Οι χρηματοδότες της παγκόσμιας αεροπορικής βιομηχανίας, οι αεροπορικές εταιρίες και οι μεγάλοι εκμισθωτές αεροσκαφών συναντώνται στο Δουβλίνο σε ένα κλίμα που επηρεάζει σημαντικά το ατύχημα ενός αεροσκάφους πριν απο λίγο καιρό , που άνοιξε ενα νέο γύρο προβλημάτων για τη Boeing και μάλιστα εν μέσω ενδείξεων ευρύτερης αναστάτωσης στη βιομηχανία των αεροσκαφών.
Boeing: Ξανά στους αιθέρες τα 737 Max 9
Οι εκμισθωτές, οι τραπεζίτες και οι αεροπορικές εταιρείες που συναντώνται στην ιρλανδική πρωτεύουσα θα εξετάσουν τις συνέπειες της προσφοράς από την πρόσφατη μερική καθήλωση του Boeing 737 MAX 9, μετά το περιστατικό της Alaska Airlines νωρίτερα τον Ιανουάριο και αυτό σε μια περίοδο που οι αερομεταφορές αντιμετωπίζουν ελλείψεις εργατικού δυναμικού και ανταλλακτικών.
«Η ζήτηση είναι λίγο-πολύ σίγουρη- το ερώτημα είναι πότε θα καλύψει την προσφορά» δήλωσε στο Reuters ο Ρόμπ Μορις , επικεφαλής των παγκόσμιων συμβουλευτικών υπηρεσιών της Ascend by Cirium, ενόψει του συνεδρίου Airline Economics που αρχίζει σήμερα.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ προχώρησε την περασμένη εβδομάδα στο ασυνήθιστο βήμα να διατάξει την Boeing να σταματήσει την αύξηση της παραγωγής του 737 MAX έως ότου αντιμετωπιστούν τα ερωτήματα σχετικά με τους ελέγχους ποιότητας.
Δεν έχει δώσει καμία ένδειξη για πόσο καιρό μπορεί να διαρκέσει αυτό αλλά όταν αρθεί, οι εμπειρογνώμονες του κλάδου λένε ότι οι ρυθμιστικές αρχές αναμένεται να προσθέσουν ελέγχους που μπορεί να μετριάσουν τις προβλέψεις για τη βιομηχανική ανάπτυξη.
Μια κρίση που θα επηρεάσει την παραγωγή
Η προηγούμενη κρίση ασφάλειας, την οποία προκάλεσαν τα δυστυχήματα των νέων αεροπλάνων MAX της Boeing , το 2018 και το 2019, οδήγησε τις ρυθμιστικές αρχές να ενισχύσουν τον έλεγχο του σχεδιασμού και της ανάπτυξης αεροσκαφών.
Τώρα, η αποκόληση πόρτας στην πτήση της Alaska Airlines και οι επακόλουθες ανακαλύψεις για χαλαρά μπουλόνια θα μπορούσαν να επιβαρύνουν την παραγωγή.
Αυτό, λένε οι αναλυτές, σημαίνει ότι οι δύο κρίσεις αντίστοιχα θα κάνουν τα αεροπλάνα πιο δύσκολα στην ανάπτυξη και στη συνέχεια πιο αργά στην παραγωγή.
Αυτά είναι δυνητικά καλά νέα για τις εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης που έχουν ήδη κάνει παραγγελίες μεγάλων αεροπλάνων και θα εξασφαλίσουν τώρα μεγαλύτερη απόδοση των επενδύσεών τους, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες σπεύδουν για χωρητικότητα.
Αλλά για τις αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσε να σημαίνει ένα κενό στη λήψη νέας τεχνολογίας που απαιτείται για τη μείωση του κόστους και τη μείωση των εκπομπών, καθώς και υψηλότερα ποσοστά μίσθωσης.
Αυτό με τη σειρά του θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερους ναύλους.
Η άποψη των εταιριών leasing
Αφού η Boeing αντιμετώπισε ένα μπαράζ κριτικής από ρυθμιστικές αρχές και πολιτικούς, η εκδήλωση του Δουβλίνου θα προσφέρει μια νέα δοκιμασία εμπιστοσύνης μεταξύ των ιδιοκτητών που αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου στόλου αεροσκαφών.
Αρκετοί σχολιαστές του κλάδου, συμπεριλαμβανομένου του σημαίνοντος αναλυτή Richard Aboulafia, κάλεσαν τον διευθύνοντα σύμβουλο της Boeing, Dave Calhoun ή άλλα στελέχη και μέλη του διοικητικού συμβουλίου να παραιτηθούν.
Η Boeing αρνήθηκε να σχολιάσει.
Η κατασκευή αεροσκαφών είναι μια στενά συνδεδεμένη βιομηχανία με λίγους εναλλακτικούς προμηθευτές, επομένως οι σαφείς επιθέσεις στις υπηρεσίες διαχείρισης τείνουν να είναι σπάνιες, τουλάχιστον δημόσια.
Όμως οι επενδυτές θα δώσουν ιδιαίτερη προσοχή στον τόνο των παρεμβάσεων των επικεφαλής κορυφαίων εταιρειών χρηματοδοτικής μίσθωσης όπως η AerCap, η SMBC Aviation Capital, η Air Lease και η Avolon στις εναρκτήριες συνεδριάσεις της Δευτέρας.
Ο D. Calhoun έχει δεσμευτεί ότι η Boeing θα αναγνωρίσει τα λάθη και θα διασφαλίσει ότι ένα ατύχημα όπως αυτο της Alaska Airlines «δεν θα μπορεί ποτέ να συμβεί ξανά».
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...