Αντιμέτωπος με την οργή των επενδυτών αναμένεται να βρεθεί την επόμενη εβδομάδα ο CEO της Boeing, Ντέιβ Καλχούν, με φόντο τη νέα κρίση που σείει συθέμελα τη μεγαλύτερη αμερικανική εταιρεία αεροναυπηγικής.
Κρίση στην Boeing: Πλατφόρμα δίνει στους επιβάτες τη δυνατότητα να αποφεύγουν 737 Max
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, το πρώην στέλεχος της General Electric ετοιμάζεται να ανακοινώσει την Τετάρτη τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023. Όμως η καθήλωση δεκάδων αεροσκαφών τύπου 737 Max 9 μετά την αποκοπή μιας πόρτας από την άτρακτο σε αεροσκάφος της Alaska Airlines στις 5 Ιανουαρίου οδήγησε τη μετοχή σε «βουτιά» 20%. Έχουν περάσει μόλις λίγα χρόνια άλλωστε από όταν η Boeing αναγκάστηκε να καθηλώσει για 20 μήνες ολόκληρο τον στόλο των 737 Max μετά από δύο πολύνεκρα δυστυχήματα που συνδέονταν με παραλείψεις της κατασκευάστριας εταιρείας.
Καταρρακωμένη η φήμη της εταιρείας
Τα διαδοχικά συμβάντα με τον εν λόγω τύπο αεροσκάφους έχουν πλήξει πιθανώς ανεπανόρθωτα τη φήμη της εταιρείας. Πλέον κορυφαία στελέχη αεροπορικών εταιρειών εκφράζουν δημόσια την απογοήτευσή τους για τους χειρισμούς της Boeing. Όπως αναφέρουν οι FT, ο Μπεν Μινικούτσι, CEO της Alaska Airlines, δεσμεύτηκε να ασκήσει ασφυκτική πίεση στη Boeing ενώ ο CEO της American Airlines, Ρόμπερτ Ίζομ, προέτρεψε τα στελέχη της εταιρείας να «συνεργαστούν», ξεκαθαρίζοντας ότι θα τους θέσει προ των ευθυνών τους.
Η οργή δεν περιορίζεται στα στελέχη των αεροπορικών εταιρειών. Ο Ντένις Τάγιερ, Αμερικανός πιλότος και εκπρόσωπος της Allied Pilots Association, δήλωσε ότι ό,τι και αν έκανε ο νυν CEO της Boeing δεν λειτούργησε. Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν είναι ρόλος ενός συνδικάτου να ζητά διοικητικές αλλαγές, ωστόσο τόνισε ότι «αυτό που μπορούμε να ζητήσουμε είναι να κατασκευάζετε ασφαλή, αξιόπιστα αεροπλάνα και με συνέπεια κάθε φορά. Κάτι που δεν κάνετε».
Με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας των ΗΠΑ να διερευνά τις διαδικασίες κατασκευής και τη διαχείριση ποιότητας της εταιρείας, τα σχέδια του Καλχούν για αύξηση των πωλήσεων αεροσκαφών 737 Max, ναυάγησαν. Οι διάφορες απαγορεύσεις θα καθυστερήσουν πιθανότατα τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Η πίεση πάνω στον 66χρονο CEO δεν θα μπορούσε να είναι ισχυρότερη.
Οι κινήσεις του Καλχούν
Μετά το περιστατικό στην Alaska Airlines ο Καλχούν έσπευσε να αναγνωρίσει τα λάθη της εταιρείας, τονίζοντας ότι δεν θα «στείλει στον αέρα αεροπλάνα στα οποία δεν έχουμε 100% εμπιστοσύνη». Η συγγνώμη του Καλχούν φαίνεται μάλιστα να επηρρεάζει κάποιους γερουσιαστές, κυρίως όσους εκπροσωπούν πολιτείες στις οποίες δραστηριοποιείται η Boeing. Ωστόσο άλλοι τονίζουν ότι η αλλαγή ηγεσίας είναι απαραίτητη για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην εταιρεία. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και πολλά στελέχη της αγοράς.
Όπως σημειώνουν οι FT, τα προβλήματα στις γραμμές παραγωγής της Boeing και τα ζητήματα ποιοτικού ελέγχου εξακολουθούν να επιδεινώνονται από τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού, που πρωτοεμφανίστηκαν την περίοδο της πανδημίας. Τα λάθη, άλλωστε, αποτελούν απόδειξη ότι οι υποσχέσεις του Καλχούν για ανανέωση της κουλτούρας της Boeing μετά τις συντριβές των 737 Max 8 δεν έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής, επισημαίνουν στελέχη της αγοράς. Υπογραμμίζουν δεν την απροθυμία της εταιρείας να εξετάσει το ενδεχόμενο να επενδύσει σύντομα σε ένα νέο αεροσκάφος για να αντιμετωπίσει τη δημοφιλή οικογένεια A320 της Airbus.
«Απογειώνεται» η Airbus
Ενόσω αυτά συμβαίνουν στην Boeing, η Airbus γνωρίζει μία άνευ προηγουμένου «απογείωση». Οι μετοχές της έχουν εκτοξευτεί, καθώς η εταιρεία κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει την αναζωπυρούμενη ζήτηση για νέα αεροπλάνα από τις αεροπορικές εταιρείες. Οι καθυστερήσεις που είναι δεδομένο ότι θα ανακύψουν λόγω των προβλημάτων στη γραμμή παραγωγής της Boeing ενισχύουν τη δυναμική της ευρωπαϊκής εταιρείας.
Όσο για τον Καλχούν, οι Financial Times υπογραμμίζουν ότι αν δεν καταφέρει να υλοποιήσει γρήγορα τις δεσμεύσεις για επιστροφή της Boeing στην κουλτούρα ασφάλειας, δεν θα έχει δεύτερη ευκαιρία.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη