Η Boeing ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι αποσύρει το αίτημα εξαίρεσης ασφαλείας που θα μπορούσε να επιτρέψει στις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ να επιταχύνουν την πιστοποίηση των αεροσκαφών 737 MAX 7, σε ένα ακόμα επεισόδιο της συνεχιζόμενης κρίσης που αντιμετωπίζει ο κολοσσός της αεροναυπηγικής.
Η εταιρεία πιέστηκε από βουλευτές να αποσύρει το αίτημά της αυτό μετά από την τρομακτική έκρηξη σε καμπίνα αεροσκάφους της εν πτήσει στις 5 Ιανουαρίου, η οποία τροφοδότησε ένα μεγάλο κύμα αμφισβητήσεων και ανησυχιών για την ασφάλεια και τον ποιοτικό έλεγχο σε αεροσκάφη μίας εκ των δύο μεγάλων εταιρειών κατασκευής τζετ στον κόσμο.
Boeing: Συνάντηση για την αεροπορική βιομηχανία στη σκιά των προβλημάτων του 737 ΜΑΧ
Η εξέλιξη αυτή θέτει σε περαιτέρω αμφιβολία το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα για την πιστοποίηση του MAX 7 της Boeing και του μεγαλύτερου MAX 10 που σημειώνει τις καλύτερες πωλήσεις, επειδή μπορεί να αναγκάσει την Boeing να κάνει αλλαγές σχεδιασμού πιο γρήγορα από ό,τι είχε προγραμματίσει.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος Ντέιβιντ Καλχούν απέσυρε το αίτημα εξαίρεσης αφού του ζητήθηκε να το πράξει στις συναντήσεις του Καπιτωλίου την περασμένη εβδομάδα, καθώς η Boeing αντιμετωπίζει αυξανόμενες ανησυχίες για την ασφάλεια των αεροσκαφών της μετά το περιστατικό στον αέρα με ένα 737 MAX 9 της Alaska Airlines.
Υπενθυμίζεται ότι από το ατυχές αυτό περιστατικό δεν σημειώθηκε θάνατος ωστόσο οι επιβάτες του αεροσκάφους έμειναν να κοιτάζουν το κενό από ύψος 16.000 ποδιών πάνω από το έδαφος, αναγκάζοντας τους πιλότους να κάνουν αναγκαστική προσγείωση. Αλλά το περιστατικό έχει μετατραπεί σε πλήρη κρίση ασφάλειας και φήμης για την Boeing, γεγονός που θα επιβραδύνει την παραγωγή αεροπλάνων και τον κίνδυνο να εκχωρήσει περαιτέρω μερίδιο αγοράς στην Airbus.
Η Boeing είχε προβλέψει κάποια στιγμή ότι θα κερδίσει την έγκριση για τα MAX 7 και 10 μέχρι το τέλος του 2022. Ωστόσο ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA) είχε επανειλημμένα αρνηθεί να θέσει οποιοδήποτε χρονοδιάγραμμα όσον αφορά στην έγκριση των δύο αεροσκαφών.
Οι συνεχιζόμενες καθυστερήσεις έχουν πάει πίσω χρονικά τα σχέδια μεγάλων αερομεταφορέων, συμπεριλαμβανομένων των Southwest Airlines και United Airlines, που αποτελούν τους μεγαλύτερους πελάτες για τα MAX 7 και MAX 10 αντίστοιχα.
Η απόφαση της Boeing να αποσύρει το αίτημα εξαίρεσης ήρθε πριν από τα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου που θα ανακοινωθούν την Τετάρτη.
Αλλαγές ασφαλείας στο MAX 7
Η εξαίρεση θα επέτρεπε στο MAX 7 να πιστοποιηθεί πριν γίνουν αλλαγές σχεδιασμού στη δομή εισόδου της ατράκτου και στο σύστημα προστασίας από πάγο του κινητήρα για την αποφυγή υπερθέρμανσης που θα μπορούσε να οδηγήσει σε σοβαρή ζημιά ή αστοχία στον κινητήρα.
Το MAX 10 θα απαιτήσει επίσης αλλαγές στον σχεδιασμό του εάν δεν ζητηθεί εξαίρεση.
Η Boeing πρότεινε αρχικά την εξαίρεση του MAX 7 έως τον Μάιο του 2026 – τη χρονική περίοδο που η εταιρεία πίστευε ότι ήταν απαραίτητη για την ανάπτυξη και την πιστοποίηση αλλαγών σχεδιασμού, αλλά η έγκριση του αιτήματος τέθηκε υπό αμφισβήτηση μετά το ατύχημα της Alaska Airlines.
“Ενώ είμαστε βέβαιοι ότι η προτεινόμενη χρονικά περιορισμένη εξαίρεση για αυτό το σύστημα ακολουθεί τις καθιερωμένες διαδικασίες της FAA για να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία, αντίθετα θα ενσωματώσουμε μια τεχνική λύση που θα ολοκληρωθεί κατά τη διαδικασία πιστοποίησης”, ανέφερε η Boeing, χωρίς να παρέχει εκτίμηση του χρόνου που θα χρειαστεί για να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες στον τομέα της ασφάλειας.
Latest News
Πόσα δισ. την ημέρα κοστίζει στις εταιρείες η πολιτική πόλωση στις ΗΠΑ
Οι εργοδότες των ΗΠΑ προειδοποιούν το προσωπικό του να αποφύγει τις συγκρούσεις - Στα ύψη η πόλωση στις αμερικανικές εκλογές
Έφοδος φορολογικών αρχών στα γραφεία του Netflix σε Γαλλία και Ολλανδία
Το Netflix έχει βρεθεί στο στόχαστρο στο πλαίσιο προκαταρκτικής έρευνας για φορολογική απάτη, δήλωσε γαλλική δικαστική πηγή
Η θεωρία του... χάους στις αμερικανικές εκλογές ανεξάρτητα ποιος θα κερδίσει
Τα περιθώρια νίκης είναι στενά και η εμπιστοσύνη στο σύστημα είναι σε ιστορικό χαμηλό
Η Uniper ξεπληρώνει το Βερολίνο για τη «διάσωση»
H Uniper ανακοίνωσε ότι στο πλαίσιο της στρατηγικής αντιστάθμισης κινδύνου, έχει πουλήσει σημαντικές ποσότητες της μελλοντικής της παραγωγής ενέργειας
Πόσο μακριά μπορούν να φτάσουν τα αντίποινα της Κίνας με τους δασμούς
H Κίνα θα «ζυγίσει» την απάντησή της και με δεδομένο ότι επιδιώκει στενότερες οικονομικές σχέσεις με την Ευρώπη, την ώρα που κλιμακώνονται οι εντάσεις με τις ΗΠΑ
Πώς διαμορφώθηκαν τα κέρδη της Hugo Boss για το τρίτο τρίμηνο - Ο ρόλος της Κίνας
Αμετάβλητες οι πωλήσεις, καλύτερα τα λειτουργικά κέρδη για τη Hugo Boss το τρίτο τρίμηνο - Παραμένουν μειωμένες οι προβλέψεις
Καταρρέει το επιχειρηματικό μοντέλο της Γερμανίας - Τι σημαίνει για την Ευρώπη
Όλες οι μεγάλες βιομηχανίες της χώρας βρίσκονται σε κρίση, και η οικονομία στη Γερμανία ισοπεδώνεται
Πώς προετοιμάζεται ο πλανήτης για μια νίκη Τραμπ ή Χάρις
Η οικονομία της Αμερικής παραμένει η μεγαλύτερη στον κόσμο και οι πολιτικοί της είναι έτοιμοι να την εργαλειοποιήσουν
Τι θα φέρουν οι αμερικανικές εκλογές στις εταιρείες των ΗΠΑ;
Το αποτέλεσμα θα έχει μεγάλες συνέπειες για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ενέργειας, των αυτοκινήτων και των φαρμάκων
Κατώτερα των προσδοκιών τα αποτελέσματα γ' τριμήνου για την DHL
Ο γερμανικός όμιλος logistics ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 751 εκατομμυρίων ευρώ για το τρίτο τρίμηνο, έναντι 807 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι