Ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγής στη Δικαιοσύνη για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους αφήνουν οι εταιρείες που διακινούν βρεφικό γάλα στην ελληνική αγορά, υποστηρίζοντας πως πρόκειται για ένα δραστικό μέτρο που ενδέχεται να δημιουργήσει περισσότερο προβλήματα απ’ ότι φιλοδοξεί να λύσει.
Κύκλοι προσκείμενοι στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Παιδικών Τροφών και Ειδικής Διατροφής μιλώντας στον «ΟΤ» αναφέρουν πως η προοπτική της δικαστικής οδού είναι κάτι που υπάρχει στο τραπέζι, και θα εξεταστεί σοβαρά μετά την εφαρμογή του μέτρου και αφού αξιολογηθούν στην πράξη οι επιπτώσεις του.
Βρεφικό γάλα: Την 1η Μαρτίου το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους – Τα πρόστιμα
Οι ίδιοι κύκλοι υποστηρίζουν πως πέρα από την αναστάτωση στην αγορά, η απόφαση του υπουργείου είναι διάτρητη, τονίζοντας πως απέχει παρασάγγας από το πνεύμα της ελεύθερης οικονομίας.
«Είναι απαράδεκτο να επιβάλλονται μέτρα που θυμίζουν άλλες εποχές και άλλα καθεστώτα. Μόνο σε περιόδους σοβαρών κρίσεων μπορεί να δικαιολογηθούν τέτοιου είδους παρεμβατικά μέτρα. Η ελεύθερη οικονομία αυτορυθμίζεται και μόνο με τον υγιή ανταγωνισμό αντιμετωπίζεται η αισχροκέρδεια», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Ανάσα από τη μείωση του ΦΠΑ
Θεωρούν μάλιστα πως δεν εξαντλήθηκαν προηγουμένως άλλα μέτρα που προτάθηκαν από τον Σύνδεσμο, τα οποία θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αποκλιμάκωση των τιμών όπως η μείωση του ΦΠΑ από το 13% στο 6% έστω και για ένα πιλοτικό διάστημα έξι μηνών. Μέτρο που όπως λένε εκτός του ότι θα βοηθήσει καταλυτικά στη μείωση των τιμών στο ράφι, έχει μικρή δημοσιονομική επίπτωση περίπου 2 εκατ. ευρώ (κατ’ έτος).
Επαναλαμβάνουν πως βρέθηκαν άδικα στο στόχαστρο και ειδικά οι πολυεθνικές, επιμένοντας πως η μελέτη της Επιτροπής Ανταγωνισμού που δείχνει χαοτική διαφορά στο κόστος του βρεφικού γάλακτος ανάμεσα στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στηρίχθηκε σε λάθος μοντέλο μέτρησης.
Η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Υπενθυμίζεται πως στις αρχές Ιανουαρίου ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε την επιβολή πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους στις εταιρείες που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα από την 1η Μαρτίου. Προχθές δημοσιεύθηκε και η σχετική υπουργική απόφαση, η οποία καθορίζει τον τρόπο που πρέπει να τιμολογούν πλέον οι εταιρείες τα προϊόντα τους, ενώ καθορίστηκαν και τα πρόστιμα σε όσους παραβούν το νόμο.
Το μέτρο ήρθε σε συνέχεια έρευνας που διενήργησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού τον περασμένο Νοέμβριο, για τα βρεφικά γάλα από 0 έως 6 μηνών και 6 μηνών έως 12 μηνών, σύμφωνα με την οποίες οι τιμές στην Ελλάδα είναι από 144% έως 171% πάνω από τη χαμηλότερη τιμή που εντοπίζεται στο Βέλγιο και την Ολλανδία.
Ελλείψεις στο ράφι
Το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους δεν είναι η μοναδική παρέμβαση που προκαλεί αντιδράσεις. Αντίθετοιb εμφανίζονται αρκετοί επιχειρηματίες και με το μέτρο που απαγορεύει στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες.
«Οτιδήποτε περιορίζει την ελεύθερη οικονομία είναι προς τη λάθος κατεύθυνση. Πρέπει να αποφεύγονται τέτοιες πρωτοβουλίες. Με τον ανταγωνισμό, όταν λειτουργεί σωστά αποτρέπεις τις εναρμονισμένες πρακτικές. Με αυτό πρέπει να ασχολείται το κράτος…», σημειώνει γνωστός προμηθευτής που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Τα αμείλικτα… κοστολόγια
Παράγοντες της αγοράς θέτουν και τη διάσταση των μειωμένων περιθωρίων κέρδους. Σύμφωνα με αυτούς η κερδοφορία κινδυνεύει να πληγεί περαιτέρω μετά και την λήψη πρόσθετων περιοριστικών μέτρων, κάποια εκ των οποίων έρχονται από το… παρελθόν.
Οι ίδιες πηγές σπεύδουν να προσθέσουν πως ήδη αρκετές εταιρείες στον κλάδο τροφίμων δουλεύουν με χαμηλά περιθώρια καθώς προσπαθούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές σε ένα εξαιρετικά αντίξοο περιβάλλον και ταυτόχρονα να προσφέρουν όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές στα νοικοκυριά. «Τα κοστολόγια είναι αμείλικτα. Να προσέξουμε να μην οδηγηθούμε σε ζημιογόνες χρήσεις γιατί μετά υπονομεύεται η ικανότητα των επιχειρήσεων να αναπτυχθούν, και να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Latest News
Syndea: Αναπροσαρμόζει τα ασφάλιστρα των Ισόβιων Συμβολαίων Υγείας
Η Syndea ανακοίνωσε ότι προσπαθεί να απορροφήσει σημαντικό μέρος των αυξήσεων, μειώνοντας τον αντίκτυπο στους ασφαλισμένους
Από σήμερα εισιτήριο στο... κινητό - Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλάζει τα δεδομένα στις αθηναϊκές συγκοινωνίες
Με το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το «tap2ride» μετατρέπει το κινητό τηλέφωνο σε εισιτήριο και εισάγει τις συγκοινωνίες της Αθήνας στο μέλλον
Toyota Ελλάς: Αύξηση 39% στις πωλήσεις το 2024
Η Toyota Ελλάς ανακοίνωσε ότι ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα, σημειώνοντας 17,4% μερίδιο αγοράς, το υψηλότερο στην ιστορία της στην Ελλάδα
Νέα συνεργασία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με σούπερ μάρκετ Θανόπουλος
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι και τις 7 Φεβρουαρίου 2025 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερώνεται με κεντρικό μήνυμα το «Το ‘ψαξες;»
Eurobank για «Σπίτι μου ΙΙ»: Νέο μοντέλο εξυπηρέτησης στεγαστικών δανείων
Με το νέο μοντέλο εξυπηρέτησης της Eurobank, ο πελάτης υποβάλει την αίτησή του στο κατάστημα ή μέσω video κλήσης
Alter Ego Media: Στη διάθεση του επενδυτικού κοινού το ενημερωτικό δελτίο
Η Alter Ego Media προχωρά σε δημόσια προσφορά έως 14.249.000 νέων μετοχών - Ποιο είναι το αναμενόμενο χρονοδιάγραμμα
Ασφάλεια Hellas Direct: Περισσότερη διαφάνεια με την υπηρεσία gov.gr
Η εταιρία δημιουργεί νέο πρότυπο στην ασφάλεια αυτοκινήτου
Allianz: Απορροφά το 50% των αυξήσεων στα ισόβια συμβόλαια υγείας
Η Allianz αναφέρει ότι περιορίζει τη μέση αύξηση για το 2025, μεσοσταθμικά στο 7% και είναι έτοιμη για διάλογο με τους φορείς
«Θετική εξέλιξη ο αρνητικός πληθωρισμός στα τρόφιμα» - Η ανακοίνωση του ΣΕΒΤ
Η εξέλιξη αυτή αποτελεί το επιστέγασμα της σταθερά πτωτικής πορείας που διαμορφώθηκε σταδιακά μέσα στο 2024, σχολίασε ο ΣΕΒΤ
NN Hellas: Στο 7% η αναπροσαρμογή των ισόβιων προγραμμάτων υγείας
Η NN Hellas αναφέρει στην ανακοίνωσή της ότι θα καλύψει την επιβάρυνση που θα προκύψει από τον περιορισμό της αναπροσαρμογής