Σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά θα μπορεί να φτάσει κανείς από την Αθήνα στη Λευκάδα, μέσω του αυτοκινητόδρομου «Άκτιο – Αμβρακία» ο οποίος εγκαινιάστηκε σήμερα 31 Ιανουαρίου παρουσία του πρωθυπουργού και θα παραδοθεί μέσα στο σαββατοκύριακο.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Άκτιο – Αμβρακία, μήκους περίπου 49 χιλιομέτρων, αποτελεί συνδετικό κρίκο ανάμεσα σε μεγάλα οδικά έργα στη Δυτική Ελλάδα, καθώς διασφαλίζει την απευθείας σύνδεση της Ιόνιας Οδού, της υποθαλάσσιας σήραγγας του Ακτίου, του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και του κόμβου προς Λευκάδα.
Αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων η κάθε μία, μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, πλάτους 0,5 μέτρων και κεντρική διαχωριστική νησίδα με αμφίπλευρο στηθαίο με τις αντίστοιχες λωρίδες καθοδήγησης πλάτους 2 μέτρων, δηλαδή είναι συνολικού πλάτους 17 μέτρων.
Το έργο συμβάλλει επίσης στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, ενώ παράλληλα θα μειώσει την επιβάρυνση του περιφερειακού οδικού δικτύου και θα περιορίσει δραστικά το πολύπλευρο αποτύπωμα της κίνησης οχημάτων στους τοπικούς οικισμούς.
Ο πρωθυπουργός τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι η κυβέρνηση αγωνίστηκε για να ξεμπλοκάρει το έργο. Μίλησε για έναν υπερσύγχρονο δρόμο σχεδόν 50 χιλιομέτρων που προσφέρει νέες αναπτυξιακές προοπτικές στην περιοχή καθώς, όπως είπε, η ύπαρξη του θα κεντρίσει περισσότερο το επενδυτικό ενδιαφέρον.
Ακόμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης χαρακτήρισε το 2024 σημαντική χρονιά για την παράδοση έργων που κατασκευάζονται εδώ και καιρό. Επίσης, είπε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίζει να δρομολογεί έργα ενίσχυσης των υποδομών της Ελλάδας «με όρους συνέπειας και ειλικρίνειας».
Επίσης, το έργο περιλαμβάνει:
– Παράπλευρους και κάθετους δρόμους.
– Δύο μεγάλες κοιλαδογέφυρες περίπου 200 μέτρων η κάθε μία και τριών μικρότερων γεφυρών για ρέματα.
– 9 κόμβους (8 ανισόπεδους και 1 ισόπεδο), καθώς και άνω και κάτω διαβάσεων.
Ακόμη, κατασκευάστηκε και το οδικό τμήμα που συνδέει την απόληξη του οδικού άξονα ‘Ακτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, μήκους περίπου 500 μέτρων.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 160 εκατομμύρια ευρώ, εντάσσεται στον άξονα προτεραιότητας « Διευρωπαικό Οδικό Δίκτυο και Οδική Ασφάλεια (ΤΣ)» του επιχειρησιακού προγράμματος «Υποδομές Μεταφορές Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξης» 2014 – 2020 και υλοποιήθηκε από την ανάδοχο εταιρία ΜΕΤΚΑ του ομίλου MYTILINEOS, που ανέλαβε το έργο τον Νοέμβριο του 2020.
Με την κατασκευή της Αμβρακίας Οδού συνδέεται η Ιόνια Οδός με το αεροδρόμιο του Ακτίου, με την υποθαλάσσια σήραγγα Ακτίου και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας (μέσω της οδού Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας) και τον κόμβο προς Λευκάδα, παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας. Με την παράδοση του έργου ο χρόνος του ταξιδιού από Αθήνα προς Πρέβεζα και Λευκάδα μειώνεται κατά τουλάχιστον 45 λεπτά.
Παρών στην εκδήλωση ήταν ο επικεφαλής του Ομίλου Μυτιληναίου, Βαγγέλης Μυτιληναίους. Παρευρέθηκαν, επίσης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, οι περιφερειάρχες Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας Αλέξανδρος Καχριμάνης και Νεκτάριος Φαρμάκης.
Μυτιληναίος: Είναι σημαντικό να εκτελεστούν τα ανεκτέλεστα
Ο κ. Μυτιληναίος τόνισε πως ο δρόμος που παραδίδεται εμπρόθεσμα από τη ΜΕΤΚΑ έχει υψηλά στάνταρ ασφαλείας. Πρόσθεσε ότι αυτήν τη στιγμή έχουν ανατεθεί στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους έργα αξίας περί τα 15 δισ. και ότι το σημαντικό είναι τα ανεκτέλεστα να εκτελεστούν, ενώ σημείωσε ότι «πρέπει και εμείς οι κατασκευαστές να πάψουμε να βλέπουμε τα έργα ως εργολαβία αλλά ως επιχειρηματική δραστηριότητα».
Σταϊκούρας: Ο πολίτης θα οδηγεί σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο
«Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, που αναβαθμίζει, πολυεπίπεδα, το οδικό δίκτυο της χώρας», είπε μεταξύ άλλων ο Χρήστος Σταϊκούρας. Σημείωσε ότι ο οδικός άξονας Άκτιο – Αμβρακία συνδέει απευθείας την Ιόνια Οδό με το Αεροδρόμιο του Ακτίου, την υποθαλάσσια σήραγγα του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, μέσω της οδού Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας, και τον κόμβο προς Λευκάδα, παρακάμπτοντας την πόλη της Αμφιλοχίας. Ο πολίτης θα οδηγεί σε έναν σύγχρονο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο».
Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, τόνισε: «Κλείνουμε κεφάλαια. Αυτό το έργο είναι μία πολύ μεγάλη και σημαντική παρέμβαση. Βλέπουμε και την επόμενη μέρα μέσα από αυτή την παράδοση. Τα έργα πλέον δεν αποτελούν ένα άθροισμα “χύδην” παρεμβάσεων, αλλά αποτελούν ένα συγκροτημένο πλαίσιο, που πραγματικά αλλάζουν όλη την Ελλάδα».
Latest News
Πυρκαγιές και δασμοί - Η διπλή απειλή για τον κλάδο κατασκευών στην Καλιφόρνια
Οι μεγάλες φωτιές που κατακαίνε την Καλιφόρνια και το Λος Αντζελες θέτουν νέα δεδομένα στον κλάδο των κατασκευών
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Το υπουργείο Υποδομών χρηματοδοτεί τις μελέτες για τον κεντρικό οδικό άξονα Βόρειας Εύβοιας,
Η χρηματοδότηση καλυπτει το σύνολο των μελετών για το τμήμα «Παράκαμψη Ψαχνών – Προκόπι (Στροφυλιά)», τις οποίες αναλαμβάνει η Περιφέρεια Στερεά Ελλάδας.
Κηφισός: Έκτακτες συσκέψεις με Περιφέρεια και ΕΥΔΑΠ
Συσκέψεις μετά το «συναγερμό» για πλημμύρες στην Αττική
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας