Παρελθόν θα αποτελούν τα επόμενα χρόνια οι σταθμοί διοδίων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας. Καθώς θα επεκταθούν τα ηλεκτρονικά διόδια, τα οποία θα λειτουργούν με χιλιομετρική χρέωση, θα μπει ένα τέλος στους σταθμούς πάνω στο δρόμο.
Η χιλιομετρική χρέωση, που θα είναι και δικαιότερη για τους οδηγούς, θα εφαρμοστεί σταδιακά σε όλους τους αυτοκινητόδρομους, εξαιρουμένης μόνο της Αττικής Οδού.
Πώς θα λειτουργούν τα νέα διόδια
Τα διόδια έτσι όπως τα γνωρίζουμε σήμερα θα σταματήσουν να λειτουργούν και οι οδηγοί θα χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που έχουν διανύσει.
Σκοπός είναι να εξασφαλιστεί η μείωση της οικονομικής επιβάρυνσης πολλών οδηγών, οι οποίοι αυτή τη στιγμή καταβάλλουν ένα προκαθορισμένο -και υψηλό θα έλεγε κανείς- αντίτιμο, ανεξάρτητα από τα πόσα χιλιόμετρα έχουν διανύσει.
Στην Ολυμπία Οδό τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Τονίζεται ότι το νέο σύστημα αφορά στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού για τη σταδιακή μετάβαση στο σύστημα «ελεύθερης ροής» στους αυτοκινητοδρόμους, όπου δεν θα υπάρχουν σταθμοί διοδίων.
Αυτό θα διασφαλίσει ότι στα ταξίδια δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, μιας και τα οχήματα δεν θα χρειάζεται να σταματήσουν για τη συναλλαγή στα διόδια, ενώ παρελθόν θα αποτελούν και οι ουρές.
Η Ολυμπία Οδός και ο ΒΟΑΚ
Σημειώνεται ότι ήδη τα ηλεκτρονικά διόδια εφαρμόζονται πιλοτικά στην Ολυμπία Οδό, ενώ ένας από τους πρώτους αυτοκινητόδρομους που θα τα λάβουν θα είναι και ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, που αναμένεται να είναι έτοιμος στο σύνολό του μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.
Στην Ολυμπία Οδό ειδικότερα, τα στοιχεία δείχνουν ότι η χρέωση των οδηγών είναι έως και 76% χαμηλότερη.
Ο πομποδέκτης της εταιρείας, που έχουν προμηθευτεί οι οδηγοί, διαβάζεται από ηλεκτρονικές πύλες με αισθητήρες εγκατεστημένους στις εισόδους και εξόδους του αυτοκινητοδρόμου και το όχημα πληρώνει το αντίτιμο της ζώνης χρέωσης.
Σε περίπτωση που εξέλθει από τον αυτοκινητόδρομο πριν από το τέλος της συγκεκριμένης ζώνης, τότε πιστώνεται αυτόματα στον πομποδέκτη του το ποσό που αντιστοιχεί στην απόσταση που δεν διανύθηκε.
Βαθιά βάζουν το χέρι στην τσέπη οι οδηγοί
Για την ώρα πάντως, οι οδηγοί βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, αφού από τ0 2024 έκανε «ποδαρικό» με αυξήσεις στα διόδια.
Συγκεκριμένα, αυξήθηκαν οι τιμές των διοδίων στους αυτοκινητόδρομους Πατρών – Αθηνών, Αντιρρίου – Ιωαννίνων και Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας και κλάδου Λεύκτρου – Σπάρτης, καθώς και στη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
Αναφέρεται ενδεικτικά ότι στον αυτοκινητόδρομο Πατρών – Αθηνών, με βάση τις νέες τιμές, όπως ανακοινώθηκαν από την «Ολυμπία Οδό», το ταξίδι Πάτρα – Αθήνα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώθηκε στα 12,60 ευρώ (από τα 11,80 ευρώ).
Στον μετωπικό σταθμό της Ελευσίνας, για τα δίκυκλα και τρίκυκλα η τιμή αυξήθηκε στα 1,60 ευρώ, για τα Ι.Χ. επιβατικά αυτοκίνητα στα 2,30 ευρώ, για τα φορτηγά, λεωφορεία και άλλα οχήματα με 2-3 άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος πάνω από 2,20μ., στα 5,80 ευρώ και για φορτηγά και άλλα οχήματα με 4 ή περισσότερους άξονες με ή χωρίς ρυμουλκούμενο και ύψος από 2,20μ., στα 8,10 ευρώ.
Τέλος, στον αυτοκινητόδρομο Αντιρρίου – Ιωαννίνων, με βάση τις νέες τιμές, που ανακοινώθηκαν από την «Νέα Οδό», το ταξίδι Αντίρριο – Ιωάννινα για ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο διαμορφώνεται πλέον στα 13,70 ευρώ (από τα 12,75 ευρώ).
Πηγή: in.gr
Latest News
Πυλώνας ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας η πρωτοβουλία STEP, λέει ο Παπαθανάσης
Η Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία STEP θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη και παραγωγή κρίσιμων τεχνολογιών
Πτώση 27,7% σε αξία και 14,3% σε ποσότητα στις κρητικές εξαγωγές το εννιάμηνο 2024 [γραφήματα]
οι συνολικές εξαγωγές του 2024 προβλέπεται να κλείσουν με αρνητικό πρόσημο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΚ Αλκιβιάδη Καλαμπόκη
Τι έδειξε το ταμείο των εμπόρων τα Χριστούγεννα - Η έρευνα της ΕΣΕΕ [γραφήματα]
Τι έδειξε πανελλαδική έρευνα της ΕΣΕΕ στους εμπόρους για το ταμείο της χριστουγεννιάτικης και πρωτοχρονιάτικης αγοράς
Άνοδος 4,9% στη βιομηχανική παραγωγή τον Νοέμβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία [γραφήματα]
Ο μέσος Γενικός Δείκτης Βιομηχανικής Παραγωγής της περιόδου Ιανουαρίου - Νοεμβρίου 2024 παρουσίασε αύξηση 5,3%, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ
ΙΟΒΕ: Σε υψηλό 16ετίας το οικονομικό κλίμα στην Ελλάδα το 2024
Ο δείκτης του ΙΟΒΕ για το 2024 δείχνει ότι κινείται σε υψηλότερα επίπεδα και μετά την οικονομική κρίση που ξεκίνησε το 2008
Θεοδωρικάκος: Δεν είναι αποδεκτές αυξήσεις 15% στα ασφάλιστρα Υγείας - Έρχεται νέος νόμος - Τέλος ο δείκτης ΙΟΒΕ
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος κάλεσε τις εταιρείες να προσαρμοστούν άμεσα – Έλεγχος και για καρτέλ στην ιδιωτική υγεία - Πλήρης επιβεβαίωση του ΟΤ
Σταθεροποίηση των τιμών το 2025 «βλέπει» η αγορά - Τι έδειξε έρευνα του ΙΕΛΚΑ
Σύμφωνα με τον ΙΕΛΚΑ, 2 στις 3 επιχειρήσεις αναμένουν κάποια μικρή κερδοφορία το 2024 - Τι φέρνει το 2025
Αντίστροφη μέτρηση για τον κατώτατο μισθό του 2025 – Ξεκινά η διαβούλευση
Ο κατώτατος μισθός για το 2025 θα αποφασιστεί την 1η Απριλίου έχοντας προηγηθεί τον Ιανουάριο η διαδικασία διαβούλευσης
Διπλό φρένο στις αυξήσεις στα ασφάλιστρα - Στον ΟΤ το σχέδιο της κυβέρνησης
Τα ασφαλιστήρια συμβόλαια του κλάδου υγείας και οι αυξήσεις των ασφαλίστρων απασχόλησαν ευρεία κυβερνητική σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη – Οι αποφάσεις
Με ρυθμό διπλάσιο της ΕΕ «τρέχει» η ελληνική οικονομία - Οι εκτιμήσεις του ΟΗΕ
Σύμφωνα με τον ΟΗΕ η παγκόσμια ανάπτυξη θα παραμείνει υποτονική εν μέσω παρατεταμένης αβεβαιότητας - Πώς θα κινηθούν τα επιτόκια