Η έκρηξη της τεχνητής νοημοσύνης μετά την εμφάνιση του ChatGTP έχει αλλάξει το τοπίο στις προσλήψεις με όλο και περισσότερες εταιρίες να ψάχνουν για ειδικούς ΑΙ, παραμερίζοντας τις όποιες φιλοδοξίες είχαν για ανάδειξη του metaverse.
Ο κολοσσός της διαφήμισης Publicis Groupe, το 2022, είχε λανσάρει ένα λεοντόμορφο avatar ονόματι Leon ως “chief metaverse officer”, ώστε να καθοδηγεί τους χρήστες στην εικονική πραγματικότητα που ακόμη είχε στραμμένα πάνω της τα φώτα της δημοσιότητας. Πέντε μήνες αργότερα, ήταν παρελθόν.
Τεχνητή νοημοσύνη: Δρόμοι στρωμένοι με… αγκάθια για Microsoft και Google
Η έλευση του ChatGTP, κατέστησε είδος προς εξαφάνιση τον Leon, αλλά και ανθρώπους, ειδικούς στο metaverse, που είχε αναδειχθεί ως κορυφαία τεχνολογική τάση, ωθώντας τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ να μετονομάσει το Facebook σε Meta Platforms.
Στελέχη που πρωτοστάτησαν στις προσπάθειες της Walt Disney, Procter & Gamble και το Creative Artists Agency να εισέλθουν στο χώρο του metaverse αποχώρησαν. Το προφίλ του Leon στο LinkedIn κατέβηκε.
Πλέον, οι επιχειρήσεις σπεύδουν να προσλάβουν κορυφαία ταλέντα τεχνητής νοημοσύνης με τις Accenture and GE HealthCare να κάνουν τις πιο πρόσφατες προσλήψεις. Κάποια στελέχη του metaverse… αναβαπτίστηκαν ειδικοί τεχνητής νοημοσύνης εκμεταλλευόμενοι τη νέα τάση στον χώρο της τεχνολογίας. Οι αμοιβές κυμαίνονται αρκετά πάνω από το 1 εκατομμύριο δολάρια σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας εύρεσης στελεχών Heidrick & Struggles. Την προηγούμενη βδομάδα η Publicis ανέφερε ότι θα επενδύσει 300 εκατομμύρια ευρώ την επόμενη τριετία σε τεχνητή νοημοσύνη και κατάλληλο προσωπικό.
Η ευμετάβλητη φύση των τεχνολογικών τάσεων
Οι ανακατατάξεις κορυφαίων στελεχών σηματοδοτούν την ευμετάβλητη φύση των τάσεων της τεχνολογίας, αλλά και την δυσκολία που έχουν οι επιχειρήσεις στο να διακρίνουν το υπερβολικό πλασάρισμα από την πραγματικότητα.
Οι περισσότερες εταιρείες έχουν πλέον εγκαταλείψει το metaverse. Η λέξη ακούστηκε μόνο δύο φορές σε αναγγελίες κερδών εταιρειών του S&P 500 το τελευταίο τρίμηνο, σε σύγκριση με 63 φορές το πρώτο τρίμηνο του 2022, σύμφωνα με ανάλυση του Bloomberg.
Την εποχή εκείνη 8 στους 10 CEΟ έλεγαν ότι είτε προσέλαβαν είτε σχεδίαζαν να προσλάβουν ειδικούς στο metaverse. Όλοι προσδοκούσαν να πάρουν κομμάτι της παγκόσμιας πίτας μια επιχειρηματικής ευκαιρίας που η συμβουλευτική McKinsey έλεγαν τότε ότι θα μπορούσε να φτάσει κύκλο εργασιών αξίας $5 τρισεκατομμυρίων έως το 2030.
Η απόφαση της Apple να αναφερθεί στο νέο της σετ μικροφώνου-ακουστικού μικτής πραγματικότητας Vision Pro ως συσκευή «υπολογιστών χώρου», χωρίς καμία απολύτως αναφορά σε metaverse, είναι άλλο ένα σημάδι ότι η εστίαση έχει μετακινηθεί, όπως είπε στο Bloomberg η Νάντα Ουσίνα, CEO της εταιρείας εξεύρεσης στελεχών NU Advisory Partners.
Τον Ιανουάριο, η Microsoft ανέλαβε τα σκήτρα από την Apple ως η πολυτιμότερη εισηγμένη εταιρεία παγκοσμίως, κυρίως λόγω της επιθετικής επενδυτικής πολιτικής της στο AI. Ακόμη και η Meta του Ζάκερμπεργκ που πρόβαλλε το metaverse ως το επόμενο μεγάλο γεγονός, έχει στραφεί πλέον στην γενετική τεχνητή νοημοσύνη,παρόλο που ξόδεψε γενναία στο metaverse με ελάχιστα απτά αποτελέσματα.
Αυτό εξανάγκασε να αναζητήσουν αλλούς δουλειά ή να… επανεφεύρουν τον εαυτό τους. Όμως, δεν μπόρεσαν όλοι οι πρώην γκουρού του metaverse να ακολουθήσουν άλλα μονοπάτια. Κάποιοι παρέμειναν, κυρίως επειδή τα ταλέντα τους εκτείνονται σε διάφορες αναδυόμενες τεχνολογίες. Αλλά και επιχειρήσεις που θέλουν να εξερευνήσουν τον τομέα metaverse προτιμούν πλέον να πληρώνουν εξωτερικούς συμβούλους.
Latest News
Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τον άνθρωπο στις μεταφράσεις;
CEO Startup λέει ότι δεν θα χρειάζονται άνθρωποι για μετάφραση σε 3 χρόνια, καθώς κυκλοφορεί νέα εφαρμογή με τεχνητή νοημοσύνη
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων
Ενίσχυση των επιχειρηματικών επενδύσεων στην AI - Τι δείχνει έρευνα της IBM
Έρευνα της IBM δείχνει ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τα οφέλη των επενδύσεων στην πληροφορική για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, με το 88% να σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις
Η Δανία ανοίγει τον δρόμο για υπεύθυνες λύσεις AI στην Ευρώπη
Επιχειρήσεις και δημόσιοι οργανισμοί της Δανίας ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καταγράψουν τις κατευθυντήριες γραμμές που θα επιταχύνουν την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Act)
Πώς η ΑΙ θα το προκαλέσει το επόμενο κοινωνικό πρόβλημα στις ΗΠΑ
Η ζήτηση τεχνητής νοημοσύνης θα υπερβεί τη παραγωγή των επιχειρήσεων ηλεκτρικής ενέργειας έως το 2027, σύμφωνα με μελέτη
Η xAI του Ίλον Μασκ αγοράζει 100.000 τσιπ της Nvidia
Ο γύρος χρηματοδότησης της xAI, του Ίλον Μασκ αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για τον εξοπλισμό νέου υπερυπολογιστή στο Μέμφις
Ισχυρή ζήτηση για διακομιστές ΑΙ «βλέπει» η Foxconn - Τι εκτιμά ο CEO για τους δασμούς Τραμπ
Η Foxconn ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις επενδύσεις της σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Μεξικό και το Βιετνάμ