![Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ανταγωνισμός και… συνεργασία στην αγορά της Κίνας – Τι προτείνει η BYD στην Tesla](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/byd1-scaled.jpg)
Ο ανταγωνισμός για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας θα συνεχίσει να εντείνεται τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, σύμφωνα με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, η οποία ισχυρίστηκε ότι θέλει να συνεργαστεί με την Tesla για την ανάπτυξη της αγοράς.
Η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, με τη συνολική παραγωγή οχημάτων το 2023 να ξεπερνά αυτή της Tesla του Ιλον Μασκ.
Ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας τα τελευταία δύο χρόνια είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές των οχημάτων να πέσουν στο χαμηλότερο επίπεδο παγκοσμίως, δήλωσε στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα ο Γιουνφέι Λι, γενικός διευθυντής δημοσίων σχέσεων της BYD.
Tesla: Έχασε τα πρωτεία από την κινέζικη BYD
«Νομίζω ότι αυτή είναι μια αναπόφευκτη διαδικασία, αλλά μπορεί να χρειαστούν άλλα δύο με τρία χρόνια», είπε στο CNBC. «Στο τέλος, πολλές μάρκες που δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστούν στην αγορά θα εξαφανιστούν».
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και τα υβριδικά αυτοκίνητα – μια κατηγορία γνωστή ως οχήματα νέας ενέργειας – αποτελούσαν περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου. Οι κρατικές επιδοτήσεις και οι περιορισμοί πινακίδων κυκλοφορίας έχουν συμβάλει στην ενίσχυση των πωλήσεων νέων ενεργειακών αυτοκινήτων, ενώ οι νεοφυείς επιχειρήσεις και οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ενσωματώσει εντυπωσιακή νέα τεχνολογία για να προσελκύσουν αγοραστές.
Ο Λι εκτιμά ότι η BYD θα είναι μία από τις λίγες εταιρείες αυτοκινήτων που θα έχει κέρδη σε ένα τέτοιο περιβάλλον, χάρη στη συμμετοχή της στην αλυσίδα εφοδιασμού και στη τιμολογιακή στρατηγική στόχευσης διαφορετικών τμημάτων καταναλωτή με υπο-μάρκες.
Τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα της BYD ανήκουν στην κατηγορία της μαζικής αγοράς. Η εταιρεία πέρυσι κυκλοφόρησε μια μάρκα υψηλής τεχνολογίας που ονομάζεται Yangwang, της οποίας το U8 SUV πωλείται για περισσότερα από 1 εκατομμύριο γιουάν (141.000 δολάρια).
Το premium ηλεκτρικό σεντάν της BYD, το Han, πωλείται σε παρόμοιο εύρος τιμών με τα αυτοκίνητα της Tesla — πάνω από 200.000 γιουάν (28.000 δολάρια). Το τέταρτο τρίμηνο, η BYD πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα με μπαταρία από την Tesla.
Προμηθευτής της Tesla
«Η Tesla είναι ένας πολύ σεβαστός συνεργάτης μας στον κλάδο. Είναι επίσης πελάτης μας», είπε ο Λι τη Δευτέρα.
Επεσήμανε πώς η Tesla έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ταχεία ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως.
«Νομίζω ότι αυτή η αγορά είναι πολύ μεγάλη. Δεν είναι ότι πρέπει να τους ξεπεράσουμε ή να μας ξεπεράσουν. Αντίθετα, η BYD και η Tesla μαζί ή περισσότερες νέες μάρκες ενεργειακών οχημάτων μαζί, πρέπει να σκεφτούμε πώς να αυξήσουμε την «πίτα» των νέων ενεργειακών οχημάτων», είπε ο Λι.
Ο Μασκ την περασμένη εβδομάδα επιβεβαίωσε ότι η BYD είναι προμηθευτής της Tesla.
Από τη μεριά της η BYD ανακοίνωσε σε κατάθεσή της στο Χρηματιστήριο της Σενζέν ότι τα κέρδη πέρυσι πιθανότατα αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 74% σε ένα εύρος από 29 δισεκατομμύρια γιουάν έως 31 δισεκατομμύρια γιουάν (4,09 έως 4,37 δισεκατομμύρια δολάρια).
Η κινεζική εταιρεία ανέφερε επίσης ότι δεν έχει θέσει ακόμη στόχο παραγωγής οχημάτων για το έτος.
Η Tesla ανέφερε μικτά κέρδη 17,66 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, μειωμένα κατά 15% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 22% των εσόδων της Tesla.
Η BYD έχει τα περισσότερα έσοδα εντός της Κίνας, αλλά έχει αρχίσει να εξάγει αυτοκίνητα στην Ευρώπη, τη Νότια Αμερική και άλλες χώρες της Ασίας.
Η εταιρεία δήλωσε τη Δευτέρα ότι συνεργάζεται με την έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον ρόλο των επιδοτήσεων για κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, η BYD είπε ότι κατά τα άλλα προωθεί την παγκόσμια επέκταση, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας περισσότερο με τοπικούς εταίρους και της κατασκευής εργοστασίων σε άλλες αγορές.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης