Ανατροπές στον χώρο τον «ειδικών» της μόδας φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη. Όπως αναφέρει το Bloomberg, η εποχή που το στυλ υπαγορευόταν από συντάκτες σε περιοδικά όπως το Harper’s Bazaar και η Vogue μοιάζουν να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Άλλωστε από τον καιρό εκείνο έχει μεσολαβήσει η εποχή των social media, των bloggers και εσχάτως των influencers.
Mastercard: Δημιούργησε ένα νέο μοντέλο ΑΙ για τον εντοπισμό ύποπτων συναλλαγών
Τώρα τη δουλειά που έκαναν οι συντάκτες μόδας, οι οποίοι παρακολουθούσαν τις τάσεις στην ποπ κουλτούρα, μεταξύ άλλων, για να προβούν σε εκτιμήσεις αναφορικά με τα χρώματα που θα φορεθούν, φαίνεται πως αναλαμβάνει η τεχνολογία. Και αυτό γιατί παλεύοντας να κρατήσουν τους πελάτες τους και να προσελκύσουν νέους, ολοένα και περισσότερες εταιρείες στρέφονται στην ΑΙ. Έρευνα της McKinsey & Co – Business of Fashion διαπίστωσε ότι το 73% των στελεχών της μόδας δήλωσε πως η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη θα αποτελέσει προτεραιότητα για την επιχείρησή τους το επόμενο έτος.
Προβλέψεις
Η τεχνητή νοημοσύνη καλείται να προβλέψει τις τάσεις ελέγχοντας τις κινήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αξιολογώντας τις εμφανίσεις στην πασαρέλα και αναλύοντας δεδομένα αναζήτησης. «Η πρόκληση είναι η ερμηνεία της ανάλυσης, η εξαγωγή συμπερασμάτων και στη συνέχεια η δυνατότητα εκτέλεσης» σημειώνει ο Ακίμ Μπεργκ, ανώτερος εταίρος και παγκόσμιος εμπειρογνώμονας για τη βιομηχανία μόδας και πολυτελείας στη McKinsey.
Η WGSN, η κορυφαία εταιρεία πρόβλεψης τάσεων στον κόσμο, χρησιμοποιεί γενετική τεχνητή νοημοσύνη στις προβλέψεις της για να φανταστεί τάσεις που μπορεί να μην υπάρχουν ακόμη. «Προηγουμένως θα έπρεπε να στηριχθούμε σε παραδείγματα καινοτομίας που βλέπαμε και τα οποία ήταν ήδη στην αγορά, ή ίσως σε πρωτότυπα», σημειώνει στέλεχος της εταιρείας. «Τώρα είμαστε σε θέση να αρχίσουμε να δημιουργούμε πραγματικά νέες εικόνες που κατά κάποιο τρόπο μας βοηθούν να απεικονίσουμε το μέλλον και για τους πελάτες μας».
Ορισμένες εταιρείες λιανικής πώλησης χρησιμοποιούν εδώ και καιρό την Τεχνητή Νοημοσύνη για να τους βοηθήσει να προσαρμόσουν γρήγορα αποθέματα και τιμές. Στελέχη του κλάδου τονίζουν ότι η σωστή εκτίμηση των τάσεων μπορεί να οδηγήσει σε πολύ πιο επιτυχημένες και κερδοφόρες επιχειρήσεις.
Η παγίδα
Άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν εδώ και καιρό την ΑΙ για να ξεσκαρτάρουν τους ιστότοπους των λιανοπωλητών. Είναι σε θέση να εκτιμήσουν πόσο γρήγορα πωλούνται ή ανανεώνονται τα είδη και η AI χρησιμοποιεί αυτή τη νοημοσύνη για να βοηθήσει τις εταιρείες να κάνουν προβλέψεις σχετικά με τις προμήθειες στις οποίες πρέπει να προχωρήσουν. Για παράδειγμα η εταιρεία Edited τονίζει ότι βοήθησε τη Woolworths Holdings, μια εταιρεία με έδρα τη Νότια Αφρική, να ανακαλύψει ότι τα κασκόλ με σχέδια ζώων εξαντλούνταν σε περίπου μία εβδομάδα. Αυτή η πληροφορία ώθησε τον λιανοπωλητή να ενσωματώσει περαιτέρω το μοτίβο, κερδίζοντας 31.740 δολάρια από πρόσθετες πωλήσεις.
Δεν είναι βεβαίως πάντοτε ακριβή τα στοιχεία που παρέχει η τεχνολογία. Στο τέλος της πανδημίας του κορωνοϊού, τα δεδομένα έδειχναν μια τεράστια αύξηση της ζήτησης για φόρμες και φούτερ – προφανώς λόγω του πιο χαλαρού, οικιακού στυλ ντυσίματος που είχε υιοθετηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Αν ακολουθούσαμε τυφλά τα δεδομένα, θα συμβουλεύαμε απλώς τους ανθρώπους να φτιάχνουν όλο και περισσότερα ζευγάρια φόρμες για κάποιο είδος δυστοπικού μέλλοντος με φόρμες», λένε ειδικοί. «Αντ’ αυτού, οι αναλυτές είδαν τους εμβολιασμούς και τις κρατήσεις για ταξίδια να αυξάνονται και αποφάσισαν να “παρακάμψουν” τη γραμμή των δεδομένων και να ποντάρουν στη συσσωρευμένη ζήτηση για ρούχα για έξοδο: Περισσότερα φορέματα και ψηλά τακούνια για τους γάμους και τις διακοπές που ήταν βέβαιο ότι θα επανέρχονταν».
Επρόκειτο για μια πολύ σωστή απόφαση.
Latest News
Τα μοντέλα ΑΙ... ξέμειναν από ανθρώπινα δεδομένα - Τι προβλέπει ο Μασκ
Το σωρευτικό άθροισμα της ανθρώπινης γνώσης έχει εξαντληθεί στην εκπαίδευση μοντέλων για την τεχνητή νοημοσύνη
Απώλειες 200.000 θέσεων εργασίας φέρνει η AI στη Wall Street
Ποια τμήματα των παγκόσμιων τραπεζών θα επηρεαστούν περισσότερο από την Τεχνητή Νοημοσύνη
Το θηριώδες ποσό που εξασφάλισε η startup που ανταγωνίζεται την OpenAI
Η startup τεχνητής νοημοσύνης Anthropic πλησιάζει σε συμφωνία για να συγκεντρώσει επιπλέον 2 δισεκατομμύρια δολάρια
Επένδυση 11 δισ. από την AWS για υποδομές τεχνητής νοημοσύνης
Η Amazon και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας επενδύουν δισεκατομμύρια δολάρια σε υποδομές τεχνητής νοημοσύνης
Mega deal για τις ανάγκες της ΑΙ - Σε πορεία συγχώνευσης Getty Images και Shutterstock
Ο Craig Peters, CEO της Getty θα παραμείνει διευθύνων σύμβουλος της νέας συνδυασμένης επιχείρησης αξιας 3,7 δισ. δολ. - Υπολογίζουν σε συνέργειες μεταξύ 150 και 200 εκατ. δολ.
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τις startup τεχνητής νοημοσύνης το 2024
Το συνολικό ποσό χρηματοδότησης για startup επιχειρήσεις αυξήθηκε το περασμένο έτος, κατά περίπου ένα τρίτο σε σχέση με το 2023
Νέα πανίσχυρα gaming chips με τη χρήση ΑΙ ανακοίνωσε η Nvidia
Η Nvidia ανέφερε ότι τα τσιπ της σειράς RTX 50 θα υποστηρίζουν μια δυνατότητα που ονομάζεται DLSS 4 που χρησιμοποιεί AI
Αύξηση κατά 15% το 2025 στην παραγωγή ημιαγωγών με κινητήρια δύναμη την AI
Η IDC αναμένει διψήφια ανάπτυξη για την παγκόσμια βιομηχανία ημιαγωγών το 2025, αλλά η βιομηχανία θα πρέπει να πορευτεί σε πολλαπλές μεταβλητές
Mega-επένδυση 80 δισ. δολαρίων της Microsoft σε AI data center
Πάνω από το ήμισυ των δαπανών της Microsoft ύψους 80 δισ. δολαρίων θα πραγματοποιηθεί στις ΗΠΑ, δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Μπραντ Σμιθ.
Αναστάτωση στη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή με ψεύτικους λογαριασμούς του Μπαχ
Ψεύτικοι λογαριασμοί και e-mail ως… Τόμας Μπαχ επικοινωνούν με υψηλόβαθμα πρόσωπα, σύμφωνα με καταγγελία που έκανε η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή