Άνοδο 8,7% στις πρωινές συναλλαγές , σημείωσαν οι μετοχές της General Motors (GM) μετά και τις δηλώσεις της διευθυνουσας συμβούλου Μέρυ Μπάρα που έδωσαν ενα μήνυμα αισιόδοξων προοπτικών για το 2024.
Η Μ. Μπάρα υπογράμμισε τις κινήσεις για την επιστροφή μετρητών στους μετόχους, συμπεριλαμβανομένων 12 δισ. δολαρίων το 2023 μέσω της επαναγοράς μετοχών ύψους 10 δισ. δολαρίων και της αύξησης του μερίσματος κατά 33%.
Peugeot: Βελτιώνει τον φωνητικό οδηγό στα οχήματά της με το ChatGPT
«Δίνουμε προτεραιότητα στην επιστροφή μετρητών στους μετόχους μας», δήλωσε η Μ.Μπάρα . Η πρόβλεψη της GM για το 2024 προβλέπει 8 έως 10 δισ. δολάρια σε ελεύθερες ταμειακές ροές, οι οποίες σχεδόν στο σύνολό τους προέρχονται από τα οχήματα της GM με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή οχήματα ICE.
«Αυξάνεται η συναίνεση ότι η αμερικανική οικονομία, η αγορά εργασίας και οι πωλήσεις αυτοκινήτων θα συνεχίσουν να είναι ανθεκτικές», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της GM Μέρυ Μπάρα στους επενδυτές , σε επιστολή της.
Η GM αναμένει να μειώσει τις μετοχές , που βρίσκονται σε κυκλοφορία σε λιγότερο από 1 δισεκατομμύριο, από περίπου 1,2 δισεκατομμύρια σήμερα και 1,6 δισεκατομμύρια που ήταν στην κορύφωση μετά την IPO (έκδοση νέων μετοχών), δήλωσε η CEO της εταιριας.
Εκτιμήσεις για αύξηση πωλήσεων
Η εταιρία εναποθέτει τις ελπίδες της στην ισχυρή ζήτηση για τα φορτηγά και τα SUV εσωτερικής καύσης στη Βόρεια Αμερική, στη μείωση του κόστους και στην αύξηση των πωλήσεων της νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων της, αφού οι παραδόσεις του 2023 έμειναν πίσω από τα προηγούμενα σχέδια.
Αναμένει δε, ότι οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ( EV) θα αυξηθούν φέτος στο 10% της αμερικανικής αγοράς από 7% το 2023.
Ωστόσο, η Μπάρα είπε ότι η GM θα λανσάρει plug-in υβριδικά οχήματα στη Βόρεια Αμερική, μια δήλωση που πιθανόν συνιστά αλλαγή πολιτικής.
Οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων στις ΗΠΑ αυξάνονται καθώς οι καταναλωτές διστάζουν να αντιμετωπίσουν τις υψηλές τιμές των ηλεκτρικών οχημάτων και τις προκλήσεις των υποδομών επαναφόρτισης.
«Γνωρίζουμε ότι η αγορά EV δεν πρόκειται να αναπτυχθεί γραμμικά», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής (CFO) Πώλ Γιάκομπσον μιλώντας στους αναλυτές. «Είμαστε προετοιμασμένοι να ανταποκριθούμε στην παραγωγή ICE (οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης) και EV».
Περικοπές και αλλαγές
Οι αναλυτές αμφισβήτησαν τη διευθυνουσα συμβούλο Μ. Μπάρα σχετικά με πιθανές αλλαγές στις στρατηγικές της GM που αφορούν τα ηλεκτρικά και τα αυτόνομα οχήματα καθώς και για τη μείωση των πωλήσεων στην Κίνα.
«Δεν θα διστάσουμε να κάνουμε σκληρές κλήσεις» για να προστατεύσουμε την κερδοφορία, είπε η Μπάρα. «Τίποτα δεν έχει φύγει από το τραπέζι ».
Η GM θα καθυστερήσει μια ημέρα επενδυτών που έχει προγραμματιστεί για τον Μάρτιο , αργότερα αυτό το έτος «εξαιτίας των σημαντικών αλλαγών που βρίσκονται σε εξέλιξη στη GM και την Cruise», όπως εξήγησε η Μπάρα.
Η GM θέλει επίσης περισσότερο χρόνο για την επίλυση προβλημάτων ανάπτυξης λογισμικού που ανάγκασαν την εταιρεία να σταματήσει να πουλά το νέο της Chevrolet Blazer EV.
Επίσης, η General Motors αναμένει ότι οι δραστηριότητες ηλεκτρικών οχημάτων της θα αρχίσουν να αποδίδουν μεταβλητά κέρδη από το δεύτερο εξάμηνο του έτους, είπε ο Πώλ Γιάκομπσον.
Προέβλεψε προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων το 2024 από 12 έως 14 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 12,4 δισεκατομμύρια δολάρια που ανακοινώθηκαν για το 2023. Η GM θα διατηρήσει τις κεφαλαιουχικές δαπάνες σχεδόν σταθερές.
Τα μερίσματα
Η πρόβλεψη για το 2024 μεταφράζεται μεταξύ 8,50 και 9,50 $ ανά μετοχή, σε σύγκριση με 7,68 $ το 2023. Λιγότερες μετοχές λόγω εξαγορών προσθέτουν 1,45 $ ανά μετοχή στην πρόβλεψη. Αυτό θα αντισταθμιστεί από υψηλότερους φόρους και τόκους.
Η μείωση του κόστους θα παίξει μεγάλο ρόλο στην επίτευξη των προβλέψεων, καθώς η GM αναμένει πτώση των τιμών των οχημάτων. Ακόμα, η εταιρία σχεδιάζει να περικόψει 400 εκατομμύρια δολάρια από τις δαπάνες μάρκετινγκ, πέραν των 500 εκατομμυρίων δολαρίων που είχαν περικοπεί πέρυσι, όπως είπε ο Π. Γιάκομπσον.
Η Μπάρα είπε ακόμη πως «οι μηχανικοί έχουν περικόψει 200 εκατομμύρια δολάρια από το κόστος ανάπτυξης προϊόντων».
Για το τέταρτο τρίμηνο, η GM ανέφερε ότι τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν 5,2% στα 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια με έσοδα 43 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων μειώθηκαν κατά 54% στα 1,8 δισ. δολάρια.
Η μείωση αντανακλά τον αντίκτυπο των απεργιών των United Auto Workers του περασμένου φθινοπώρου, το υψηλότερο κόστος στη Cruise (θυγατρική) και την απομείωση 1,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων που σχετίζεται με τις μπαταρίες EV που διατηρούνται στο απόθεμα, είπε η εταιρεία.
Οι ζημιές της Cruise
Οι δαπάνες στην προβληματική μονάδα ρομποταξί της Cruise θα μειωθούν κατά 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Η Cruise διέκοψε τις δραστηριότητές της αφού ένα από τα αυτόνομα ή (αυτοοδηγούμενα;) αυτοκίνητά της παρέσυρε μια γυναίκα σε έναν δρόμο του Σαν Φρανσίσκο.
H διευθύνουσα σύμβουλος της GM Μ. Μπάρα είπε ότι η εταιρία θα «εστιάσει ξανά και θα επαναλανσάρει το Cruise», χωρίς να αποκαλύψει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Η Cruise έχασε 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, μη συμπεριλαμβανομένων των 500 εκατομμυρίων δολαρίων στο κόστος αναδιάρθρωσης που πραγματοποιήθηκαν το τέταρτο τρίμηνο καθώς η μονάδα μείωσε το προσωπικό.
Ξεχωριστά, η GM αντιμετωπίζει βαθύτερες προκλήσεις στην Κίνα, που κάποτε ήταν η μεγαλύτερη αγορά της.
Οι εγχώριες κινέζικες αυτοκινητοβιομηχανίες και η Tesla κερδίζουν μερίδιο με τα ηλεκτροκίνητα οχήματα, τη νέα τεχνολογία infotainment και την επιθετική μείωση των τιμών.
Η GM αναμένει να δημοσιεύσει ζημιά στην Κίνα για το τρέχον τρίμηνο, ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής Π. Γιάκομπσον ο οποίος πρόσθεσε λέγοντας ότι «Έχουμε πολλά αποθέματα (στην Κίνα) και δουλεύουμε πάνω σε αυτο το πρώτο τρίμηνο».
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...