Παρελθόν θα αποτελούν τα επόμενα χρόνια οι σταθμοί διοδίων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Καθώς θα επεκταθούν τα ηλεκτρονικά διόδια, τα οποία θα λειτουργούν με χιλιομετρική χρέωση, θα μπει ένα τέλος στους σταθμούς πάνω στο δρόμο.
Η χιλιομετρική χρέωση, που θα είναι και δικαιότερη για τους οδηγούς, θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, εξαιρουμένης μόνο της Αττικής Οδού.
Πώς θα λειτουργούν τα νέα διόδια
Τα διόδια έτσι όπως τα γνωρίζουμε σήμερα θα σταματήσουν να λειτουργούν και οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει.
Σκοπός είναι να εξασφαλιστεί η μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών οδηγών, οι οποίοι αυτή τη στιγμή καταβάλλουν ένα προκαθορισμένο -και υψηλό θα έλεγε κανείς- αντίτιμο, ανεξάρτητα από τα πόσα χιλιόμετρα έχουν διανύσει.
Στην Ολυμπία Οδό τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Τονίζεται ότι το νέο σύστημα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.
Αυτό θα διασφαλίσει ότι στα ταξίδια δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, μιας και τα οχήματα δεν θα χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή στα διόδια, ενώ παρελθόν θα αποτελούν και οι ουρές.
Η Ολυμπία Οδός και ο ΒΟΑΚ
Σημειώνεται ότι ήδη τα ηλεκτρονικά διόδια εφαρμόζονται πιλοτικά στην Ολυμπία Οδό, ενώ ένας από τους πρώτους αυτοκινητόδρομους που θα τα λάβουν θα είναι και ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, που αναμένεται να είναι έτοιμος στο σύνολό του μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Στην Ολυμπία Οδό ειδικότερα, τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Ο πομποδέκτης της εταιρείας, που έχουν προμηθευτεί οι οδηγοί, διαβάζεται από ηλεκτρονικές πύλες με αισθητήρες εγκατεστημένους στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου και το όχημα πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Σε περίπτωση που εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διανύθηκε.
Βαθιά βάζουν το χέρι στην τσέπη οι οδηγοί
Για την ώρα πάντως, οι οδηγοί βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αφού από τ0 2024 έκανε «ποδαρικό» με αυξήσεις στα διόδια.
Συγκεκριμένα, αυξήθηκαν οι τιμές των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους Πατρών – Αθηνών, Αντιρρίου – Ιωαννίνων και Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και κλάδου Λεύκτρου – Σπάρτης, καθώς και στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Αναφέρεται ενδεικτικά ότι στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Αθηνών, με βάση τις νέες τιμές, όπως ανακοινώθηκαν από την «Ολυμπία Οδό», το ταξίδι Πάτρα – Αθήνα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώθηκε στα 12,60 ευρώ (από τα 11,80 ευρώ).
Στον μετωπικό σταθμό της Ελευσίνας, για τα δίκυκλα και τρίκυκλα η τιμή αυξήθηκε στα 1,60 ευρώ, για τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα στα 2,30 ευρώ, για τα φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., στα 5,80 ευρώ και για φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., στα 8,10 ευρώ.
Τέλος, στον αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου – Ιωαννίνων, με βάση τις νέες τιμές, που ανακοινώθηκαν από την «Νέα Οδό», το ταξίδι Αντίρριο – Ιωάννινα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώνεται πλέον στα 13,70 ευρώ (από τα 12,75 ευρώ).
Πηγή: in.gr
Latest News
Με την πρόεδρο της ΕΤΕπ Νάντια Καλβίνιο συναντήθηκε ο Χατζηδάκης - Τι συζήτησαν
Ο κ. Χατζηδάκης ενημέρωσε ακόμα την κ. Καλβίνιο για τη σύσταση του νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου και τις δυνατότητες συνεργασίας
Οι έμμεσοι φόροι γεμίζουν τα κρατικά ταμεία - Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΟΟΣΑ [γράφημα]
Τα έσοδα από τον ΦΠΑ στην Ελλάδα το 2023 αντιστοιχούσαν στο 21,9% του ΑΕΠ έναντι 20,8% στις χώρες του ΟΟΣΑ
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
Πάνω από 18,7 δισ. ευρώ οι τουριστικές εισπράξεις στο εννεάμηνο - Ποιοι προτίμησαν Ελλάδα
Την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2024, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο εμφάνισε πλεόνασμα 16.722,5 εκατ. ευρώ σύμφωνα με την ΤτΕ
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Στουρνάρας στο Bloomberg: Η Ευρώπη θα απαντήσει αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς
Ο Γιάννης Στουρνάρας τάχθηκε υπέρ μιας μείωσης επιτοκίων κατά 25 μονάδες βάσεις στην επόμενη συνεδρίαση της ΕΚΤ
Πώς αντιμετωπίζουν την Black Friday οι Έλληνες - Η έρευνα της Revolut
Το 7% των Ελλήνων ανησυχεί μήπως πέσει θύμα απάτης στην Black Friday, ωστόσο, θα αναζητήσει μεγάλες προσφορές
«Καμπανάκι» ΙΟΒΕ για την υστέρηση των περιφερειών - Στην Αττική το μισό ΑΕΠ
Η έρευνα του ΙΟΒΕ επισήμανε πως υπάρχουν περιθώρια για βελτίωση και ευκαιρίες για σύγκλιση των ελληνικών περιφερειών σε μια σειρά από τομείς
Ομολογίες για 11 δισ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο το 2025
Το Δημόσιο θα αντλήσει από την αγορά ομολόγων 11 δισ. ευρώ από 9 δισ. περίπου που προβλέπεται να αντλήσει φέτος, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό