Την χρήση υδρογόνου σε πλοίο θα δοκιμάσει η Seanergy Maritime Holdings Corp. μέσω της θυγατρικής της εταιρείας Seanergy Shipmanagement Corp.
Advent Technologies: Εργοστάσιο για πράσινο υδρογόνο στην Κοζάνη – Ανακοινώσεις τον Φεβρουάριο
Η Seanergy
Η Seanergy Maritime είναι η μοναδική ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που συμμετέχει στο πρόγραμμα SAFeCRAFT («Safecraft»), το οποίο χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και αποτελεί μια δράση για τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων στη ναυτιλία.
Η Seanergy θα αναβαθμίσει ένα από τα Capesize πλοία του στόλου της, στο οποίο θα πραγματοποιηθούν οι σχετικές εγκαταστάσεις, ώστε να χρησιμοποιήσει υδρογόνο (H2) για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Η συγκεκριμένη διάταξη θα καλύψει μέρος της απαίτησης ενέργειας για την πρόωση του πλοίου από την κύρια μηχανή, μειώνοντας έτσι την απαίτηση για συμβατικά καύσιμα.
Πέρα από τη διάθεση του Capesize πλοίου, η Seanergy θα επιβλέψει τη μελέτη και την εγκατάσταση του εξοπλισμού η οποία θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με την Hydrus Engineering S.A., το American Bureau of Shipping, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, τη MOTOR OIL (Hellas) Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε., το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πολυτεχνείο της Δρέσδης, τον RINA Services SPA, την Pherousa Green Technologies AS, το Ίδρυμα WEGEMT και το Πανεπιστήμιο του Στραθκλάιντ.
Το πρόγραμμα
Το πρόγραμμα έχει διάρκεια 48 μηνών και συγχρηματοδοτείται μέσω του «Horizon Europe», το κύριο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την έρευνα και την καινοτομία και ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2023.
«Είμαστε η πρώτη ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία που συμμετέχει σε αυτό το πρωτοποριακό πρόγραμμα. Η σημαντική αυτή συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς και βασικούς φορείς του κλάδου, αποτελεί ένα ακόμη σπουδαίο επίτευγμα της Seanergy προς την κατεύθυνση των παγκόσμιων στόχων για την μείωση των εκπομπών CO2», δήλωσε ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας. «Πιστεύουμε, πρόσθεσε, πως πρωταρχικό μας στόχο θα πρέπει να αποτελεί η βελτίωση της αποδοτικότητας του υφιστάμενου στόλου και σε αυτό το πλαίσιο το πρόγραμμα Safecraft, με τη συμμετοχή φορέων παγκοσμίου κύρους καθώς και τη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αναμένεται να συμβάλει αποφασιστικά προς αυτή την κατεύθυνση ώστε να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων και νέων τεχνολογιών στον υπάρχοντα στόλο.»
Η Seanergy Maritime Holdings, εισηγμένη στον NASDQ, διαχειρίζεται ένα στόλο από 17 πλοία (1 Newcastlemax και 16 Capesize), με συνολική μεταφορική ικανότητα που ανέρχεται στους 3.054.820 dwt και με μέση ηλικία στόλου τα 12,8 περίπου έτη.
Latest News
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά