
Αρκετές κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ανακατευθύνει τα πλοία τους προκειμένου να εξυπηρετούν τη διαδρομή που περνά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ, σε μια προσπάθεια, όπως λένε οι αναλυτές, να εκμεταλλευτούν την ασυλία της Κίνας από τις επιθέσεις των Χούθι.
Αυτές οι μικρότερες κινεζικές γραμμές εξυπηρετούν λιμάνια όπως το Doraleh στο Τζιμπουτί, η Hodeidah στην Υεμένη και η Jeddah στη Σαουδική Αραβία, τα οποία αντιμετώπισαν μεγάλες μειώσεις στην κίνηση καθώς οι διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν δρομολόγια για να αποφύγουν πιθανές επιθέσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών που αναδιατάσσουν τον στόλο τους είναι η Transfar Shipping με έδρα το Qingdao, η οποία στην ιστοσελίδα της περιγράφει τον εαυτό της ως «αναδυόμενο παίκτη στην αγορά του Ειρηνικού», προσφέροντας υπηρεσίες μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ.
Ερυθρά Θάλασσα: Υψηλό το οικονομικό κόστος από τις επιθέσεις των Χούθι
Δύο από τα τρία πλοία της Transfar Shipping, το Zhong Gu Ji Lin και το Zhong Gu Shan Dong, δραστηριοποιούνται επί του παρόντος στη Μέση Ανατολή. Οι ιστότοποι παρακολούθησης πλοίων δείχνουν ότι το Zhong Gu Shan Dong ήρθε από τη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ στα τέλη Δεκεμβρίου, αφού πολλές άλλες γραμμές είχαν εγκαταλείψει την περιοχή.
Οι επιθέσεις
Οι Χούθι, οι οποίοι έχουν την υποστήριξη του Ιράν, άρχισαν στα τέλη Νοεμβρίου να επιτίθενται σε εμπορικά πλοία που, όπως είπαν, είχαν διασυνδέσεις με το Ισραήλ, δηλώνοντας ότι ενεργούσαν για να υποστηρίξουν τους Παλαιστίνιους της Γάζας κατά τη διάρκεια του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς. Η ομάδα έχει επίσης επιτεθεί και σε άλλα πλοία, ιδίως σε εκείνα που συνδέονται με τις ΗΠΑ.

Οι ηγέτες της ομάδας δήλωσαν ότι δεν θα επιτεθούν σε πλοία που συνδέονται με την Κίνα ή τη Ρωσία (και οι δύο σύμμαχοι του Ιράν), εφόσον δεν έχουν συνδέσεις με το Ισραήλ. Οι ΗΠΑ έχουν ζητήσει από την Κίνα να παροτρύνει το Ιράν να περιορίσει τους Χούθι, χωρίς επιτυχία.
Ο Cichen Shen, εμπειρογνώμονας για την Κίνα στην Lloyd’s List Intelligence, την επιχείρηση ναυτιλιακών δεδομένων, δήλωσε ότι η «ευκολότερη εξήγηση» για τη συρροή των κινεζικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην περιοχή είναι ότι επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν το σχετικά…απρόσβλητο στις επιθέσεις, προκειμένου να κερδίσουν επιχειρήσεις.
Εμπορικό ενδιαφέρον
«Έχεις εμπορικό ενδιαφέρον και βλέπεις αυτό το κενό χωρητικότητας και βλέπεις τη ζήτηση», δήλωσε ο Shen για το κίνητρο των γραμμών να μεταφέρουν πλοία στην περιοχή, προσθέτοντας ότι «Νομίζω ότι το εμπορικό ενδιαφέρον είναι πιθανώς ο μεγαλύτερος λόγος».
Έδειξε ως παράδειγμα της προσέγγισης των κινεζικών γραμμών την China United Lines (CU Lines), που εδρεύει στο Γιανγκπού, στο νησί Χαϊνάν. Η εταιρεία επεκτάθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια της διακοπής του εμπορίου από την πανδημία του Covid-19 και επικεντρώθηκε στις διαδρομές Κίνα-Ευρώπη και Κίνα-ΗΠΑ.
Η CU Lines ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ξεκινά μια υπηρεσία Red Sea Express που συνδέει την Τζέντα στη Σαουδική Αραβία με μια σειρά κινεζικών λιμανιών. Ο Shen δήλωσε ότι ήταν «φυσικό» για την CU Lines να εφαρμόσει την ίδια καιροσκοπική προσέγγιση κατά τη διαταραχή της Ερυθράς Θάλασσας όπως και την εποχή του Covid.
«Είναι ένα παρόμοιο είδος διαταραχής, το οποίο δημιουργεί αυτή την έλλειψη χωρητικότητας», δήλωσε ο Shen.
Η αλλαγή
Η κίνηση των κινεζικών γραμμών προς την Ερυθρά Θάλασσα έρχεται αφού οι περισσότερες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων -συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής Cosco, διαχειρίστριας του τέταρτου μεγαλύτερου στόλου του κλάδου- εγκατέλειψαν τη νότια Ερυθρά Θάλασσα λόγω των κινδύνων ασφαλείας. Τα στοιχεία της Clarksons, της εταιρείας ναυτιλιακών υπηρεσιών, δείχνουν ότι οι αφίξεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα μέσα Ιανουαρίου κοντά στις εκβολές της Ερυθράς Θάλασσας ήταν κατά 90% μειωμένες σε σχέση με τον μέσο όρο του πρώτου εξαμήνου του Δεκεμβρίου.
Τα στοιχεία της MarineTraffic, μιας υπηρεσίας παρακολούθησης και ανάλυσης της κίνησης πλοίων, έδειξαν ότι επτά από τα πλοία που αναπτύχθηκαν από τους νεοεισερχόμενους δραστηριοποιούνταν σε άλλες αγορές τον Οκτώβριο του 2022, πριν από την τρέχουσα διαταραχή.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες επιδιώκουν να καταστήσουν σαφείς τους κινεζικούς δεσμούς τους με πιθανούς επιτιθέμενους Χούθι.
Κινεζική σημαία
Ο ιστότοπος μιας εταιρείας, της Sea Legend με έδρα το Qingdao, τονίζει ότι τα πλοία της φέρουν εμφανώς την κινεζική σημαία και πλέουν στην επικίνδυνη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας με τη συνοδεία του κινεζικού πολεμικού ναυτικού. Η Sea Legend ήταν μια άγνωστη μέχρι πρότινος εταιρεία, αλλά αυτό το μήνα ξεκίνησε μια δρομολόγηση με επτά πλοία για να συνδέσει τουρκικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένης της Κωνσταντινούπολης, με την Κίνα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Η εταιρεία εξυπηρετεί τα λιμάνια του Άντεν στην Υεμένη, του Ντοράλεχ στο Τζιμπουτί, της Τζέντα στη Σαουδική Αραβία, της Άκαμπα στην Ιορδανία και της Σόχνα στην Αίγυπτο. Όλα βρίσκονται στην περιοχή που δεν εξυπηρετείται σήμερα από τις περισσότερες μεγάλες γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Sea Legend δήλωσε στους Financial Times ότι πρόσθεσε τις συνδέσεις με την Ερυθρά Θάλασσα στις υπηρεσίες της για να προσφέρει μια λύση για τους ναυλωτές στην Άπω Ανατολή με την κατάλληλη ασφάλεια. Κανένας από τους άλλους νεοεισερχόμενους στην αγορά δεν απάντησε σε αιτήματα σχολιασμού.
Ένας άλλος τέτοιος νεοεισερχόμενος, η Fujian Huahui Shipping, εκμεταλλεύεται δύο πλοία, το Hui Fa και το Hui Da 9, τα οποία διέσχισαν πρόσφατα τη διώρυγα του Σουέζ. Ορισμένα πλοία τονίζουν στα δορυφορικά στοιχεία αναγνώρισής τους ότι έχουν Κινέζους πλοιοκτήτες.
Ο Heaney δήλωσε ότι οι νεοεισερχόμενοι «θα εξαφανιστούν πιθανότατα πολύ γρήγορα» όταν λήξει η αναστάτωση.


Latest News

Σε ελεύθερη πτώση οι τιμές των μεταχειρισμένων Tesla
Ολο και περισσότεροι ιδιοκτήτες Tesla θέλουν να αποστασιοποιηθούν από τη μάρκα και... τον ιδιοκτήτη της

Νέα επένδυση Chobani στη Νέα Υόρκη - 1,2 δισ. δολ. για νέο εργοστάσιο
Η νέα επένδυση της Chobani, έρχεται εναν μήνα μετά την ανακοίνωση επένδυσης στις εγκαταστάσεις της στο Αϊνταχο

JP Morgan: Η μάχη για τον έλεγχο της Fed - Ο Τραμπ δοκιμάζει τα όρια της νομισματικής ανεξαρτησίας
Η έκθεση της JP Morgan για τo πού φθάνουν τα όρια επιρροής του αμερικανού προέδρου - Γιατί είναι σημαντική η ανεξαρτησία της Fed

Κοντά σε προκαταρκτικές συμφωνίες για τους δασμούς με Ινδία και Ιαπωνία οι ΗΠΑ - Πρόοδρος με Κίνα
Αν και οι λεπτομέρειες μπορεί να πάρουν μήνες, αξιωματούχοι των ΗΠΑ αναφέρουν ότι υπάρχει σημαντική πρόοδος με Ινδία και Κίνα

Τραμπ: Με τον Νετανιάχου «Έχουμε την ίδια γραμμή σε όλα τα θέματα»
Η τηλεφωνική επικοινωνία κάλυψε «πολλά θέματα, όπως το εμπόριο, το Ιράν κ.λπ.», έγραψε ο αμερικανός πρόεδρος σε ανάρτηση στο Truth Social

Η Raytheon (RTX) προειδοποιεί για πλήγμα 850 εκατ δολ. λόγω δασμών
Η Raytheon (RTX) ανέφερε έσοδα τριμήνου στα 20,3 δισ. δολάρια με κέρδη ανα μετοχή 1,47 δολ.

Bloomberg: Ο Μπέσεντ χαρακτήρισε «μη βιώσιμη» τη δασμολογική αντιπαράθεση με την Κίνα - Αναμένει αποκλιμάκωση
Όπως αναφέρει το Bloomberg, ο Υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ έκανε αυτά τα σχόλια σε κλειστή συνάντηση με επενδυτές

Πώς αντιδρούν οι εταιρείες στους δασμούς Τραμπ
Αυξήσεις τιμών, αλλαγή προμηθευτών, μεταφορά παραγωγής και επενδύσεις είναι τα όπλα των εταιρειών απέναντι στους δασμούς Τραμπ

Λαγκάρντ: Ελπίζω ότι ο Τραμπ δεν θα απολύσει τον Πάουελ – Τι λέει για συμφωνία ΗΠΑ-ΕΕ
Η Λαγκάρντ δήλωσε ότι δεν θα σχολιάσει τις επιπτώσεις στις αγορές ενός γεγονότος που ελπίζει πως «δεν βρίσκεται καν στο τραπέζι»

Πρόωρες εκλογές στη Γαλλία εξετάζει ο Μακρόν
Σύμφωνα με το Bloomberg, ο Γάλλος πρόεδρος προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την αυξημένη δημοτικότητά του που προέρχεται από τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο των ευρω-ατλαντικών σχέσεων