Η μπάνκα που τινάχθηκε στον… αέρα

·         Λεφτά… υπάρχουν. Αυτό ήταν το μότο της χθεσινής συνεδρίασης, όταν πολλοί διαχειριστές είδαν τις προσφορές για το ελληνικό 10ετές να ξεπερνούν τα 35 δισ.

·         Και αν υπάρχουν για το Δημόσιο, φανταστείτε πόσα υπάρχουν για τις επιχειρήσεις. Και ειδικότερα τις τράπεζες.

·         Με την Πειραιώς ως αιχμή του δόρατος καθώς ετοιμάζεται να τραβήξει πάνω της το ενδιαφέρον.

·         Άλλωστε, με τις σημερινές τιμές, το 27% που κατέχει το ΤΧΣ, αξίζει περί τα 1,2 δισ.

·         Αν δοθεί και μικρότερο ποσοστό, τότε δεν θα χρειαστεί πάνω από 1 δισ.

·         Προσοχή… με τις σημερινές τιμές.

·         Γιατί σε ένα μήνα, όταν και αναμένεται το placement δεν ξέρει κανείς που θα είναι.

·         Γι’ αυτό και το αγοραστικό ενδιαφέρον.

———–

Ποιοι κέρδισαν από την απογείωση του ΧΑ

·         Με το δεξί στο 2024 οι ελληνικές χρηματιστηριακές.

·         Η έντονη κινητικότητα στο ελληνικό χρηματιστήριο, με κορωνίδα, μέχρι στιγμής, την εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, έχει φέρει ήδη χαμόγελα στα ελληνικά γραφεία.

·         Όπως μας μεταφέρουν μάλιστα, ο κλάδος έχει αρχίσει να ξαναζεί, μετά από τα πέτρινα χρόνια της κρίσης.

·         Ενδεικτικό άλλωστε είναι ότι οι 3 ελληνικές χρηματιστηριακές που τρέχουν τη δημόσια προσφορά του ΔΑΑ, οι Ambrosia Capital, Euroxx και Pantelakis Securities, θα μοιραστούν σχεδόν 2 εκατ. ευρώ.

·         Μπορεί και να υπάρξουν και κίνητρα απόδοσης, αν και ήδη το ενδιαφέρον είναι τεράστιο… όχι απλά μεγάλο.

————

Κανονικά το project Fourlis – Κωτσόβολος

·         Μια ενδιαφέρουσα είδηση αλίευσε η στήλη με αφορμή την ανακοίνωση της επένδυσης των ΙΚΕΑ – Fourlis για το «πράσινο» κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο.

·         Και αυτή δεν είναι άλλη από το ότι προχωρά κανονικά και το project της Trade Estates (θυγατρικής της Fourlis) δημιουργίας κέντρου logistics στην Ελευσίνα με μισθωτή την «Κωτσόβολος».

·         Καλά πληροφορημένες πηγές μας λένε ότι η αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος στην αλυσίδα ηλεκτρικών δεν επηρέασε τη συμφωνία.

·         Θυμίζουμε πως πρόκειται για επένδυση ύψους 45,1 εκατ. ευρώ.

————

Η «παρηγοριά» του Τιτάνα

·         Σε κάθε ανοδική αγορά, όπως η τρέχουσα στο ΧΑ, υπάρχουν τα μαύρα πρόβατα.

·         Όλοι γνωρίζουν ποιο ήταν το 2023, ενώ εσχάτως έχασε και τη δεύτερη θέση στις κεφαλαιοποιήσεις, διολισθαίνοντας πλέον ακόμη χαμηλότερα.

·         Όμως δεν είναι λίγοι εκείνοι που υπενθυμίζουν το παράδειγμα του Τιτάνα.

·         Είχε απογοητεύσει αρκετούς με την περιπλάνηση μεταξύ 9-12 ευρώ.

·         Σήμερα είναι πάνω από τα 23 ευρώ, έχοντας διπλασιάσει με περίπου ενάμιση χρόνο.

·         Και το ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι έχει πιάσει τους στόχους της κερδοφορίας της τριετίας από… τώρα!

————

Η «άλλη» ανάγνωση των μέτρων Σκρέκα για την ακρίβεια

·         Για τον κίνδυνο τα μέτρα Σκρέκα για την ακρίβεια να γυρίσουν «μπούμερανγκ» και να αποδειχθούν σε βάρος των καταναλωτών προειδοποιούν παράγοντες της αγοράς.

·         Θεωρούν πως ναι μεν η κρατική παρέμβαση θα οδηγήσει σε πτώση του τιμοκαταλόγου των προμηθευτών κατά 15% έως 20%, ωστόσο θα… ανάλογη επίπτωση προωθητικές ενέργειες.

·         Και στην ένταση που πραγματοποιούνται μέχρι σήμερα.

·         Και έτσι το όποιο όφελος υπάρχει στις καθαρές τιμές να χαθεί σε επίπεδο προσφορών τύπου 1+1 και -50%.

·         Όλα αυτά βεβαίως θα κριθούν στην πράξη και αφού αρχίσει να εφαρμόζεται το νέο πακέτο μέτρων για την αποκλιμάκωση των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

·         Ο ανταγωνισμός είναι πολύ μεγάλος και καμία εταιρεία δεν πρόκειται να παραδώσει αμαχητί τα μερίδια αγοράς που έχει κερδίσει.

—————

Στη Βουλή των θέμα της ιχθυοκαλλιέργειας

·         Στην Βουλή έφτασε το θέμα της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια.

·         Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, Μιχάλης Κατρίνης κατέθεσε σχετική ερώτηση προς τους υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ανάπτυξης.

·         Ο κ. Κατρίνης υποστηρίζει πως «η αδράνεια της κυβέρνησης υπονομεύει το μέλλον της ιχθυοκαλλιέργειας», η οποία είναι από τους δυναμικούς κλάδους της χώρας.

·         Μόλις χθες ο «ΟΤ» σε δημοσίευμά του αναφέρθηκε στην ναυαρχίδα του κλάδου, την Avramar που κινδυνεύει με κατάρρευση εάν δεν βρεθεί άμεσα λύση στα προβλήματα ρευστότητάς της.

·         Το κλειδί κρατούν οι τράπεζες και φυσικά οι βασικοί μέτοχοι, οι οποίοι βρίσκονται σε πολύμηνες διαπραγματεύσεις χωρίς ωστόσο να υπάρχει –μέχρι στιγμής- κάποιο αποτέλεσμα.

·         Πηγές που γνωρίζουν επισημαίνουν πως ο χρόνος μετρά πλέον αντίστροφα για την εταιρεία…

Latest News