![Αυτοδηγούμενα οχήματα: Η Κίνα στοχεύει σε υπεροχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/self-driving.jpg)
H Γουχάν έγινε διαβόητη ως σημείο μηδέν για την πανδημία του Covid-19, αλλά η πόλη μπορεί τώρα να βρίσκεται στο κατώφλι της παγκόσμιας αναγνώρισης για έναν διαφορετικό λόγο: για τον μεγαλύτερο στόλο αυτοδηγούμενων αυτοκινήτων στον κόσμο.
Η πρόοδος που σημειώθηκε από κινεζικές εταιρείες και ρυθμιστικές αρχές θέτει μια νέα πρόκληση για τη Δύση, που ήδη υστερεί σε σχέση με την Κίνα στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων, σύμφωνα με αναλυτές, και τώρα βλέπει τη χώρα να κερδίζει έδαφος με τις προσπάθειές της στις οδικές μεταφορές χωρίς οδηγό.
«Αν κοιτάξετε την ετοιμότητα ανάπτυξης και διαθεσιμότητας τεχνολογίας, [η Κίνα] πιθανότατα δεν είναι περισσότερο από ένα ή δύο χρόνια πίσω», δήλωσε στους Financial Times ο Ρέιμοντ Τσανγκ, ειδικός στην τεχνολογία αυτοκινήτων στην Bain στη Σαγκάη.
Κίνα: Αρχισαν οι… βόλτες με ρομποταξί χωρίς οδηγό στο Πεκίνο
Η Κίνα ξεκίνησε με καθυστέρηση, αλλά παίρνει κεφάλι
Η Κίνα ξεκίνησε την εμπορική ανάπτυξη αυτοδηγούμενων οχημάτων το 2013, περίπου πέντε χρόνια μετά στις ΗΠΑ. Ωστόσο, από τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, τα αυτόνομα οχήματα στην Κίνα είχαν διανύσει συνολικά 70 εκατομμύρια χιλιόμετρα, φτάνοντας τις ΗΠΑ, σύμφωνα με στοιχεία της Bain.
Η ασφάλεια του αυτόνομου οχήματος βρίσκεται στο επίκεντρο από τις αρχές Οκτωβρίου, όταν ένα ταξί-ρομπότ της Cruise, της General Motors, παρέσυρε πεζό στο Σαν Φρανσίσκο. Η GM διέκοψε το έργο του τμήματος και οι ρυθμιστικές αρχές ερευνούν την υπόθεση.
Μια επίσκεψη των FT στο αυτόνομο κέντρο οδήγησης της Baidu στο Πεκίνο τον Ιούνιο αποκάλυψε ότι κάθε τέτοιο όχημα παρακολουθούνταν εξ αποστάσεως από άνθρωπο σε σταθμό οδήγησης που μοιάζει με παιχνιδομηχανή, έτοιμο να παρέμβει, κατά απαίτηση των ρυθμιστικών αρχών.
Η αμερικανική Waymo τόνισε ότι τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητά της είναι «υπεύθυνα για τη λήψη κάθε οδηγικής απόφασης στο δρόμο και δεν βασίζονται σε άνθρωπο οδηγό, είτε στο αυτοκίνητο είτε από απόσταση».
O Για-Κιν Ζανγκ, πρόεδρος του Ινστιτούτου Έρευνας της Βιομηχανίας AI στο Πανεπιστήμιο Tsinghua στο Πεκίνο, προειδοποίησε ότι η κινεζική κυβέρνηση θα παραμείνει «πολύ, πολύ προσεκτική» μέχρι να βεβαιωθεί ότι τα οχήματα ήταν ασφαλή, καθώς το θέμα αφορά ανθρώπινες ζωές.
Οικοδόμηση εμπιστοσύνης
Εκτός από τη Γουχάν, κινεζικές εταιρείες έχουν δημιουργήσει ζώνες δοκιμών σε πόλεις σε όλη την Κίνα. Πολλοί από τους κατασκευαστές διαθέτουν επίσης ομάδες που αναπτύσσουν προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού, προάγγελου της αυτόνομης οδήγησης.
Ο Του Λε, ιδρυτής της Sino Auto Insights, είπε στους FT ότι οι ΗΠΑ εξακολουθούν να προηγούνται της Κίνας σε πολλές από τις τεχνολογίες που υποστηρίζουν βασικούς τομείς της αυτόνομης οδήγησης, συμπεριλαμβανομένης της μηχανικής εκμάθησης και των αισθητήρων.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Τσανγκ της Bain, η κλίμακα των εμπορικών δοκιμών σημαίνει ότι η Κίνα θα βρεθεί σε «σημείο καμπής» γύρω στο 2027, ώστε οι βασικές τεχνολογίες να είναι εμπορικά βιώσιμες σε μεγάλη κλίμακα.
Η Bain αναμένει παρόμοιο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση του νομικού πλαισίου για την ευθύνη και την ασφάλιση και τη βελτίωση της συνοδευτικής οδικής και τηλεπικοινωνιακής υποδομής.
Η ικανότητα των εταιρειών να αξιοποιούν τα δίκτυα των πόλεων με κάμερες στο δρόμο, φανάρια και άλλες υποδομές στο κέντρο της πόλης, καθώς και η ευρεία κάλυψη 5G και η ψηφιακή χαρτογράφηση, στηρίζουν ήδη την κινεζική βιομηχανία.
Ενώ τέτοια δίκτυα έχουν κατηγορηθεί για μαζική παρακολούθηση από τις υπηρεσίες ασφαλείας, εν τούτοις παρέχουν στους κατασκευαστές αυτοκινήτων χωρίς οδηγό πλεονέκτημα σε σύγκριση με άλλα μέρη, είπαν οι ειδικοί, μειώνοντας το κόστος, επιταχύνοντας την ανάπτυξη και, κυρίως, κάνοντας τους δρόμους ασφαλέστερους.
Παγκόσμια έρευνα της McKinsey σε στελέχη αυτόνομων οχημάτων, που δημοσιεύθηκε αυτόν τον μήνα, αποκάλυψε ότι οι προσδοκίες έχουν μετατοπιστεί κατά περίπου δύο χρόνια, έως περίπου το 2030 για εμπορικά βιώσιμα ταξί-ρομπότ.
Και όμως το 2021, η ίδια έρευνα της McKinsey έδειξε ότι σχεδόν το 60% των ηγετών του κλάδου ανέμεναν ότι η Βόρεια Αμερική θα νικήσει την Κίνα στην ανάπτυξη τεχνολογίας αυτοδηγούμενων αυτοκινήτων. Τώρα οι ερωτηθέντες είναι χωρισμένοι στα δύο.
Το Πεκίνο υποστηρίζει προσεκτικά την επέκταση
Ο Ζανγκ του Tsinghua, πρώην στέλεχος της Baidu και προϊστάμενος της ανάπτυξης του λογισμικού ανοιχτού κώδικα του αυτοοδηγούμενου Apollo, καλεί την κυβέρνηση και τη βιομηχανία να προχωρήσουν στην επέκταση του πειράματος Wuhan που σήμερα καλύπτει περίπου το ένα τέταρτο της πόλης, ώστε να επιτρέψει στα οχήματα να μάθουν να λειτουργούν απέναντι σε όλους τους κινδύνους αστικής οδήγησης.
Το Πεκίνο αναπτύσσει εθνικούς κανόνες για να διευκρινίσει την υπευθυνότητα σε περίπτωση ατυχήματος. Σε μια περαιτέρω ένδειξη υποστήριξης, η Κίνα ξεκίνησε οδικές δοκιμές μη επανδρωμένων περιπολικών οχημάτων της αστυνομίας.
Η άνοδος του κλάδου έρχεται σε μια περίοδο τεταμένων σχέσεων ΗΠΑ-Κίνας και αύξησης των εμπορικών φραγμών. Αυτό απειλεί να καταπνίξει κινεζικές τεχνολογικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένης της Baidu, οι οποίες εξακολουθούν να εξαρτώνται από τα τσιπ υπολογιστών των ΗΠΑ.
Ταυτόχρονα, δεδομένου του αυστηρού καθεστώτος της Κίνας για τη διατήρηση γεωγραφικών δεδομένων και δεδομένων πελατών στη χώρα, οι αναλυτές βλέπουν σοβαρές προκλήσεις για τις πολυεθνικές εταιρείες που επιδιώκουν να διεισδύσουν στην κινεζική βιομηχανία αυτοκινήτων χωρίς οδηγό.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ενοίκια: Πλαφόν 5% στις αυξήσεις υπόσχεται ο Μπάιντεν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/build-a-house-4503738_1280-600x450.jpg)
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
![Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Πότε θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα έρευνας για τα δάνεια υψηλού κινδύνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_banks_akinhta-600x352.png)
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο
![Birkenstock: Ποια είναι η γυναίκα που θα φέρει την ασιατική άνοιξη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/birkenstock-600x401.jpg)
Η γυναίκα που θα αλλάξει την Birkenstock
Πώς η γερμανική εταιρεία που ανοίκει στον όμιλο LVMH, φιλοδοξεί να επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία του σε Ασία και Αυστραλία
![Burberry: Ένας βετεράνος θα τη σώσει](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/burberry-2-600x323.jpg)
Αυτό το brand ποιος θα το σώσει; Ο Joshua Schulman είναι ο κατάλληλος CEO
Ο λόγος για τον Joshua Schulman, τον νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ιστορικού βρετανικού οίκου, που οφείλει τη φήμη του στις... διασώσεις
![Τραμπ: Η ατζέντα της δεύτερης θητείας – Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_trump_UPdol2-600x352.png)
Η ατζέντα Τραμπ εάν επανεκλεγεί - Απελάσεις, εμπορικοί πόλεμοι, επανεξέταση του ΝΑΤΟ
Οι οκτώ ανατροπές που ετοιμάζει ο Ντόναλντ Τραμπ, εφόσον επιστρέψει στον Λευκό Οίκο, σε πολιτική και οικονομία
![Βλαντισλάβ Ντορόνιν: Ποιος είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ» της αυτοκρατορίας ξενοδοχείων που αγαπούν οι VIP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/doronin-campel1-600x300.jpg)
Η αυτοκρατορία ξενοδοχείων που λατρεύουν οι VIP, οι σοβιετικές ρίζες και οι «θεές» σύντροφοι - Αυτός είναι ο «ρώσος Τζέιμς Μποντ»
Πήρε τα πρώτα «μαθήματα» για τις επιχειρήσεις από τον Εβραίο δισεκατομμυριούχο και διάσημο φοροφυγά Μαρκ Ριτς
![Goldman Sachs: Τι σημαίνει για την ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-14T001554Z_1383220067_RC2MU8AU3PXS_RTRMADP_5_USA-ELECTION-TRUMP-600x400.jpg)
Πόσο θα στοιχίσει στην ευρωπαϊκή οικονομία η ενδεχόμενη νίκη Τραμπ
Η ανάλυση της Goldam Sachs έγινε μια μέρα πριν την απόπειρα δολοφονίας του Ντόνλαντ Τραμπ
![Τζερόμ Πάουελ: Δεν θα περιμένουμε να φθάσει ο πληθωρισμός στο 2% για να μειώσουμε τα επιτόκια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/Powell_jackson-1-600x400.jpg)
Σήμα Πάουελ ότι πλησιάζουν οι μειώσεις των επιτοκίων
Τα τελευταία στοιχεία ενισχύουν την εμπιστοσύνη ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο 2% τόνισε ο επικεφαλής της Fed, Τζερόμ Πάουελ
![Τετραήμερη εργασία: Γιατί σκέπτεται να την υιοθετήσει η Πορτογαλία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_ergazomenoi23-1024x600-1-600x352.png)
Πορτογαλικό πείραμα για την 4ημερη εργασία - Το σχέδιο
Αύξηση κερδών στις εταιρείες που εφάρμοσαν πιλοτικά το μέτρο το 2023 – Το στρες των εργαζομένων ρίχνει την παραγωγικότητα και έως 1,4% το τζίρο της επιχείρησης
![Goldman Sachs: Αυξάνει αμοιβές και μπόνους στους υπαλλήλους μετά την απογείωση των κερδών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/golman-sachs-600x400.jpg)
«Χρυσές» αμοιβές και μπόνους στην Goldman Sachs μετά την απογείωση κερδών
Τα κέρδη της Goldman Sachs αυξήθηκαν κατά 150% στα 3 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, από 1,2 δισ. πέρσι