Ένα από τα νεότερα και ταχύτερα αναπτυσσόμενα όπλα στον αγώνα κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι η τεχνολογία για την απομάκρυνση του διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, γνωστή ως άμεση δέσμευση αέρα.

Ορισμένοι την παρομοιάζουν με την αναρρόφηση CO2 από την ατμόσφαιρα. Ωστόσο, δεν είναι μια τέλεια επιστήμη και οι περισσότερες μέθοδοι απαιτούν πολύ νερό. Αυτό πρόκειται να αλλάξει, με νέες εταιρείες που προσφέρουν νέες στρατηγικές, αναφέρει το CNBC.

Κλιματική κρίση: Κίνα και Ινδία θα συνεχίσουν να βασίζονται στον άνθρακα

Η άμεση δέσμευση του αέρα είναι ήδη μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση και οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο την ενισχύουν, παρέχοντας φορολογικά κίνητρα και επιχορηγήσεις για να βοηθήσουν στην προώθηση της βιομηχανίας.

Ορισμένες από τις πρώτες εταιρείες που το κάνουν, όπως η Climeworks και η Carbon Capture, χρησιμοποιούν τεράστιους ανεμιστήρες στη διαδικασία.

Μια νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα την Καλιφόρνια, η Avnos, διαφοροποιείται δημιουργώντας, αντί να χρησιμοποιεί, νερό στη διαδικασία.

«Παράγουμε,  σε αντίθεση με την κατανάλωση νερού», δήλωσε ο Will Kain, διευθύνων σύμβουλος της Avnos. «Δεν καταναλώνουμε καθόλου θερμότητα, γεγονός που αποτελεί σημαντική διαφοροποίηση και μας επιτρέπει να είμαστε πιο οικονομικοί, πιο αποδοτικοί ως προς τους πόρους και τελικά πιο επεκτάσιμοι από άλλες λύσεις στον χώρο».

Η Avnos επινόησε αυτό που αποκαλεί «υβριδική άμεση σύλληψη αέρα», η οποία χρησιμοποιεί μια τεχνολογία αφύγρανσης για να παράγει περίπου πέντε τόνους νερού ανά τόνο CO2 που δεσμεύεται. Άλλοι καταναλώνουν περίπου τόσο πολύ ή περισσότερο.

Βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα

Παρόμοια με άλλες εταιρείες άμεσης δέσμευσης αέρα, η Avnos επωφελείται τόσο από κυβερνητικές φορολογικές πιστώσεις όσο και από άμεση χρηματοδότηση.

Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η άμεση δέσμευση του αέρα γενικά δεν πρόκειται ποτέ να αφαιρέσει αρκετό άνθρακα ώστε να επηεράσει , έστω και λίγο,  στους 50 δισεκατομμύρια τόνους εκπομπών CO2 κάθε χρόνο, αλλά ο Kain υποστηρίζει ότι αυτό είναι μόνο ένα εργαλείο σε ένα οικοσύστημα απαλλαγής από τον άνθρακα που περιλαμβάνει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η αιολική, η ηλιακή και η γεωθερμική ενέργεια.

Τόσο το νερό , όσο και ο  άνθρακας που δεσμεύεται, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. Αυτό ήταν ιδιαίτερα ελκυστικό για τον επενδυτή JetBlue
Ventures, τον βραχίονα επιχειρηματικών κεφαλαίων της μεγάλης αεροπορικής εταιρείας, ο οποίος επενδύει σε εταιρείες που προσπαθούν να αλλάξουν την ταξιδιωτική βιομηχανία.

«Δεν είναι μόνο πιο φιλικό προς το κλίμα, αλλά είναι επίσης ένας φθηνότερος τρόπος για να τραβήξουμε τον άνθρακα από τον αέρα και να παράγουμε πραγματικά μια πρώτη ύλη για το μέλλον για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα», δήλωσε η Amy Burr, πρόεδρος της JetBlue Ventures.

Εκτός από την JetBlue Ventures, η Avnos υποστηρίζεται από την Shell Ventures, το Ταμείο Παραμελημένων Κλιματικών Ευκαιριών του Ιδρύματος Grantham και την Rusheen Capital Management. Η συνολική χρηματοδότηση από VCs μέχρι στιγμής ανέρχεται σε 35 εκατομμύρια δολάρια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Πλημμύρες: Φαινόμενα ανάλογα της Βαλένθια θα εμφανίζονται πολύ συχνότερα – Οι εκτιμήσεις για την Ελλάδα
Green |

Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα

Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή

ΕΕ: Πρόσθετοι δασμοί έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Green |

Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».