Υπομονή συνέστησε το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Martins Kazaks, αναφορικά με τις επερχόμενες αποφάσεις νομισματικής πολιτικής, προειδοποιώντας ότι το σοβαρότερο λάθος θα ήταν μια πρόωρη χαλάρωση που θα οδηγούσε και πάλι τον πληθωρισμό υψηλότερα.
Ενώ τα επιτόκια «πρέπει να αρχίσουν να μειώνονται», αποκλείοντας τυχόν μεγάλα σοκ, η ΕΚΤ δεν θα πρέπει να βιάζεται να ξεκινήσει τη διαδικασία της μείωσης, δήλωσε ο Λετονός αξιωματούχος στο Bloomberg Television.
Λαγκάρντ: Στο σωστό επίπεδο τα επιτόκια της ΕΚΤ – «Σφίγγα» για το ενδεχόμενο χαλάρωσης
«Αυτό θα ήταν πολύ χειρότερο από το να περιμένεις λίγο», είπε. «Έχουμε δει από τις δεκαετίες του ’70 και του ’80 ότι εάν η κεντρική τράπεζα αρχίσει να χαλαρώνει πολύ νωρίς την πολιτική της, τότε υπάρχει ο κίνδυνος να αρχίσει να επανέρχεται ο πληθωρισμός και στη συνέχεια να χρειαστεί να αυξήσει τα επιτόκια πολύ περισσότερο».
Επιτόκια στο 4%
Οι δηλώσεις έρχονται λιγότερο από μία ημέρα αφότου η ΕΚΤ διατήρησε το επιτόκιο καταθέσεων στο επίπεδο ρεκόρ του 4% για τρίτη συνεχόμενη συνεδρίαση. Με την Πρόεδρο Christine Lagarde να δείχνει ότι οι μειώσεις επιτοκίων δεν έχουν συζητηθεί ακόμη, οι επενδυτές αύξησαν τα στοιχήματά τους ότι η μείωση θα έρθει τον Απρίλιο. Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής όμως φαίνεται να συγκλίνουν σε μια κίνηση τον Ιούνιο.
Παρά την απότομη υποχώρηση του πληθωρισμού πέρυσι, οι αξιωματούχοι δεν είναι έτοιμοι να κηρύξουν τη νίκη και ανησυχούν ιδιαίτερα ότι η ισχυρή αύξηση των μισθών θα μπορούσε να διατηρήσει τις πιέσεις των τιμών.
Οι κίνδυνοι για την αγορά εργασίας παραμένουν στο προσκήνιο καθώς η ανεργία παραμένει χαμηλή, προειδοποίησε ο επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας της Σλοβενίας, Bostjan Vasle.
«Όλα αυτά αντανακλώνται εν μέρει στην αύξηση των μισθών, η οποία επί του παρόντος είναι σημαντικά πάνω από το επίπεδο που θα ήταν σύμφωνο με τον πληθωρισμό του 2%», δήλωσε στον ραδιοφωνικό σταθμό RTVSLO.
Πιθανή μια ύφεση
Την ίδια στιγμή, η οικονομία δυσκολεύεται και ενδέχεται να διολισθήσει σε ήπια ύφεση το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους. Μια εκτίμηση για τους τελευταίους τρεις μήνες του 2023 αναμένεται την Τρίτη από τη Eurostat, με τον Kazaks να αναγνωρίζει ότι μια ύφεση είναι μια πιθανότητα.
Αναφορικά με τα επιτόκια, είπε ότι το σημείο εκκίνησης για κάθε κύκλο χαλάρωσης θα διαμορφώσει το εύρος με το οποίο μειώνεται το κόστος δανεισμού.
“Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να φτάσουμε στο 2% – θα μπορούσαμε να κάνουμε νωρίτερα μικρότερα βήματα ή θα μπορούσαμε κάπως αργότερα μεγαλύτερα βήματα – όλα αυτά θα εξαρτηθούν από τα δεδομένα”, είπε ο Kazaks.
Latest News
Απρόσμενη ανάπτυξη της ισραηλινής οικονομίας εν μέσω πολέμου
Παρά τον πόλεμο το ΑΕΠ του Ισραήλ αυξήθηκε κατά 3,8% σε ετήσια βάση το τρίτο τρίμηνο
«Taramagate»: Τι συμβαίνει στη Βρετανία με την έλλειψη ταραμοσαλάτας
Η απεργία σε ένα εργοστάσιο στη Βρετανία έχει προκαλέσει πανικό στους Λονδρέζους που διαμαρτύρονται για την ταραμοσαλάτα
Σίγουρος για τον πληθωρισμό παρά τις υψηλές υπηρεσίες o Λουίς ντε Γκίντος
Η οικονομία έχει απογοητεύσει πρόσφατα, καθώς η κατανάλωση παραμένει αδύναμη, δήλωσε ο Λουίς ντε Γκίντος
Το «φρένο χρέους» στη Γερμανία και τα όριά του
Το «φρένο» εισήχθη στη Γερμανία το 2009 από την τότε καγκελάριο Μέρκελ, κατά τη διάρκεια της «μεγάλης ύφεσης»
Στα 300 δισ. δολαρια η κεφαλαιοποίηση της Bytedance, μητρικής του Tiktok
Η ByteDance δεν είχε κάποιο σχέδιο IPO στον ορίζοντα, δηλώνουν πηγές που επικαλείται το Reuters - Πώς ενισχύει τη ρευστότητα
Τα διαπραγματευόμενα assets των αμερικανικών τραπεζών ξεπέρασαν το 1 τρισ. δολάρια
Είναι η πρώτη φορά από τη χρηματοπιστωτική κρίση που οι αμερικανικές τράπεζες χτίζουν τέτοιο ενεργητικό σε διαπραγματευόμενα assets
Τζον Κατσιματίδης: «Η Ελλάδα δεν χαίρει μεγάλου ενδιαφέροντος στο τραπέζι του Τραμπ»
Ο Τζον Κατσιματίδης, ένας από τους πλουσιότερους ελληνοαμερικανούς επιχειρηματίες είναι ένθερμος υποστηρικτής του Ντόναλντ Τραμπ
Η αγωγή 21,5 εκατ. της JPMorgan για ζημιές σε αποθήκη πολύτιμων μετάλλων
Η JPMorgan μηνύει βρετανική κατασκευαστική εταιρεία για «εκτεταμένες ζημιές» se μονάδα αποθήκευσης στο Λονδίνο
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας