
Η στρατηγική και οι πολιτικές στον τομέα της κρουαζιέρας απασχόλησαν τη συνάντηση της υπουργού Τουρισμού Όλγας Κεφαλογιάννη με τον υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννη Παππά, τον Γενικό Γραμματέα Ναυτιλίας και Λιμένων Ευάγγελο Κυριαζόπουλο και τον Γενικό Γραμματέα Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης Μύρωνα Φλουρή.
Σύμφωνα με τη σχετική ενημέρωση, στη συνάντηση τονίστηκε ότι σε επίπεδο στρατηγικής, η Ελλάδα πρέπει να είναι προορισμός για υψηλής ποιότητας τουρισμό. Ειδικότερα για την ελληνική αγορά της κρουαζιέρας απαιτείται ένα προϊόν συμβατό με την ιδιομορφία και το πλήθος των ελληνικών νησιών, με σκοπό να διατηρηθεί και να διαφυλαχθεί η μοναδικότητα και η ιδιαιτερότητά τους.
Icon of the Seas: Εντυπωσιακό και… ρυπογόνο το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο
Από την άλλη πλευρά, όσον αφορά στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη των νησιών και τη στήριξη της νησιωτικότητας, αναδείχθηκε η σημασία της αναβάθμισης των λιμενικών υποδομών στο σύνολό τους, αλλά και ειδικά για την κρουαζιέρα, καθώς και η περαιτέρω αναβάθμιση των υπηρεσιών των λιμένων της χώρας.
Κατά τις συνομιλίες ξεχωριστή αναφορά έγινε στη σημασία της ανάδειξης του Πειραιά ως home port, με όλες τις θετικές συνέπειες των οικονομιών κλίμακος που δημιουργούνται.
Συμφωνήθηκε επίσης, στο αμέσως επόμενο διάστημα, μεταξύ άλλων θεμάτων, να αναπτυχθούν πρωτοβουλίες στα ζητήματα που αφορούν την ποσόστωση (quota), την επιβολή τελών και το σύστημα κατανομής θέσεων αγκυροβολίας/ελλιμενισμού (berth allocation).
Τέλος αναδείχθηκε ο ρόλος του Παρατηρητηρίου για τον Παράκτιο και Θαλάσσιο Τουρισμό στην Μεσόγειο, που συνέστησε πρόσφατα το Υπουργείο Τουρισμού και για την χάραξη τουριστικής πολιτικής στον τομέα της κρουαζιέρας.
Σκοπός του Παρατηρητηρίου είναι η μέτρηση, η συλλογή στατιστικών στοιχείων, η παρακολούθηση και η αξιολόγηση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης στην περιοχή της Μεσογείου, η ανάπτυξη σχετικού ερευνητικού έργου και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της ανθεκτικότητας του τουριστικού προϊόντος.


Latest News
![Airbnb: Πτωτικά κινήθηκε η ζήτηση τον Μάρτιο – Τι δείχνουν τα στοιχεία [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/airbnb-gba8e58468_1280-1-600x500.jpg)
Περισσότερα Airbnb, χαμηλότερη πληρότητα - Οι επιλογές των επισκεπτών [γράφημα]
Η προσφορά και η ζήτηση διαμορφώνουν νέες ισορροπίες στην αγορά Airbnb

Επιστρέφει... δριμύτερο το εισιτήριο στη Βενετία για τους τουρίστες
Πέρσι το μέτρο απέφερε απροσδόκητα έσοδα στη Βενετία ύψους 2,4 εκατ. ευρώ - Φέτος ο δήμος ετοιμάζεται

Αύξηση πάνω από 18% στις κρατήσεις για το Πάσχα - Οι πρωταθλητές και οι χαμένοι
Ο ρόλος του Ορθόδοξου και Καθολικού Πάσχα, η περίπτωση της Κρήτης και το momentum Σαντορίνης και Μυκόνου - Τι δείχνουν οι κρατήσεις

Στο 1,5 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' δίμηνο - Άνοδος 5,4% στις αφίξεις τουριστών
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν ροές ύψους 1 δισ. ευρώ

Απευθείας πτήσεις από τη Βαρσοβία προς Θεσσαλονίκη ξεκινάει η LOT
Με την εναρκτήρια πτήση (17/6) θα ταξιδέψουν στη Θεσσαλονίκη και δημοσιογράφοι πολωνικών μέσων μαζικής επικοινωνίας

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο