Αρκετές κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ανακατευθύνει τα πλοία τους προκειμένου να εξυπηρετούν τη διαδρομή που περνά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ, σε μια προσπάθεια, όπως λένε οι αναλυτές, να εκμεταλλευτούν την ασυλία της Κίνας από τις επιθέσεις των Χούθι.
Αυτές οι μικρότερες κινεζικές γραμμές εξυπηρετούν λιμάνια όπως το Doraleh στο Τζιμπουτί, η Hodeidah στην Υεμένη και η Jeddah στη Σαουδική Αραβία, τα οποία αντιμετώπισαν μεγάλες μειώσεις στην κίνηση καθώς οι διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν δρομολόγια για να αποφύγουν πιθανές επιθέσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών που αναδιατάσσουν τον στόλο τους είναι η Transfar Shipping με έδρα το Qingdao, η οποία στην ιστοσελίδα της περιγράφει τον εαυτό της ως «αναδυόμενο παίκτη στην αγορά του Ειρηνικού», προσφέροντας υπηρεσίες μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ.
Ερυθρά Θάλασσα: Υψηλό το οικονομικό κόστος από τις επιθέσεις των Χούθι
Δύο από τα τρία πλοία της Transfar Shipping, το Zhong Gu Ji Lin και το Zhong Gu Shan Dong, δραστηριοποιούνται επί του παρόντος στη Μέση Ανατολή. Οι ιστότοποι παρακολούθησης πλοίων δείχνουν ότι το Zhong Gu Shan Dong ήρθε από τη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ στα τέλη Δεκεμβρίου, αφού πολλές άλλες γραμμές είχαν εγκαταλείψει την περιοχή.
Οι επιθέσεις
Οι Χούθι, οι οποίοι έχουν την υποστήριξη του Ιράν, άρχισαν στα τέλη Νοεμβρίου να επιτίθενται σε εμπορικά πλοία που, όπως είπαν, είχαν διασυνδέσεις με το Ισραήλ, δηλώνοντας ότι ενεργούσαν για να υποστηρίξουν τους Παλαιστίνιους της Γάζας κατά τη διάρκεια του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς. Η ομάδα έχει επίσης επιτεθεί και σε άλλα πλοία, ιδίως σε εκείνα που συνδέονται με τις ΗΠΑ.
Οι ηγέτες της ομάδας δήλωσαν ότι δεν θα επιτεθούν σε πλοία που συνδέονται με την Κίνα ή τη Ρωσία (και οι δύο σύμμαχοι του Ιράν), εφόσον δεν έχουν συνδέσεις με το Ισραήλ. Οι ΗΠΑ έχουν ζητήσει από την Κίνα να παροτρύνει το Ιράν να περιορίσει τους Χούθι, χωρίς επιτυχία.
Ο Cichen Shen, εμπειρογνώμονας για την Κίνα στην Lloyd’s List Intelligence, την επιχείρηση ναυτιλιακών δεδομένων, δήλωσε ότι η «ευκολότερη εξήγηση» για τη συρροή των κινεζικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην περιοχή είναι ότι επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν το σχετικά…απρόσβλητο στις επιθέσεις, προκειμένου να κερδίσουν επιχειρήσεις.
Εμπορικό ενδιαφέρον
«Έχεις εμπορικό ενδιαφέρον και βλέπεις αυτό το κενό χωρητικότητας και βλέπεις τη ζήτηση», δήλωσε ο Shen για το κίνητρο των γραμμών να μεταφέρουν πλοία στην περιοχή, προσθέτοντας ότι «Νομίζω ότι το εμπορικό ενδιαφέρον είναι πιθανώς ο μεγαλύτερος λόγος».
Έδειξε ως παράδειγμα της προσέγγισης των κινεζικών γραμμών την China United Lines (CU Lines), που εδρεύει στο Γιανγκπού, στο νησί Χαϊνάν. Η εταιρεία επεκτάθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια της διακοπής του εμπορίου από την πανδημία του Covid-19 και επικεντρώθηκε στις διαδρομές Κίνα-Ευρώπη και Κίνα-ΗΠΑ.
Η CU Lines ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ξεκινά μια υπηρεσία Red Sea Express που συνδέει την Τζέντα στη Σαουδική Αραβία με μια σειρά κινεζικών λιμανιών. Ο Shen δήλωσε ότι ήταν «φυσικό» για την CU Lines να εφαρμόσει την ίδια καιροσκοπική προσέγγιση κατά τη διαταραχή της Ερυθράς Θάλασσας όπως και την εποχή του Covid.
«Είναι ένα παρόμοιο είδος διαταραχής, το οποίο δημιουργεί αυτή την έλλειψη χωρητικότητας», δήλωσε ο Shen.
Η αλλαγή
Η κίνηση των κινεζικών γραμμών προς την Ερυθρά Θάλασσα έρχεται αφού οι περισσότερες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων -συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής Cosco, διαχειρίστριας του τέταρτου μεγαλύτερου στόλου του κλάδου- εγκατέλειψαν τη νότια Ερυθρά Θάλασσα λόγω των κινδύνων ασφαλείας. Τα στοιχεία της Clarksons, της εταιρείας ναυτιλιακών υπηρεσιών, δείχνουν ότι οι αφίξεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα μέσα Ιανουαρίου κοντά στις εκβολές της Ερυθράς Θάλασσας ήταν κατά 90% μειωμένες σε σχέση με τον μέσο όρο του πρώτου εξαμήνου του Δεκεμβρίου.
Τα στοιχεία της MarineTraffic, μιας υπηρεσίας παρακολούθησης και ανάλυσης της κίνησης πλοίων, έδειξαν ότι επτά από τα πλοία που αναπτύχθηκαν από τους νεοεισερχόμενους δραστηριοποιούνταν σε άλλες αγορές τον Οκτώβριο του 2022, πριν από την τρέχουσα διαταραχή.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες επιδιώκουν να καταστήσουν σαφείς τους κινεζικούς δεσμούς τους με πιθανούς επιτιθέμενους Χούθι.
Κινεζική σημαία
Ο ιστότοπος μιας εταιρείας, της Sea Legend με έδρα το Qingdao, τονίζει ότι τα πλοία της φέρουν εμφανώς την κινεζική σημαία και πλέουν στην επικίνδυνη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας με τη συνοδεία του κινεζικού πολεμικού ναυτικού. Η Sea Legend ήταν μια άγνωστη μέχρι πρότινος εταιρεία, αλλά αυτό το μήνα ξεκίνησε μια δρομολόγηση με επτά πλοία για να συνδέσει τουρκικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένης της Κωνσταντινούπολης, με την Κίνα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Η εταιρεία εξυπηρετεί τα λιμάνια του Άντεν στην Υεμένη, του Ντοράλεχ στο Τζιμπουτί, της Τζέντα στη Σαουδική Αραβία, της Άκαμπα στην Ιορδανία και της Σόχνα στην Αίγυπτο. Όλα βρίσκονται στην περιοχή που δεν εξυπηρετείται σήμερα από τις περισσότερες μεγάλες γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Sea Legend δήλωσε στους Financial Times ότι πρόσθεσε τις συνδέσεις με την Ερυθρά Θάλασσα στις υπηρεσίες της για να προσφέρει μια λύση για τους ναυλωτές στην Άπω Ανατολή με την κατάλληλη ασφάλεια. Κανένας από τους άλλους νεοεισερχόμενους στην αγορά δεν απάντησε σε αιτήματα σχολιασμού.
Ένας άλλος τέτοιος νεοεισερχόμενος, η Fujian Huahui Shipping, εκμεταλλεύεται δύο πλοία, το Hui Fa και το Hui Da 9, τα οποία διέσχισαν πρόσφατα τη διώρυγα του Σουέζ. Ορισμένα πλοία τονίζουν στα δορυφορικά στοιχεία αναγνώρισής τους ότι έχουν Κινέζους πλοιοκτήτες.
Ο Heaney δήλωσε ότι οι νεοεισερχόμενοι «θα εξαφανιστούν πιθανότατα πολύ γρήγορα» όταν λήξει η αναστάτωση.
Latest News
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του