Στεκόμενος μπροστά στην αίθουσα στη δεξίωση για το νέο έτος μιας ένωσης αυτοκινητοβιομηχανίας στο Βερολίνο αυτή την εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse είχε λόγο να αισθάνεται δικαιωμένος, σύμφωνα με δημοσίευμα του Bloomberg.

Στη σκηνή, ο υπουργός Μεταφορών Volker Wissing μιλούσε στο κοινό που αποτελούνταν από πολιτικούς και στελέχη της βιομηχανίας για τη σημασία του «τεχνολογικού ανοίγματος» για τη μείωση των εκπομπών ρύπων από τη διέλευση.

Κομισιόν: Πράσινο φως σε Ford, BMW και Honda για σύμπραξη στα EV

Η επιβεβαίωση της BMW

Η μοναδική εστίαση των φορέων χάραξης πολιτικής και των κατασκευαστών στα οχήματα με μπαταρίες αφήνει εκτεθειμένη τη σημαντικότερη βιομηχανία της Γερμανίας, είπε, με την πρόβλεψη για πτώση της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης να επικρέμεται πάνω από το μήνυμά του.

Ο Zipse έχει διατυπώσει το ίδιο επιχείρημα εδώ και χρόνια, υποστηρίζοντας ευέλικτες γραμμές παραγωγής για αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης, υβριδικά και ακόμη και υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα. Η προσεκτική στρατηγική του – η οποία συμφωνεί με εκείνη του προκατόχου του – δέχθηκε επίθεση ως μη αρκετά επιθετική για την αμφισβήτηση του ηγέτη της ηλεκτρικής Tesla Inc.

Τώρα, ο Zipse φάνηκε να έχει δει το μέλλον. Με την υιοθέτηση των EV να επιβραδύνεται και τα plug-in υβριδικά να επιστρέφουν από το περιθώριο, η προσεκτική προσέγγιση της BMW δεν μοιάζει πλέον τόσο κακή ιδέα.

«Στη Γερμανία, η ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα δεν φαίνεται καλή φέτος» τονίζει ο Jan Burgard, επικεφαλής της εταιρείας συμβούλων στρατηγικής για την αυτοκινητοβιομηχανία Berylls. «Το ανώτερο άκρο της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων είναι σχεδόν κορεσμένο, και υπάρχουν ελάχιστες προσφορές στην κατώτερη κατηγορία των 25.000 ευρώ».

Η κατάργηση των κινήτρων

Μετά από χρόνια αλματώδους ανάπτυξης, η πώληση των EV γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Τα γενναιόδωρα κυβερνητικά κίνητρα εξαφανίζονται στην Ευρώπη και λιγότερα οχήματα πληρούν τις προϋποθέσεις για αυτά στις ΗΠΑ. Ενώ μια σειρά από νέα μοντέλα και επιλογές χρηματοδοτικής μίσθωσης με ελαφριά δέσμευση έχουν προσελκύσει την προσοχή των λάτρεις των ηλεκτρικών οχημάτων, μερικά χρόνια μετά την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων, οι υποδομές και οι τιμές εξακολουθούν να παραμένουν εμπόδια για την ευρεία υιοθέτηση.

Στη Γερμανία, οι πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν κατά 14% φέτος ως απάντηση στην κατάργηση των επιδοτήσεων από την κυβέρνηση τον Δεκέμβριο, η πρώτη μείωση από το 2016, σύμφωνα με την ομάδα πίεσης VDA. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι παρατηρητές της αγοράς έχουν μειώσει τις προβλέψεις καθώς τα οχήματα είναι πολύ λιγότερο προσιτά από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης – παρά τον πόλεμο τιμών που ξεκίνησε η Tesla.

Το στοίχμα των σταθμών φόρτισης

Όταν ρωτήθηκε τι θα μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση για να ενισχύσει τη γερμανική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ο υπουργός Μεταφορών πρότεινε το εξής: «Υποδομές φόρτισης.»

Τον Οκτώβριο του 2022, ο  Wissing παρουσίασε μια φιλόδοξη στρατηγική για επενδύσεις ύψους 6,3 δισ. ευρώ σε μια πανεθνική υποδομή που θα αύξανε τον αριθμό των σταθμών φόρτισης στη Γερμανία σε ένα εκατομμύριο το 2030.

Αυτό δεν προχώρησε τόσο γρήγορα όσο είχε προγραμματιστεί. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, υπήρχαν μόνο περίπου 105.000 λειτουργικοί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης στη Γερμανία, σύμφωνα με την αρχή υποδομών.

Με τον τρέχοντα ρυθμό κατασκευής, σημείωσε η VDA, η Γερμανία θα πρέπει να τριπλασιάσει τον ρυθμό της αν θέλει να πετύχει τον στόχο της για το 2030.

Το αίνιγμα της φόρτισης, και ποιος πληρώνει γι’ αυτήν, παραμένει άλυτο πολλά χρόνια μετά τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ενώ οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής και οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας στην εκδήλωση του VDA συμφώνησαν ότι η φόρτιση είναι το κλειδί για την αναζωπύρωση του ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κανείς δεν θέλησε να πει ποιος θα πρέπει να χρηματοδοτήσει μια τέτοια επέκταση της υποδομής – ή πώς. Οι αυξανόμενες τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας έχουν περιορίσει περαιτέρω τη ζήτηση, σύμφωνα με σημείωμα αναλυτή της Deutsche Bank.

Η άλλη βασική πρόκληση για την υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η τιμολόγηση. Ο συνασπισμός πρέπει να επιτύχει τον στόχο του να κυκλοφορήσουν 15 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα στους δρόμους μέχρι το 2030, διαφορετικά θα χάσει τους στόχους για τις εκπομπές ρύπων. Τον Νοέμβριο, μόνο περίπου 1 εκατομμύριο – ή το 2% όλων των αυτοκινήτων – στους γερμανικούς δρόμους ήταν πλήρως ηλεκτρικά. Χωρίς περαιτέρω επιδοτήσεις, ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι η επίτευξη του στόχου για το 2030 θα αποτελέσει πρόκληση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα