Ούτε το πρόσφατο σκάνδαλο με τις «πειραγμένες» δοκιμές στη θυγατρική Daihatsu, ούτε οι δυσκολίες εξασφάλισης ηλεκτρονικών εξαρτημάτων που την ταλάνισαν τους τελευταίους μήνες κατάφεραν να στερήσουν από την Toyota το στέμμα της κορυφαίας σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο.
Η εταιρεία κατάφερε να ξεπεράσει για πρώτη φορά τον πήχη των 10 εκατομμυρίων, ανακοινώνοντας 11,2 εκατομμυρίων οχημάτων για το 2023, διατηρώντας της θέσης της στον θρόνο νγια τέταρτη συνεχή χρονιά.
Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανέφερε άνοδο 7,2% στις παγκόσμιες πωλήσεις του ομίλου πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της μονάδας φορτηγών Hino Motors και της εταιρείας κατασκευής μικρών αυτοκινήτων Daihatsu, με τη βοήθεια ρεκόρ πωλήσεων στο εξωτερικό 8,9 εκατομμυρίων οχημάτων.
Η GM κέρδισε την Toyota στις ετήσιες πωλήσεις οχημάτων στις ΗΠΑ
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο γερμανικός όμιλος Volkswagen, ο οποίος νωρίτερα αυτόν τον μήνα ανέφερε αύξηση 12% στις παραδόσεις πέρυσι, σε 9,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σηματοδοτώντας μια ανάκαμψη μετά την πανδημία καθώς μειώθηκαν τα σημεία συμφόρησης στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Οι πωλήσεις των μητρικών οχημάτων της Toyota, στα οποία περιλαμβάνονται εκείνα της ομώνυμης μάρκας της και της Lexus, σημείωσαν ρεκόρ 10,3 εκατομμυρίων οχημάτων το 2023.
Τα υβριδικά βενζίνης-ηλεκτρισμού αποτελούσαν περίπου το ένα τρίτο αυτών. Τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία αντιπροσώπευαν λιγότερο από 1%.
Τεχνολογική αντεπίθεση της Toyota
Όπως σύσσωμος ο ξένος τύπος σημειώνει, η Toyota βρίσκεται σε φάση ισχυρής ανάπτυξης και καινοτομιών σε ό,τι αφορά τις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης. Έχοντας δεχθεί κριτική για ολιγωρία σε ό,τι αφορά την υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης – το ίδιο το αφεντικό της Toyota, Άκιο Τογιόντα, εξήγησε ότι πρόκειται για ζήτημα στρατηγικής του ομίλου που εξάλλου δεν θεωρεί την ηλεκτροκίνηση ως μονόδρομο – η Toyota προανήγγειλε προσφάτως την κατασκευή συσσωρευτών νέας γενιάς που, όπως πολλοί ειδικοί εκτιμούν, ίσως αλλάξουν τα δεδομένα του παιχνιδιού σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η εμπορική εφαρμογή της τεχνολογικής αυτής καινοτομίας δεν προβλέπεται πριν από το 2026. Σημειωτέον ότι σε κάθε προσπάθεια που καταβάλλει ο ιαπωνικός όμιλος για να παραμείνει πρώτος σε τεχνολογίες αιχμής και βέβαια σε πωλήσεις παγκοσμίως, έχει ως αρωγό και συμπαραστάτη την κυβέρνηση του Τόκιο. Σε ό,τι αφορά συγκεκριμένα την κατασκευή μπαταριών, η ιαπωνική κυβέρνηση ανακοίνωσε τον περασμένο Ιούνιο την εκταμίευση 118 δισ. γεν (764 εκατ. ευρώ) υπό μορφήν επιδοτήσεων προς την Toyota και τους άλλους Ιάπωνες κατασκευαστές.
Στόχος του Τόκιο είναι να ευνοήσει την παραγωγή συσσωρευτών για την ηλεκτροκίνηση οχημάτων εντός της επικράτειας της χώρας. «Ελπίζω ότι οι μεγάλες επενδύσεις εκ μέρους της Toyota και των άλλων κατασκευαστών θα ενισχύσουν σημαντικά την αλυσίδα παραγωγής μπαταριών της χώρας μας», είχε τονίσει ο ιάπωνας υπουργός Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας Γιαζουτόσι Νισιμούρα. Διότι αν για τους Ευρωπαίους και Αμερικανούς κατασκευαστές ο πειρασμός της εισαγωγής μπαταριών από την Κίνα είναι μεγάλος, για τους Ιάπωνες για λόγους γεωγραφικούς είναι ακόμα μεγαλύτερος.
Latest News
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση
Πώς Nike και Adidas έχασαν την κυριαρχία τους
Πολλοί νέοι παίκτες μπαίνουν στα αθλητικά είδη με τις Nike και Adidas να κάνουν μια σειρά από λάθη που τους κόστισαν
Τον θέλει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ - Ποιος είναι ο Χάουαρντ Λούτνικ, CEO της Cantor Fitzgerald
Η ιστορία πίσω από τον CEO της Cantor Fitzgerald, Χάουαρντ Λούτνικ, που προκρίνει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Τελευταία συνάντηση Μπάιντεν-Σι Τζινπίνγκ στο Περού - Η πρόκληση των δασμών και της Ταϊβάν
Ο Τζο Μπάιντεν και ο Σι θα συζητήσουν στο περιθώριο του φόρουμ Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού στη Λίμα του Περού
Σοκ και δέος από τις διαφημίσεις στην κατανάλωση - Ο ρόλος της πρόκλησης και της... αηδίας
Μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη η κατανάλωση από τη στρατηγική των εταιρειών που χρησιμοποιούν σοκαριστικές ή αηδιαστικές εικόνες στην διαφήμιση;