φθίνουσα ζήτηση για αυτό το επίπεδο υπηρεσιών, επειδή η επείγουσα ανάγκη εξασθενεί από την πλευρά των αποστολέων, ή επειδή η χωρητικότητα είναι τελικά διαθέσιμη, παρά το χάος που προκλήθηκε από τις ναυτιλιακές που διέκοψαν τις διελεύσεις μέσω της διώρυγας του Σουέζ.


Latest News

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες

Και η Royal Caribbean στη καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία
Η Royal Caribbean μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, έγινε το τελευταίο μέλος που προσχώρησε στη διακλαδική πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου

CMA CGM: Οι Γάλλοι του ΟΛΘ επενδύουν 20 δισ. στα λιμάνια των ΗΠΑ - Τι είπε ο Τραμπ
Στα σχέδια της CMA CGM και ναυπηγικό πρόγραμμα σε ναυπηγεία των ΗΠΑ - Αναμένεται να δημιουργηθούν 10.000 νέες θέσεις εργασίας

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού