Αρκετές κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ανακατευθύνει τα πλοία τους προκειμένου να εξυπηρετούν τη διαδρομή που περνά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ, σε μια προσπάθεια, όπως λένε οι αναλυτές, να εκμεταλλευτούν την ασυλία της Κίνας από τις επιθέσεις των Χούθι.
Αυτές οι μικρότερες κινεζικές γραμμές εξυπηρετούν λιμάνια όπως το Doraleh στο Τζιμπουτί, η Hodeidah στην Υεμένη και η Jeddah στη Σαουδική Αραβία, τα οποία αντιμετώπισαν μεγάλες μειώσεις στην κίνηση καθώς οι διεθνείς ναυτιλιακές γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άλλαξαν δρομολόγια για να αποφύγουν πιθανές επιθέσεις από τους αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Μεταξύ των ναυτιλιακών εταιρειών που αναδιατάσσουν τον στόλο τους είναι η Transfar Shipping με έδρα το Qingdao, η οποία στην ιστοσελίδα της περιγράφει τον εαυτό της ως «αναδυόμενο παίκτη στην αγορά του Ειρηνικού», προσφέροντας υπηρεσίες μεταξύ της Κίνας και των ΗΠΑ.
Ερυθρά Θάλασσα: Υψηλό το οικονομικό κόστος από τις επιθέσεις των Χούθι
Δύο από τα τρία πλοία της Transfar Shipping, το Zhong Gu Ji Lin και το Zhong Gu Shan Dong, δραστηριοποιούνται επί του παρόντος στη Μέση Ανατολή. Οι ιστότοποι παρακολούθησης πλοίων δείχνουν ότι το Zhong Gu Shan Dong ήρθε από τη Μεσόγειο μέσω της διώρυγας του Σουέζ στα τέλη Δεκεμβρίου, αφού πολλές άλλες γραμμές είχαν εγκαταλείψει την περιοχή.
Οι επιθέσεις
Οι Χούθι, οι οποίοι έχουν την υποστήριξη του Ιράν, άρχισαν στα τέλη Νοεμβρίου να επιτίθενται σε εμπορικά πλοία που, όπως είπαν, είχαν διασυνδέσεις με το Ισραήλ, δηλώνοντας ότι ενεργούσαν για να υποστηρίξουν τους Παλαιστίνιους της Γάζας κατά τη διάρκεια του πολέμου Ισραήλ-Χαμάς. Η ομάδα έχει επίσης επιτεθεί και σε άλλα πλοία, ιδίως σε εκείνα που συνδέονται με τις ΗΠΑ.
Οι ηγέτες της ομάδας δήλωσαν ότι δεν θα επιτεθούν σε πλοία που συνδέονται με την Κίνα ή τη Ρωσία (και οι δύο σύμμαχοι του Ιράν), εφόσον δεν έχουν συνδέσεις με το Ισραήλ. Οι ΗΠΑ έχουν ζητήσει από την Κίνα να παροτρύνει το Ιράν να περιορίσει τους Χούθι, χωρίς επιτυχία.
Ο Cichen Shen, εμπειρογνώμονας για την Κίνα στην Lloyd’s List Intelligence, την επιχείρηση ναυτιλιακών δεδομένων, δήλωσε ότι η «ευκολότερη εξήγηση» για τη συρροή των κινεζικών ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην περιοχή είναι ότι επιδιώκουν να εκμεταλλευτούν το σχετικά…απρόσβλητο στις επιθέσεις, προκειμένου να κερδίσουν επιχειρήσεις.
Εμπορικό ενδιαφέρον
«Έχεις εμπορικό ενδιαφέρον και βλέπεις αυτό το κενό χωρητικότητας και βλέπεις τη ζήτηση», δήλωσε ο Shen για το κίνητρο των γραμμών να μεταφέρουν πλοία στην περιοχή, προσθέτοντας ότι «Νομίζω ότι το εμπορικό ενδιαφέρον είναι πιθανώς ο μεγαλύτερος λόγος».
Έδειξε ως παράδειγμα της προσέγγισης των κινεζικών γραμμών την China United Lines (CU Lines), που εδρεύει στο Γιανγκπού, στο νησί Χαϊνάν. Η εταιρεία επεκτάθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια της διακοπής του εμπορίου από την πανδημία του Covid-19 και επικεντρώθηκε στις διαδρομές Κίνα-Ευρώπη και Κίνα-ΗΠΑ.
Η CU Lines ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι ξεκινά μια υπηρεσία Red Sea Express που συνδέει την Τζέντα στη Σαουδική Αραβία με μια σειρά κινεζικών λιμανιών. Ο Shen δήλωσε ότι ήταν «φυσικό» για την CU Lines να εφαρμόσει την ίδια καιροσκοπική προσέγγιση κατά τη διαταραχή της Ερυθράς Θάλασσας όπως και την εποχή του Covid.
«Είναι ένα παρόμοιο είδος διαταραχής, το οποίο δημιουργεί αυτή την έλλειψη χωρητικότητας», δήλωσε ο Shen.
Η αλλαγή
Η κίνηση των κινεζικών γραμμών προς την Ερυθρά Θάλασσα έρχεται αφού οι περισσότερες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων -συμπεριλαμβανομένης της κινεζικής Cosco, διαχειρίστριας του τέταρτου μεγαλύτερου στόλου του κλάδου- εγκατέλειψαν τη νότια Ερυθρά Θάλασσα λόγω των κινδύνων ασφαλείας. Τα στοιχεία της Clarksons, της εταιρείας ναυτιλιακών υπηρεσιών, δείχνουν ότι οι αφίξεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στα μέσα Ιανουαρίου κοντά στις εκβολές της Ερυθράς Θάλασσας ήταν κατά 90% μειωμένες σε σχέση με τον μέσο όρο του πρώτου εξαμήνου του Δεκεμβρίου.
Τα στοιχεία της MarineTraffic, μιας υπηρεσίας παρακολούθησης και ανάλυσης της κίνησης πλοίων, έδειξαν ότι επτά από τα πλοία που αναπτύχθηκαν από τους νεοεισερχόμενους δραστηριοποιούνταν σε άλλες αγορές τον Οκτώβριο του 2022, πριν από την τρέχουσα διαταραχή.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες επιδιώκουν να καταστήσουν σαφείς τους κινεζικούς δεσμούς τους με πιθανούς επιτιθέμενους Χούθι.
Κινεζική σημαία
Ο ιστότοπος μιας εταιρείας, της Sea Legend με έδρα το Qingdao, τονίζει ότι τα πλοία της φέρουν εμφανώς την κινεζική σημαία και πλέουν στην επικίνδυνη περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας με τη συνοδεία του κινεζικού πολεμικού ναυτικού. Η Sea Legend ήταν μια άγνωστη μέχρι πρότινος εταιρεία, αλλά αυτό το μήνα ξεκίνησε μια δρομολόγηση με επτά πλοία για να συνδέσει τουρκικά λιμάνια, συμπεριλαμβανομένης της Κωνσταντινούπολης, με την Κίνα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.
Η εταιρεία εξυπηρετεί τα λιμάνια του Άντεν στην Υεμένη, του Ντοράλεχ στο Τζιμπουτί, της Τζέντα στη Σαουδική Αραβία, της Άκαμπα στην Ιορδανία και της Σόχνα στην Αίγυπτο. Όλα βρίσκονται στην περιοχή που δεν εξυπηρετείται σήμερα από τις περισσότερες μεγάλες γραμμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Sea Legend δήλωσε στους Financial Times ότι πρόσθεσε τις συνδέσεις με την Ερυθρά Θάλασσα στις υπηρεσίες της για να προσφέρει μια λύση για τους ναυλωτές στην Άπω Ανατολή με την κατάλληλη ασφάλεια. Κανένας από τους άλλους νεοεισερχόμενους στην αγορά δεν απάντησε σε αιτήματα σχολιασμού.
Ένας άλλος τέτοιος νεοεισερχόμενος, η Fujian Huahui Shipping, εκμεταλλεύεται δύο πλοία, το Hui Fa και το Hui Da 9, τα οποία διέσχισαν πρόσφατα τη διώρυγα του Σουέζ. Ορισμένα πλοία τονίζουν στα δορυφορικά στοιχεία αναγνώρισής τους ότι έχουν Κινέζους πλοιοκτήτες.
Ο Heaney δήλωσε ότι οι νεοεισερχόμενοι «θα εξαφανιστούν πιθανότατα πολύ γρήγορα» όταν λήξει η αναστάτωση.
Latest News
Βρετανία προς G7: Είμαστε έτοιμοι για μια πιο ώριμη, πιο ισότιμη σχέση με την ΕΕ
Το μήνυμα ότι «η Βρετανία επέστρεψε στην παγκόσμια σκηνή και είναι ανοιχτή στις επιχειρήσεις» κομίζει εκ μέρους της νέας κυβέρνησης ο υπουργός Επιχειρήσεων της χώρας Τζόναθαν Ρέινολντς στη συνάντηση της G7 στην Ιταλία. Στην πρώτη του συμμετοχή στη συνάντηση των υπουργών Εμπορίου των 7 μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου βιομηχανικών χωρών του κόσμου, ο Ρέινολντς θα […]
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ