
Η «βροχή» παραπόνων από τους καταναλωτές για τους παρόχους ενέργειας, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της κορύφωσης της ενεργειακής κρίσης το 2022, φέρνει τον Ενεργειακό Διαμεσολαβητή που ενεργοποιείται από την 1η Φεβρουαρίου.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η νέα πλατφόρμα διαχείρισης καταγγελιών των καταναλωτών που δημιούργησε η Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων για θέματα λογαριασμών, συνδέσεων, εξυπηρέτησης, δυσχερειών στην αλλαγή προμηθευτή κ.α.
Eνεργειακός διαμεσολαβητής: Έρχεται από 1η Φεβρουαρίου – Θα προτείνει λύσεις στους καταναλωτές
Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής αποτελεί τη συνέχεια του εργαλείου «myΡΑΕ» για την υποβολή καταγγελιών και παραπόνων τα οποία μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας διοχετεύονται στον προμηθευτή ή τον διαχειριστή τον οποίο αφορούν.
Υπό αυτό το πρίσμα, η εφαρμογή ENOMOS στοχεύει στη διαμεσολάβηση μεταξύ Καταναλωτών και Προμηθευτών/Διαχειριστών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, από τη στιγμή που δεν θα έχει επιλυθεί παράπονο/αναφορά του Καταναλωτή που έχει υποβληθεί στην ειδική πλατφόρμα της ΡΑΑΕΥ (myrae.gr).

Μετά τις τρεις απορρίψεις… πιάνει δουλειά ο Διαμεσολαβητής
Σύμφωνα με την παρουσίαση των «μυστικών» του νέου εργαλείου από τον Πρόεδρο της ΡΑΑΕΥ Αθανάσιο Δραγούμα, για κάθε αίτημα παρέχεται η δυνατότητα στους καταναλωτές να απορρίψουν έως και τρεις φορές την απάντηση που λαμβάνουν από την εταιρία ως ανεπαρκή. Μετά την τρίτη απόρριψη από τον καταναλωτή, το αίτημα καταχωρείται οριστικά ως απορριφθέν. Στο εξής, από το σημείο της απόρριψης θα ξεκινά η δυνατότητα της ενεργειακής διαμεσολάβησης η οποία θα παρέχεται δωρεάν στους καταναλωτές.
Υπενθυμίζεται πως ο καταναλωτής υποβάλλει αρχικά το αίτημά του στην πλατφόρμα myRae και ο πάροχος υποχρεώνεται εντός 10 ημερών να απαντήσει. Στην συνέχεια ο καταναλωτής έχει την ευχέρεια να ανταποκριθεί, θετικά ή αρνητικά, εντός 30 ημερών στην απάντηση του παρόχου. Εφόσον ο καταναλωτής δεν μείνει ικανοποιημένος και μετά την τρίτη απόπειρα θα μπορεί να καταφύγει στον Διαμεσολαβητή (μετά από τουλάχιστον 30 ημέρες), εφόσον δεν έχει ακολουθήσει την δικαστική οδό.
«Η διαμεσολάβηση βοηθάει στην ταχύτερη επίλυση των διαφορών μεταξύ των μερών με στόχο την επίτευξη αμοιβαία αποδεκτών λύσεων, δεν είμαστε δικαστές, δεν λαμβάνουμε αποφάσεις, προσπαθούμε να διευθετούμε διαφορές», επεσήμανε ο Δημήτρης Φούρλαρης, Αντιπρόεδρος του Κλάδου Ενέργειας της ΡΑΑΕΥ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Αρχής, περίπου το 15 % των παραπόνων των καταναλωτών φθάνει στο στάδιο των τριών απορρίψεων και θα μπορούν στο εξής να οδηγούνται στη διαμεσολάβηση η οποία αποτελεί ουσιαστικά μια πρόσθετη επιλογή για τον καταναλωτή στην περίπτωση που η διαβίβαση του παραπόνου στον προμηθευτή του δεν οδήγησε σε ικανοποίησή του.
Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής με συναινετικό πνεύμα θα προτείνει λύση την οποία ο καταναλωτής και ο προμηθευτής / διαχειριστής θα έχουν την ευχέρεια να αποδεχθούν ή να απορρίψουν. Η λύση μπορεί να περιλαμβάνει π.χ διόρθωση της χρέωσης αν υπάρχει λάθος στο λογαριασμό, καταβολή αποζημίωσης, συστάσεις να μην επαναληφθεί η όποια παραβατική συμπεριφορά κ.α.
Εφόσον τα δύο μέρη αποδεχθούν την λύση που προτείνει ο Διαμεσολαβητής, τότε έχουν υποχρέωση να την εφαρμόσουν.
Οι διαφορές που καλύπτει
Οι καταγγελίες για προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου που μπορούν να παραπεμφθούν στη διαμεσολάβηση έχουν να κάνουν μεταξύ άλλων: καθυστέρηση της προσφορά προμήθειας, καταχρηστικοί – παραπλανητικοί όροι, προβληματική ενημέρωση για το κόστος και τους όρους παροχής της υπηρεσίας, τροποποίηση των όρων της σύμβασης, προσκόμματα κατά την υπαναχώρηση, προβληματικές πληροφορίες στην ιστοσελίδα, προωθητικές πρακτικές, καθυστέρηση της τελικής εκκαθάρισης, καθυστέρηση απάντησης σε αιτήματα, ανεπάρκεια απαντήσεις, συμπεριφορά του προσωπικού, ασάφεια του λογαριασμού, αμφισβήτηση χρεώσεων και ρητρών, θέματα πληρωμών και διακανονισμών.
Για τους διαχειριστές υπάρχουν ζητήματα σχετικά με αμφισβήτηση του ύψους της καταναλωσης, καθυστέρησης της σύνδεσης, των νέων παροχών και της αλλαγής προμηθευτή, ρευματοκλοπών, βλαβών στο δίκτυο και αυξομείωσης της τάσης, κ.α.


Latest News

Νέα πετρελαϊκή στην Ελλάδα; - Ενδιαφέρον για τα κοιτάσματα στο «Μπλοκ 2»
Οι υδρογονάνθρακες στο «Μπλοκ 2» των Energean – HELLENiQ ENERGY συγκεντρώνουν το επενδυτικό ενδιαφέρον πετρελαϊκών

Σχέδια της Chevron για data centers που θα τροφοδοτεί η ίδια με ενέργεια
Η Chevron προωθεί τα σχέδιά της για να εκμεταλλευθεί την μεγάλη ζήτηση ενέργειας για data centers, σύμφωνα με τις δηλώσεις στελέχους της

Enaon EDA: Ποιος είναι ο αριθμός άμεσης επέμβασης - Πώς λειτουργεί
Ο Αριθμός Άμεσης Επέμβασης της Enaon EDA λειτουργεί χωρίς χρέωση για τον καλούντα, όλες τις ημερολογιακές ημέρες του έτους σε 24ωρη βάση

Η επιστροφή Παπασταύρου στην κυβέρνηση - Τα καυτά μέτωπα της ενέργειας και της πολεοδομίας
Τι σηματοδοτεί το εξωκοινοβουλευτικό και τεχνοκρατικό δίδυμο Σταύρου Παπασταύρου και Νίκου Τσάφου στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Πάιατ: Η Κρήτη στο επίκεντρο των ενεργειακών εξελίξεων
Ο κ. Πάιατ συμμετείχε σε πάνελ στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης με τους Αναστάσιο Χατζηβασιλείου και Νικόλαο Μπακατσέλο

Οι δασμοί Τραμπ επιταχύνουν τα deal για αγορά εταιρικών αεροσκαφών
Συναγερμός έχει σημάνει στις αερομεταφορές σχετικά με τους δασμούς που πλήττουν την αλυσίδα εφοδιασμού της βιομηχανίας

Ποιοι «τζογάρουν» με το πετρέλαιο - Οι δασμοί Τραμπ και το στοίχημα των 50 δολ.
Το πετρέλαιο Brent έφτασε σε χαμηλό έξι μηνών και οι κερδοσκόποι μείωσαν τις θέσεις αγοράς και πώλησης

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Μπορεί η Ευρώπη χωρίς το ρωσικό φυσικό αέριο;
Η επαναπροσέγγιση ευρωπαίων ηγετών στην Ρωσία για το φυσικό αέριο- Θα ανοίξουν ξανά οι στρόφιγγες;

Μηνιαία χρέωση και εντατικοί έλεγχοι μειώνουν τις ρευματοκλοπές
Το πρώτο εννεάμηνο του 2024 οι απώλειες υπολογίστηκαν σε 11,54%, έναντι 12,64% το πρώτο εννεάμηνο του 2023 και 12,21% του πρώτου εννεαμήνου του 2022