
Τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές βιομηχανίες και επιχειρήσεις της περιφέρειας είναι οι τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, όπως τα λιμάνια και το σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και σε προσωπικό.
ΕΛΣΤΑΤ: Πτώση 2,7% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Νοέμβριο
Κι αναζητούν λύσεις ώστε οι βιομηχανίες να παραμείνουν σε λειτουργία αλλά και ανταγωνιστικές ιδίως στη διεθνή αγορά.
Οι υποδομές στα λιμάνια και τα τρένα
Με δηλώσεις της η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Επιχειρήσεων (ΣΒΕ) κυρία Λουκία Σαράντη τονίζει την ανυπαρξία υποδομών στα περιφερειακά λιμάνια ώστε να εξυπηρετούνται οι εμπορευματικές μεταφορές με πλοία καθώς και τις δυσκολίες της διακίνησης προϊόντων από το διαλυμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας: «Τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης διαθέτουν όλες τις απαραίτητες υποδομές για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων που εισάγουν ή και εξάγουν δια θαλάσσης τα εμπορεύματα τους. Δεν συμβαίνει όμως τα ίδια με τα περιφερειακά λιμάνια», λέει και φέρνει ως παραδείγματα τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας: «Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στέλνουμε δικά μας κλαρκ αλλά ακόμα και δικό μας φωτισμό για να εκφορτώσουμε τα εμπορεύματα μας από τα πλοία. Οι επιχειρήσεις της Μακεδονίας, Θράκης καθώς και της Ηπείρου αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες και μεγάλο κόστος από την απουσία εμπορικών υποδομών στα περιφερειακά λιμάνια».
Αλλά και με τα τρένα οι επιχειρήσεις της περιφέρειας έρχονται αντιμέτωπες με σοβαρά προβλήματα. «Το σιδηροδρομικό δίκτυο για παράδειγμα δεν φτάνει μέσα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης», αφηγείται η κυρία Σαράντη, ενώ η ίδια τονίζει και τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι βιομηχανίες με τη διακοπή του σιδηροδρομικού δικτύου μετά την κακοκαιρία Daniel.
Έλλειψη προσωπικού
Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι περιφερειακές βιομηχανίες και με την εξεύρεση εργαζομένων: «Κι αυτό ισχύει για όλες τις βαθμίδες απασχόλησης. Από τον απλό εργάτη μέχρι και τα στελέχη», σημειώνει η πρόεδρος του ΣΒΕ αποδίδοντας τις ελλείψεις στο δημογραφικό καθώς και στο γεγονός ότι δύσκολα οι εργαζόμενοι θα επιλέξουν να ζήσουν σε πόλη της περιφέρειας.
Η ίδια κάνει γνωστό ότι «είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου για την επέκταση υπάρχουσας πλατφόρμας που έχει αναπτυχθεί για την εύρεση εργατών γης από τρίτες χώρες». Πάντως η κυρία Σαράντη ζητά και λύση στο πρόβλημα με τη διάρκεια παραμονής ξένων εργαζομένων στη χώρα μας.
Οι Χούθι και ο πληθωρισμός
Οι βιομήχανοι μέλη του ΣΒΕ προειδοποιούν για τη νέα πληθωριστική απειλή που είναι τα χτυπήματα των Χούθι στα πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ερυθρά Θάλασσα: «Αν συνεχιστούν οι αναταραχές θα έχουμε σοβαρή διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα με επιπτώσεις στην αγορά και τις τιμές», επισημαίνει η κυρία Σαράντη.
Αναφερόμενη στα αίτια του πληθωρισμού η πρόεδρος του ΣΒΕ τα αποδίδει στο υψηλό ενεργειακό κόστος για τις επιχειρήσεις, ζητώντας ανάλογο μοντέλο στήριξης των βιομηχανιών με αυτό στη Γερμανία, ενώ την ίδια στιγμή η ίδια αν και αναγνωρίζει ότι υπάρχει πρόβλημα αισχροκέρδειας, εντούτοις αρνείται την ύπαρξη πληθωρισμού απληστίας από τη μεριά των επιχειρήσεων.


Latest News

Τι ανησυχεί την ΚΡΙ-ΚΡΙ για τους δασμούς του Τραμπ - Το guidance για το 2025
Σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποίησε η ΚΡΙ-ΚΡΙ, ο CFO της εταιρείας κ. Κωνσταντίνος Σαρμαδάκης μίλησε για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024

Tabish (Aqua Brigde) στον ΟΤ: Καμια υπαναχώρηση από το deal για την Avramar
O Mohammad Tabish, CEO της Aqua Bridge ξεκαθαρίζει στον ΟΤ ότι η συμφωνία με την Avramar θα έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Μαϊου

Οι άλλες business της AS Company πίσω από τα παιχνίδια
Η AS Company κινείται πέρα από το τεράστιο πρόβλημα της υπογεννητικότητας - Τα ελληνικά παιχνίδια, η αγορά της Ρουμανίας και τα τουριστικά ακίνητα

«Διαβατήριο» για νέες επενδύσεις και μετοχική διασπορά η ΑΜΚ για την Premia
Μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να «τρέξει» η ΑΜΚ της Premia Properties – Εκφράζεται ήδη επενδυτικό ενδιαφέρον

Πώς θα αμυνθούν οι ελληνικές τράπεζες - Οι τρεις κίνδυνοι από τους δασμούς Τραμπ
Η παγκόσμια οικονομία απειλείται με ύφεση, λόγω του πολέμου που κήρυξε η κυβέρνηση των ΗΠΑ στους μεγαλύτερους εμπορικούς της εταίρους

ΛΑΝΑΚΑΜ: Στο 1,04 εκατ. ευρώ τα μικτά κέρδη της εισηγμένης το 2024
Τι αναφέρει η εταιρεία

Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Οι όροι του προγράμματος scrip dividend
Λεπτομέρειες για τη δυνατότητα που δίνει σε μετόχους της να λάβουν το μέρισμα σε μετοχές (scrip dividend) δίνει με ανακοίνωσή της η Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών

Ελλάκτωρ: Πάει πιο πίσω το Call Option αγοράς μετοχών – Νέα συμφωνία MOH – Reggeborgh
Δεν θα ασκήσει έως τις 18 Απριλίου η Reggeborgh το δικαίωμα προαίρεσης αγοράς μετοχών που κατέχει η Motor Oil στην Ελλάκτωρ

Ευρώπη Holdings: Στις 28 Απριλίου η αποκοπή του δικαιώματος στην ΑΜΚ
Αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα

Mega deal στις μετακινήσεις - Η Lyft μπαίνει στην Ευρώπη μέσω Free Now
Η αμερικανική πλατφόρμα θα εξαγοράσει την Free Now από τη BMW και τη Mercedes-Benz Mobility έναντι 175 εκατομμυρίων ευρώ σε μετρητά