Ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγής στη Δικαιοσύνη για το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους αφήνουν οι εταιρείες που διακινούν βρεφικό γάλα στην ελληνική αγορά, υποστηρίζοντας πως πρόκειται για ένα δραστικό μέτρο που ενδέχεται να δημιουργήσει περισσότερο προβλήματα απ’ ότι φιλοδοξεί να λύσει.
Κύκλοι προσκείμενοι στον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Παιδικών Τροφών και Ειδικής Διατροφής μιλώντας στον «ΟΤ» αναφέρουν πως η προοπτική της δικαστικής οδού είναι κάτι που υπάρχει στο τραπέζι, και θα εξεταστεί σοβαρά μετά την εφαρμογή του μέτρου και αφού αξιολογηθούν στην πράξη οι επιπτώσεις του.
Βρεφικό γάλα: Την 1η Μαρτίου το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους – Τα πρόστιμα
Οι ίδιοι κύκλοι υποστηρίζουν πως πέρα από την αναστάτωση στην αγορά, η απόφαση του υπουργείου είναι διάτρητη, τονίζοντας πως απέχει παρασάγγας από το πνεύμα της ελεύθερης οικονομίας.
«Είναι απαράδεκτο να επιβάλλονται μέτρα που θυμίζουν άλλες εποχές και άλλα καθεστώτα. Μόνο σε περιόδους σοβαρών κρίσεων μπορεί να δικαιολογηθούν τέτοιου είδους παρεμβατικά μέτρα. Η ελεύθερη οικονομία αυτορυθμίζεται και μόνο με τον υγιή ανταγωνισμό αντιμετωπίζεται η αισχροκέρδεια», αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Ανάσα από τη μείωση του ΦΠΑ
Θεωρούν μάλιστα πως δεν εξαντλήθηκαν προηγουμένως άλλα μέτρα που προτάθηκαν από τον Σύνδεσμο, τα οποία θα μπορούσαν να συμβάλουν στην αποκλιμάκωση των τιμών όπως η μείωση του ΦΠΑ από το 13% στο 6% έστω και για ένα πιλοτικό διάστημα έξι μηνών. Μέτρο που όπως λένε εκτός του ότι θα βοηθήσει καταλυτικά στη μείωση των τιμών στο ράφι, έχει μικρή δημοσιονομική επίπτωση περίπου 2 εκατ. ευρώ (κατ’ έτος).
Επαναλαμβάνουν πως βρέθηκαν άδικα στο στόχαστρο και ειδικά οι πολυεθνικές, επιμένοντας πως η μελέτη της Επιτροπής Ανταγωνισμού που δείχνει χαοτική διαφορά στο κόστος του βρεφικού γάλακτος ανάμεσα στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες στηρίχθηκε σε λάθος μοντέλο μέτρησης.
Η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Υπενθυμίζεται πως στις αρχές Ιανουαρίου ο υπουργός Ανάπτυξης ανακοίνωσε την επιβολή πλαφόν στο περιθώριο μικτού κέρδους στις εταιρείες που εισάγουν, παράγουν και διακινούν το βρεφικό γάλα στην Ελλάδα από την 1η Μαρτίου. Προχθές δημοσιεύθηκε και η σχετική υπουργική απόφαση, η οποία καθορίζει τον τρόπο που πρέπει να τιμολογούν πλέον οι εταιρείες τα προϊόντα τους, ενώ καθορίστηκαν και τα πρόστιμα σε όσους παραβούν το νόμο.
Το μέτρο ήρθε σε συνέχεια έρευνας που διενήργησε η Επιτροπή Ανταγωνισμού τον περασμένο Νοέμβριο, για τα βρεφικά γάλα από 0 έως 6 μηνών και 6 μηνών έως 12 μηνών, σύμφωνα με την οποίες οι τιμές στην Ελλάδα είναι από 144% έως 171% πάνω από τη χαμηλότερη τιμή που εντοπίζεται στο Βέλγιο και την Ολλανδία.
Ελλείψεις στο ράφι
Το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους δεν είναι η μοναδική παρέμβαση που προκαλεί αντιδράσεις. Αντίθετοιb εμφανίζονται αρκετοί επιχειρηματίες και με το μέτρο που απαγορεύει στους προμηθευτές που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων να υλοποιούν προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχουν ανατιμήσει για τρεις μήνες.
«Οτιδήποτε περιορίζει την ελεύθερη οικονομία είναι προς τη λάθος κατεύθυνση. Πρέπει να αποφεύγονται τέτοιες πρωτοβουλίες. Με τον ανταγωνισμό, όταν λειτουργεί σωστά αποτρέπεις τις εναρμονισμένες πρακτικές. Με αυτό πρέπει να ασχολείται το κράτος…», σημειώνει γνωστός προμηθευτής που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του.
Τα αμείλικτα… κοστολόγια
Παράγοντες της αγοράς θέτουν και τη διάσταση των μειωμένων περιθωρίων κέρδους. Σύμφωνα με αυτούς η κερδοφορία κινδυνεύει να πληγεί περαιτέρω μετά και την λήψη πρόσθετων περιοριστικών μέτρων, κάποια εκ των οποίων έρχονται από το… παρελθόν.
Οι ίδιες πηγές σπεύδουν να προσθέσουν πως ήδη αρκετές εταιρείες στον κλάδο τροφίμων δουλεύουν με χαμηλά περιθώρια καθώς προσπαθούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές σε ένα εξαιρετικά αντίξοο περιβάλλον και ταυτόχρονα να προσφέρουν όσο το δυνατόν καλύτερες τιμές στα νοικοκυριά. «Τα κοστολόγια είναι αμείλικτα. Να προσέξουμε να μην οδηγηθούμε σε ζημιογόνες χρήσεις γιατί μετά υπονομεύεται η ικανότητα των επιχειρήσεων να αναπτυχθούν, και να προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες», σημειώνουν χαρακτηριστικά.
Latest News
Έκρηξη εσόδων για τη Γαλακτοβιομηχανία «Ομηρος» - Σχέδια επέκτασης σε νέες αγορές
H Γαλακτοβιομηχανία Όμηρος προχώρησε στην έναρξη λειτουργίας του νέου, υπερσύγχρονου εργοστασίου καθώς και την κυκλοφορία καινοτόμων προϊόντων
ΑΧΙΑ: Ισχυρά τα αποτελέσματα του ΟΠΑΠ - Στα 16,40 ευρώ η τιμή στόχος
Κατά την ΑΧΙΑ, η τριμηνιαία απόδοση οφείλεται στις συνεχιζόμενες θετικές τάσεις για τα αθλητικά στοιχήματα τόσο στα διαδικτυακά όσο και στα κανάλια λιανικής
Άλμα 661% στα καθαρά κέρδη της Ideal - Ο ρόλος των Attica και της πληροφορικής
Στα 265 εκατ. ευρώ τα έσοδα της IDEAL Holdings με άνοδο 208% - Εξετάζουμε επενδυτικές ευκαιρίες, τονίζει ο πρόεδρος
Πώς η αθόρυβη Cavino έφτασε στην κορυφή του ελληνικού κρασιού
Το success story της Cavino που κατάφερε να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη οινοποιητική βιομηχανία της χώρας – Ο ρόλος Τσάνταλη, Μπουτάρη και Κουρτάκη
Motor Oil: Πώς θα χτίσει… «πράσινα» EBITDA 500 εκατ. το 2030
Τα επόμενα επενδυτικά ορόσημα της Motor Oil για τον μετασχηματισμό του ομίλου - Τα κέρδη από ηλεκτρισμό και κυκλική οικονομία
Unilever: Τι συμβαίνει με το σχέδιο αναδιάρθρωσης – Πώς το παγωτό σώζει την παρτίδα
Ο βραχίονας παγωτού της Unilever είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία του, με την αποτίμησή του να αγγίζει και τα 19 δισεκατομμύρια δολάρια
Τράπεζες: Το 2026 η επιστροφή των εσόδων στα επίπεδα του 2024
Για μια χρονιά χαμηλών πτήσεων όσον αφορά στα καθαρά έσοδα από τόκους προετοιμάζονται οι τράπεζες
ElvalHalcor: Ανθεκτικότητα με EBITDA στα 180 εκατ. το εννεάμηνο – Μείωση κατά 171 εκατ. στον καθαρό δανεισμό
Τα ενοποιημένα μικτά κέρδη της ElvalHalcor ανήλθαν στα 210,1 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο του 2024, έναντι 165,2 εκατ. ευρώ πέρυσι
Motor Oil: «Πράσινο» το 40% των EBITDA μέχρι το 2030 – Η στρατηγική μετασχηματισμού του ομίλου
Ο Όμιλος Motor Oil από το 2022 έχει επενδύσει 1,8 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση
ΟΠΑΠ: Εκτινάχθηκαν τα κέρδη στο 9μηνο - Έφτασαν στα 352 εκατ. ευρώ
Αύξηση 14,4% στα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ, φτάνοντας τα 352 εκατ. ευρώ - Τι έδωσαν πρακτορεία και online στοίχημα