Ο Γενικός Δείκτης έσπασε το ανοδικό σερί των 3 συνεχόμενων ανοδικών συνεδριάσεων.
Ένα σερί που τον έφερε σε νέα υψηλά δεκαετίας.
Η αφορμή ήρθε από την έναρξη της διαδικασίας για την εισαγωγή της ΔΑΑ (Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών) στο Χρηματιστήριο, καθώς η εταιρεία αναζητά κεφάλαια για αύξηση της χωρητικότητας επιβατών.
Και αφενός οι όροι της διαδικασίας αυτοί καθ’ αυτοί, αφετέρου τα έως τώρα χρηματοοικονομικά δεδομένα της εταιρείας αφυπνίζουν το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Και όχι άδικα, καθώς εν πολλοίς θεωρείται μια καλή επενδυτική επιλογή, με αναμενόμενο χαρακτήρα αρκετά βαρύ και μεσο-μακροπρόθεσμο.
Αναλυτικότερα, οι όροι της διαδικασίας φαίνεται να ευνοούν τοποθετήσεις θεσμικών, επισφραγίζοντας την ανθεκτικότητα σε κερδοσκοπικές επιθέσεις.
Εξάλλου, η συγκυρία είναι πολύ καλή, λόγω της πρόσφατης ανάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας της χώρας και της απευθείας προσέλκυσης “σοβαρών” θεσμικών κεφαλαίων.
Τούτο δεν σημαίνει ότι αποκλείονται συμμετοχές ιδιωτών, τουναντίον υπάρχει πρόβλεψη για επαρκή ικανοποίηση της ζήτησης.
Ως προς την εταιρεία, οι προβλέψεις κάνουν λόγο για συνέχιση της ούτως ή άλλως ισχυρής ανοδικής πορείας των χρηματοοικονομικών μεγεθών.
Μεγέθη τα οποία πρέπει να παρατηρηθεί ότι δεν έχρηζαν ιδιαίτερου ..καλλωπισμού, μιας και η εταιρεία δεν ήταν εώς τωρα εισηγμένη.
Απεναντίας, επρόκειτο για εταιρεία της οποίας η μερισματική πολιτική ήταν -το λιγότερο- γενναία, κάτι που υποβοηθά στην επενδυτική απόφαση.
Εν ολίγοις, διαφαίνεται μια καλή περίπτωση. Η πορεία της μετοχής στο ταμπλό (πρώτη υπόθεση έναρξης διαπραγμάτευσης στα 8,20€, ήτοι στην ανώτατη τιμή διάθεσης) θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες. Είναι, δε, σχεδόν αδύνατο να μαντέψει κανείς το βραχυπρόθεσμο κομμάτι, καθώς δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για να δικαιολογηθεί κάποια άποψη.
Όμως, επειδή ακριβώς η πρώτη εικόνα είναι εκείνη μιας “βαριάς” μετοχής με μερισματικό χαρακτήρα και ειδικό αντικείμενο, η “υψηλή” (;) αποτίμηση στα 8,20 ευρώ δεν φαίνεται και τόσο υψηλή αν κάποιος μαντέψει την πορεία της εταιρείας στην πενταετία. Ισχύει και το αντίθετο: όλα τα παραπάνω προσδίδουν στοιχεία ανθεκτικότητας της μετοχής σε ενδεχόμενα πτωτικά σκέλη.
Τέλος, η ανάγκη ρευστότητας προκύπτει από την ανάγκη αύξησης της χωρητικότητας του αεροδρομίου (σύμφωνα με τον σχεδιασμό της διοίκησης), η οποία ανάγκη για χωρητικότητα προκύπτει από την αυξημένη ζήτηση για υπηρεσίες.
Δεν πρέπει να αμελείται εξάλλου το γεγονός ότι πρόκειται για επιχείρηση εντάσεως κεφαλαίου, εξου και η ανάγκη περαιτέρω χρηματοδότησης από την αγορά, ώστε να μην επιβαρυνθούν περαιτέρω οι δείκτες δανεισμού. Παρεμπιπτόντως, ο δανεισμός είναι υψηλός, ωστόσο διαχειρίσιμος με τα έως τώρα δεδομένα χρηματοροών και αριθμοδεικτών ρευστότητας.
Επομένως, αν θεωρήσουμε ότι υπάρχει πρόβλεψη για απορρόφηση της ζήτησης του κοινού, τότε η αύξηση των εσόδων στο μακροπρόθεσμο είναι μονόδρομος.