Τα δύο μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές βιομηχανίες και επιχειρήσεις της περιφέρειας είναι οι τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές, όπως τα λιμάνια και το σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και σε προσωπικό.

ΕΛΣΤΑΤ: Πτώση 2,7% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Νοέμβριο

Κι αναζητούν λύσεις ώστε οι βιομηχανίες να παραμείνουν σε λειτουργία αλλά και ανταγωνιστικές ιδίως στη διεθνή αγορά.

Οι υποδομές στα λιμάνια και τα τρένα

Με δηλώσεις της η πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Επιχειρήσεων (ΣΒΕ) κυρία Λουκία Σαράντη τονίζει την ανυπαρξία υποδομών στα περιφερειακά λιμάνια ώστε να εξυπηρετούνται οι εμπορευματικές μεταφορές με πλοία καθώς και τις δυσκολίες της διακίνησης προϊόντων από το διαλυμένο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας: «Τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης διαθέτουν όλες τις απαραίτητες υποδομές για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων που εισάγουν ή και εξάγουν δια θαλάσσης τα εμπορεύματα τους. Δεν συμβαίνει όμως τα ίδια με τα περιφερειακά λιμάνια», λέει και φέρνει ως παραδείγματα τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Ηγουμενίτσας: «Στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης στέλνουμε δικά μας κλαρκ αλλά ακόμα και δικό μας φωτισμό για να εκφορτώσουμε τα εμπορεύματα μας από τα πλοία. Οι επιχειρήσεις της Μακεδονίας, Θράκης καθώς και της Ηπείρου αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες και μεγάλο κόστος από την απουσία εμπορικών υποδομών στα περιφερειακά λιμάνια».

Αλλά και με τα τρένα οι επιχειρήσεις της περιφέρειας έρχονται αντιμέτωπες με σοβαρά προβλήματα. «Το σιδηροδρομικό δίκτυο για παράδειγμα δεν φτάνει μέσα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης», αφηγείται η κυρία Σαράντη, ενώ η ίδια τονίζει και τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι βιομηχανίες με τη διακοπή του σιδηροδρομικού δικτύου μετά την κακοκαιρία Daniel.

Έλλειψη προσωπικού

Μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι περιφερειακές βιομηχανίες και με την εξεύρεση εργαζομένων: «Κι αυτό ισχύει για όλες τις βαθμίδες απασχόλησης. Από τον απλό εργάτη μέχρι και τα στελέχη», σημειώνει η πρόεδρος του ΣΒΕ αποδίδοντας τις ελλείψεις στο δημογραφικό καθώς και στο γεγονός ότι δύσκολα οι εργαζόμενοι θα επιλέξουν να ζήσουν σε πόλη της περιφέρειας.

Η ίδια κάνει γνωστό ότι «είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου για την επέκταση υπάρχουσας πλατφόρμας που έχει αναπτυχθεί για την εύρεση εργατών γης από τρίτες χώρες». Πάντως η κυρία Σαράντη ζητά και λύση στο πρόβλημα με τη διάρκεια παραμονής ξένων εργαζομένων στη χώρα μας.

Οι Χούθι και ο πληθωρισμός

Οι βιομήχανοι μέλη του ΣΒΕ προειδοποιούν για τη νέα πληθωριστική απειλή που είναι τα χτυπήματα των Χούθι στα πλοία μεταφοράς εμπορευμάτων στην Ερυθρά Θάλασσα: «Αν συνεχιστούν οι αναταραχές θα έχουμε σοβαρή διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα με επιπτώσεις στην αγορά και τις τιμές», επισημαίνει η κυρία Σαράντη.

Αναφερόμενη στα αίτια του πληθωρισμού η πρόεδρος του ΣΒΕ τα αποδίδει στο υψηλό ενεργειακό κόστος για τις επιχειρήσεις, ζητώντας ανάλογο μοντέλο στήριξης των βιομηχανιών με αυτό στη Γερμανία, ενώ την ίδια στιγμή η ίδια αν και αναγνωρίζει ότι υπάρχει πρόβλημα αισχροκέρδειας, εντούτοις αρνείται την ύπαρξη πληθωρισμού απληστίας από τη μεριά των επιχειρήσεων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Οικογένεια Λούλη: Οι γεννημένοι… «μυλωνάδες» που άντεξαν τρεις αιώνες
Stories |

Οικογένεια Λούλη: Οι γεννημένοι… μυλωνάδες που άντεξαν τρεις αιώνες

Η οικογένεια Λούλη έχει συνδέσει το όνομά της με την ιστορία της ελληνικής αλευροβιομηχανίας –Η μετανάστευση στον Βόλο, οι Μύλοι Αγίου Γεωργίου, οι βουλευτές και οι επενδυτές από το εξωτερικό