![Containers: Ενδείξεις αποκλιμάκωσης των ναύλων μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/containership-768x404-1.jpg)
Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν ότι οι ναύλοι των εμπορευματοκιβωτίων στις θαλάσσιες μεταφορές, θα αυξηθούν περαιτέρω μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου εν μέσω της συνεχιζόμενης κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, πριν αρχίσει η αποκλιμάκωση τους, μετά το νέο Κινεζικό έτος (10 Φεβρουαρίου), εκτιμά η Xeneta.
Η πρόβλεψή της βασίζεται σε τιμές που έχουν ήδη ληφθεί από πελάτες της για την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου αλλά και από την επιχειρηματικές επιλογές των ναυτιλιακών εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για την περίοδο, μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά.
Ερυθρά Θάλασσα: Εκτοξεύτηκαν τα ναύλα για μεταφορά καυσίμων
Από την Άπω Ανατολή έως τη Μεσόγειο, οι μέσες βραχυπρόθεσμες τιμές της αγοράς πρόκειται να αυξηθούν κατά 11% έως τις 2 Φεβρουαρίου και να διαμορφωθούν στα 6.507 δολάρια ΗΠΑ ανά FEU. Πρόκειται για αύξηση 243% από την κλιμάκωση της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα στα μέσα Δεκεμβρίου.
Οι τιμές από την Άπω Ανατολή προς τη Βόρεια Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν κατά 8% έως τις 2 Φεβρουαρίου, με μέσο όρο αγοράς 5106 USD ανά FEU. Πρόκειται για αύξηση 235% από τα μέσα Δεκεμβρίου.
Η μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων είναι από την Άπω Ανατολή προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ. Σε αυτό το εμπόριο, τα πρόσφατα δημοσιευμένα στοιχεία υποδηλώνουν αύξηση 17% έως τις 2 Φεβρουαρίου, ώστε η μέση βραχυπρόθεσμη τιμή να ανέλθει σε 6.119 USD ανά FEU. Πρόκειται για αύξηση 146% από τα μέσα Δεκεμβρίου.
Ο Peter Sand, επικεφαλής αναλυτής της Xeneta, δήλωσε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προσπαθούν να αναπροσαρμόσουν τις υπηρεσίες τους για να καλύψουν τον πρόσθετο χρόνο πλεύσης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Για παράδειγμα, συντομεύουν τα ταξίδια, παρακάμπτουν επισκέψεις σε λιμάνια και αυξάνουν την ταχύτητα πλεύσης.Παρ’ όλα αυτά, τα πρώτα στοιχεία της Xeneta δείχνουν ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται καθώς οδεύουμε προς τον Φεβρουάριο.
Ωστόσο υπάρχουν πρώιμες ενδείξεις που δείχνουν ότι οι ναύλοι αρχίζουν να πέφτουν και πάλι μετά την Κινεζική Πρωτοχρονιά.
Η XENETA διαπιστώνει πως οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners) δεν προσφέρουν πλέον τις πιο ακριβές υπηρεσίες premium που εγγυώνται την αποστολή εμπορευμάτων σε περιόδους ακραίας πίεσης στη διαθέσιμη χωρητικότητα.
Αυτό μπορεί να υποδηλώνει, σημειώνει ο Peter Sand ότι υπάρχει φθίνουσα ζήτηση για αυτό το επίπεδο υπηρεσιών, επειδή η επείγουσα ανάγκη εξασθενεί από την πλευρά των αποστολέων, ή επειδή η χωρητικότητα είναι τελικά διαθέσιμη, παρά το χάος που προκλήθηκε από τις ναυτιλιακές που διέκοψαν τις διελεύσεις μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του