Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Lamborghini, η Ferrari, η Bentley και η Rolls-Royce τα πηγαίνουν πολύ καλά, καθώς, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στην οικονομία του ευρύτερου κόσμου, οι τάξεις των υπερπλούσιων μεγαλώνουν και γίνονται όλο και πλουσιότεροι.
Η Lamborghini πούλησε περισσότερα από 10.000 οχήματα πέρυσι για πρώτη φορά και η Ferrari είχε αύξηση εσόδων άνω του 17%. Ωστόσο, το να κερδίζει κανείς διαθέτοντας προϊόντα σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων απαιτεί ολοένα αυξανόμενη δημιουργικότητα.
Ειδικές παραγγελίες
Ως αποτέλεσμα, τα ακραία επίπεδα προσωπικής προσαρμογής έχουν γίνει ο κανόνας. Αντί λοιπόν, να επιλέγει απλώς εσωτερικά και εξωτερικά χρώματα από ένα μενού, κάθε αγοραστής μπορεί να διασφαλίσει ότι το supercar ή το υπερπολυτελές SUV του δεν μοιάζει με κανένα άλλο πουθενά στη γη. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι πιο πλούσιοι αγοραστές μπορούν ακόμη και να έχουν αυτοκίνητα κατασκευασμένα σε μικρούς –ακόμη και μονοψήφιους– αριθμούς μόνο για αυτούς.
Όπως γράφει το CNN Business, πέρα από τον αριθμό των πρώτων υλών, η Lamborghini, η Rolls-Royce και η Bentley πέτυχαν ρεκόρ πωλήσεων εξατομικευμένων αυτοκινήτων που μπορεί να κοστίσουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, το διπλάσιο της ήδη υψηλής βασικής τιμής ενός από αυτά τα οχήματα.
«Είμαστε περιορισμένοι όσον αφορά το μέγεθος [της αγοράς] και όσον αφορά τα τμήματα [της αγοράς]», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini, Stephan Winkelmann σε συνέντευξή του στο CNN. «Έτσι πρέπει να αξιοποιήσουμε στο έπακρο κάθε αυτοκίνητο».
Εξατομίκευση
Η έκρηξη κερδών της Ferrari που ανακοινώθηκε την Πέμπτη οφείλεται εν μέρει στο πρόγραμμα εξατομίκευσης οχημάτων της εταιρείας. Η Ferrari ανακοίνωσε έσοδα 6,46 δισεκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη 1,36 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023. Η εταιρεία αναμένει μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2024 με το SUV Purosangue που κυκλοφόρησε πρόσφατα, καθώς συνεχίζει να εξυπηρετεί τους πιο πλούσιους λάτρεις των αυτοκινήτων.
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως αυτές απευθύνονται σε ένα μικρό κομμάτι του παγκόσμιου πληθυσμού, που σύμφωνα με την Altrata, μία εταιρεία που μελετά τις τάσεις του πλούτου, ανέρχεται σε περίπου 400.000 ανθρώπους. Μέχρι το 2028, η Altrata αναμένει ότι 528.000 από τα 8 δισεκατομμύρια ανθρώπους του κόσμου θα ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία πλούτου.
Αυτή είναι μια αγορά που αυξάνεται από την άποψη του πληθυσμού, ενώ παράλληλα αυτοί οι πλούσιοι άνθρωποι γίνονται ακόμη πιο πλούσιοι, δήλωσε ο Javier Gonzalez Lastra, επενδυτικός εταίρος στην Tema ETFs, η οποία λειτουργεί ένα επενδυτικό ταμείο πολυτελών αγαθών.
Χτυπώντας σε ένα βαθύ πηγάδι
Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν περίπου 9% πέρυσι, σύμφωνα με την S&P. Και οι πιο ακριβές μάρκες αυξάνονται, με ορισμένες εξαιρέσεις, επίσης.
Αλλά, για μάρκες σαν αυτές, οι αριθμοί που θα ήταν ασήμαντοι για μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία – όπως 10.000 Lamborghini ή 13.000 Ferrari – μπορεί να σημαίνουν απίστευτη επιτυχία.
Με τόσο μικρό αριθμό αυτοκινήτων – και δεν θέλουν να πουλήσουν πολλά περισσότερα ή δεν θα είναι πια «αποκλειστικά» – αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις χαρακτηριστικών, επιλογών και έξτρα σε αυτές τις πλουσιότερες ομάδες αγοραστών.
Η «πώληση επιλογών» σίγουρα δεν είναι καινούργια στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ακόμη και πιο mainstream μάρκες όπως η Volkswagen και η Ford μπορούν να πωληθούν με πολλές επιλογές, μια τάση που αυξάνεται τα τελευταία χρόνια . Ωστόσο, οι πελάτες που αγοράζουν Lamborghini, Rolls-Royces και Bentley έχουν μια ακόμη μεγαλύτερη γκάμα απείρως προσαρμόσιμων χρωμάτων βαφής και υλικών εσωτερικού, αρχικά, από ό,τι προσφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για φθηνότερες μάρκες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπάνια αποκαλύπτουν συγκεκριμένες τιμές για αυτά τα πολύ εξατομικευμένα αυτοκίνητα.
Στην πιο ακραία περίπτωση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα δημιουργήσουν ακόμη και ολόκληρα αυτοκίνητα που κοστίζουν εκατομμύρια δολάρια το καθένα για λίγους πελάτες.
Ανάπτυξη προσαρμοσμένων επιλογών
Αλλά τα είδη προσαρμογής που διατίθενται στους πελάτες του προγράμματος Ad Personum της Lamborghini, που διατίθενται στα μοντέλα supercar της μάρκας, ξεπερνούν την απλή επιλογή. Οι πελάτες για παράδειγμα, μπορούν να ζητήσουν ένα χρώμα ώστε να ταιριάζει με ένα δείγμα υφάσματος, δέρματος ή βαφής.
Εάν ο πελάτης έχει ένα αγαπημένο πουκάμισο, για παράδειγμα, το χρώμα του αυτοκινήτου θα μπορούσε να ταιριάζει με το χρώμα του υφάσματος. Αλλά οι ιδέες ξεπερνούν πολύ ένα απλό ρούχο που πρέπει να ταιριάζει.
«Υπάρχει αυτό που το ονομάζω “micro metallic” και μπορεί κανείς να ρίξει θρυμματισμένη σκόνη διαμαντιών Swarovski στο χρώμα», είπε ο Pietro Frigerio, πρώην στέλεχος της Lamborghini που τώρα διευθύνει μια αντιπροσωπεία Lamborghini στο Newport Beach της Καλιφόρνια.
Ένας λόγος που η τάση αυξάνεται σε δημοτικότητα είναι απλώς επειδή η τεχνολογία έχει προχωρήσει, πρόσθεσε. Νέα χρώματα σημαίνουν νέες δυνατότητες.
Οι αγοραστές μπορούν ακόμη και να συνδυάσουν διαφορετικά εφέ του ίδιου χρώματος για να παρουσιάσουν διακριτικά μοτίβα και σχέδια.
Σχεδόν τα τρία τέταρτα των πελατών της Bentley πέρυσι ζήτησαν προσαρμοσμένες επιλογές που ξεπερνούν την ήδη μακρά λίστα επιλογών της μάρκας, σημειώνοντας αύξηση 43% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτές οι πιο εξωφρενικές επιλογές μπορούν να προσθέσουν περίπου 75.000 $ στην τιμή ενός αυτοκινήτου Bentley, είπαν στελέχη.
Κεντήματα
Φυσικά, όσο πιο ακριβό είναι το αυτοκίνητο, τόσο πιο εξωφρενικές –και ενδεχομένως ακριβές– οι επιλογές. Η Rolls-Royce έχει δημιουργήσει μια σειρά από σεντάν Phantom που πιθανότατα κοστίζουν πολλαπλάσια της βασικής τιμής του αυτοκινήτου περίπου 500.000 $. Αυτά τα αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν με χαρακτηριστικά όπως προσαρμοσμένα κεντήματα, περίπλοκα ξύλινα στρώματα, χαραγμένο γυαλί και ακόμη και ζωγραφισμένα στο χέρι σχέδια στο εσωτερικό τους.
Στην αντιπροσωπεία της Rolls-Royce της Dixon, τα τρία τέταρτα των περίπου 90 αυτοκινήτων που πωλούνται κάθε χρόνο περιλαμβάνουν κάποιο βαθμό προσαρμοσμένων επιλογών. Αυτό περιλαμβάνει χρώματα βαφής εκτός μενού και συγκεκριμένα αντικείμενα σφραγισμένα μέσα στο “The Gallery”, μια γυάλινη θήκη ενσωματωμένη στο ταμπλό του Phantom και περίπλοκα εξατομικευμένα χαρακτικά.
Η Bugatti πουλά αυτοκίνητα που ξεκινούν από 3 εκατομμύρια δολάρια, οπότε μπορεί να σκεφτείτε ότι μόνο ένα από αυτά τα αυτοκίνητα θα ήταν αρκετά διακριτικό. Αλλά ορισμένοι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν κάτι περισσότερο. Για έναν πελάτη πέρυσι, η Bugatti δημιούργησε ένα χρυσό Chiron στο οποίο οι σχεδιαστές της μάρκας ζωγράφισαν στο χέρι ιστορικές σκηνές με κλασσικές Bugattis.
Αυτός ο βαθμός προσαρμογής είναι δυνατός, εν μέρει, επειδή ούτως ή άλλως αυτά τα αυτοκίνητα είναι σε μεγάλο βαθμό χειροποίητα. Ακόμη και χωρίς πολλές προσαρμογές, μπορεί να περάσουν μήνες από τη στιγμή που κάποιος παραγγείλει μια Lamborghini ή μια Rolls-Royce και όταν θα πάρει πραγματικά το αυτοκίνητο.
Latest News
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης
Ιταλία: Πιλοτική εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας
Ξεκινά σε υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς στην Ιταλία
Πόσο ταιριάζουν οι δεξιοτήτες με την εργασία και την αγορά - Τι ζητούν οι εργοδότες
Αποκαλυπτική για την εργασία η έρευνα του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου που αφορούσε και τις ανάγκες των εργοδοτών
Απατεώνες «μάδησαν» εκατοντάδες θαυμαστές των Oasis
Οι θαυμαστές των Oasis κατεβάλαν εκατοντάδες λίρες έκαστος για ανύπαρκτα εισιτήρια
Έρευνα της γαλλικής αστυνομίας στα γραφεία της LFP και του CVC Capital Partners
Οι αρχές στη Γαλλία ερευνούν καταγγελίες για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, δωροδοκία δημόσιου λειτουργού και σύγκρουση συμφερόντων
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.