Το στίγμα που άφησε ο πληθωρισμός στις καταναλωτικές συνήθειες και τις αγοραστικές τάσεις στην αμερικανική αγορά καταγράφει σε πρόσφατη έρευνά της η Deloitte.
Σύμφωνα με τις προοπτικές της αμερικανικής λιανικής βιομηχανίας για το 2024, τρεις στους τέσσερις καταναλωτές εξακολουθούν να ανησυχούν για την αύξηση των τιμών, ακόμη και όταν ο πληθωρισμός μετριάζεται.
Gen Z: Γιατί επιλέγουν να ζουν το τώρα αντί να κάνουν σχέδια για το μέλλον
Οι καταναλωτές εξετάζουν ποια προϊόντα μπορούν να αντικαταστήσουν με άλλα πιο οικονομικά, δοκιμάζουν τον ανταγωνισμό και αναζητούν τις καλύτερες προσφορές για να έχουν το μέγιστο όφελος στον προϋπολογισμό τους.
Στο επίκεντρο η τιμή
Η έκθεση διαπίστωσε ότι τα μισά στελέχη λιανικής αναμένουν από τους καταναλωτές να κινηθούν με βάση την τιμή καιόχι την πιστότητά τους σε ένα προϊόν τη φετινή χρονιά. Ενώ το 64% των στελεχών αναμένει επίσης από τους κουρασμένους από τον πληθωρισμό καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερα αγαθά.
Όσον αφορά το ποιος κερδίζει σε ένα καταναλωτικό περιβάλλον πιο αργής ανάπτυξης και πληθωρισμού, η έκθεση επικαλείται δεδομένα από την Affinity Solutions, που υποδηλώνουν ότι οι πωλητές λιανικής με έκπτωση προηγούνται, με τους μαζικούς εμπόρους και τα καταστήματα κλαμπ να προωθούν επίσης εξειδικευμένες μορφές. Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι οι καταναλωτικές δαπάνες στα εκπτωτικά καταστήματα αυξήθηκαν κατά 26% σε σύγκριση με το 2023.
Ναι μεν, αλλά
Η οικονομική πρόβλεψη της Deloitte κάνει λόγο για συνεχή αύξηση των καταναλωτικών δαπανών με ρυθμό ελαφρώς χαμηλότερο από την αύξηση του ΑΕΠ λόγω της πτώσης του πληθωρισμού, της χαμηλής ανεργίας και της αυξανόμενης αύξησης της παραγωγικότητας.
Ενώ ο απόηχος της πανδημίας οδήγησε σε μια αλλαγή στα πρότυπα καταναλωτικών δαπανών, η πρόβλεψη υποδηλώνει μια πιο αργή τροχιά ανάπτυξης για τις δαπάνες διαρκών αγαθών σε σχέση με την κατανάλωση και το εισόδημα τα επόμενα πέντε χρόνια.
Τι συμβαίνει στα φυσικά καταστήματα
Οι περισσότεροι πελάτες (τρεις στους τέσσερις) παραδέχονται ότι είναι πιο πιστοί σε καταστήματα που τους παρέχουν συνεπή εξυπηρέτηση και -γιατί όχι;- διαφορετικές εμπειρίες.
Μέσα σε ένα ξεκάθαρα price-oriented περιβάλλον, οι λιανέμποροι καλούνται να κάνουν περισσότερα με λιγότερα. Στο πλαίσιο αυτό εκτιμούν πως μπορούν να επενδύσουν στην ενίσχυση των προγραμμάτων πιστότητας και αφοσίωσης (54%), των προσφορών και σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό εμπόριο (44%), της εμπειρίας των πελατών τους εντός καταστήματος (36%) και της εμπειρίας σε όλα τα κανάλια (32%).
Η βελτίωση της εμπειρίας που προσφέρουν στους πελάτες τους και μάλιστα σε μόνιμη βάση στο κατάστημα, αποτελεί σχεδόν για όλους μια κορυφαία ευκαιρία ανάπτυξής τους, όπως το αποτύπωσε στην έρευνά της η Deloitte.
«Κάποιοι έμποροι λιανικής σχεδιάζουν ανακατασκευές και ανακαινίσεις καταστημάτων που μπορούν να δημιουργήσουν αμέσως ένα πιο ευχάριστο περιβάλλον που θα επηρεάσει θετικά την αγοραστική διάθεση και συμπεριφορά», ανέφερε η έκθεση, κάνοντας αναφορά στην παραδοχή της Target ότι οι πωλήσεις αυξάνονται κατά 2% έως 4% κατά μέσο όρο κατά τη διάρκεια του έτους μόλις ανακαινιστούν τα καταστήματά της.
Και τα loyalty προγράμματα;
Σχεδόν τα δύο τρίτα των καταναλωτών ανήκουν σε ένα έως πέντε προγράμματα επιβράβευσης. Αλλά οι περισσότεροι από αυτούς τους καταναλωτές χρησιμοποιούν τις μισές από αυτές, δημιουργώντας μια πρόκληση για τους λιανοπωλητές να αναπτύξουν ελκυστικά προγράμματα που μετατρέπουν αυτά τα μέλη σε τακτικούς χρήστες.
Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης
Καθώς οι καταναλωτές αναζητούν προσφορές και αναζητούν εξατομικευμένες εμπειρίες, τα μισά από τα στελέχη λιανικής δίνουν προτεραιότητα σε εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Στην πράξη όμως εντοπίζεται πρόβλημα, καθώς μόνο 5 στα 10 στελέχη λιανικής είναι σίγουροι για την ικανότητα της εταιρείας τους να χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη αποτελεσματικά. Ενώ μόλις γίνει γνωστή η χρήση ΑΙ από ένα brand, η καταναλωτική εμπιστοσύνη μειώνεται κατά 144%.
Latest News
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη
Απόφαση σταθμός στη Βρετανία - Επανεθνικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι
Πράσινο φως της Βουλής των Λόρδων στο Ηνωμένο Βασίλειο - Οι Εργατικοί εκπλήρωσαν την προεκλογική τους δέσμευση
Με αργά βήματα η επιστροφή των επενδυτών στα ακίνητα - Τι συμβαίνει στη γερμανική αγορά
Η αγορά γραφείων στη Γερμανία συνεχίζει να βρίσκεται σε μια μεταπανδημική ύφεση εν μέσω αβεβαιότητας για τη μελλοντική ζήτηση χώρων εργασίας
Αirbnb για Βαρκελώνη: Κλειστά ακίνητα, εκτόξευση ενοικίων - Κερδισμένοι οι ξενοδόχοι
H Airbnb καλεί σε επανεξέταση της αυστηρής πολιτικής της Βαρκελώνης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις μετά από 10ετή εμπειρία του μέτρου
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Ο Γκαουτάμ Αντάνι αρνείται τις κατηγορίες για δωροδοκία και απάτη
Ο όμιλος του Γκαουτάμ Αντάνι δήλωσε ότι θα επιδιώξει κάθε δυνατή νομική προσφυγή για να υπερασπιστεί τον εαυτό του
Πρωτοφανής καταδίκη για έγκλημα... λευκού κολάρου - 18ετής φυλάκιση στο αφεντικό του Archegos
Σκληρή καταδίκη για τον πρώην επενδυτής της Wall Street και αφεντικό του hedge fund, Archegos, Σουνγκ Κουκ «Μπιλ» Χουάνγκ
Προβληματίζει η κινεζική αγορά - Η Starbucks σκέφτεται την αποχώρησή της;
Η Starbucks διερευνά τις δυνατότητες πώλησης του κινεζικού βραχίονά της - Πώς διαμορφώνεται το ενδιαφέρον εγχώριων εταιρειών ιδιωτικών κεφαλαίων
Η κυβέρνηση Μπάιντεν επιδιώκει την διαγραφή χρέους της Ουκρανίας ύψους 4,6 δισ. δολαρίων
Οι ΗΠΑ θα ακυρώσουν το ήμισυ ενός δανείου ύψους 9 δισ. δολαρίων - Το σχέδιο προκάλεσε αντιρρήσεις από τους Ρεπουμπλικάνου