Τουλάχιστον δώδεκα δεξαμενόπλοια φορτωμένα με 10 εκατομμύρια βαρέλια ρωσικού αργού πετρελαίου ποιότητας Sokol έχουν αποκλειστεί στα ανοικτά των ακτών της Νότιας Κορέας εδώ και εβδομάδες, εξαιτίας κυρώσεων και ζητημάτων πληρωμών των ΗΠΑ, σύμφωνα με δύο traders και στοιχεία ναυτιλίας, που επικαλείται το πρακτορείο Reuters.

Οι όγκοι, που αντιστοιχούν σε 1,3 εκατομμύρια μετρικούς τόνους, αντιπροσωπεύουν την παραγωγή για περισσότερο από ένα μήνα του έργου Sakhalin-1, κάποτε μια εμβληματική επιχείρηση της αμερικανικής Exxon Mobil, η οποία έφυγε από τη Ρωσία μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία.

Το Sakhalin-1 ήταν μια από τις πρώτες μετασοβιετικές συμφωνίες στη Ρωσία που έγιναν στο πλαίσιο μιας συμφωνίας κατανομής της παραγωγής. Όταν η Exxon Mobil αποχώρησε το 2022, η παραγωγή έπεσε σχεδόν στο μηδέν και έκτοτε δεν έχει ανακάμψει πλήρως.

Δυσκολίες

Οι δυσκολίες στην πώληση του Sokol αποτελούν μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει η Μόσχα από τότε που η Δύση επέβαλε κυρώσεις και μια από τις πιο σοβαρές διαταραχές στις εξαγωγές ρωσικού πετρελαίου τα τελευταία δύο χρόνια.

Η Ουάσιγκτον έχει δηλώσει ότι θέλει κυρώσεις για να μειώσει τα έσοδα του προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν και της πολεμικής του μηχανής στην Ουκρανία, αλλά να μην διαταράξει τις ροές ρωσικής ενέργειας στις παγκόσμιες αγορές.

Πέρυσι, οι Ηνωμένες Πολιτείες επέβαλαν κυρώσεις σε πολλά πλοία και εταιρείες που εμπλέκονται στη μεταφορά Sokol.

Το Reuters γράφει ότι από την Παρασκευή, 14 πλοία φορτωμένα με Sokol είχαν κολλήσει γύρω από το λιμάνι Yosu της Νότιας Κορέας, συμπεριλαμβανομένων 11 πλοίων Aframax και τριών πολύ μεγάλων πλοίων αργού (VLCCs), σύμφωνα με στοιχεία της LSEG, της Kpler και των εμπόρων.

Ο όγκος που αποθηκεύεται στα δεξαμενόπλοια αντιπροσωπεύει 45 ημέρες παραγωγής από το Sakhalin-1, που έχει μέση παραγωγή 220.000 βαρελιών την ημέρα (bpd).
Τα υπερδεξαμενόπλοια (VLCCs) La Balena, Nireta και Nellis με περίπου 3,2 εκατομμύρια βαρέλια (430.000 μετρικούς τόνους), επί του παρόντος κοντά στο Yosu της Νότιας Κορέας, λειτουργούν ως πλωτός χώρος αποθήκευσης για τη ρωσική κατηγορία πετρελαίου, ανέφεραν πηγές του Reuters και δείχνουν ναυτιλιακά δεδομένα Kpler και LSEG .

Τα VLCC δέχονταν προηγουμένως πετρέλαιο από πολλά πλοία Aframax μέσω πλοίου σε πλοίο, έδειξαν τα δεδομένα. Η προμήθεια όγκων πετρελαίου από μικρότερα πλοία σε μεγαλύτερα μπορεί να εξοικονομήσει φορτία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια