
Μετά από δύο δεκαετίες ως επί το πλείστον ανεμπόδιστης επέκτασης, οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του Διαδικτύου εισέρχονται σε μια νέα περίοδο βραδύτερης ανάπτυξης, σύμφωνα με την Bernstein Research, μια από τις κορυφαίες εταιρείες ανάλυσης τεχνολογίας της Wall Street.
«Υπάρχει μια γενική ανησυχία μεταξύ των επενδυτών του Διαδικτύου ότι οι συγκεντρώσεις βασικών εσόδων μπορεί να πλησιάζουν σε κορεσμό, με την ανάπτυξη να κινδυνεύει να είναι διαρθρωτικά χαμηλότερη στο μέλλον», έγραψαν οι Μαρκ Σμούλικ και Νικίλ Ντεβνάνι της Bernstein σε ερευνητικό υπόμνημα αυτή την εβδομάδα σχετικά με τις προοπτικές για το 2024 και μετά.
Οι ρυθμοί ανάπτυξης μειώθηκαν στο μισό
Οι αναλυτές εξέτασαν τους ρυθμούς ανάπτυξης για τέσσερις από τους μεγαλύτερους τομείς του Διαδικτύου: την ψηφιακή διαφήμιση, το ηλεκτρονικό εμπόριο, το cloud computing, την κοινή χρήση οχημάτων (ridesharing) και την παράδοση.
Big Tech: «Μια χούφτα» εταιρείες εξουσιάζουν το διαδίκτυο
Οι αναμενόμενοι ρυθμοί ανάπτυξης για αυτούς τους τομείς το 2024 είναι περίπου οι μισοί από τον ρυθμό του 2019, θεωρεί το Business Insider.
«Αυτή η συζήτηση είναι ίσως πιο εμφανής στην ψηφιακή διαφήμιση (αν και δεν είναι απομονωμένη), όπου οι παραδοσιακές περικοπές της αγοράς δείχνουν ένα ποσοστό διείσδυσης στο διαδίκτυο 70%+», έγραψαν οι Σμούλικ και Ντεβνάνι.
Η Wayfair δεν είναι μόνη
Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, η διείσδυση στην αγορά είναι πλέον πάνω από 20%, εξαιρουμένων των τροφίμων, των πωλήσεων αυτοκινήτων και του φυσικού αερίου. Εάν αυτός ο τομέας ξεπερνά το 30% έως 40% του συνόλου των λιανικών πωλήσεων, αυτό σημαίνει ότι βρίσκεται ήδη στα μισά της καμπύλης αλλαγής στην εμπορική διείσδυση.
«Σίγουρα φαίνεται ότι οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου μας εισέρχονται σε μια μεταβατική περίοδο από την υιοθέτηση νέων χρηστών στη διατήρηση και την εκ νέου δέσμευση», εξήγησαν οι αναλυτές, αναφέροντας ως παράδειγμα τη Wayfair.
Αυτός ο διαδικτυακός έμπορος λιανικής επίπλων έχει μια βάση πελατών άνω των 85 εκατομμυρίων. Αυτό είναι «ένα σημαντικό ποσοστό του συνόλου των νοικοκυριών στα οποία μπορούν να απευθυνθούν- που σημαίνει ότι η εταιρεία πρέπει τώρα να βασίζεται όλο και περισσότερο στην εκ νέου εξαγορά για να οδηγήσει την ανάπτυξη πελατών”, έγραψαν οι Σμούλικ και Ντεβνάνι.
«Δεν πιστεύουμε ότι η Wayfair είναι μόνη», πρόσθεσαν οι αναλυτές. «Θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι για μια συγκράτηση των ρυθμών ανάπτυξης στο μέλλον».
Άλλα σημάδια
Ανέφεραν και άλλα σημάδια επιβράδυνσης της ανάπτυξης.
Τα τελευταία χρόνια, αρκετές νέες εφαρμογές έχουν φτάσει στην κορυφή των γραφημάτων λήψης, υποδηλώνοντας ότι οι καταναλωτές μπορεί να έχουν κουραστεί από τις βασικές υπηρεσίες Διαδικτύου στις οποίες βασίζονται εδώ και μια δεκαετία.
Και ορισμένες εταιρείες έχουν αλλάξει τα ονόματα και τις δηλώσεις αποστολής τους (Meta και Alphabet), ενώ κυνηγούν νέες τεχνολογίες όπως το web3 και το metaverse με μια ένταση που φτάνει την απόγνωση.
Πόλεμοι για την πίτα
Όταν υπάρχει λιγότερη ανάπτυξη, οι μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας αρχίζουν να κοιτάζουν γύρω από τις παρακείμενες αγορές και προσπαθούν να μπουν η μία στα χωράφια της άλλης.
Η Amazon αρχίζει να πουλά αυτοκίνητα, ενώ κοντράρει την Google και τη Meta στην ψηφιακή διαφήμιση.
Η Google προκαλεί τη Microsoft και την Amazon στο cloud computing. Εν τω μεταξύ, η Microsoft προσπάθησε πέρυσι να αμφισβητήσει πραγματικά την Google στην «Αναζήτηση» και η Amazon κατάφερε πραγματικά να συμμετάσχει στην αναζήτηση της Google.
Η Meta προκαλεί την Apple σε καταναλωτικό υλικό, με τις συσκευές της Oculus. Η Google κάνει το ίδιο σε υλικό για κινητά με τα gadget Pixel της.
Στο ηλεκτρονικό εμπόριο, το TikTok προσπαθεί να αρπάξει μερίδιο από την Amazon. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Meta συνωστίζεται στην ενημέρωση κώδικα του Twitter με τα Threads.
Και τώρα, ο «καθένας και ο μπάρμπας του» κυνηγούν τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη ως την επόμενη μεγάλη ευκαιρία τεχνολογικής πλατφόρμας. Δεν μπορούν όλοι να κερδίσουν.
Ποσοστά έναντι δολαρίων
Βεβαίως, υπήρξαν προβλέψεις κορεσμού της αγοράς του Διαδικτύου και επιβραδύνσεων της Μεγάλης Τεχνολογίας στο παρελθόν.
Ο blogger Μπεν Τόμσον έγραψε σχετικά με τις ανησυχίες «Peak Google» το 2014. Η μετοχή έχει υπερπενταπλασιαστεί από τότε. Τα έσοδα είναι περισσότερο από τέσσερις φορές υψηλότερα τώρα.
Οι υποκείμενες αγορές του Διαδικτύου είναι «ακόμα σημαντικές, με δημογραφικούς και ούριους ανέμους που επίσης εμμένουν», έγραψαν αυτή την εβδομάδα οι Σμούλικ και Ντεβνάνι.
Και ενώ τα ποσοστά αύξησης είναι χαμηλά, προστίθενται περισσότερα δολάρια εσόδων, σημείωσαν.
Στα τέλη Οκτωβρίου, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Amazon Άντι Τζάσι εξέφρασε τις ανησυχίες του σχετικά με τον χαμηλότερο ρυθμό ανάπτυξης της AWS εστιάζοντας στα απόλυτα δολάρια και όχι στα ποσοστά.
«Αν κοιτάξετε την AWS, αυξηθήκαμε 12% από έτος σε έτος. Και νομίζω ότι είδατε μια συνεχή σταθεροποίηση του ρυθμού ανάπτυξής μας από έτος σε έτος.
Και αυτό περιελάμβανε 919 εκατομμύρια δολάρια αυξημένων εσόδων σε σχέση με το τρίμηνο», είπε, σύμφωνα με μια απομαγνητοφώνηση της τηλεδιάσκεψης για τα κέρδη του τρίτου τριμήνου της Amazon.
«Από όσο μπορούμε να πούμε, αυτό μοιάζει επίσης με το πιο απόλυτο g τη σειρά οποιουδήποτε από τους παίκτες εκεί έξω».
Όταν τα στελέχη της Big Tech αρχίζουν να μιλούν για αύξηση σε δολάρια, αντί για ποσοστά, αυτό είναι ανησυχητικό σημάδι.
Πρώτον, δείχνει τον νόμο των μεγάλων αριθμών που εισχωρεί. Η AWS είναι τόσο τεράστια τώρα που είναι πιο δύσκολο να αυξηθούν τα έσοδα κατά 30% και 40% ετησίως (κάτι που έκανε η AWS μόλις πριν από μερικά χρόνια).
Αλλά είναι επίσης ανησυχητικό για τους επενδυτές, επειδή η Amazon έχει αγοραία αξία πάνω από 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια αυτές τις μέρες. Αυτή η τεράστια αποτίμηση υποστηρίζεται εν μέρει από τις προσδοκίες για ισχυρή μελλοντική ανάπτυξη — σε ποσοστιαίους όρους και όχι μόνο σε δολάρια.


Latest News

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»