
Τα έσοδα της Αιγύπτου από τη Διώρυγα του Σουέζ μειώθηκαν σχεδόν κατά το ήμισυ τον Ιανουάριο, δήλωσε ανώτατος αξιωματούχος, μετά τις επιθέσεις των μαχητών της Υεμένης Χούθι, σε πλοία της Ερυθράς Θάλασσας, που ανάγκασαν μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες να αποφύγουν την πλωτή οδό.
Το εισόδημα ήταν περίπου 428 εκατομμύρια δολάρια τον περασμένο μήνα σε σύγκριση με 804 εκατομμύρια δολάρια για την ίδια περίοδο το 2023, δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Οσάμα Ραμπιέ, μιλώντας σε αιγυπτιακή τηλεοπτική εκπομπή το βράδυ της Παρασκευής. Και πρόσθεσε ότι ο αριθμός των πλοίων που περνούν πλέον το κανάλι μειώθηκε κατά 36%.
Ερυθρά Θάλασσα: Κατακόρυφη μείωση της κυκλοφορίας τάνκερ
Όπως γράφει το Bloomberg, η πτώση αυτή είναι ο τελευταίος πονοκέφαλος για το βορειοαφρικανικό έθνος που ήδη παλεύει με τη χειρότερη οικονομική του κρίση εδώ και δεκαετίες.
Η Διώρυγα του Σουέζ, ο συντομότερος θαλάσσιος δρόμος μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, είναι μια σημαντική πηγή ξένου νομίσματος για την Αίγυπτο, βάζοντας στα ταμεία της χώρα περίπου 10,25 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023. Μάλιστα, πριν ξεσπάσουν οι επιθέσεις το Κάιρο εργαζόταν για την επέκταση της πλωτής οδού.
«Είναι η πρώτη φορά που η Διώρυγα του Σουέζ εμπλέκεται σε μια κρίση όπως αυτή», είπε ο Ραμπιέ. «Βρίσκαμε κάθε μήνα καλύτερο από τον προηγούμενο και κάθε χρόνο καλύτερο από τον προηγούμενο».
Η Αίγυπτος πλησιάζει σε συμφωνία με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο που μπορεί να υπερδιπλασιάσει το τρέχον πακέτο διάσωσης των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και να φέρει άλλους εταίρους.
Μακριά από το Σουέζ τα containerships
Σύμφωνα, με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε ο ΟΗΕ τις προηγούμενες μέρες, ο όγκος των εμπορευμάτων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δύο μήνες,
Σχολιάζοντας την εξέλιξη ο Γιαν Χόφμαν, στέλεχος της Διάσκεψης του ΟΗΕ για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη, εξέφρασε τη βαθιά ανησυχία του οργανισμού για τις επιθέσεις εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα (CNUCED), που επιτείνουν τις διαταραχές του εμπορίου εξαιτίας γεωπολιτικών παραγόντων και της κλιματικής αλλαγής.
Τα στοιχεία
Σύμφωνα με την CNUCED, εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι, που εξώθησαν μεγάλες ναυτιλιακές να αναστείλουν τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα και να στέλνουν τα πλοία τους να κάνουν τον γύρο της Αφρικής, ο όγκος του εμπορίου μέσω της Διώρυγας του Σουέζ μειώθηκε κατά 42% τους τελευταίους δυο μήνες.
Ο αριθμός των διελεύσεων εμπορευματοκιβωτίων σε εβδομαδιαία βάση μειώθηκε κατά 67% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Δεδομένου, μάλιστα ότι τα containerships που εκτρέπονται είναι και τα μεγαλύτερης χωρητικότητας, η μείωση της ποσότητας των εμπορευματοκιβωτίων είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Η μείωση των διελεύσεων δεξαμενόπλοιων τα οποία μεταφέρουν πετρέλαιο είναι 18%, αυτή των πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου (σιτηρά, άνθρακας…) 6%, ενώ οι μεταφορές αερίου έχουν σταματήσει τελείως.


Latest News

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες