Τα έσοδα της Αιγύπτου από τη Διώρυγα του Σουέζ μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ τον Ιανουάριο, δήλωσε ανώτατος αξιωματούχος, μετά τις επιθέσεις των μαχητών της Υεμένης Χούθι, σε πλοία της Ερυθράς Θάλασσας, που ανάγκασαν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αποφύγουν την πλωτή οδό.
Το εισόδημα ήταν περίπου 428 εκατομμύρια δολάρια τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με 804 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2023, δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ραμπιέ, μιλώντας σε αιγυπτιακή τηλεοπτική εκπομπή το βράδυ της Παρασκευής. Και πρόσθεσε ότι ο αριθμός των πλοίων που περνούν πλέον το κανάλι μειώθηκε κατά 36%.
Ερυθρά Θάλασσα: Κατακόρυφη μείωση της κυκλοφορίας τάνκερ
Όπως γράφει το Bloomberg, η πτώση αυτή είναι ο τελευταίος πονοκέφαλος για το βορειοαφρικανικό έθνος που ήδη παλεύει με τη χειρότερη οικονομική του κρίση εδώ και δεκαετίες.
Η Διώρυγα του Σουέζ, ο συντομότερος θαλάσσιος δρόμος μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, είναι μια σημαντική πηγή ξένου νομίσματος για την Αίγυπτο, βάζοντας στα ταμεία της χώρα περίπου 10,25 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Μάλιστα, πριν ξεσπάσουν οι επιθέσεις το Κάιρο εργαζόταν για την επέκταση της πλωτής οδού.
«Είναι η πρώτη φορά που η Διώρυγα του Σουέζ εμπλέκεται σε μια κρίση όπως αυτή», είπε ο Ραμπιέ. «Βρίσκαμε κάθε μήνα καλύτερο από τον προηγούμενο και κάθε χρόνο καλύτερο από τον προηγούμενο».
Η Αίγυπτος πλησιάζει σε συμφωνία με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που μπορεί να υπερδιπλασιάσει το τρέχον πακέτο διάσωσης των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και να φέρει άλλους εταίρους.
Μακριά από το Σουέζ τα containerships
Σύμφωνα, με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο ΟΗΕ τις προηγούμενες μέρες, ο όγκος των εμπορευμάτων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δύο μήνες,
Σχολιάζοντας την εξέλιξη ο Γιαν Χόφμαν, στέλεχος της Διάσκεψης του ΟΗΕ για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη, εξέφρασε τη βαθιά ανησυχία του οργανισμού για τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα (CNUCED), που επιτείνουν τις διαταραχές του εμπορίου εξαιτίας γεωπολιτικών παραγόντων και της κλιματικής αλλαγής.
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με την CNUCED, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι, που εξώθησαν μεγάλες ναυτιλιακές να αναστείλουν τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα και να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, ο όγκος του εμπορίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δυο μήνες.
Ο αριθμός των διελεύσεων εμπορευματοκιβωτίων σε εβδομαδιαία βάση μειώθηκε κατά 67% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Δεδομένου, μάλιστα ότι τα containerships που εκτρέπονται είναι και τα μεγαλύτερης χωρητικότητας, η μείωση της ποσότητας των εμπορευματοκιβωτίων είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Η μείωση των διελεύσεων δεξαμενόπλοιων τα οποία μεταφέρουν πετρέλαιο είναι 18%, αυτή των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (σιτηρά, άνθρακας…) 6%, ενώ οι μεταφορές αερίου έχουν σταματήσει τελείως.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη