Προηγμένα αμερικανικά και ευρωπαϊκά τσιπ, αξίας πάνω από 1 δισ. δολ. εισήγαγε πέρυσι η Ρωσία, παρά τους περιορισμούς που αποσκοπούσαν να εμποδίσουν τον στρατό του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν να αποκτήσει τεχνολογία για να συνεχίσει τον πόλεμό του στην Ουκρανία.
Τα στοιχεία διαβαθμισμένων ρωσικών τελωνειακών υπηρεσιών που έλαβε το Bloomberg δείχνουν ότι περισσότεροι από τους μισούς εισαγόμενους ημιαγωγούς και ολοκληρωμένα κυκλώματα τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 κατασκευάστηκαν από αμερικανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες.
Αυτές περιλάμβαναν τις αμερικανικές Intel Corp, Advanced Micro Devices και Analog Devices Inc. καθώς και τις ευρωπαϊκές Infineon Technologies AG, STMicroelectronics NV και NXP Semiconductors NV. Δεν υπάρχει καμία ένδειξη ότι οι εταιρείες παραβίασαν τους νόμους κυρώσεων και τα δεδομένα δεν υποδεικνύουν ποιος εξήγαγε τις τεχνολογίες στη Ρωσία, από πού απεστάλησαν και πότε κατασκευάστηκαν τα προϊόντα.
«Κενό γράμμα» οι αποχωρήσεις ξένων εταιρειών από τη Ρωσία; – Τι πραγματικά συμβαίνει;
Οι εταιρείες δήλωσαν ότι συμμορφώνονται πλήρως με τις απαιτήσεις κυρώσεων, σταμάτησαν τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία όταν ξέσπασε ο πόλεμος και έθεσαν σε εφαρμογή διαδικασίες και πολιτικές για την παρακολούθηση της συμμόρφωσης. Και επεσήμαναν ότι εργάζονται για την αντιμετώπιση της παράνομης εκτροπής αγαθών, μεταξύ άλλων με τις αρμόδιες αρχές.
Όπως αναφέρει το Bloomberg στο δημοσίευμά του, οι συναλλαγές αυτές αναδεικνύουν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ΗΠΑ και η Ευρωπαϊκή Ένωση να εμποδίσουν τις προμήθειες υψηλής τεχνολογίας στη ρωσική πολεμική μηχανή σε επανειλημμένους γύρους κυρώσεων από την εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022. Και δίνουν τη δυνατότητα στη Ρωσία να συνεχίσει να παράγει άρματα μάχης και άλλα όπλα, συμπεριλαμβανομένων πυραύλων που έχουν προκαλέσει τρόμο στις πόλεις της Ουκρανίας.
Το «παραθυράκι» των επανεξαγωγών
Η συντριπτική πλειονότητα των περιορισμένων τεχνολογιών εισέρχεται στη Ρωσία μέσω επανεξαγωγών από τρίτες χώρες, όπως η Κίνα, η Τουρκία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Οι ΗΠΑ και η ΕΕ εργάζονται για να μπλοκάρουν αυτές τις διαδρομές, εστιάζοντας ιδιαίτερα σε μια λίστα υψηλής προτεραιότητας των λεγόμενων διπλής χρήσης και προηγμένων προϊόντων που βρίσκονται στα ρωσικά όπλα στην Ουκρανία ή που είναι κρίσιμα για την κατασκευή τους.
Η ΕΕ επεξεργάζεται επί του παρόντος ένα νέο πακέτο κυρώσεων και αρκετά κράτη μέλη πιέζουν το μπλοκ να κάνει περισσότερα για να πατάξει τις εταιρείες σε τρίτες χώρες καθώς και τις συναλλαγές που προέρχονται από το μπλοκ ως μέρος αυτών των προτάσεων.
Συνολικά, τα τελωνειακά στοιχεία έδειξαν ότι η Ρωσία εισήγαγε chips 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων τους πρώτους εννέα μήνες του περασμένου έτους, συμπεριλαμβανομένων 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων αξίας από συνολικά 20 εταιρείες. Οι μικρότεροι παραγωγοί, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, είναι πιθανό να αντιπροσωπεύουν τα υπόλοιπα 500 εκατομμύρια δολάρια.
Στην κατάταξη ηγείται η Intel, η Analog Devices και η AMD. Ένας μικρός αριθμός κινεζικών κατασκευαστών και η Realtek Semiconductor Corp. της Ταϊβάν ήταν επίσης στην πρώτη 20άδα, με τη Ρωσία να εισάγει περίπου 17 εκατομμύρια δολάρια από τα προϊόντα της τελευταίας.
Η δασμολογητέα αξία του εμπορίου σε είδη υψηλής προτεραιότητας μπορεί να έχει υποχωρήσει ελαφρώς το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους, υποδηλώνοντας ότι οι προσπάθειες των ΗΠΑ, της ΕΕ και της Ομάδας των Επτά συμμάχων για επιβολή κυρώσεων στη Ρωσία μπορεί να αρχίσουν να αποφέρουν αποτελέσματα, γράφει το Bloomberg.
Η Ρωσία σταμάτησε να δημοσιεύει επίσημα στοιχεία λίγο μετά την εισβολή της στην Ουκρανία. Η Ομοσπονδιακή Τελωνειακή Υπηρεσία ανέφερε σε δήλωση που εστάλη μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ότι προσωρινά δεν παρέχει στοιχεία για το εξωτερικό εμπόριο.
Η Σχολή Οικονομικών του Κιέβου ανέφερε νωρίτερα αυτόν τον μήνα ότι η Ρωσία εισήγαγε 8,77 δισεκατομμύρια δολάρια αγαθών στο πεδίο της μάχης μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου πέρυσι, μείωση μόλις 10% σε σύγκριση με την περίοδο πριν από τις κυρώσεις, ενώ οι εισαγωγές κρίσιμων εξαρτημάτων της αμυντικής βιομηχανίας έφθασαν 22,23 δισεκατομμύρια δολάρια.
«Ξένα εξαρτήματα συνεχίζουν να εντοπίζονται στα όπλα που χτυπούν το Κίεβο και άλλες πόλεις σε καθημερινή βάση», ανέφερε.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους