
Αντιμέτωπος με την οργή των επενδυτών αναμένεται να βρεθεί την επόμενη εβδομάδα ο CEO της Boeing, Ντέιβ Καλχούν, με φόντο τη νέα κρίση που σείει συθέμελα τη μεγαλύτερη αμερικανική εταιρεία αεροναυπηγικής.
Κρίση στην Boeing: Πλατφόρμα δίνει στους επιβάτες τη δυνατότητα να αποφεύγουν 737 Max
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, το πρώην στέλεχος της General Electric ετοιμάζεται να ανακοινώσει την Τετάρτη τα οικονομικά αποτελέσματα του 2023. Όμως η καθήλωση δεκάδων αεροσκαφών τύπου 737 Max 9 μετά την αποκοπή μιας πόρτας από την άτρακτο σε αεροσκάφος της Alaska Airlines στις 5 Ιανουαρίου οδήγησε τη μετοχή σε «βουτιά» 20%. Έχουν περάσει μόλις λίγα χρόνια άλλωστε από όταν η Boeing αναγκάστηκε να καθηλώσει για 20 μήνες ολόκληρο τον στόλο των 737 Max μετά από δύο πολύνεκρα δυστυχήματα που συνδέονταν με παραλείψεις της κατασκευάστριας εταιρείας.
Καταρρακωμένη η φήμη της εταιρείας
Τα διαδοχικά συμβάντα με τον εν λόγω τύπο αεροσκάφους έχουν πλήξει πιθανώς ανεπανόρθωτα τη φήμη της εταιρείας. Πλέον κορυφαία στελέχη αεροπορικών εταιρειών εκφράζουν δημόσια την απογοήτευσή τους για τους χειρισμούς της Boeing. Όπως αναφέρουν οι FT, ο Μπεν Μινικούτσι, CEO της Alaska Airlines, δεσμεύτηκε να ασκήσει ασφυκτική πίεση στη Boeing ενώ ο CEO της American Airlines, Ρόμπερτ Ίζομ, προέτρεψε τα στελέχη της εταιρείας να «συνεργαστούν», ξεκαθαρίζοντας ότι θα τους θέσει προ των ευθυνών τους.

Η οργή δεν περιορίζεται στα στελέχη των αεροπορικών εταιρειών. Ο Ντένις Τάγιερ, Αμερικανός πιλότος και εκπρόσωπος της Allied Pilots Association, δήλωσε ότι ό,τι και αν έκανε ο νυν CEO της Boeing δεν λειτούργησε. Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν είναι ρόλος ενός συνδικάτου να ζητά διοικητικές αλλαγές, ωστόσο τόνισε ότι «αυτό που μπορούμε να ζητήσουμε είναι να κατασκευάζετε ασφαλή, αξιόπιστα αεροπλάνα και με συνέπεια κάθε φορά. Κάτι που δεν κάνετε».
Με την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπλοΐας των ΗΠΑ να διερευνά τις διαδικασίες κατασκευής και τη διαχείριση ποιότητας της εταιρείας, τα σχέδια του Καλχούν για αύξηση των πωλήσεων αεροσκαφών 737 Max, ναυάγησαν. Οι διάφορες απαγορεύσεις θα καθυστερήσουν πιθανότατα τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών. Η πίεση πάνω στον 66χρονο CEO δεν θα μπορούσε να είναι ισχυρότερη.
Οι κινήσεις του Καλχούν
Μετά το περιστατικό στην Alaska Airlines ο Καλχούν έσπευσε να αναγνωρίσει τα λάθη της εταιρείας, τονίζοντας ότι δεν θα «στείλει στον αέρα αεροπλάνα στα οποία δεν έχουμε 100% εμπιστοσύνη». Η συγγνώμη του Καλχούν φαίνεται μάλιστα να επηρρεάζει κάποιους γερουσιαστές, κυρίως όσους εκπροσωπούν πολιτείες στις οποίες δραστηριοποιείται η Boeing. Ωστόσο άλλοι τονίζουν ότι η αλλαγή ηγεσίας είναι απαραίτητη για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης στην εταιρεία. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και πολλά στελέχη της αγοράς.

Όπως σημειώνουν οι FT, τα προβλήματα στις γραμμές παραγωγής της Boeing και τα ζητήματα ποιοτικού ελέγχου εξακολουθούν να επιδεινώνονται από τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού, που πρωτοεμφανίστηκαν την περίοδο της πανδημίας. Τα λάθη, άλλωστε, αποτελούν απόδειξη ότι οι υποσχέσεις του Καλχούν για ανανέωση της κουλτούρας της Boeing μετά τις συντριβές των 737 Max 8 δεν έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής, επισημαίνουν στελέχη της αγοράς. Υπογραμμίζουν δεν την απροθυμία της εταιρείας να εξετάσει το ενδεχόμενο να επενδύσει σύντομα σε ένα νέο αεροσκάφος για να αντιμετωπίσει τη δημοφιλή οικογένεια A320 της Airbus.
«Απογειώνεται» η Airbus
Ενόσω αυτά συμβαίνουν στην Boeing, η Airbus γνωρίζει μία άνευ προηγουμένου «απογείωση». Οι μετοχές της έχουν εκτοξευτεί, καθώς η εταιρεία κατάφερε να κεφαλαιοποιήσει την αναζωπυρούμενη ζήτηση για νέα αεροπλάνα από τις αεροπορικές εταιρείες. Οι καθυστερήσεις που είναι δεδομένο ότι θα ανακύψουν λόγω των προβλημάτων στη γραμμή παραγωγής της Boeing ενισχύουν τη δυναμική της ευρωπαϊκής εταιρείας.
Όσο για τον Καλχούν, οι Financial Times υπογραμμίζουν ότι αν δεν καταφέρει να υλοποιήσει γρήγορα τις δεσμεύσεις για επιστροφή της Boeing στην κουλτούρα ασφάλειας, δεν θα έχει δεύτερη ευκαιρία.


Latest News

Ποιοι υπερπλούσιοι αγοράζουν επαύλεις στο Λονδίνο
Αν και τα φορολογικά σχέδια της υπουγού οικονομικών διώχνουν πολλούς πλούσιους, κάποιοι σπεύδουν ομαδόν στο Λονδίνο για αγορές κατοικιών

Πόσα θα εισφέρει η Ford στη υπερχρεωμένη γερμανική θυγατρική της
Ο αντιπρόεδρος της Ford κάλεσε την ΕΕ να κάνει περισσότερα για να στηρίξει τα EV λέγοντας ότι είναι «θέμα ζήτησης»

Ποιος κολοσσός θα αγοράσει την αμερικανική φαρμακευτική Checkpoint
Η Checkpoint έχει λάβει έγκριση για φάρμακο για τον δεύτερο πιο κοινό τύπο καρκίνου του δέρματος στις ΗΠΑ
![Northvolt: Χρεοκοπία «καμπανάκι» για την Ευρώπη – Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_northvolt_factory-600x352.png)
Η χρεοκοπία της Northvolt «καμπανάκι» για την Ευρώπη - Οι προκλήσεις στις μπαταριών ΕV [γράφημα]
Το παράδειγμα της Northvolt είναι χαρακτηριστικό των προκλήσεων που υπάρχουν

Ανησυχούν για το μέλλον και αναθεωρούν τις προβλέψεις τους οι αερομεταφορείς
ι αεροπορικές εταιρείες διαπιστώνουν κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης λόγω οικονομικής αβεβαιότητας, Τραμπ και τραγικών συγκυριών

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

ΕΕ και Νότια Αφρική συζητούν για μια νέα στρατηγική εταιρική σχέση
Η πρόεδρος της ΕΕ ανακοίνωσε επενδυτικό σχέδιο ύψους 4,7 δισ. δολ. για τη δίκαιη ενεργειακή μετάβαση στη χώρα και τη στήριξη της φαρμακευτικής βιομηχανίας

Γιατί εκτινάχθηκαν κατά 390% οι μετοχές της Eutelsat την περασμένη εβδομάδα
Οι μετοχές της γαλλικής εταιρείας δορυφόρων Eutelsat εκτοξεύτηκαν σχεδόν κατά 390% την περασμένη εβδομάδα - Εικασίες ότι η Eutelsat θα μπορούσε να αντικαταστήσει την Starlink του Μασκ στην Ουκρανία

Eρευνες για πετρέλαιο στην Κασπία Θάλασσα σχεδιάζει η BP
Η παραγωγή πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν, όπου επενδύει η BP, μειώνεται εδώ και αρκετά χρόνια αφότου έφτασε στην κορυφή του ενός (1) εκατομμύριου βαρέλιων την ημέρα, το 2010.

3ο Capital Link Business Cyprus Forum στη Νέα Υόρκη στις 4 Απριλίου
Ο πρόεδρος και υπουργοί της Κύπρου απευθύνονται σε διεθνείς επενδυτές στο Metropolitan Club της Νέας Υόρκης στο business forum της Capital Link