Το ένα τέταρτο των EBITDA που στοχεύει η ΔΕΗ για το 2026 θα προέρχεται από το νέο μοντέλο οργάνωσης και λειτουργίας της στη λιανική αγορά αλλά και τις νέες δραστηριότητες της.
Όπως προκύπτει από το επιχειρησιακό σχέδιο της περιόδου 2024 – 2026 που παρουσίασε στις 23 Ιανουαρίου (Capital Markets Day) η διοίκηση του ομίλου σε στελέχη επενδυτικών και χρηματοοικονομικών οίκων για την τριετία στοχεύει οι τομείς αυτοί που απευθύνονται στους καταναλωτές – πελάτες της να γεννούν σε σταθερή βάση λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) 500 εκατ. ευρώ ετησίως.
Currys για Κωτσόβολο: Μέχρι τον Απρίλιο θα έχει ολοκληρωθεί η πώληση της αλυσίδας στη ΔΕΗ
Αξίζει να σημειωθεί πως ο πρόεδρος και CEO κ. Γιώργος Στάσσης έθεσε ως στόχο για το 2026 EBITDA 2,3 δισ. ευρώ από τα 1,5 δισ. ευρώ που εκτιμάται ότι θα πετύχει το 2023.
Η ΔΕΗ αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο λειτουργίας της στη λιανική αγορά επιδιώκει μέσω της Κωτσόβολος, της ηλεκτροκίνησης (ΔΕΗ blue) και τον κλάδο τηλεπικοινωνιών μέσω του δικτύου οπτικών ινών Fiber to the Home να γίνει Game Changer στην αγορά ενέργειας.
Η πελατοκεντρική φιλοσοφία
Σύμφωνα με τα όσα εξήγησε η διοίκηση της ΔΕΗ στους εκπροσώπους της διεθνής επενδυτικής κοινότητας ο όμιλος όχι απλά ενσωματώνει την πράσινη μετάβαση και την τεχνολογία στον οργανισμό της αλλά προχωρά και στη διάδοση τους απευθείας στους καταναλωτές.
«Για τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, αυτό που μέχρι πριν λίγα χρόνια ήταν μία απλή σύνδεση με το δίκτυο, στην εποχή του νέου εξηλεκτρισμού διαμορφώνεται ένας ολόκληρος νέος κόσμος λύσεων για εξοικονόμηση ενέργειας, μηδενικό αποτύπωμα, αυτοπαραγωγή και έξυπνες λύσεις που κάνουν τη ζωή ευκολότερη», ήταν οι αναφορές των διοικητικών στελεχών προς τους επενδυτές και αναλυτές.
Ο Κωτσόβολος
Η ΔΕΗ στοχεύει σε μία νέα ολιστική εμπειρία για τους πελάτες χτίζοντας μια νέα σχέση μαζί τους, αξιοποιώντας τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα για μια νέα ψηφιακή εμπειρία σε όλα τα επίπεδα. Η στρατηγική της επικεντρώνεται στη δημιουργία μίας συνολικής προσέγγισης των αναγκών των πελατών, πέρα από την απλή προμήθεια ενέργειας.
Από την εγκατάσταση και λειτουργία ενεργειακών λύσεων (φωτοβολταϊκά, αντλίες θερμότητας, οικιακούς φορτιστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λύσεις smart home) και συμβουλευτική για θέματα ενέργειας, μέχρι υπηρεσίες για το σπίτι, παραδόσεις παραγγελιών και λύσεις προστιθέμενης αξίας, όπως πληρωμές και ασφαλιστικές λύσεις.
Η εξαγορά της Κωτσόβολος ταιριάζει απόλυτα με τη στρατηγική της ΔΕΗ, καθώς της δίνει τη δυνατότητα, άμεσα και επιτυχημένα, να οικοδομήσει μια μακροχρόνια σχέση με τους πελάτες της, μέσω ενός υφιστάμενου και ισχυρού δικτύου καταστημάτων και logistics, αξιοποιώντας παράλληλα ένα κορυφαίο brand για προϊόντα γύρω από το σπίτι.
Παράλληλα, η ΔΕΗ μπορεί να επικεντρωθεί και να αναπτύξει άμεσα λύσεις προστιθέμενης αξίας γύρω από τα βασικά προϊόντα της, ενώ έχει και την ευκαιρία να εκμεταλλευτεί επιπλέον συνέργειες (δίκτυο εγκαταστατών, τηλεφωνικά κέντρα κ.λπ.) για την επίτευξη καλύτερης εμπειρίας του πελάτη.
Σύμφωνα με το Στρατηγικό Σχέδιο 2024-2026, ο όμιλος στοχεύει το NPS, ο βασικός δείκτης ικανοποίησης του πελάτη, να αυξηθεί το 2026 σε 75 από 53 σήμερα (και μόλις 3 το 2021).
Ηλεκτροκίνηση
Ο όμιλος της ΔΕΗ διευρύνει τις ευκαιρίες ανάπτυξης και σε νέες δραστηριότητες και ειδικότερα στις αγορές της ηλεκτροκίνησης και στα δίκτυα οπτικών ινών.
Στην ηλεκτροκίνηση, η ΔΕΗ blue αντιπροσωπεύει έναν ολόκληρο κόσμο νέων υπηρεσιών που σχεδιάζονται γύρω από τις σύγχρονες ανάγκες του ανθρώπου, εστιάζοντας στη βιώσιμη κινητικότητα μέσω της ηλεκτροκίνησης.
Στο τέλος του 2023, τα σημεία φόρτισης ΔΕΗ blue ξεπέρασαν τα 2.000 πανελλαδικά. Το δίκτυο δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών ΔΕΗ blue μεγαλώνει συνεχώς, κάνοντας τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης μέρος της καθημερινότητας ολοένα και περισσότερων οδηγών, ενώ όλες οι φορτίσεις που πραγματοποιούνται στο δημόσιο δίκτυο της ΔΕΗ blue γίνονται με 100% πράσινη ενέργεια.
Παράλληλα, το 2023 η εφαρμογή ΔΕΗ blue εμπλουτίστηκε με ακόμη περισσότερες υπηρεσίες που κάνουν τη φόρτιση του ηλεκτρικού οχήματος μια ακόμη πιο εύκολη και ευχάριστη εμπειρία για τους οδηγούς.
Στο business plan, η εταιρεία αναμένει στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ετήσιο EBITDA 50 εκατ. ευρώ το 2030 με συνολικές επενδύσεις μέχρι το τέλος της δεκαετίας ύψους 110 εκατ. ευρώ
Δίκτυο οπτικών ινών
Όσον αφορά στα δίκτυα οπτικών ινών, η ΔΕΗ προχωρά με το πλάνο δημιουργίας δικτύου Fiber to the Home πανελλαδικά, βασιζόμενη στο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της γρήγορης ανάπτυξης του νέου δικτύου με χαμηλό κόστος, μέσω της χρήσης υφιστάμενων υποδομών. Η ΔΕΗ στοχεύει να έχει 1 εκατ. χρήστες και έσοδα €120 εκατ. μέχρι το 2030, μέσω χονδρικής.
Latest News
Στον Τέλη Μυστακίδη ο έλεγχος της AB Bank - Πράσινο φως από ΕΚΤ και ΤτΕ
Ο Τέλης Μυστακίδης εξέφρασε την εμπιστοσύνη του προς το διοικητικό συμβούλιο, τη διοικητική ομάδα και τους εργαζόμενους της ABBank
Κληρώνει… για την αναδιάρθρωση της Intrum – Τι υποστηρίζει για Ελλάδα ο όμιλος
Πηγές της Intrum αναφέρουν πως οι ελληνικές αρχές είναι ενήμερες για κάθε βήμα τις διαδικασίας - Το ιστορικό
Ανοίγουν οι λαϊκές αγορές για τους αγρότες - Το απογευματινό ωράριο
Βρίσκεται σε εξέλιξη διάλογος του υπουργείου για την αύξηση της συμμετοχής των παραγωγών στις λαϊκές αγορές
Νέα προγράμματα για ΜμΕ -Οι προκηρύξεις έως το τέλος του 2024
Τα επενδυτικά σχέδια θα έχουν προϋπολογισμό από 5.000 ευρώ έως 50.000 ευρώ και το ποσοστό επιδότησης θα είναι 70%
Η Black Friday στην αγορά Ι.Χ. αυτοκινήτων
Μπαράζ προσφορών στο πλαίσιο της Black Friday από τις αντιπροσωπείες – Όφελος έως 12.000 ευρώ – Μειώσεις στον ΦΠΑ
Τι συμβαίνει με τις μπίζνες της οικογένειας Φιλίππου στην Ελλάδα;
Πώς ξαναμοιράζεται η «τράπουλα» στις επιχειρήσεις της οικογένειας Φιλίππου – Τι συμβαίνει σε ΦΑΓΕ, Elbisco, EMFI, HQF και ΒΙΣ
Τράπεζες: Αύξηση κερδών στο 9μηνο - Ανεβάζουν τον πήχη οι ξένοι οίκοι
Οι ξένοι επενδυτικοί οίκοι ανανεώνουν την «ψήφο» εμπιστοσύνης στις ελληνικές τράπεζες και αυξάνουν τις τιμές- στόχους
Επί ποδός η αγορά για Black Friday και Cyber Monday - Πώς θα κινηθούν οι τιμές
Η μάχη των λιανεμπόρων για το μερίδιο αγοράς και οι προωθητικές κινήσεις ενόψει Black Friday
Σε «επιφυλακή» η αγορά – Γιατί έρχεται «ψαλίδι» στην κερδοφορία
Οι επιχειρήσεις βλέπουν επιδείνωση των συνθηκών λόγω του αυξημένου κόστους λειτουργίας – Προβληματισμός για την αβεβαιότητα στο διεθνές περιβάλλον
Νέα «προίκα» για την McDonalds’s στην Ελλάδα και ο στόχος για 50 εστιατόρια
Ενισχύονται οι υποδομές της McDonanld’s στην ελληνική αγορά – Πώς προχωρά το σχέδιο της Premier Capital που έχει τα δικαιώματα της αμερικανικής αλυσίδας