Τα έσοδα της Αιγύπτου από τη Διώρυγα του Σουέζ μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ τον Ιανουάριο, δήλωσε ανώτατος αξιωματούχος, μετά τις επιθέσεις των μαχητών της Υεμένης Χούθι, σε πλοία της Ερυθράς Θάλασσας, που ανάγκασαν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αποφύγουν την πλωτή οδό.
Το εισόδημα ήταν περίπου 428 εκατομμύρια δολάρια τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με 804 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2023, δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ραμπιέ, μιλώντας σε αιγυπτιακή τηλεοπτική εκπομπή το βράδυ της Παρασκευής. Και πρόσθεσε ότι ο αριθμός των πλοίων που περνούν πλέον το κανάλι μειώθηκε κατά 36%.
Ερυθρά Θάλασσα: Κατακόρυφη μείωση της κυκλοφορίας τάνκερ
Όπως γράφει το Bloomberg, η πτώση αυτή είναι ο τελευταίος πονοκέφαλος για το βορειοαφρικανικό έθνος που ήδη παλεύει με τη χειρότερη οικονομική του κρίση εδώ και δεκαετίες.
Η Διώρυγα του Σουέζ, ο συντομότερος θαλάσσιος δρόμος μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, είναι μια σημαντική πηγή ξένου νομίσματος για την Αίγυπτο, βάζοντας στα ταμεία της χώρα περίπου 10,25 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Μάλιστα, πριν ξεσπάσουν οι επιθέσεις το Κάιρο εργαζόταν για την επέκταση της πλωτής οδού.
«Είναι η πρώτη φορά που η Διώρυγα του Σουέζ εμπλέκεται σε μια κρίση όπως αυτή», είπε ο Ραμπιέ. «Βρίσκαμε κάθε μήνα καλύτερο από τον προηγούμενο και κάθε χρόνο καλύτερο από τον προηγούμενο».
Η Αίγυπτος πλησιάζει σε συμφωνία με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που μπορεί να υπερδιπλασιάσει το τρέχον πακέτο διάσωσης των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και να φέρει άλλους εταίρους.
Μακριά από το Σουέζ τα containerships
Σύμφωνα, με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο ΟΗΕ τις προηγούμενες μέρες, ο όγκος των εμπορευμάτων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δύο μήνες,
Σχολιάζοντας την εξέλιξη ο Γιαν Χόφμαν, στέλεχος της Διάσκεψης του ΟΗΕ για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη, εξέφρασε τη βαθιά ανησυχία του οργανισμού για τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα (CNUCED), που επιτείνουν τις διαταραχές του εμπορίου εξαιτίας γεωπολιτικών παραγόντων και της κλιματικής αλλαγής.
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με την CNUCED, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι, που εξώθησαν μεγάλες ναυτιλιακές να αναστείλουν τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα και να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, ο όγκος του εμπορίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δυο μήνες.
Ο αριθμός των διελεύσεων εμπορευματοκιβωτίων σε εβδομαδιαία βάση μειώθηκε κατά 67% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Δεδομένου, μάλιστα ότι τα containerships που εκτρέπονται είναι και τα μεγαλύτερης χωρητικότητας, η μείωση της ποσότητας των εμπορευματοκιβωτίων είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Η μείωση των διελεύσεων δεξαμενόπλοιων τα οποία μεταφέρουν πετρέλαιο είναι 18%, αυτή των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (σιτηρά, άνθρακας…) 6%, ενώ οι μεταφορές αερίου έχουν σταματήσει τελείως.
Latest News
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου