Οι χρηματοδότες της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας, οι αεροπορικές εταιρίες και οι μεγάλοι εκμισθωτές αεροσκαφών συναντώνται στο Δουβλίνο σε ένα κλίμα που επηρεάζει σημαντικά το ατύχημα ενός αεροσκάφους πριν απο λίγο καιρό , που άνοιξε ενα νέο γύρο προβλημάτων για τη Boeing και μάλιστα εν μέσω ενδείξεων ευρύτερης αναστάτωσης στη βιομηχανία των αεροσκαφών.
Boeing: Ξανά στους αιθέρες τα 737 Max 9
Οι εκμισθωτές, οι τραπεζίτες και οι αεροπορικές εταιρείες που συναντώνται στην ιρλανδική πρωτεύουσα θα εξετάσουν τις συνέπειες της προσφοράς από την πρόσφατη μερική καθήλωση του Boeing 737 MAX 9, μετά το περιστατικό της Alaska Airlines νωρίτερα τον Ιανουάριο και αυτό σε μια περίοδο που οι αερομεταφορές αντιμετωπίζουν ελλείψεις εργατικού δυναμικού και ανταλλακτικών.
«Η ζήτηση είναι λίγο-πολύ σίγουρη- το ερώτημα είναι πότε θα καλύψει την προσφορά» δήλωσε στο Reuters ο Ρόμπ Μορις , επικεφαλής των παγκόσμιων συμβουλευτικών υπηρεσιών της Ascend by Cirium, ενόψει του συνεδρίου Airline Economics που αρχίζει σήμερα.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ προχώρησε την περασμένη εβδομάδα στο ασυνήθιστο βήμα να διατάξει την Boeing να σταματήσει την αύξηση της παραγωγής του 737 MAX έως ότου αντιμετωπιστούν τα ερωτήματα σχετικά με τους ελέγχους ποιότητας.
Δεν έχει δώσει καμία ένδειξη για πόσο καιρό μπορεί να διαρκέσει αυτό αλλά όταν αρθεί, οι εμπειρογνώμονες του κλάδου λένε ότι οι ρυθμιστικές αρχές αναμένεται να προσθέσουν ελέγχους που μπορεί να μετριάσουν τις προβλέψεις για τη βιομηχανική ανάπτυξη.
Μια κρίση που θα επηρεάσει την παραγωγή
Η προηγούμενη κρίση ασφάλειας, την οποία προκάλεσαν τα δυστυχήματα των νέων αεροπλάνων MAX της Boeing , το 2018 και το 2019, οδήγησε τις ρυθμιστικές αρχές να ενισχύσουν τον έλεγχο του σχεδιασμού και της ανάπτυξης αεροσκαφών.
Τώρα, η αποκόληση πόρτας στην πτήση της Alaska Airlines και οι επακόλουθες ανακαλύψεις για χαλαρά μπουλόνια θα μπορούσαν να επιβαρύνουν την παραγωγή.
Αυτό, λένε οι αναλυτές, σημαίνει ότι οι δύο κρίσεις αντίστοιχα θα κάνουν τα αεροπλάνα πιο δύσκολα στην ανάπτυξη και στη συνέχεια πιο αργά στην παραγωγή.
Αυτά είναι δυνητικά καλά νέα για τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης που έχουν ήδη κάνει παραγγελίες μεγάλων αεροπλάνων και θα εξασφαλίσουν τώρα μεγαλύτερη απόδοση των επενδύσεών τους, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες σπεύδουν για χωρητικότητα.
Αλλά για τις αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσε να σημαίνει ένα κενό στη λήψη νέας τεχνολογίας που απαιτείται για τη μείωση του κόστους και τη μείωση των εκπομπών, καθώς και υψηλότερα ποσοστά μίσθωσης.
Αυτό με τη σειρά του θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερους ναύλους.
Η άποψη των εταιριών leasing
Αφού η Boeing αντιμετώπισε ένα μπαράζ κριτικής από ρυθμιστικές αρχές και πολιτικούς, η εκδήλωση του Δουβλίνου θα προσφέρει μια νέα δοκιμασία εμπιστοσύνης μεταξύ των ιδιοκτητών που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου στόλου αεροσκαφών.
Αρκετοί σχολιαστές του κλάδου, συμπεριλαμβανομένου του σημαίνοντος αναλυτή Richard Aboulafia, κάλεσαν τον διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing, Dave Calhoun ή άλλα στελέχη και μέλη του διοικητικού συμβουλίου να παραιτηθούν.
Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η κατασκευή αεροσκαφών είναι μια στενά συνδεδεμένη βιομηχανία με λίγους εναλλακτικούς προμηθευτές, επομένως οι σαφείς επιθέσεις στις υπηρεσίες διαχείρισης τείνουν να είναι σπάνιες, τουλάχιστον δημόσια.
Όμως οι επενδυτές θα δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στον τόνο των παρεμβάσεων των επικεφαλής κορυφαίων εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης όπως η AerCap, η SMBC Aviation Capital, η Air Lease και η Avolon στις εναρκτήριες συνεδριάσεις της Δευτέρας.
Ο D. Calhoun έχει δεσμευτεί ότι η Boeing θα αναγνωρίσει τα λάθη και θα διασφαλίσει ότι ένα ατύχημα όπως αυτο της Alaska Airlines «δεν θα μπορεί ποτέ να συμβεί ξανά».
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη