Ο ανταγωνισμός για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας θα συνεχίσει να εντείνεται τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, σύμφωνα με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD, η οποία ισχυρίστηκε ότι θέλει να συνεργαστεί με την Tesla για την ανάπτυξη της αγοράς.
Η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD έχει αναπτυχθεί ραγδαία τα τελευταία χρόνια, με τη συνολική παραγωγή οχημάτων το 2023 να ξεπερνά αυτή της Tesla του Ιλον Μασκ.
Ο έντονος ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας τα τελευταία δύο χρόνια είχε ως αποτέλεσμα οι τιμές των οχημάτων να πέσουν στο χαμηλότερο επίπεδο παγκοσμίως, δήλωσε στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα ο Γιουνφέι Λι, γενικός διευθυντής δημοσίων σχέσεων της BYD.
Tesla: Έχασε τα πρωτεία από την κινέζικη BYD
«Νομίζω ότι αυτή είναι μια αναπόφευκτη διαδικασία, αλλά μπορεί να χρειαστούν άλλα δύο με τρία χρόνια», είπε στο CNBC. «Στο τέλος, πολλές μάρκες που δεν είναι σε θέση να ανταγωνιστούν στην αγορά θα εξαφανιστούν».
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και τα υβριδικά αυτοκίνητα – μια κατηγορία γνωστή ως οχήματα νέας ενέργειας – αποτελούσαν περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία του κλάδου. Οι κρατικές επιδοτήσεις και οι περιορισμοί πινακίδων κυκλοφορίας έχουν συμβάλει στην ενίσχυση των πωλήσεων νέων ενεργειακών αυτοκινήτων, ενώ οι νεοφυείς επιχειρήσεις και οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ενσωματώσει εντυπωσιακή νέα τεχνολογία για να προσελκύσουν αγοραστές.
Ο Λι εκτιμά ότι η BYD θα είναι μία από τις λίγες εταιρείες αυτοκινήτων που θα έχει κέρδη σε ένα τέτοιο περιβάλλον, χάρη στη συμμετοχή της στην αλυσίδα εφοδιασμού και στη τιμολογιακή στρατηγική στόχευσης διαφορετικών τμημάτων καταναλωτή με υπο-μάρκες.
Τα περισσότερα από τα αυτοκίνητα της BYD ανήκουν στην κατηγορία της μαζικής αγοράς. Η εταιρεία πέρυσι κυκλοφόρησε μια μάρκα υψηλής τεχνολογίας που ονομάζεται Yangwang, της οποίας το U8 SUV πωλείται για περισσότερα από 1 εκατομμύριο γιουάν (141.000 δολάρια).
Το premium ηλεκτρικό σεντάν της BYD, το Han, πωλείται σε παρόμοιο εύρος τιμών με τα αυτοκίνητα της Tesla — πάνω από 200.000 γιουάν (28.000 δολάρια). Το τέταρτο τρίμηνο, η BYD πούλησε περισσότερα αυτοκίνητα με μπαταρία από την Tesla.
Προμηθευτής της Tesla
«Η Tesla είναι ένας πολύ σεβαστός συνεργάτης μας στον κλάδο. Είναι επίσης πελάτης μας», είπε ο Λι τη Δευτέρα.
Επεσήμανε πώς η Tesla έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ταχεία ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως.
«Νομίζω ότι αυτή η αγορά είναι πολύ μεγάλη. Δεν είναι ότι πρέπει να τους ξεπεράσουμε ή να μας ξεπεράσουν. Αντίθετα, η BYD και η Tesla μαζί ή περισσότερες νέες μάρκες ενεργειακών οχημάτων μαζί, πρέπει να σκεφτούμε πώς να αυξήσουμε την «πίτα» των νέων ενεργειακών οχημάτων», είπε ο Λι.
Ο Μασκ την περασμένη εβδομάδα επιβεβαίωσε ότι η BYD είναι προμηθευτής της Tesla.
Από τη μεριά της η BYD ανακοίνωσε σε κατάθεσή της στο Χρηματιστήριο της Σενζέν ότι τα κέρδη πέρυσι πιθανότατα αυξήθηκαν κατά τουλάχιστον 74% σε ένα εύρος από 29 δισεκατομμύρια γιουάν έως 31 δισεκατομμύρια γιουάν (4,09 έως 4,37 δισεκατομμύρια δολάρια).
Η κινεζική εταιρεία ανέφερε επίσης ότι δεν έχει θέσει ακόμη στόχο παραγωγής οχημάτων για το έτος.
Η Tesla ανέφερε μικτά κέρδη 17,66 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, μειωμένα κατά 15% σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το 22% των εσόδων της Tesla.
Η BYD έχει τα περισσότερα έσοδα εντός της Κίνας, αλλά έχει αρχίσει να εξάγει αυτοκίνητα στην Ευρώπη, τη Νότια Αμερική και άλλες χώρες της Ασίας.
Η εταιρεία δήλωσε τη Δευτέρα ότι συνεργάζεται με την έρευνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τον ρόλο των επιδοτήσεων για κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, η BYD είπε ότι κατά τα άλλα προωθεί την παγκόσμια επέκταση, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας περισσότερο με τοπικούς εταίρους και της κατασκευής εργοστασίων σε άλλες αγορές.
Latest News
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας