Ανατροπές στον χώρο τον «ειδικών» της μόδας φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη. Όπως αναφέρει το Bloomberg, η εποχή που το στυλ υπαγορευόταν από συντάκτες σε περιοδικά όπως το Harper’s Bazaar και η Vogue μοιάζουν να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Άλλωστε από τον καιρό εκείνο έχει μεσολαβήσει η εποχή των social media, των bloggers και εσχάτως των influencers.
Mastercard: Δημιούργησε ένα νέο μοντέλο ΑΙ για τον εντοπισμό ύποπτων συναλλαγών
Τώρα τη δουλειά που έκαναν οι συντάκτες μόδας, οι οποίοι παρακολουθούσαν τις τάσεις στην ποπ κουλτούρα, μεταξύ άλλων, για να προβούν σε εκτιμήσεις αναφορικά με τα χρώματα που θα φορεθούν, φαίνεται πως αναλαμβάνει η τεχνολογία. Και αυτό γιατί παλεύοντας να κρατήσουν τους πελάτες τους και να προσελκύσουν νέους, ολοένα και περισσότερες εταιρείες στρέφονται στην ΑΙ. Έρευνα της McKinsey & Co – Business of Fashion διαπίστωσε ότι το 73% των στελεχών της μόδας δήλωσε πως η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη θα αποτελέσει προτεραιότητα για την επιχείρησή τους το επόμενο έτος.
Προβλέψεις
Η τεχνητή νοημοσύνη καλείται να προβλέψει τις τάσεις ελέγχοντας τις κινήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αξιολογώντας τις εμφανίσεις στην πασαρέλα και αναλύοντας δεδομένα αναζήτησης. «Η πρόκληση είναι η ερμηνεία της ανάλυσης, η εξαγωγή συμπερασμάτων και στη συνέχεια η δυνατότητα εκτέλεσης» σημειώνει ο Ακίμ Μπεργκ, ανώτερος εταίρος και παγκόσμιος εμπειρογνώμονας για τη βιομηχανία μόδας και πολυτελείας στη McKinsey.
Η WGSN, η κορυφαία εταιρεία πρόβλεψης τάσεων στον κόσμο, χρησιμοποιεί γενετική τεχνητή νοημοσύνη στις προβλέψεις της για να φανταστεί τάσεις που μπορεί να μην υπάρχουν ακόμη. «Προηγουμένως θα έπρεπε να στηριχθούμε σε παραδείγματα καινοτομίας που βλέπαμε και τα οποία ήταν ήδη στην αγορά, ή ίσως σε πρωτότυπα», σημειώνει στέλεχος της εταιρείας. «Τώρα είμαστε σε θέση να αρχίσουμε να δημιουργούμε πραγματικά νέες εικόνες που κατά κάποιο τρόπο μας βοηθούν να απεικονίσουμε το μέλλον και για τους πελάτες μας».
Ορισμένες εταιρείες λιανικής πώλησης χρησιμοποιούν εδώ και καιρό την Τεχνητή Νοημοσύνη για να τους βοηθήσει να προσαρμόσουν γρήγορα αποθέματα και τιμές. Στελέχη του κλάδου τονίζουν ότι η σωστή εκτίμηση των τάσεων μπορεί να οδηγήσει σε πολύ πιο επιτυχημένες και κερδοφόρες επιχειρήσεις.
Η παγίδα
Άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν εδώ και καιρό την ΑΙ για να ξεσκαρτάρουν τους ιστότοπους των λιανοπωλητών. Είναι σε θέση να εκτιμήσουν πόσο γρήγορα πωλούνται ή ανανεώνονται τα είδη και η AI χρησιμοποιεί αυτή τη νοημοσύνη για να βοηθήσει τις εταιρείες να κάνουν προβλέψεις σχετικά με τις προμήθειες στις οποίες πρέπει να προχωρήσουν. Για παράδειγμα η εταιρεία Edited τονίζει ότι βοήθησε τη Woolworths Holdings, μια εταιρεία με έδρα τη Νότια Αφρική, να ανακαλύψει ότι τα κασκόλ με σχέδια ζώων εξαντλούνταν σε περίπου μία εβδομάδα. Αυτή η πληροφορία ώθησε τον λιανοπωλητή να ενσωματώσει περαιτέρω το μοτίβο, κερδίζοντας 31.740 δολάρια από πρόσθετες πωλήσεις.
Δεν είναι βεβαίως πάντοτε ακριβή τα στοιχεία που παρέχει η τεχνολογία. Στο τέλος της πανδημίας του κορωνοϊού, τα δεδομένα έδειχναν μια τεράστια αύξηση της ζήτησης για φόρμες και φούτερ – προφανώς λόγω του πιο χαλαρού, οικιακού στυλ ντυσίματος που είχε υιοθετηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Αν ακολουθούσαμε τυφλά τα δεδομένα, θα συμβουλεύαμε απλώς τους ανθρώπους να φτιάχνουν όλο και περισσότερα ζευγάρια φόρμες για κάποιο είδος δυστοπικού μέλλοντος με φόρμες», λένε ειδικοί. «Αντ’ αυτού, οι αναλυτές είδαν τους εμβολιασμούς και τις κρατήσεις για ταξίδια να αυξάνονται και αποφάσισαν να “παρακάμψουν” τη γραμμή των δεδομένων και να ποντάρουν στη συσσωρευμένη ζήτηση για ρούχα για έξοδο: Περισσότερα φορέματα και ψηλά τακούνια για τους γάμους και τις διακοπές που ήταν βέβαιο ότι θα επανέρχονταν».
Επρόκειτο για μια πολύ σωστή απόφαση.
Latest News
Άλτμαν: Το κόστος χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης θα μειώνεται κατά 10 φορές κάθε χρόνο
Ο Σαμ Άλτμαν, Διευθύνων Σύμβουλος της OpenAI, λέει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα χρησιμοποιείται συχνότερα καθώς το κόστος της θα συνεχίζει να πέφτει κατακόρυφα.
Αντιδράσεις καλλιτεχνών για δημοπρασία έργων ΑΙ από τον οίκο Christie's
Οι δημιουργικές βιομηχανίες ανησυχούν ότι η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να αντιγράψει ή ακόμα και να αντικαταστήσει τα πρωτότυπα έργα τους
Ποιοί, πόσο και πως θα επενδύσουν στο όραμα Μακρόν για AI
Ο Γάλλος πρόεδρος μιλά πριν από τη σύνοδο κορυφής AI στο Παρίσι για το 109 δισ. ευρώ όραμα του
Ευρωπαϊκές επενδύσεις 200 δισ. ευρώ στην τεχνητή νοημοσύνη
Την πρωτοβουλία InvestAI για την κινητοποίηση 200 δισεκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη ανακοίνωσε σήμερα η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν
Παπαδόπουλος (Witside): Μας ενδιαφέρουν οι στρατηγικές συνεργασίες, όχι η εξαγορά
Οι εξαγορές στην ευρύτερη αγορά της Πληροφορικής θα συνεχιστούν, εκτίμησε ο Χρήστος Παπαδόπουλος, CEO και ιδιοκτήτης της Witside
Νέα εξαγορά απο την NXP - Αποκτά για 307 εκατ. δολ. εταιρεία που αναπτύσσει NPUs
Είναι η τρίτη εξαγορά για την ολλανδική εταιρεία NXP Semiconductors - Είχαν προηγηθεί η TTTech Auto (625 εκατ.δολ) και η Aviva Links για 242,5 εκατ.δολ.
Προσφορά «μαμούθ» 97,4 δισ. δολαρίων από Μασκ για την OpenAI - Τι απάντησε ο Άλτμαν
Τι περιλαμβάνει η προσφορά - Οι παλιοί συνεργάτες Σαμ Άλτμαν και Μασκ «κοντράρονται» ήδη στα δικαστήρια για την κατεύθυνση της εταιρείας
Μακρόν: Αγοράστε γαλλική και ευρωπαϊκή τεχνητή νοημοσύνη
Χρειάζεται «οικονομικός πατριωτισμός» κατά τον πρόεδρο της Γαλλίας, που θα επενδύσει 109 δισ. ευρώ στην ΑΙ
Οι Έλληνες που θέλουν να φτιάξουν το αντίπαλο δέος της DeepSeek - Τι είναι το OumiAI
H Oumi αποσκοπεί στο να γίνει η πρώτη πραγματικά ανοιχτή πλατφόρμα τεχνητής νοημοσύνης - Τι λέει ο Έλληνας CEO στο Ot.gr
Πως κρίνει τον Ίλον Μασκ η ίδια του η δημιουργία
Το Grok AI που αναπτύχθηκε από την εταιρεία xAI του Ίλον Μασκ φαίνεται να έχει μερικά προβλήματα με τον δημιουργό του