Η παγκόσμια αγορά smartphone παρουσίασε αύξηση 8% σε ετήσια βάση το 4ο τρίμηνο του 2023, φτάνοντας τα 319,5 εκατομμύρια μονάδες, υποδηλώνοντας περαιτέρω σημάδια σταθεροποίησης και ανάκαμψης, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Canalys

Οι συνολικές αποστολές συσκευών για ολόκληρο το έτος 2023 ανήλθαν σε 1,14 δισεκατομμύρια μονάδες, σημειώνοντας πτώση 4% σε σύγκριση με το 2022.

Ανατροπή στα κινητά τηλέφωνα: Η Apple «γκρέμισε» τη Samsung από την πρώτη θέση

Σε επίπεδο κατασκευαστών, παρά τις προκλήσεις στις βασικές αγορές, η Apple διεκδίκησε την πρώτη θέση για πρώτη φορά με μερίδιο αγοράς 20% και 229,2 εκατομμύρια αποστολές το 2023. Από την άλλη πλευρά η κορεατική Samsung ακολούθησε στενά, διατηρώντας την κερδοφορία ως στρατηγική της, αποστέλλοντας 225,4 εκατομμύρια μονάδες και κατακτώντας μερίδιο αγοράς 20%.

Η κινεζική Xiaomi εδραίωσε την τρίτη θέση, κατέχοντας μερίδιο αγοράς 13% με αποστολές συνολικά 146,4 εκατομμυρίων μονάδων. Η κορυφαία πεντάδα κλείνει με τις OPPO και η TRANSSION  με μερίδια αγοράς 9% και 8%, αντίστοιχα.

Ανάκαμψη από τις αναδυόμενες αγορές

«Η ανάκαμψη στις αναδυόμενες αγορές οδήγησε σε συνολική ανάκαμψη το β’ εξάμηνο του 2023, περιορίζοντας την πτώση», σχολίασε ο Sanyam Chaurasia, Senior Analyst της Canalys.

«Επωφελούμενοι από πρόσθετη στρατηγική εστίαση και πόρους από προμηθευτές που κυκλοφόρησαν μια σειρά από μοντέλα μαζικής αγοράς, η Λατινική Αμερική, η Αφρική και η Μέση Ανατολή παρουσίασαν ισχυρή δυναμική ανάκαμψης από το γ’ τρίμηνο του 2023 και μετά. Εν τω μεταξύ, καθώς βελτιώθηκαν οι μακροοικονομικές συνθήκες στην περιοχή APAC, η καταναλωτική ζήτηση αυξήθηκε σημαντικά προς το τέλος του έτους».

«Η TRANSSION και η Xiaomi επωφελήθηκαν από αυτές τις ισχυρές ανακάμψεις στη μαζική αγορά, επιτυγχάνοντας αξιοσημείωτη ανάπτυξη από έτος σε έτος το τέταρτο τρίμηνο. Ωστόσο, οι ώριμες αγορές, συμπεριλαμβανομένης της ηπειρωτικής Κίνας, της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής, εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν ισχυρούς αντίθετους ανέμους λόγω των υποτονικών καταναλωτικών δαπανών και των μειωμένων επενδύσεων σε κανάλια. Το 2024, οι αναδυόμενες αγορές θα παραμείνουν στρατηγικό πεδίο μάχης για τους περισσότερους πωλητές smartphone που αναζητούν ανάπτυξη», καταλήγει στο σχόλιό του ο αναλυτής της Canalys.

Παράγοντας τεχνητή νοημοσύνη

«Η επένδυση σε τεχνητή νοημοσύνη στη συσκευή για το τμήμα high-end και η επέκταση των αποστολών σε τμήματα μεσαίας προς χαμηλής κατηγορίας θα γίνουν δύο στρατηγικές κατευθύνσεις για τους προμηθευτές smartphone το 2024», δήλωσε ο Toby Zhu, Senior Analyst της Canalys.

«Η τεχνητή νοημοσύνη θα εκτείνεται από τη διαφοροποίηση σε επίπεδο προϊόντος έως την επιχειρησιακή και εταιρική στρατηγική, που θα ποικίλλει μεταξύ των εταιρειών. Η Samsung θα ενσωματώσει τη γενετική τεχνητή νοημοσύνη στη μακροπρόθεσμη στρατηγική προϊόντων της. Την ίδια στιγμή, Κινέζοι προμηθευτές όπως οι Xiaomi, vivo, OPPO και HONOR έχουν ήδη κυκλοφορήσει κορυφαίες συσκευές με δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης γενιάς στις εγχώριες αγορές τους».

«Από την άλλη πλευρά, οι πωλητές θα συνεχίσουν να επικεντρώνονται στην αύξηση του όγκου και των κλιμάκων για να διατηρήσουν το μερίδιο πορτοφολιού τους και το επίπεδο προτεραιότητάς τους στα κανάλια λιανικής και τις αλυσίδες εφοδιασμού ακόμη και σε ασταθές περιβάλλον. Το τμήμα της μαζικής αγοράς θα είναι το κέντρο για τους πωλητές, ενώ η πρόταση αξίας για τα χρήματα και η προσιτή τιμή αποτελούν βασικές στρατηγικές προϊόντων βραχυπρόθεσμα», κατέληξε ο αναλυτής της Canalys.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Data4: Έτοιμο το πρώτο data center το αργότερο μέχρι τις αρχές του 2027
Τεχνολογία |

Μέχρι τις αρχές του 2027 έτοιμο το πρώτο data center της Data4

Tο campus της Data4 στην Παιανία, όταν ολοκληρωθεί, θα είναι το μεγαλύτερο στην Ελλάδα και θα βοηθήσει να καταστεί η χώρα πύλη εισόδου δεδομένων στη νότια Ευρώπη, είπε ο πρόεδρος και CEO της εταιρείας, Ολιβιέ Μισελί