Ο κολοσσός διαδικτυακού λιανικού εμπορίου Shein, με έδρα την Κίνα, δεν τοποθετείται ως «κλώνος» της Amazon, ανέφερε η εταιρεία, ενόψει της πολυαναμενόμενης δημόσιας εισαγωγής της στις ΗΠΑ αργότερα φέτος.
Οι κατηγορίες προϊόντων της εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου είναι πιθανό να «αυξηθούν με την πάροδο του χρόνου», καθώς η επιχείρηση εδραιώνεται βαθύτερα στις ΗΠΑ, δήλωσε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας ο Πίτερ Περνό-Ντέι, επικεφαλής στρατηγικών επικοινωνιών, για Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες.
Η Temu… καταπίνει την Alibaba – Θα έρθει και η σειρά της Amazon;
Αλλά αυτή η επέκταση θα διαφέρει από αγορά σε αγορά και θα στραφεί σε μεγάλο βαθμό προς τη Generation Z – δηλαδή άτομα που γεννήθηκαν μεταξύ των τέλους της δεκαετίας του 1990 και τις αρχές της δεκαετίας του 2000 – και τους νεότερους καταναλωτές της Millennial, που γεννήθηκαν μεταξύ των αρχών της δεκαετίας του 1980 και των τέλους της δεκαετίας του 1990.
«Δεν μας βλέπω να είμαστε κλώνος του Amazon», δήλωσε ο Περνό-Ντέι από το Νταβός.
Η εταιρεία με έδρα τη Σιγκαπούρη έχει ήδη αποτολμήσει σε σειρές προϊόντων τόσο διαφορετικές μεταξύ τους όπως ηλεκτρονικά, αθλητικά και οικιακές συσκευές, αφού κέρδισε εκατομμύρια αγοραστές στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της πανδημίας με τις χαμηλού κόστους και φαινομενικά απεριόριστες σειρές ρούχων.
Τώρα προβλέπεται ότι θα αντικαταστήσει τους ανταγωνιστές της H&M και την μητρική εταιρεία της αλυσίδας Zara, Inditex, με εκτιμώμενα έσοδα 24 δισεκατομμυρίων δολαρίων τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, σύμφωνα με το τεχνολογικό έντυπο The Information.
«Ένα από τα πράγματα στα οποία είμαστε πολύ καλοί είναι να μετράμε και να ανταποκρινόμαστε στη ζήτηση των πελατών και αυτή η ευελιξία μας επιτρέπει να προσαρμόσουμε την προσφορά μας σε διαφορετικές γεωγραφίες», δήλωσε ο Περνό-Ντέι.
«Έτσι, οι κατηγορίες προϊόντων ποικίλλουν σε αυτές τις αγορές. Αλλά το βασικό σημείο είναι ότι το να είσαι δεκτικός και να ανταποκρίνεσαι στη Generation Z, τους νεότερους αγοραστές της Millennial, είναι κάτι που οδηγεί στην ανάπτυξη», πρόσθεσε.
Η δημόσια εγγραφή στις ΗΠΑ εν όψει
Η επέκταση έρχεται καθώς αυξάνεται ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου των ΗΠΑ εν όψει της αρχικής δημόσιας προσφοράς (IPO) της Shein το 2024.
Η εισαγωγή αναμένεται να αποφέρει στην εταιρεία μια αποτίμηση 90 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αν και οι εκθέσεις την Πέμπτη υποδεικνύουν ότι οι σημερινοί επενδυτές – τρομαγμένοι από τον έλεγχο των ρυθμιστών και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό – πωλούν μετοχές που θα αποτιμούσαν την επιχείρηση έως και 45 δισεκατομμύρια δολάρια. Πάντως οι αποτιμήσεις στις δευτερεύουσες αγορές δεν αντικατοπτρίζουν απαραίτητα την πραγματική αξία.
Λίγο μετά την εμπιστευτική δήλωση της Shein για να βγει στο χρηματιστήριο τον Νοέμβριο, η Amazon – η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 38% της αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου των ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Statista – ανακοίνωσε ότι θα μειώσει τα τέλη για τους εμπόρους που πωλούν ρούχα με τιμή κάτω των 20 δολαρίων σε μια μετατόπιση προς το ultra της Shein – περιοχή χαμηλού κόστους.
Η Amazon προσφέρει επί του παρόντος μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων ψυχαγωγίας, οικιακής χρήσης, χρηστικών προϊόντων, τροφίμων και μόδας και παράγει ορισμένα είδη ένδυσης με τη δική της ιδιωτική ετικέτα. Σε αντίθεση με τη Shein, επιτρέπει επίσης σε τρίτους λιανοπωλητές να προσφέρουν προϊόντα στην πλατφόρμα της. Το ζευγάρι συγκρίθηκε επίσης με τη δημοφιλή κινεζική διαδικτυακή αγορά Temu, η οποία εισήλθε στην αγορά των ΗΠΑ το 2022.
Ο Περνό-Ντέι από το Νταβός δεν έδωσε χρονοδιάγραμμα για την πιθανή εισαγωγή στο χρηματιστήριο και είπε ότι δεν μπορούσε να σχολιάσει. Ωστόσο, είπε ότι η στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας στο μέλλον δεν θα κατευθύνεται από τους ανταγωνιστές, αλλά από το μοντέλο «κατ′ απαίτηση» που καθοδηγείται από τον πελάτη, το οποίο της επιτρέπει να δοκιμάζει μικρές παρτίδες προϊόντων με τους χρήστες πριν τα κυκλοφορήσει πλήρως.
«Εστιάζουμε στο on demand μοντέλο μας και νομίζω ότι είναι ένα μοναδικό μοντέλο», είπε. «Ως εταιρεία που είναι πρώτη στη μόδα, νομίζω ότι είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε πώς η ομορφιά της μόδας και αυτή η on demand παραγωγή συνεχίζει να αντικατοπτρίζει τη ζήτηση των πελατών και να αναπτύσσεται ως επιχείρηση».
Αυτή η έμφαση έρχεται καθώς η εταιρεία προσπαθεί να απομακρυνθεί από την ετικέτα «υπερταχείας μόδας» για την οποία έχει γίνει γνωστή, εν μέσω ευρύτερου ελέγχου για τη βιωσιμότητα της βιομηχανίας της μόδας.
Η Shein εκτιμάται ότι προσθέτει μεταξύ 2.000 και 10.000 μικρές παρτίδες νέων αντικειμένων στην εφαρμογή της κάθε μέρα, σύμφωνα με το The State of Fashion 2024, μια ετήσια έκθεση από το βιομηχανικό κατάστημα Business of Fashion και την εταιρεία συμβούλων διαχείρισης McKinsey and Company. Ο μέσος όρος κόστους αυτών των αντικειμένων είναι 14 δολάρια, πολύ κάτω από τα 26 δολάρια της H&M και τα 34,2 δολάρια της Zara.
Ο Περνό-Ντέι είπε ότι το μοντέλο που υποστηρίζεται από την τεχνολογία τη βοήθησε να «μειώσει δραματικά» τόσο τα απόβλητα παραγωγής όσο και το κόστος των πελατών. «Βλέπουμε αυτή την ευελιξία, αυτή την ανθεκτικότητα που έρχεται μέσω της τεχνολογίας, ως κάτι που είναι κρίσιμο για τη συνεχή επιτυχία μας καθώς επεκτείνουμε την επιχείρησή μας», είπε.
Οι κατηγορίες
Τέτοιες πρακτικές θα βρίσκονται στο επίκεντρο καθώς οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ αξιολογούν την κατάθεση της εταιρείας για IPO εν μέσω κατηγοριών ότι χρησιμοποιεί καταναγκαστική εργασία στην αλυσίδα εφοδιασμού της, παραβιάζει την εργατική νομοθεσία, βλάπτει το περιβάλλον και κλέβει σχέδια από ανεξάρτητους καλλιτέχνες — ισχυρισμούς που η εταιρεία αρνείται.
Οι δεσμοί της Shein με το Πεκίνο θα τεθούν επίσης υπό έλεγχο. Την περασμένη εβδομάδα, η ρυθμιστική αρχή Διαδικτύου της Κίνας ξεκίνησε μια επανεξέταση των πρακτικών χειρισμού και κοινής χρήσης δεδομένων της εταιρείας, καθώς και των κινεζικών δεδομένων που ενδέχεται να αποκαλύψει στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ.
Μια πηγή κοντά στην εταιρεία είπε στο CNBC ότι η Shein είχε υποκινήσει την επανεξέταση των δεδομένων που σχετίζονται με τους προμηθευτές και ότι αυτή ήταν «διαδικασία ρουτίνας».
Ο Περνό-Ντέι είπε χωριστά ότι η Shein ανυπομονεί να «συνεργαστεί με ενδιαφερόμενα μέρη τόσο στην κυβέρνηση όσο και στην κοινωνία των πολιτών καθώς μοιραζόμαστε το επιχειρηματικό μας μοντέλο» στις ΗΠΑ.
Latest News
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ
Πορτογαλικό πείραμα για την 4ημερη εργασία - Το σχέδιο
Αύξηση κερδών στις εταιρείες που εφάρμοσαν πιλοτικά το μέτρο το 2023 – Το στρες των εργαζομένων ρίχνει την παραγωγικότητα και έως 1,4% το τζίρο της επιχείρησης