Παρελθόν θα αποτελούν τα επόμενα χρόνια οι σταθμοί διοδίων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Καθώς θα επεκταθούν τα ηλεκτρονικά διόδια, τα οποία θα λειτουργούν με χιλιομετρική χρέωση, θα μπει ένα τέλος στους σταθμούς πάνω στο δρόμο.
Η χιλιομετρική χρέωση, που θα είναι και δικαιότερη για τους οδηγούς, θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, εξαιρουμένης μόνο της Αττικής Οδού.
Πώς θα λειτουργούν τα νέα διόδια
Τα διόδια έτσι όπως τα γνωρίζουμε σήμερα θα σταματήσουν να λειτουργούν και οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει.
Σκοπός είναι να εξασφαλιστεί η μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών οδηγών, οι οποίοι αυτή τη στιγμή καταβάλλουν ένα προκαθορισμένο -και υψηλό θα έλεγε κανείς- αντίτιμο, ανεξάρτητα από τα πόσα χιλιόμετρα έχουν διανύσει.
Στην Ολυμπία Οδό τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Τονίζεται ότι το νέο σύστημα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.
Αυτό θα διασφαλίσει ότι στα ταξίδια δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, μιας και τα οχήματα δεν θα χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή στα διόδια, ενώ παρελθόν θα αποτελούν και οι ουρές.
Η Ολυμπία Οδός και ο ΒΟΑΚ
Σημειώνεται ότι ήδη τα ηλεκτρονικά διόδια εφαρμόζονται πιλοτικά στην Ολυμπία Οδό, ενώ ένας από τους πρώτους αυτοκινητόδρομους που θα τα λάβουν θα είναι και ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, που αναμένεται να είναι έτοιμος στο σύνολό του μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Στην Ολυμπία Οδό ειδικότερα, τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Ο πομποδέκτης της εταιρείας, που έχουν προμηθευτεί οι οδηγοί, διαβάζεται από ηλεκτρονικές πύλες με αισθητήρες εγκατεστημένους στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου και το όχημα πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Σε περίπτωση που εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διανύθηκε.
Βαθιά βάζουν το χέρι στην τσέπη οι οδηγοί
Για την ώρα πάντως, οι οδηγοί βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αφού από τ0 2024 έκανε «ποδαρικό» με αυξήσεις στα διόδια.
Συγκεκριμένα, αυξήθηκαν οι τιμές των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους Πατρών – Αθηνών, Αντιρρίου – Ιωαννίνων και Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και κλάδου Λεύκτρου – Σπάρτης, καθώς και στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Αναφέρεται ενδεικτικά ότι στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Αθηνών, με βάση τις νέες τιμές, όπως ανακοινώθηκαν από την «Ολυμπία Οδό», το ταξίδι Πάτρα – Αθήνα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώθηκε στα 12,60 ευρώ (από τα 11,80 ευρώ).
Στον μετωπικό σταθμό της Ελευσίνας, για τα δίκυκλα και τρίκυκλα η τιμή αυξήθηκε στα 1,60 ευρώ, για τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα στα 2,30 ευρώ, για τα φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., στα 5,80 ευρώ και για φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., στα 8,10 ευρώ.
Τέλος, στον αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου – Ιωαννίνων, με βάση τις νέες τιμές, που ανακοινώθηκαν από την «Νέα Οδό», το ταξίδι Αντίρριο – Ιωάννινα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώνεται πλέον στα 13,70 ευρώ (από τα 12,75 ευρώ).
Πηγή: in.gr
Latest News
Σε ένα app οι πραγματικές αξίες και τα ενοίκια στα ακίνητα
Έως αρχές 2025 θα έχουν συγκεντρωθεί σε μία πλατφόρμα του υπουργείου Οικονομικών τα στοιχεία από συμβόλαια και μισθωτήρια για ακίνητα σε όλη τη χώρα
Να υιοθετήσουμε ενα επιθετικό μοντέλο επενδύσεων για την ενίσχυση της βιομηχανίας, λέει ο Θεοδωρικάκος
Καθοριστική για την ανταγωνιστικότητα , η συνεργασία στο επίπεδο της τεχνολογικής έρευνας, λέει ο υπουργος Ανάπτυξης
Τι αλλαγές ζητά η ΠΟΜΙΔΑ για τα ακίνητα
Ποιες είναι οι προτεινόμενες αλλαγές στις διατάξεις για τα ακίνητα στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο
«Συγχαρητήρια» του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στον Τραμπ
«Η νέα ηγεσία της αμερικανικής κυβέρνησης ανοίγει τον δρόμο για τη διατήρηση και εμβάθυνση της συνεργασίας με την Ευρώπη», αναφέρει σε ανακοίνωση
Θεοδωρικάκος: Τα τρία κίνητρα για την ενίσχυση των επενδύσεων στη φαρμακοβιομηχανία
Ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συμμετείχε στο 4Ο Συνέδριο «Υγεία πάνω απ’ όλα / It's all about health 2024»
Φθηνή παρά το ράλι η αγορά κατοικίας στην Ελλάδα για τους ξένους - Οι τιμές ανά τ.μ. [πίνακας]
Οι τιμές στην αγορά κατοικίας στις χώρες προέλευσης των αγοραστών από το εξωτερικό βρίσκονται σε δυσθεώρητο ύψος
Αναβαθμίζει τη σύσταση για την Ελλάδα η JP Morgan - Ο ρόλος των τραπεζών
H JP Morgan δηλώνει έκπληξή της με τις μετά την κρίση επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας
Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα σε άλλες χώρες; Τι συζητείται στην COP29
Στην COP29 κεντρικό θέμα συζήτησης είναι και η αύξηση της οικονομικής αρωγής προς τα αναπτυσσόμενα κράτη - Παράδοξα στην νέα στρατηγική για το κλίμα
Κλείνει η πλατφόρμα για το επίδομα παιδιού - Πότε γίνονται οι επόμενες πληρωμές
Η αίτηση για το επίδομα παιδιού που έχει αποθηκευτεί μόνο προσωρινά θεωρείται μη υποβληθείσα και δεν λαμβάνεται υπόψη - Οι ημερομηνίες κλειδιά
Σε ψηφιακό χάρτη οι πραγματικές τιμές των ακινήτων σε όλη τη χώρα
Από το 2025 οι πολίτες θα βλέπουν σε μια πλατφόρμα τις πραγματικές τιμές πώλησης και ενοικίασης για τα ακίνητα - Μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές μεταξύ συμβολαίων και αγγελιών