
Η Boeing ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι αποσύρει το αίτημα εξαίρεσης ασφαλείας που θα μπορούσε να επιτρέψει στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ να επιταχύνουν την πιστοποίηση των αεροσκαφών 737 MAX 7, σε ένα ακόμα επεισόδιο της συνεχιζόμενης κρίσης που αντιμετωπίζει ο κολοσσός της αεροναυπηγικής.
Η εταιρεία πιέστηκε από βουλευτές να αποσύρει το αίτημά της αυτό μετά από την τρομακτική έκρηξη σε καμπίνα αεροσκάφους της εν πτήσει στις 5 Ιανουαρίου, η οποία τροφοδότησε ένα μεγάλο κύμα αμφισβητήσεων και ανησυχιών για την ασφάλεια και τον ποιοτικό έλεγχο σε αεροσκάφη μίας εκ των δύο μεγάλων εταιρειών κατασκευής τζετ στον κόσμο.
Boeing: Συνάντηση για την αεροπορική βιομηχανία στη σκιά των προβλημάτων του 737 ΜΑΧ

Η εξέλιξη αυτή θέτει σε περαιτέρω αμφιβολία το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα για την πιστοποίηση του MAX 7 της Boeing και του μεγαλύτερου MAX 10 που σημειώνει τις καλύτερες πωλήσεις, επειδή μπορεί να αναγκάσει την Boeing να κάνει αλλαγές σχεδιασμού πιο γρήγορα από ό,τι είχε προγραμματίσει.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ντέιβιντ Καλχούν απέσυρε το αίτημα εξαίρεσης αφού του ζητήθηκε να το πράξει στις συναντήσεις του Καπιτωλίου την περασμένη εβδομάδα, καθώς η Boeing αντιμετωπίζει αυξανόμενες ανησυχίες για την ασφάλεια των αεροσκαφών της μετά το περιστατικό στον αέρα με ένα 737 MAX 9 της Alaska Airlines.
Υπενθυμίζεται ότι από το ατυχές αυτό περιστατικό δεν σημειώθηκε θάνατος ωστόσο οι επιβάτες του αεροσκάφους έμειναν να κοιτάζουν το κενό από ύψος 16.000 ποδιών πάνω από το έδαφος, αναγκάζοντας τους πιλότους να κάνουν αναγκαστική προσγείωση. Αλλά το περιστατικό έχει μετατραπεί σε πλήρη κρίση ασφάλειας και φήμης για την Boeing, γεγονός που θα επιβραδύνει την παραγωγή αεροπλάνων και τον κίνδυνο να εκχωρήσει περαιτέρω μερίδιο αγοράς στην Airbus.
Η Boeing είχε προβλέψει κάποια στιγμή ότι θα κερδίσει την έγκριση για τα MAX 7 και 10 μέχρι το τέλος του 2022. Ωστόσο ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA) είχε επανειλημμένα αρνηθεί να θέσει οποιοδήποτε χρονοδιάγραμμα όσον αφορά στην έγκριση των δύο αεροσκαφών.
Οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις έχουν πάει πίσω χρονικά τα σχέδια μεγάλων αερομεταφορέων, συμπεριλαμβανομένων των Southwest Airlines και United Airlines, που αποτελούν τους μεγαλύτερους πελάτες για τα MAX 7 και MAX 10 αντίστοιχα.
Η απόφαση της Boeing να αποσύρει το αίτημα εξαίρεσης ήρθε πριν από τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου που θα ανακοινωθούν την Τετάρτη.
Αλλαγές ασφαλείας στο MAX 7
Η εξαίρεση θα επέτρεπε στο MAX 7 να πιστοποιηθεί πριν γίνουν αλλαγές σχεδιασμού στη δομή εισόδου της ατράκτου και στο σύστημα προστασίας από πάγο του κινητήρα για την αποφυγή υπερθέρμανσης που θα μπορούσε να οδηγήσει σε σοβαρή ζημιά ή αστοχία στον κινητήρα.
Το MAX 10 θα απαιτήσει επίσης αλλαγές στον σχεδιασμό του εάν δεν ζητηθεί εξαίρεση.
Η Boeing πρότεινε αρχικά την εξαίρεση του MAX 7 έως τον Μάιο του 2026 – τη χρονική περίοδο που η εταιρεία πίστευε ότι ήταν απαραίτητη για την ανάπτυξη και την πιστοποίηση αλλαγών σχεδιασμού, αλλά η έγκριση του αιτήματος τέθηκε υπό αμφισβήτηση μετά το ατύχημα της Alaska Airlines.
“Ενώ είμαστε βέβαιοι ότι η προτεινόμενη χρονικά περιορισμένη εξαίρεση για αυτό το σύστημα ακολουθεί τις καθιερωμένες διαδικασίες της FAA για να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία, αντίθετα θα ενσωματώσουμε μια τεχνική λύση που θα ολοκληρωθεί κατά τη διαδικασία πιστοποίησης”, ανέφερε η Boeing, χωρίς να παρέχει εκτίμηση του χρόνου που θα χρειαστεί για να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες στον τομέα της ασφάλειας.


Latest News

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Μετά από εβδομάδες που δήλωνε πρόθυμος να συνεργαστεί με την κυβέρνηση Τραμπ για την «καταπολέμηση του αντισημιτισμού», ο πρόεδρος του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, Άλαν Γκάρμπερ, διάδοχος της Κλοντίν Γκέι που παραιτήθηκε έχοντας δεχθεί αφόρητες πιέσεις λόγω τω αντισημιτικών σχολίων της, φαίνεται ότι έφτασε… στα όριά του με τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης στα πανεπιστήμια. Ο Γκάρμπερ υποστήριξε […]

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»

Στο τραπέζι ακόμη και μία «έκπληξη» από την ΕΚΤ - Τι «βλέπει» η SoGen
Η Societe Generale δεν αποκλείει να μειωθεί το επιτόκιο κατά 50 μονάδες βάσης, ώστε να είναι πιο ξεκάθαρη η «έξοδος» από την περιοριστική νομισματική πολιτική

Ανακατεύει το ΔΣ η Intel - Μεγάλες αλλαγές αναμένονται τον Μάιο
Η Intel αναδομεί την διοίκηση σε μια προσπάθεια να ανακτήσει το χαμένο έδαφος της τελευταίας τετραετίας

Δασμοί Τραμπ: Ο εμπορικός πόλεμος καταρρίπτει τις ελπίδες για αναβίωση της πολυτελείας το 2025
Οι δασμοί ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται ότι θα καταδικάσουν τη βιομηχανία σε άλλη μια δύσκολη χρονιά

Τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου
Οι αερομεταφορές έχουν ανακάμψει και επισήμως πλέον

Δασμοί Τραμπ: Προκαλούν συσσώρευση εισαγόμενων αυτοκινήτων σε αμερικανικά λιμάνια
Στέλεχη προειδοποιούν ότι οι δασμοί μπορεί να κάνουν την κατάσταση «αρκετά άσχημη» σε λίγες εβδομάδες