Ένα από τα νεότερα και ταχύτερα αναπτυσσόμενα όπλα στον αγώνα κατά της υπερθέρμανσης του πλανήτη είναι η τεχνολογία για την απομάκρυνση του διοξειδίου του άνθρακα από την ατμόσφαιρα, γνωστή ως άμεση δέσμευση αέρα.
Ορισμένοι την παρομοιάζουν με την αναρρόφηση CO2 από την ατμόσφαιρα. Ωστόσο, δεν είναι μια τέλεια επιστήμη και οι περισσότερες μέθοδοι απαιτούν πολύ νερό. Αυτό πρόκειται να αλλάξει, με νέες εταιρείες που προσφέρουν νέες στρατηγικές, αναφέρει το CNBC.
Κλιματική κρίση: Κίνα και Ινδία θα συνεχίσουν να βασίζονται στον άνθρακα
Η άμεση δέσμευση του αέρα είναι ήδη μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση και οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο την ενισχύουν, παρέχοντας φορολογικά κίνητρα και επιχορηγήσεις για να βοηθήσουν στην προώθηση της βιομηχανίας.
Ορισμένες από τις πρώτες εταιρείες που το κάνουν, όπως η Climeworks και η Carbon Capture, χρησιμοποιούν τεράστιους ανεμιστήρες στη διαδικασία.
Μια νεοσύστατη επιχείρηση με έδρα την Καλιφόρνια, η Avnos, διαφοροποιείται δημιουργώντας, αντί να χρησιμοποιεί, νερό στη διαδικασία.
«Παράγουμε, σε αντίθεση με την κατανάλωση νερού», δήλωσε ο Will Kain, διευθύνων σύμβουλος της Avnos. «Δεν καταναλώνουμε καθόλου θερμότητα, γεγονός που αποτελεί σημαντική διαφοροποίηση και μας επιτρέπει να είμαστε πιο οικονομικοί, πιο αποδοτικοί ως προς τους πόρους και τελικά πιο επεκτάσιμοι από άλλες λύσεις στον χώρο».
Η Avnos επινόησε αυτό που αποκαλεί «υβριδική άμεση σύλληψη αέρα», η οποία χρησιμοποιεί μια τεχνολογία αφύγρανσης για να παράγει περίπου πέντε τόνους νερού ανά τόνο CO2 που δεσμεύεται. Άλλοι καταναλώνουν περίπου τόσο πολύ ή περισσότερο.
Βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα
Παρόμοια με άλλες εταιρείες άμεσης δέσμευσης αέρα, η Avnos επωφελείται τόσο από κυβερνητικές φορολογικές πιστώσεις όσο και από άμεση χρηματοδότηση.
Οι επικριτές υποστηρίζουν ότι η άμεση δέσμευση του αέρα γενικά δεν πρόκειται ποτέ να αφαιρέσει αρκετό άνθρακα ώστε να επηεράσει , έστω και λίγο, στους 50 δισεκατομμύρια τόνους εκπομπών CO2 κάθε χρόνο, αλλά ο Kain υποστηρίζει ότι αυτό είναι μόνο ένα εργαλείο σε ένα οικοσύστημα απαλλαγής από τον άνθρακα που περιλαμβάνει ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως η αιολική, η ηλιακή και η γεωθερμική ενέργεια.
Τόσο το νερό , όσο και ο άνθρακας που δεσμεύεται, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων. Αυτό ήταν ιδιαίτερα ελκυστικό για τον επενδυτή JetBlue
Ventures, τον βραχίονα επιχειρηματικών κεφαλαίων της μεγάλης αεροπορικής εταιρείας, ο οποίος επενδύει σε εταιρείες που προσπαθούν να αλλάξουν την ταξιδιωτική βιομηχανία.
«Δεν είναι μόνο πιο φιλικό προς το κλίμα, αλλά είναι επίσης ένας φθηνότερος τρόπος για να τραβήξουμε τον άνθρακα από τον αέρα και να παράγουμε πραγματικά μια πρώτη ύλη για το μέλλον για βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα», δήλωσε η Amy Burr, πρόεδρος της JetBlue Ventures.
Εκτός από την JetBlue Ventures, η Avnos υποστηρίζεται από την Shell Ventures, το Ταμείο Παραμελημένων Κλιματικών Ευκαιριών του Ιδρύματος Grantham και την Rusheen Capital Management. Η συνολική χρηματοδότηση από VCs μέχρι στιγμής ανέρχεται σε 35 εκατομμύρια δολάρια.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες