Ο ανταγωνισμός για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας θα συνεχίσει να εντείνεται τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, σύμφωνα με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, η οποία ισχυρίστηκε ότι θέλει να συνεργαστεί με την Tesla για την ανάπτυξη της αγοράς.
Η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, με τη συνολική παραγωγή οχημάτων το 2023 να ξεπερνά αυτή της Tesla του Ιλον Μασκ.
Ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας τα τελευταία δύο χρόνια είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές των οχημάτων να πέσουν στο χαμηλότερο επίπεδο παγκοσμίως, δήλωσε στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα ο Γιουνφέι Λι, γενικός διευθυντής δημοσίων σχέσεων της BYD.
Tesla: Έχασε τα πρωτεία από την κινέζικη BYD
«Νομίζω ότι αυτή είναι μια αναπόφευκτη διαδικασία, αλλά μπορεί να χρειαστούν άλλα δύο με τρία χρόνια», είπε στο CNBC. «Στο τέλος, πολλές μάρκες που δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστούν στην αγορά θα εξαφανιστούν».
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και τα υβριδικά αυτοκίνητα – μια κατηγορία γνωστή ως οχήματα νέας ενέργειας – αποτελούσαν περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου. Οι κρατικές επιδοτήσεις και οι περιορισμοί πινακίδων κυκλοφορίας έχουν συμβάλει στην ενίσχυση των πωλήσεων νέων ενεργειακών αυτοκινήτων, ενώ οι νεοφυείς επιχειρήσεις και οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ενσωματώσει εντυπωσιακή νέα τεχνολογία για να προσελκύσουν αγοραστές.
Ο Λι εκτιμά ότι η BYD θα είναι μία από τις λίγες εταιρείες αυτοκινήτων που θα έχει κέρδη σε ένα τέτοιο περιβάλλον, χάρη στη συμμετοχή της στην αλυσίδα εφοδιασμού και στη τιμολογιακή στρατηγική στόχευσης διαφορετικών τμημάτων καταναλωτή με υπο-μάρκες.
Τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα της BYD ανήκουν στην κατηγορία της μαζικής αγοράς. Η εταιρεία πέρυσι κυκλοφόρησε μια μάρκα υψηλής τεχνολογίας που ονομάζεται Yangwang, της οποίας το U8 SUV πωλείται για περισσότερα από 1 εκατομμύριο γιουάν (141.000 δολάρια).
Το premium ηλεκτρικό σεντάν της BYD, το Han, πωλείται σε παρόμοιο εύρος τιμών με τα αυτοκίνητα της Tesla — πάνω από 200.000 γιουάν (28.000 δολάρια). Το τέταρτο τρίμηνο, η BYD πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα με μπαταρία από την Tesla.
Προμηθευτής της Tesla
«Η Tesla είναι ένας πολύ σεβαστός συνεργάτης μας στον κλάδο. Είναι επίσης πελάτης μας», είπε ο Λι τη Δευτέρα.
Επεσήμανε πώς η Tesla έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ταχεία ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως.
«Νομίζω ότι αυτή η αγορά είναι πολύ μεγάλη. Δεν είναι ότι πρέπει να τους ξεπεράσουμε ή να μας ξεπεράσουν. Αντίθετα, η BYD και η Tesla μαζί ή περισσότερες νέες μάρκες ενεργειακών οχημάτων μαζί, πρέπει να σκεφτούμε πώς να αυξήσουμε την «πίτα» των νέων ενεργειακών οχημάτων», είπε ο Λι.
Ο Μασκ την περασμένη εβδομάδα επιβεβαίωσε ότι η BYD είναι προμηθευτής της Tesla.
Από τη μεριά της η BYD ανακοίνωσε σε κατάθεσή της στο Χρηματιστήριο της Σενζέν ότι τα κέρδη πέρυσι πιθανότατα αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 74% σε ένα εύρος από 29 δισεκατομμύρια γιουάν έως 31 δισεκατομμύρια γιουάν (4,09 έως 4,37 δισεκατομμύρια δολάρια).
Η κινεζική εταιρεία ανέφερε επίσης ότι δεν έχει θέσει ακόμη στόχο παραγωγής οχημάτων για το έτος.
Η Tesla ανέφερε μικτά κέρδη 17,66 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, μειωμένα κατά 15% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 22% των εσόδων της Tesla.
Η BYD έχει τα περισσότερα έσοδα εντός της Κίνας, αλλά έχει αρχίσει να εξάγει αυτοκίνητα στην Ευρώπη, τη Νότια Αμερική και άλλες χώρες της Ασίας.
Η εταιρεία δήλωσε τη Δευτέρα ότι συνεργάζεται με την έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον ρόλο των επιδοτήσεων για κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, η BYD είπε ότι κατά τα άλλα προωθεί την παγκόσμια επέκταση, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας περισσότερο με τοπικούς εταίρους και της κατασκευής εργοστασίων σε άλλες αγορές.
Latest News
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους