Ο κατώτατος...

Για να καταλάβετε το μέγεθος της ανησυχίας – ακόμη δεν βρίσκεται στο στάδιο του πανικού… – που έχει καταλάβει το Μέγαρο Μαξίμου σχετικά με την ακρίβεια, σκεφτείτε ότι η νέα υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων κυρία Δόμνα Μιχαηλίδου, καταθέτει σήμερα στη Βουλή την τροπολογία με την οποία ανοίγει η συζήτηση μεταξύ των κοινωνικών εταίρων για την αύξηση του κατώτατου μισθού! Λίγο πριν εκπνεύσει ο Ιανουάριος! Το ανέφερε η ίδια σε συνέντευξη της χθες στην εφημερίδα «Καθημερινή».

Πρόσχημα

Υποτίθεται για να συμπεριλάβει και τους εργαζόμενους στον τουριστικό τομέα, των οποίων οι συμβάσεις αρχίζουν από την 1η Απριλίου. Αυτό είναι εμφανές πρόσχημα – όχι πως είναι μικρό θέμα να συμπεριληφθούν οι εργαζόμενοι στον τουρισμό. Το πρόβλημα είναι πιο μεγάλο και πιο σοβαρό. Σχηματικά, λοιπόν, συναρτάται με το τελευταίο «πακέτο» των ρυθμίσεων για την ακρίβεια του υπουργού Ανάπτυξης κ. Κώστα Σκρέκα.

«Η σειρά σας…»

Το μήνυμα που θέλει να στείλει το Μέγαρο Μαξίμου στην εργοδοτική κοινότητα είναι «εγώ έκανα όσες παρεμβάσεις μπορούσα να κάνω, τώρα είναι η δική σας σειρά». Το είχε προαναγγείλει, εξάλλου, προ μηνών και ο υποδιοικητής της Τραπέζης της Ελλάδος κ. Θεόδωρος Πελαγίδης  ότι οι τιμές δεν πρόκειται να πέσουν αυτό που χρειάζεται είναι αυξήσεις των αμοιβών στον ιδιωτικό τομέα.

Πόση;

Το ερώτημα που τίθεται είναι για τι ποσού αύξηση γίνεται λόγος. Ενα σενάριο κάνει λόγο για 50 ευρώ – από 780 ευρώ που είναι ο μηνιαίος κατώτατος μισθός να ανέλθει στα 830 ευρώ. Ομως λάβετε υπόψη σας ότι η αύξηση που έγινε στους δημοσίους υπαλλήλους από την 1η Ιανουαρίου ήταν 70 ευρώ. Είναι λογικό να υποθέσει κανείς ότι αντίστοιχη μπορεί να είναι και η αύξηση στον ιδιωτικό τομέα – δηλαδή να διαμορφωθεί ο κατώτατος μισθός στα 850 ευρώ! Αυτό είναι το large σενάριο και με την … «τσέπη» των εργοδοτών.

1η Μαρτίου;

Και πότε θα γίνει η αύξηση; Κανονικά πρέπει να γίνει την 1η Απριλίου που ανοίγει και η τουριστική περίοδος. Μήπως όμως γίνει πχ από την 1ηΜαρτίου για να μπορέσει ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης να κατευνάσει την κοινωνική οργή – όσο είναι δυνατόν! – και να πάει στις ευρωεκλογές με καλύτερους όρους; Λέω μήπως;

PPC

Δεν ξέρω αν το παρατηρήσατε αλλά η ΔΕΗ προχώρησε σε ένα μίνι rebranding…

Όχι ακριβώς δηλαδή, αλλά ο συμβολισμός της κίνησης είναι δυνατός!

Τι εννοώ; Στη διάρκεια της Capital Markets Day που διοργάνωσε την περασμένη Δευτέρα 23 Ιανουαρίου το λογότυπο που εμφάνισε ήταν τα αρχικά της ΔΕΗ με λατινικούς χαρακτήρες: «PPC». Και για την ακρίβεια με πεζά γράμματα «ppc» και σκούρο μαύρο χρώμα.

Ο όμιλος έγινε πολυεθνικός και πλέον στις ξένες αγορές το brand θα είναι το «ppc».

Και όπως μου εξηγούσε καλή μου πηγή από τη διοίκηση, «θα δεις θα αποτυπωθεί για τα καλά αυτό το brand, όπως για παράδειγμα το IBM ή το ENEL». Τι εννοούσε; Κανείς δεν κοιτάζει να δει τι σημαίνουν τα αρχικά αυτών των επωνυμιών. Ξέρουν τις εταιρείες με τα αρχικά τους….

Βέβαια, για να τα λέμε κι όλα, τις γνωρίζουν μόνο με τα αρχικά τους κυρίως λόγω των επιδόσεων τους. Και ας ελπίσουμε και ότι και τη δικιά μας ppc θα τη μνημονεύουν για τέτοιους λόγους….

Ο κ. Γιώργος Στάσσης

Θα μείνω λίγο στη ΔΕΗ και στην Capital Markets Day καθώς ένα πουλάκι… μου σφύριξε πως το βίντεο της παρουσίασης του επιχειρηματικού σχεδίου της περιόδου 2024 – 2026 αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της εισηγμένης και έκατσα και το παρακολούθησα.

Πέρα από το ό,τι το event ήταν επιπέδου άλλων ξένων πολυεθνικών που προχωρούν σε αντίστοιχες ενημερώσεις – συναντήσεις με εκπροσώπους διεθνών οίκων έχω να σταθώ σε κάποιες επισημάνσεις που έκανε ο πρόεδρος και CEO ο κ. Γιώργος Στάσσης.

Για παράδειγμα στις επίμονες ερωτήσεις των αναλυτών για τις πηγές χρηματοδότησης του επενδυτικού προγράμματος των 9 δισ. ευρώ και στις συγκεκριμένες ερωτήσεις για το αν σκοπεύει η εταιρεία να βγει στις ξένες αγορές με έκδοση ομολόγων, ο επικεφαλής του ελληνικού ομίλου το άφηνε ανοιχτό. Όπως μου εξήγησε αναλυτής που παρακολούθησε από κοντά την εκδήλωση στο Λονδίνο και συνομίλησε με τη διοίκηση και άλλους ξένους συναδέλφους τους, οι ερωτήσεις αυτές δεν έκρυβαν την ανασφάλεια ως προς την εξεύρεση των κεφαλαίων, αλλά την ανυπομονησία για να μπουν με κάποιον τρόπο στη ΔΕΗ!

Για να δούμε πότε θα τους δοθεί αυτή η ευκαιρία;

Υπερταμείο

Στο Υπερταμείο, ως γνωστόν βρίσκονται όλες οι ΔΕΚΟ.

Και το χαρτοφυλάκιο του έχει και καλές εταιρείες με προοπτικές αλλά έχει και κάτι σαπάκια…

Και η διοίκηση του κάνει ό,τι μπορεί για να τα συμμαζέψει, τα σαπάκια, και όπως θα διαβάσατε το Σάββατο 27 Ιανουαρίου, ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστής Χατζηδάκης σηκώνει τα μανίκια… μπας και τις συνεφέρει αυτές τις ΔΕΚΟ.

Υπάρχουν όμως και κάποια διαμαντάκια…

Ελληνικές Αλυκές

Και αναφέρομαι στις Ελληνικές Αλυκές.

Και γιατί το λέω αυτό; Σε συνέχεια των ρεκόρ πωλήσεων και κερδοφορίας που πέτυχε η εταιρεία το 2022, «νόστιμα» αποτελέσματα κατέγραψε και το 2023 με τον τζίρο να ξεπερνά κατά πληροφορίες τα 10 εκατ. ευρώ.

Ο όγκος πωλήσεων της εταιρείας το 2022 ανήλθε σε 237.000 τόνους. Ο στόχος του Υπερταμείου για τη θυγατρική του, η οποία παράγει το 92% του ελληνικού αλατιού, είναι η προσέλκυση στρατηγικού επενδυτή και η περαιτέρω ενδυνάμωση των υποδομών παραγωγής, με στόχο την ενίσχυση και των εξαγωγών…. Αυτή τη στιγμή η εταιρεία βρίσκεται στο τελικό στάδιο απόκτησης ΠΓΕ για το προϊόν της Αφρίνας!

Θυμίζω ότι οι Ελληνικές Αλυκές είναι θυγατρική εταιρεία του Υπερταμείου από το 2018, ενώ πέρυσι προχώρησε και στην εξαγορά του 24,81% των μετοχών της εταιρείας που κατείχε η Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Κάλας έναντι 3 εκατ. ευρώ, φθάνοντας να κατέχει το 80%. Το υπόλοιπο 20% παραμένει σε δήμους.

Αναμένουμε αντίστοιχη πορεία και για τις άλλες εταιρείες του Υπερταμείου…

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories