
Είναι εύκολο να αναγνωρίσει κανείς το θέατρο Alexandrinsky και τα περίχωρα του παλατιού Anichkov στην Αγία Πετρούπολη πίσω από την όμορφη άγνωστη γυναίκα που βρίσκεται σε μια διθέσια άμαξα. Μια γρήγορη ματιά στον πίνακα του 1883 θα σήμαινε αμέσως συναγερμό στους συγχρόνους του Κραμσκόι: Μια νεαρή γυναίκα που κάθεται μόνη της σε μια άμαξα χωρίς τη συνοδεία ενός άνδρα ήταν μια σκανδαλώδης υπόθεση.
Ήταν κάτι το ανήκουστο εκείνη την εποχή. Ήταν σχεδόν αδύνατο για μια κυρία να βγει μόνη της: Ήταν πάντα είτε με τον πατέρα της, τον σύζυγό της, τον αδελφό της ή κάποιον άλλο συγγενή.

Θέατρο Alexandrinsky | Wikimedia Commons | Альфред Лоренс
Τι υπαινίσσεται η θέα του παλατιού Anichkov:
Η γυναίκα φοράει ένα βελούδινο καπέλο σε στυλ «Francis» με φτερό στρουθοκαμήλου και πέρλες, ωραία δερμάτινα «σουηδικά» γάντια και ένα παλτό σε στυλ «Skobelev» με κορδέλες και γούνινο τελείωμα. Ενδεχομένως να μοιάζει να είναι απλώς μια «μοντέρνα εμφάνιση», που ενσωματώνει όλες τις τελευταίες τάσεις της μόδας.
Όμως, μόνο κυρίες αμφιβόλου φήμης θα μπορούσαν να ντυθούν έτσι: Μεταξύ των αριστοκρατών, θεωρούνταν ανάρμοστο και décadence να φορούν τις τελευταίες «λέξεις της μόδας».
Υπάρχουν επίσης λιγότερο δημοφιλή και πιο ρεαλιστικά σενάρια: Για παράδειγμα, ότι το όμορφο μοντέλο είναι απλώς η κόρη του Ιβάν Κραμσκόι, η Σοφία
Οι επικριτές της εποχής δεν χαρίστηκαν, περιγράφοντας το μοντέλο ως «κοκότα σε άμαξα», «γόνο των μεγαλουπόλεων» και «ακριβή εταίρα».
Υπάρχουν πολλές θεωρίες σχετικά με την ταυτότητα της γυναίκας στον πίνακα του Κραμσκόι, που ποικίλλουν από τις εύλογες έως τις εντελώς εξωπραγματικές.
Παρά τις προσδοκίες, ο Πάβελ Τρετιακόφ αποφάσισε να μην αγοράσει το έργο για τη συλλογή του
Η πιο προφανής εξήγηση είναι ότι το μοντέλο του Κραμσκόι ήταν μια πλούσια σεξεργάτρια. Αυτό υπαινίσσεται η θέα του παλατιού Anichkov: Η παρακείμενη πλατεία Alexandrinsky ήταν τακτικό στέκι για τις γυναίκες της νύχτας. Άλλες θεωρίες συνδέουν το άγνωστο μοντέλο με μέλη της τσαρικής δυναστείας Ρομανόφ.
Οι ιδιοκτήτες του πίνακα «καταδιώχθηκαν» από δυστυχία
Το πορτραίτο θα μπορούσε ενδεχομένως να απεικονίζει την αδελφή του στρατηγού Μιχαήλ Σκόμπελεφ – τη Ζιναΐδα Μποχαρνέ, δούκισσα του Λέχτενμπεργκ – η οποία είχε σχέση με τον μεγάλο δούκα Αλεξέι Αλεξάντροβιτς.
Ή, θα μπορούσε να είναι η πριγκίπισσα Εκατερίνα Ντολγκορούκοβα, η αγαπημένη και στη συνέχεια μοργκανική σύζυγος του Αλέξανδρου Β’. Δεν δίσταζαν να αψηφούν τους κανόνες της ευπρέπειας και έβγαιναν για βόλτες με ανοιχτή άμαξα. Η άγνωστη γυναίκα θα μπορούσε επίσης να είναι η πριγκίπισσα Βαρβάρα Τουρκεστάνοβα, κυρία επί των τιμών της αυτοκράτειρας Μαρίας Φεοντόροβνα και ερωμένη του Αλέξανδρου Α’.
Υπάρχουν επίσης λιγότερο δημοφιλή και πιο ρεαλιστικά σενάρια: Για παράδειγμα, ότι το όμορφο μοντέλο είναι απλώς η κόρη του Ιβάν Κραμσκόι, η Σοφία. Ή ότι θα μπορούσε να είναι η Ματριόνα Σαββίσνα Μπεστουζέβα: Ο πρίγκιπας Μπεστούζεφ ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα την υπηρέτρια της θείας του και εξασφάλισε την άδεια για τον «αταξικό» γάμο.
Ο πίνακας του Κραμσκόι περιστοιχίζεται από μεγάλο αριθμό μύθων, ένας από τους οποίους είναι ότι η «Άγνωστη Γυναίκα» φέρνει γρουσουζιά. Ο πρώτος άνθρωπος που το βίωσε ήταν ο ίδιος ο καλλιτέχνης: Παρά τις προσδοκίες, ο Πάβελ Τρετιακόφ αποφάσισε να μην αγοράσει το έργο για τη συλλογή του.
Οι ιδιοκτήτες του πίνακα «καταδιώχθηκαν» από δυστυχία: εξάρτηση από το αλκοόλ, μια σύζυγος που το έσκασε με τον εραστή της και μια πυρκαγιά, στην οποία ο καμβάς του Κραμσκόι ήταν το μόνο που απέμεινε άθικτο. Οι τελευταίοι ιδιοκτήτες του ήταν ένας βιομήχανος παραγωγής ζάχαρης ονόματι Πάβελ Χαριτονένκο και η σύζυγος του Βέρα. Το αρχοντικό τους στη Μόσχα κρατικοποιήθηκε το 1917, μαζί με τη συλλογή έργων ζωγραφικής. Και, το 1925, η «Άγνωστη γυναίκα» κατέληξε τελικά στη συλλογή της Πινακοθήκης Tretyakov.
*Με πληροφορίες από Russian Beyond | Kεντρική φωτογραφία θέματος: Tretyakov gallery


Latest News

Τι φέρνει μαζί του το νέο σύστημα κοστολόγησης ΕΟΠΥΥ- Θετική η πιλοτική εφαρμογή
Το νέο σύστημα κοστολόγησης, θα επεκταθεί και στην ψυχική υγεία και στην αποκατάσταση

Το γλυπτό της Καμίλ Κλοντέλ που πωλήθηκε για 3,7 εκατ. ευρώ
Το γλυπτό «La Jeunesse et L’Age Mûr» (Νεότητα και ωριμότητα) της Καμίλ Κλοντέλ είναι ένα γλυπτό που αναπαριστά μια από τις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής της

Ζιντάν, ένας πετυχημένος επενδυτής
Ο Ζινεντίν Ζιντάν κάνει νέα επένδυση πέντε εκατομμυρίων ευρώ σε αθλητικό συγκρότημα

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Ολιβερ Ρούπκε: Επικίνδυνη η ανακατανομή κονδυλίων για την άμυνα
«Αν ο Τραμπ επιβάλει δασμούς πρέπει να αντιδράσουμε με τόλμη» δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής

Χένα Βιρκούνεν: Αναγκαία η ρύθμιση των κολοσσών τεχνολογίας
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν μιλάει στα «ΝΕΑ» για τις προτεραιότητές της και για την αντιμετώπιση του Χ από την Ευρώπη, παρά τις πίεσεις των ΗΠΑ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Η άνοδος της βιομηχανίας των 21 δισ. των anime - Πώς η Ιαπωνία προσπαθεί να πατάξει την εκμετάλλευση
Η βιομηχανία των anime είναι διαβόητη για τα εξαντλητικά ωράρια και τις χαμηλές αποδοχές των εργαζομένων της
![Αθλητές: Αυτοί είναι οι 10 πιο ακριβοπληρωμένοι για το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/football-600x400.jpg)
Αυτοί είναι οι 10 πιο ακριβοπληρωμένοι αθλητές για το 2024 [γράφημα]
Οι περισσότεροι πολύ υψηλά αμειβόμενοι αθλητές βρίσκονται στο τέλος της καριέρας τους

Ποια νοσήματα απειλούν τους Έλληνες;
Απαντά στο ποια νοσήματα απειλούν τους Έλληνες αλλά και στο ποιες είναι οι προκλήσεις για το σύστημα Υγείας ο επικεφαλής του γραφείου του ΠΟΥ στην Αθήνα Δρ João Breda,