Ευκαιρία να ανοίξει κι άλλο την ψαλίδα με την Boeing έχει φέτος η Airbus, μετά τα προβλήματα στη γραμμή παραγωγής και τους ελέγχους που έχουν ξεκινήσει από τις αρχές στην αμερικανική εταιρεία όταν αποκολλήθηκε τμήμα της ατράκτου από αεροσκάφος τύπου 737 Max 9 στις 5 Ιανουαρίου.

Η αμερικανική εταιρεία αντιμετωπίζει μια από τις πιο σημαντικές προκλήσεις στην εταιρεία της με το χρόνο να τρέχει. Μόλις πριν λίγες ημέρες, η Airbus ανακοίνωσε ρεκόρ ετήσιων παραγγελιών επιβατικών αεροσκαφών και επιβεβαίωσε αύξηση 11% στις παραδόσεις για το 2023, διατηρώντας την πρώτη θέση στην παραγωγή έναντι της μεγάλης –και μοναδικής ουσιαστικά, προς το παρόν τουλάχιστον- αντιπάλου της. Τα πιο καλοπουλημένα αεροσκάφη στον κόσμο είναι η σειρά Α320 της Airbus και η σειρά 737 της Boeing.

Advent: Tο 2026 έτος-κλειδί για το κοινό πρότζεκτ με την Airbus, ύψους 13 εκατ. ευρώ

Με τις αεροπορικές εταιρείες να θέλουν ξανά να ανανεώσουν μετά το άνοιγμα της οικονομίας από την πανδημία το 2023, η Airbus ανακοίνωσε ότι έλαβε για τη χρονιά αυτή 2.094 καθαρές παραγγελίες, μετά τις ακυρώσεις. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι παρέδωσε πέρσι 735 επιβατικά αεροσκάφη και πως έχει 8.598 ανεκτέλεστες παραγγελίες. Η ευρωπαϊκή εταιρεία έχει βάλει σαν στόχο να παραδίδει 75 αεροσκάφη της οικογένειας A320 το μήνα έως το 2026, με δέκα γραμμές συναρμολόγησης ενεργές για την οικογένεια αυτή των τζετ.

Η Boeing από την πλευρά της, που έχει βρεθεί στο επίκεντρο αρνητικής δημοσιότητας μετά την καθήλωση για κάποιο διάστημα στο έδαφος αεροσκαφών της τύπου 737 MAX λόγω φερόμενων προβλημάτων στην παραγωγή, ανακοίνωσε ότι πέρσι παρέδωσε 528 αεροσκάφη το 2023 με αύξηση 10% από το 2022 και πως έκλεισε 1.314 καθαρές νέες παραγγελίες, μετά τις ακυρώσεις που είναι συνηθισμένες κάθε χρόνο από πελάτες. Η εταιρεία έχει ανεκτέλεστες παραγγελίες 6.216 τζετ επιβατικών αεροσκαφών.

Το περιστατικό με το 737 Max 9 αυξάνει τα κόστη

Η αμερικανική εταιρεία προετοιμάζεται τώρα να δεχτεί οικονομικό πλήγμα από το συμβάν στις αρχές Ιανουαρίου, αλλά είναι νωρίς για να γνωρίζει πόσο μεγάλο θα είναι. Η Boeing απέφυγε να επιβεβαιώσει τις προβλέψεις για τα οικονομικά αποτελέσματα και τους στόχους του 2024, αφού δεν έχει υπολογίζει ακόμη το πλήγμα.

Το περιστατικό του Ιανουαρίου απειλεί επίσης τη φιλοδοξία της Boeing να λανσάρει δύο νέες εκδόσεις του 737 MAX. Η μια αφορά ένα ελαφρώς μικρότερο 737 που θα είναι γνωστό ως MAX 7 και ένα ελαφρώς πιο μακρύ αεροσκάφος 737, το MAX 10. Η εταιρεία ανέμενε φέτος την πιστοποίηση των αεροσκαφών από τις αρχές και ήδη υπάρχουν καθυστερήσεις.

Οι συνέπειες από το περιστατικό με το 737 MAX 9 επισκίασαν ένα καλό τέλος του 2023 σε πωλήσεις και παραδόσεις, αφού η εταιρεία βελτίωσε τις δικές της προβλέψεις και πέτυχε να αυξήσει την παραγωγή, σύμφωνα με στοιχεία της Wall Street Journal. Η εταιρεία παρέδωσε 157 επιβατικά αεροσκάφη το τέταρτο τρίμηνο.

Προβληματισμένος ο CEO

«Αν και συχνά χρησιμοποιούμε αυτή την εποχή του χρόνου για να μοιραστούμε ή να ενημερώσουμε τους οικονομικούς και επιχειρησιακούς μας στόχους, δεν είναι τώρα η ώρα για κάτι τέτοιο», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του κολοσσού Dave Calhoun σε μήνυμα προς το προσωπικό. «Θα εστιάσουμε απλώς σε κάθε επόμενο αεροπλάνο» που θα παράγεται, είπε.

Οι επενδυτές ανησυχούν ότι οι επιπλέον εποπτικοί έλεγχοι από τις αμερικανικές αρχές και οι προσπάθειες της Boeing να βελτιώσει κι άλλο τις διαδικασίες παραγωγής θα μπορούσαν να επιβραδύνουν τις παραδόσεις και να αποδυναμώσουν τις ταμειακές ροές. Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες που βασίζονται στα τζετ της Boeing για τις δραστηριότητές τους μάλιστα, έχουν ήδη προειδοποιήσει για τις επιπτώσεις στο λειτουργικό τους μοντέλο.

Η Boeing συνεχίζει να παραδίδει αεροσκάφη τύπου 737 στους πελάτες και ο ρυθμός παραγωγής της είναι τώρα στα 38 το μήνα. Είπε ότι παράγει επίσης περίπου πέντε αεροσκάφη τύπου 787 Dreamliners κάθε τριάντα ημέρες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή