
Το στίγμα που άφησε ο πληθωρισμός στις καταναλωτικές συνήθειες και τις αγοραστικές τάσεις στην αμερικανική αγορά καταγράφει σε πρόσφατη έρευνά της η Deloitte.
Σύμφωνα με τις προοπτικές της αμερικανικής λιανικής βιομηχανίας για το 2024, τρεις στους τέσσερις καταναλωτές εξακολουθούν να ανησυχούν για την αύξηση των τιμών, ακόμη και όταν ο πληθωρισμός μετριάζεται.
Gen Z: Γιατί επιλέγουν να ζουν το τώρα αντί να κάνουν σχέδια για το μέλλον
Οι καταναλωτές εξετάζουν ποια προϊόντα μπορούν να αντικαταστήσουν με άλλα πιο οικονομικά, δοκιμάζουν τον ανταγωνισμό και αναζητούν τις καλύτερες προσφορές για να έχουν το μέγιστο όφελος στον προϋπολογισμό τους.
Στο επίκεντρο η τιμή
Η έκθεση διαπίστωσε ότι τα μισά στελέχη λιανικής αναμένουν από τους καταναλωτές να κινηθούν με βάση την τιμή καιόχι την πιστότητά τους σε ένα προϊόν τη φετινή χρονιά. Ενώ το 64% των στελεχών αναμένει επίσης από τους κουρασμένους από τον πληθωρισμό καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερα αγαθά.
Όσον αφορά το ποιος κερδίζει σε ένα καταναλωτικό περιβάλλον πιο αργής ανάπτυξης και πληθωρισμού, η έκθεση επικαλείται δεδομένα από την Affinity Solutions, που υποδηλώνουν ότι οι πωλητές λιανικής με έκπτωση προηγούνται, με τους μαζικούς εμπόρους και τα καταστήματα κλαμπ να προωθούν επίσης εξειδικευμένες μορφές. Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι οι καταναλωτικές δαπάνες στα εκπτωτικά καταστήματα αυξήθηκαν κατά 26% σε σύγκριση με το 2023.

Ναι μεν, αλλά
Η οικονομική πρόβλεψη της Deloitte κάνει λόγο για συνεχή αύξηση των καταναλωτικών δαπανών με ρυθμό ελαφρώς χαμηλότερο από την αύξηση του ΑΕΠ λόγω της πτώσης του πληθωρισμού, της χαμηλής ανεργίας και της αυξανόμενης αύξησης της παραγωγικότητας.
Ενώ ο απόηχος της πανδημίας οδήγησε σε μια αλλαγή στα πρότυπα καταναλωτικών δαπανών, η πρόβλεψη υποδηλώνει μια πιο αργή τροχιά ανάπτυξης για τις δαπάνες διαρκών αγαθών σε σχέση με την κατανάλωση και το εισόδημα τα επόμενα πέντε χρόνια.
Τι συμβαίνει στα φυσικά καταστήματα
Οι περισσότεροι πελάτες (τρεις στους τέσσερις) παραδέχονται ότι είναι πιο πιστοί σε καταστήματα που τους παρέχουν συνεπή εξυπηρέτηση και -γιατί όχι;- διαφορετικές εμπειρίες.
Μέσα σε ένα ξεκάθαρα price-oriented περιβάλλον, οι λιανέμποροι καλούνται να κάνουν περισσότερα με λιγότερα. Στο πλαίσιο αυτό εκτιμούν πως μπορούν να επενδύσουν στην ενίσχυση των προγραμμάτων πιστότητας και αφοσίωσης (54%), των προσφορών και σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό εμπόριο (44%), της εμπειρίας των πελατών τους εντός καταστήματος (36%) και της εμπειρίας σε όλα τα κανάλια (32%).
Η βελτίωση της εμπειρίας που προσφέρουν στους πελάτες τους και μάλιστα σε μόνιμη βάση στο κατάστημα, αποτελεί σχεδόν για όλους μια κορυφαία ευκαιρία ανάπτυξής τους, όπως το αποτύπωσε στην έρευνά της η Deloitte.
«Κάποιοι έμποροι λιανικής σχεδιάζουν ανακατασκευές και ανακαινίσεις καταστημάτων που μπορούν να δημιουργήσουν αμέσως ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον που θα επηρεάσει θετικά την αγοραστική διάθεση και συμπεριφορά», ανέφερε η έκθεση, κάνοντας αναφορά στην παραδοχή της Target ότι οι πωλήσεις αυξάνονται κατά 2% έως 4% κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια του έτους μόλις ανακαινιστούν τα καταστήματά της.
Και τα loyalty προγράμματα;
Σχεδόν τα δύο τρίτα των καταναλωτών ανήκουν σε ένα έως πέντε προγράμματα επιβράβευσης. Αλλά οι περισσότεροι από αυτούς τους καταναλωτές χρησιμοποιούν τις μισές από αυτές, δημιουργώντας μια πρόκληση για τους λιανοπωλητές να αναπτύξουν ελκυστικά προγράμματα που μετατρέπουν αυτά τα μέλη σε τακτικούς χρήστες.
Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης
Καθώς οι καταναλωτές αναζητούν προσφορές και αναζητούν εξατομικευμένες εμπειρίες, τα μισά από τα στελέχη λιανικής δίνουν προτεραιότητα σε εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Στην πράξη όμως εντοπίζεται πρόβλημα, καθώς μόνο 5 στα 10 στελέχη λιανικής είναι σίγουροι για την ικανότητα της εταιρείας τους να χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη αποτελεσματικά. Ενώ μόλις γίνει γνωστή η χρήση ΑΙ από ένα brand, η καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώνεται κατά 144%.


Latest News

Αποφασίζομεν και διατάσσομεν... Οι γαλλικές εταιρείες, οι ΗΠΑ και το DEI
Οι ΗΠΑ θέλουν να επεκταθεί η ισχύς του εκτελεστικού διατάγματος κατά της διαφορετικότητας και εκτός της χώρας, διατάζοντας τις γαλλικές εταιρείες να συμμορφωθούν

Ισχύς εν τη ενώσει - Κίνα, Ιαπωνία, Ν. Κορέα κάνουν έκκληση για ελεύθερο εμπόριο
Οι δασμοί 25% των ΗΠΑ στις εισαγωγές αυτοκινήτων θα τεθούν σε ισχύ στις 12:01 π.μ. ώρα Ουάσινγκτον στις 3 Απριλίου - Η αντίδραση από Κίνα, Ιαπωνία, Ν. Κορέα

Poste: Γίνεται ο μεγαλύτερος επενδυτής παρόχου τηλεφωνίας
H Poste Italiane παίρνει τα ηνία της Telecom Italia, μέσω της εξαγοράς του 15% της Vivendi

Με τη βοήθεια της... Μπιγιονσέ, όλα θα πάνε καλά - Το πλάνο της Levi's
Η συνεργασία Levi's με Μπιγιονσέ, απάντηση στην επιφυλακτικότητα των καταναλωτών - Ο ρόλος του γυναικείου κοινού

Κάθε του εμφάνιση και δεκάδες ειδήσεις - Τι είπε ο Τραμπ στο NBC
Σε συνέντευξή του στο NBC News, ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε επίσης ότι δεν θα απέλυε κανέναν που συμμετείχε στη συνομιλία στο Signal

Χρυσές αλυσίδες και ζιβάγκο - Το στυλ επτά γκουρού της τεχνολογίας
Οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας μάς χάρισαν μερικά από τα πιο σπουδαία προϊόντα τεχνολογίας του κόσμου - και το έκαναν με ένα ιδιαίτερο στυλ, όμορφο, μέτριο ή και ακαλαίσθητο

Ήρθε για να μείνει - Το blockchain, οι εφαρμογές του και οι προκλήσεις
Το blockchain είναι μια τεχνολογία που έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τις συναλλαγές

Κυβερνούν οι... απάτες - Γιατί οι ΗΠΑ χάνουν μισό τρισ. δολ. ετησίως
Ειδική σε θέματα διαθοράς από το Πανεπιστήμιο Τζορτζτάουν των ΗΠΑ, δίνει τα πρώτα σημάδια μετατροπής της αμερικανικής δημοκρατίας σε κλεπτοκρατία.

Πόσο πιστοί μένουν οι καναλωτές στα brands; Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Σύμφωνα με την νέα έρευνα της EY «EY Future Consumer Index», οι καταναλωτές απομακρύνονται από τα brands, καθώς δοκιμάζεται η αφοσίωσή τους

Αλλάζει ο χάρτης των σπάνιων γαιών - Μπορεί η ΕΕ να κερδίσει το παιχνίδι;
Η Ευρωπαϊκή Ένωση χρειάζεται σπάνιες γαίες και κρίσιμες πρώτες ύλες για να προωθήσει τη στρατηγική της οικονομική ατζέντα