Σε μια προσπάθεια να επεκτείνει την ήδη σημαντική παρουσία της, η Walmart σχεδιάζει μια σημαντική κλιμάκωση της εμβέλειάς της στις ΗΠΑ. Τα σχέδια της αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας λιανικού εμπορίου περιλαμβάνουν την κατασκευή ή τη μετατροπή περισσότερων από 150 καταστημάτων μεγάλης κλίμακας μέσα στην επόμενη πενταετία.
Διαθέτοντας ένα ευρύ δίκτυο υπεραγορών, εκπτωτικών πολυκαταστημάτων και παντοπωλείων, ο retailer έχει μέχρι στιγμής ξεπεράσει τις επιπτώσεις του πληθωρισμού και έχει καταφέρει να κρατήσει τους πελάτες του, συμβάλλοντας στην άνθηση τοπικών κοινωνιών και την ενίσχυση της ευρύτερης οικονομίας – ή μήπως τελικά όχι;
Walmart: Επιφυλακτικότητα για τις καταναλωτικές δαπάνες των γιορτών
Ο retailer επέλεξε να κρατήσει κρυφές τις τοποθεσίες και το κόστος αυτών των νέων καταστημάτων. Αυτή την στιγμή, η εταιρεία διαθέτει πάνω από 4.600 καταστήματα σε όλη τη χώρα, με σχεδόν 600 αποθήκες Sam’s Club στο χαρτοφυλάκιό της.
Το τελευταίο, επίσης, πρόκειται να αναπτυχθεί, με σχέδια να ανοίξει πάνω από 30 νέες προσθήκες στις ΗΠΑ. Αυτή η επέκταση υπογραμμίζει την εμπιστοσύνη της Walmart στο μέλλον των φυσικών της καταστημάτων, παρά το γεγονός ότι αντιμετωπίζει σκληρό ανταγωνισμό από κολοσσούς ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Amazon και η Shein, γεγονός που οδηγεί και τις δικές της προσπάθειες για την ενίσχυση των διαδικτυακών πωλήσεων και της αγοράς τρίτων.
Ο retailer έχει επιδείξει αξιοσημείωτη ανθεκτικότητα απέναντι στα σκαμπανεβάσματα του οικονομικού κλίματος, ξεπερνώντας σε απόδοση άλλους λιανοπωλητές που υπέστησαν ζημία λόγω της υποχώρησης των διακριτικών δαπανών.
Το κατάστημα του μέλλοντος
Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο RetailWire ο διευθύνων σύμβουλος της Walmart στις ΗΠΑ, John Furner, τα νέα καταστήματα θα προσωποποιήσουν τη μοντέρνα αισθητική της Walmart, βάσει ενός σχεδίου που συχνά αποκαλείται «Κατάστημα του Μέλλοντος».
Αυτή η ιδέα σχεδίασης εστιάζει σε πιο μοντέρνες μάρκες ρούχων, ενσωματώνει τεχνολογία όπως κωδικούς QR με δυνατότητα σάρωσης και προσφέρει σαφή σήμανση. Επιπλέον, αυτές οι νέες δομές θα δώσουν προτεραιότητα σε χαρακτηριστικά αειφορίας, όπως ο ενεργειακά αποδοτικός φωτισμός και τα πιο πράσινα ψυκτικά μέσα. Υπάρχουν επίσης σχέδια για ένα δίκτυο σταθμών ταχείας φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε προσιτές τιμές για να κάνουν πιο βολική την παραμονή των ηλεκτρικών οχημάτων σε ένα Walmart.
Προς τα τέλη του 2023, εξάλλου, η Walmart ξεκίνησε το σχέδιο ανακαίνισής της, όταν ανανέωσε πάνω από εκατό καταστήματα για να «προσελκύσει περισσότερους πελάτες και να τους κρατήσει στα καταστήματα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα».
Παρά το γεγονός ότι παραμένει ανταγωνιστική στις πωλήσεις τροφίμων, η Walmart θεώρησε ότι είναι δύσκολο να πουλά οικιακά και ηλεκτρονικά είδη, τα οποία αποφέρουν υψηλότερα κέρδη. Για να αντιμετωπίσει αυτή την πρόκληση, αποφάσισε να ξεκινήσει ένα φιλόδοξο project, ξεκινώντας με την αναδιαμόρφωση 117 καταστημάτων σε 30 πολιτείες, που κόστισε πάνω από μισό δισ. δολάρια. Αυτή η προσπάθεια είναι μέρος μιας ευρύτερης επένδυσης 9 δισεκατομμυρίων δολαρίων τα τελευταία δύο χρόνια για την αναβάθμιση περισσότερων από 1.400 καταστημάτων σε όλη τη χώρα.
Η πρόσθήκη εκπτωτικών τμημάτων τύπου «Dollar Stores» στα ανακαινισμένα καταστήματα, όπως και «Grab & Go» για πελάτες που επιθυμούν να παραλαμβάνουν σάντουιτς, κρύα σνακ και χυμούς εν κινήσει, είναι αλλαγές που στόχο έχουν όχι μόνο να προσελκύσουν νέους πελάτες, αλλά και να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών τους και της παραμονή τους στο κατάστημα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Walmart Effect
Η Walmart ευδοκιμεί στην παροχή προσιτών προϊόντων στους πελάτες. Σύμφωνα με το Business News Daily , αυτό, στην ουσία, δημιουργεί μια «οικονομία Walmart», όπου οι καταναλωτές μπορούν να αγοράσουν τα απαραίτητα αγαθά σε οικονομικές τιμές, αντί να πληρώνουν περισσότερα σε ακριβούς λιανοπωλητές.
Οι εξοικονομήσεις από προϊόντα σε χαμηλές τιμές είναι ένα σημαντικό όφελος, αφού επιτρέπει στους πελάτες να ξοδεύουν λιγότερα σε είδη πρώτης ανάγκης, όπως είδη οικιακής χρήσης και, αντί αυτών, να διοχετεύουν αυτά τα χρήματα σε μη απαραίτητες δαπάνες.
Ωστόσο, αυτή η μικρο-οικονομία έχει και μια λιγότερο επιθυμητή πλευρά, όπου οι μικρές επιχειρήσεις καταλήγουν να υποφέρουν. Οι μικρές επιχειρήσεις είναι ζωτικής σημασίας για κάθε οικονομία. Ανοίγουν πόρτες για καινοτομία, δημιουργούν θέσεις εργασίας και καλλιεργούν την επιχειρηματικότητα.
Όταν η Walmart δημιουργεί κατάστημα σε μια τοποθεσία, λειτουργεί ως μαγνήτης και για άλλες επιχειρήσεις. Οι χαμηλές τιμές της προσελκύουν καταναλωτές από τις γύρω περιοχές. Αυτοί οι καταναλωτές, που προσελκύονται από τη Walmart, συχνά καταλήγουν να ξοδεύουν και σε κοντινές επιχειρήσεις. Αυτό το σενάριο είναι ιδιαίτερα επωφελές στις αγροτικές περιοχές, όπου η πρόσβαση σε βασικά αγαθά μπορεί να είναι δύσκολη. Η Walmart προσφέρει μια ενιαία λύση, προστατεύοντας τους πελάτες από το να ταξιδεύουν εκτενώς ή να περιμένουν για ηλεκτρονικές παραγγελίες.
Στα αρνητικά, ωστόσο, η είσοδος της Walmart σε αγορές που ήδη εξυπηρετούνται επαρκώς από τοπικές επιχειρήσεις μπορεί να οδηγήσει σε απότομη πτώση των πωλήσεων τους. Κάτι που δεν αγγίζει τον retailer, αφού η κλίμακά του επιτρέπει να λειτουργεί με μικρότερα κέρδη, σε αντίθεση με τις μικρές επιχειρήσεις.
Το αποτύπωμα στους μισθούς
Δυστυχώς, η άφιξη της Walmart μπορεί επίσης να μειώσει τους τοπικούς μισθούς. Σύμφωνα με μια μελέτη της Puget Sound Sage το 2012 , σε κοινότητες όπου ανοίγει καταστήματα, οι μισθοί μειώνονται και ο συνολικός πλούτος της πόλης ακολουθεί την ίδια πορεία. Αυτή η μείωση αποδίδεται κυρίως στους χαμηλότερους από το μέσους μισθούς που προσφέρει η Walmart στους ωρομίσθιους υπαλλήλους της. Μια σύγκριση με τους μισθούς σε άλλες τοπικές επιχειρήσεις αποκάλυψε ότι η Walmart πληρώνει τουλάχιστον 3 $ λιγότερα την ώρα. Αυτή η διαφορά μισθού οδηγεί σε ετήσια απώλεια μισθού σχεδόν 660.000 $, λόγω της μετατόπισης των πωλήσεων από τις τοπικές επιχειρήσεις στη Walmart.
Ωστόσο, η Walmart αύξησε τον κατώτατο μισθό της πέρυσι στα 14 $ και πρόσφατα ανακοίνωσε την αύξηση των ετήσιων μισθών για τους διευθυντές . Χάρη στις επιχορηγήσεις μετοχών, «οι διευθυντές της Walmart μπορούν τώρα να κερδίζουν 400.000 δολάρια το χρόνο, χωρίς να απαιτείται πτυχίο από κολέγιο», σύμφωνα με το NBC News.
Latest News
Με απολύσεις και αυξήσεις τιμών αντιδρούν οι λιανέμποροι στον προϋπολογισμό Στάρμερ
Ο ιδιοκτήτης της HMV λέει ότι ο προϋπολογισμός είναι "κακά νέα" ενώ το αφεντικό της Lidl στο Ηνωμένο Βασίλειο λέει ότι ο πληθωρισμός προϊόντων είναι "αναπόφευκτος" παρά την επιστροφή στα κέρδη
Θα διαγράφονται με νόμο τα χρέη των νεοσύλλεκτων Ρώσων στον πόλεμο με την Ουκρανία
Ο νόμος προβλέπει τη διαγραφή έως και 10 εκατομμυρίων ρουβλίων ληξιπρόθεσμων οφειλών για όσους υπογράφουν συμβόλαια με το υπουργείο Άμυνας
Πώς ο Αντάνι προσπαθεί να υποβαθμίσει τις κατηγορίες για δωροδοκία
Οι κατηγορίες αφορούν μόνο μια επιχειρηματική σύμβαση, λέει ο Οικονομικός Διευθυντής (CFO) του Ομίλου Αντάνι
Σε μείωση αποδοχών 10,000 εργαζομένων προχωρά η Bosch στη Γερμανία
Μόλις την Παρασκευή η Bosch είχε ανακοινώσει πρόγραμμα μείωσης ωρών εργασίας για 450 εργαζόμενους, με έναρξη απο την ερχόμενη Άνοιξη
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Διαπιστευτήρια Μεξικού στον Τραμπ: «Δεν είμαστε κερκόπορτα για κινεζικές εισαγωγές»
Eνόψει της προεδρίας Τραμπ, η πρόεδρος του Μεξικού δεν επιθυμεί να διακινδυνέψει προβλήματα στις εμπορικές σχέσεις με τις ΗΠΑ
Oι Γερμανοί αγρότες ξανά στο Βερολίνο
Με αιτήματα για ενεργειακή ασφάλεια, επενδύσεις, λιγότερους φόρους αλλά και ειρήνη κατευθύνονται στο Βερολίνο οι Γερμανοί αγρότες
Το ΔΝΤ ενέκρινε πακέτο διάσωσης της Σρι Λάνκα ύψους 2,9 δισ. δολαρίων
Το πρόγραμμα του ΔΝΤ βοήθησε στη σταθεροποίηση της οικονομίας της Σρι Λάνκα που το 2022 αντιμετωπισε τη χειρότερη οικονομική κρίση
H ιταλική ENI ετοιμάζει δεύτερη πλωτή εγκατάσταση LNG για το Κονγκό
Μαζι με την πρώτη FLNG η συνολική δυναμικότητα υγροποίησης του έργου Congo LNG θα φτάσει τα 3 MTPA μέχρι το τέλος του 2025, ανέφερε η ENI
Γεμίζουν τις αποθήκες με... παρμεζάνα στις ΗΠΑ - Ο Τραμπ φοβίζει τους Ιταλούς τυροκόμους
Υπό την απειλή των δασμών του Ντόναλντ Τραμπ, εταιρείες στις ΗΠΑ πιέζουν για αυξημένες εισαγωγές ιταλικών προϊόντων - Η αντίδραση των παραγωγών