Ανατροπές στον χώρο τον «ειδικών» της μόδας φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη. Όπως αναφέρει το Bloomberg, η εποχή που το στυλ υπαγορευόταν από συντάκτες σε περιοδικά όπως το Harper’s Bazaar και η Vogue μοιάζουν να έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Άλλωστε από τον καιρό εκείνο έχει μεσολαβήσει η εποχή των social media, των bloggers και εσχάτως των influencers.
Mastercard: Δημιούργησε ένα νέο μοντέλο ΑΙ για τον εντοπισμό ύποπτων συναλλαγών
Τώρα τη δουλειά που έκαναν οι συντάκτες μόδας, οι οποίοι παρακολουθούσαν τις τάσεις στην ποπ κουλτούρα, μεταξύ άλλων, για να προβούν σε εκτιμήσεις αναφορικά με τα χρώματα που θα φορεθούν, φαίνεται πως αναλαμβάνει η τεχνολογία. Και αυτό γιατί παλεύοντας να κρατήσουν τους πελάτες τους και να προσελκύσουν νέους, ολοένα και περισσότερες εταιρείες στρέφονται στην ΑΙ. Έρευνα της McKinsey & Co – Business of Fashion διαπίστωσε ότι το 73% των στελεχών της μόδας δήλωσε πως η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη θα αποτελέσει προτεραιότητα για την επιχείρησή τους το επόμενο έτος.
Προβλέψεις
Η τεχνητή νοημοσύνη καλείται να προβλέψει τις τάσεις ελέγχοντας τις κινήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αξιολογώντας τις εμφανίσεις στην πασαρέλα και αναλύοντας δεδομένα αναζήτησης. «Η πρόκληση είναι η ερμηνεία της ανάλυσης, η εξαγωγή συμπερασμάτων και στη συνέχεια η δυνατότητα εκτέλεσης» σημειώνει ο Ακίμ Μπεργκ, ανώτερος εταίρος και παγκόσμιος εμπειρογνώμονας για τη βιομηχανία μόδας και πολυτελείας στη McKinsey.
Η WGSN, η κορυφαία εταιρεία πρόβλεψης τάσεων στον κόσμο, χρησιμοποιεί γενετική τεχνητή νοημοσύνη στις προβλέψεις της για να φανταστεί τάσεις που μπορεί να μην υπάρχουν ακόμη. «Προηγουμένως θα έπρεπε να στηριχθούμε σε παραδείγματα καινοτομίας που βλέπαμε και τα οποία ήταν ήδη στην αγορά, ή ίσως σε πρωτότυπα», σημειώνει στέλεχος της εταιρείας. «Τώρα είμαστε σε θέση να αρχίσουμε να δημιουργούμε πραγματικά νέες εικόνες που κατά κάποιο τρόπο μας βοηθούν να απεικονίσουμε το μέλλον και για τους πελάτες μας».
Ορισμένες εταιρείες λιανικής πώλησης χρησιμοποιούν εδώ και καιρό την Τεχνητή Νοημοσύνη για να τους βοηθήσει να προσαρμόσουν γρήγορα αποθέματα και τιμές. Στελέχη του κλάδου τονίζουν ότι η σωστή εκτίμηση των τάσεων μπορεί να οδηγήσει σε πολύ πιο επιτυχημένες και κερδοφόρες επιχειρήσεις.
Η παγίδα
Άλλες εταιρείες χρησιμοποιούν εδώ και καιρό την ΑΙ για να ξεσκαρτάρουν τους ιστότοπους των λιανοπωλητών. Είναι σε θέση να εκτιμήσουν πόσο γρήγορα πωλούνται ή ανανεώνονται τα είδη και η AI χρησιμοποιεί αυτή τη νοημοσύνη για να βοηθήσει τις εταιρείες να κάνουν προβλέψεις σχετικά με τις προμήθειες στις οποίες πρέπει να προχωρήσουν. Για παράδειγμα η εταιρεία Edited τονίζει ότι βοήθησε τη Woolworths Holdings, μια εταιρεία με έδρα τη Νότια Αφρική, να ανακαλύψει ότι τα κασκόλ με σχέδια ζώων εξαντλούνταν σε περίπου μία εβδομάδα. Αυτή η πληροφορία ώθησε τον λιανοπωλητή να ενσωματώσει περαιτέρω το μοτίβο, κερδίζοντας 31.740 δολάρια από πρόσθετες πωλήσεις.
Δεν είναι βεβαίως πάντοτε ακριβή τα στοιχεία που παρέχει η τεχνολογία. Στο τέλος της πανδημίας του κορωνοϊού, τα δεδομένα έδειχναν μια τεράστια αύξηση της ζήτησης για φόρμες και φούτερ – προφανώς λόγω του πιο χαλαρού, οικιακού στυλ ντυσίματος που είχε υιοθετηθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
«Αν ακολουθούσαμε τυφλά τα δεδομένα, θα συμβουλεύαμε απλώς τους ανθρώπους να φτιάχνουν όλο και περισσότερα ζευγάρια φόρμες για κάποιο είδος δυστοπικού μέλλοντος με φόρμες», λένε ειδικοί. «Αντ’ αυτού, οι αναλυτές είδαν τους εμβολιασμούς και τις κρατήσεις για ταξίδια να αυξάνονται και αποφάσισαν να “παρακάμψουν” τη γραμμή των δεδομένων και να ποντάρουν στη συσσωρευμένη ζήτηση για ρούχα για έξοδο: Περισσότερα φορέματα και ψηλά τακούνια για τους γάμους και τις διακοπές που ήταν βέβαιο ότι θα επανέρχονταν».
Επρόκειτο για μια πολύ σωστή απόφαση.
Latest News
Σκληρή μάχη στην «αρένα» της ΑΙ - Κούρσα για τα καλύτερα... μικροτσίπ
Κορυφώνεται ο ανταγωνισμός στην κούρσα για την επικράτηση στην Τεχνητή Νοημοσύνη - Το μεγάλο στοίχημα και οι προκλήσεις
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων
Ενίσχυση των επιχειρηματικών επενδύσεων στην AI - Τι δείχνει έρευνα της IBM
Έρευνα της IBM δείχνει ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τα οφέλη των επενδύσεων στην πληροφορική για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, με το 88% να σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις
Η Δανία ανοίγει τον δρόμο για υπεύθυνες λύσεις AI στην Ευρώπη
Επιχειρήσεις και δημόσιοι οργανισμοί της Δανίας ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καταγράψουν τις κατευθυντήριες γραμμές που θα επιταχύνουν την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Act)
Πώς η ΑΙ θα το προκαλέσει το επόμενο κοινωνικό πρόβλημα στις ΗΠΑ
Η ζήτηση τεχνητής νοημοσύνης θα υπερβεί τη παραγωγή των επιχειρήσεων ηλεκτρικής ενέργειας έως το 2027, σύμφωνα με μελέτη
Η xAI του Ίλον Μασκ αγοράζει 100.000 τσιπ της Nvidia
Ο γύρος χρηματοδότησης της xAI, του Ίλον Μασκ αναμένεται να χρησιμοποιηθεί για τον εξοπλισμό νέου υπερυπολογιστή στο Μέμφις
Ισχυρή ζήτηση για διακομιστές ΑΙ «βλέπει» η Foxconn - Τι εκτιμά ο CEO για τους δασμούς Τραμπ
Η Foxconn ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να αυξάνει τις επενδύσεις της σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Μεξικό και το Βιετνάμ
Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο
Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»