![Αυτοκίνητα: Ferrari και Lamborghini κατά… παραγγελία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/cars2.png)
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Lamborghini, η Ferrari, η Bentley και η Rolls-Royce τα πηγαίνουν πολύ καλά, καθώς, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στην οικονομία του ευρύτερου κόσμου, οι τάξεις των υπερπλούσιων μεγαλώνουν και γίνονται όλο και πλουσιότεροι.
Η Lamborghini πούλησε περισσότερα από 10.000 οχήματα πέρυσι για πρώτη φορά και η Ferrari είχε αύξηση εσόδων άνω του 17%. Ωστόσο, το να κερδίζει κανείς διαθέτοντας προϊόντα σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων απαιτεί ολοένα αυξανόμενη δημιουργικότητα.
Ειδικές παραγγελίες
Ως αποτέλεσμα, τα ακραία επίπεδα προσωπικής προσαρμογής έχουν γίνει ο κανόνας. Αντί λοιπόν, να επιλέγει απλώς εσωτερικά και εξωτερικά χρώματα από ένα μενού, κάθε αγοραστής μπορεί να διασφαλίσει ότι το supercar ή το υπερπολυτελές SUV του δεν μοιάζει με κανένα άλλο πουθενά στη γη. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι πιο πλούσιοι αγοραστές μπορούν ακόμη και να έχουν αυτοκίνητα κατασκευασμένα σε μικρούς –ακόμη και μονοψήφιους– αριθμούς μόνο για αυτούς.
Όπως γράφει το CNN Business, πέρα από τον αριθμό των πρώτων υλών, η Lamborghini, η Rolls-Royce και η Bentley πέτυχαν ρεκόρ πωλήσεων εξατομικευμένων αυτοκινήτων που μπορεί να κοστίσουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, το διπλάσιο της ήδη υψηλής βασικής τιμής ενός από αυτά τα οχήματα.
«Είμαστε περιορισμένοι όσον αφορά το μέγεθος [της αγοράς] και όσον αφορά τα τμήματα [της αγοράς]», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Lamborghini, Stephan Winkelmann σε συνέντευξή του στο CNN. «Έτσι πρέπει να αξιοποιήσουμε στο έπακρο κάθε αυτοκίνητο».
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/carsq.png)
Εξατομίκευση
Η έκρηξη κερδών της Ferrari που ανακοινώθηκε την Πέμπτη οφείλεται εν μέρει στο πρόγραμμα εξατομίκευσης οχημάτων της εταιρείας. Η Ferrari ανακοίνωσε έσοδα 6,46 δισεκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη 1,36 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023. Η εταιρεία αναμένει μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2024 με το SUV Purosangue που κυκλοφόρησε πρόσφατα, καθώς συνεχίζει να εξυπηρετεί τους πιο πλούσιους λάτρεις των αυτοκινήτων.
Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως αυτές απευθύνονται σε ένα μικρό κομμάτι του παγκόσμιου πληθυσμού, που σύμφωνα με την Altrata, μία εταιρεία που μελετά τις τάσεις του πλούτου, ανέρχεται σε περίπου 400.000 ανθρώπους. Μέχρι το 2028, η Altrata αναμένει ότι 528.000 από τα 8 δισεκατομμύρια ανθρώπους του κόσμου θα ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία πλούτου.
Αυτή είναι μια αγορά που αυξάνεται από την άποψη του πληθυσμού, ενώ παράλληλα αυτοί οι πλούσιοι άνθρωποι γίνονται ακόμη πιο πλούσιοι, δήλωσε ο Javier Gonzalez Lastra, επενδυτικός εταίρος στην Tema ETFs, η οποία λειτουργεί ένα επενδυτικό ταμείο πολυτελών αγαθών.
Χτυπώντας σε ένα βαθύ πηγάδι
Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν περίπου 9% πέρυσι, σύμφωνα με την S&P. Και οι πιο ακριβές μάρκες αυξάνονται, με ορισμένες εξαιρέσεις, επίσης.
Αλλά, για μάρκες σαν αυτές, οι αριθμοί που θα ήταν ασήμαντοι για μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία – όπως 10.000 Lamborghini ή 13.000 Ferrari – μπορεί να σημαίνουν απίστευτη επιτυχία.
Με τόσο μικρό αριθμό αυτοκινήτων – και δεν θέλουν να πουλήσουν πολλά περισσότερα ή δεν θα είναι πια «αποκλειστικά» – αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις χαρακτηριστικών, επιλογών και έξτρα σε αυτές τις πλουσιότερες ομάδες αγοραστών.
Η «πώληση επιλογών» σίγουρα δεν είναι καινούργια στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ακόμη και πιο mainstream μάρκες όπως η Volkswagen και η Ford μπορούν να πωληθούν με πολλές επιλογές, μια τάση που αυξάνεται τα τελευταία χρόνια . Ωστόσο, οι πελάτες που αγοράζουν Lamborghini, Rolls-Royces και Bentley έχουν μια ακόμη μεγαλύτερη γκάμα απείρως προσαρμόσιμων χρωμάτων βαφής και υλικών εσωτερικού, αρχικά, από ό,τι προσφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για φθηνότερες μάρκες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπάνια αποκαλύπτουν συγκεκριμένες τιμές για αυτά τα πολύ εξατομικευμένα αυτοκίνητα.
Στην πιο ακραία περίπτωση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα δημιουργήσουν ακόμη και ολόκληρα αυτοκίνητα που κοστίζουν εκατομμύρια δολάρια το καθένα για λίγους πελάτες.
Ανάπτυξη προσαρμοσμένων επιλογών
Αλλά τα είδη προσαρμογής που διατίθενται στους πελάτες του προγράμματος Ad Personum της Lamborghini, που διατίθενται στα μοντέλα supercar της μάρκας, ξεπερνούν την απλή επιλογή. Οι πελάτες για παράδειγμα, μπορούν να ζητήσουν ένα χρώμα ώστε να ταιριάζει με ένα δείγμα υφάσματος, δέρματος ή βαφής.
Εάν ο πελάτης έχει ένα αγαπημένο πουκάμισο, για παράδειγμα, το χρώμα του αυτοκινήτου θα μπορούσε να ταιριάζει με το χρώμα του υφάσματος. Αλλά οι ιδέες ξεπερνούν πολύ ένα απλό ρούχο που πρέπει να ταιριάζει.
«Υπάρχει αυτό που το ονομάζω “micro metallic” και μπορεί κανείς να ρίξει θρυμματισμένη σκόνη διαμαντιών Swarovski στο χρώμα», είπε ο Pietro Frigerio, πρώην στέλεχος της Lamborghini που τώρα διευθύνει μια αντιπροσωπεία Lamborghini στο Newport Beach της Καλιφόρνια.
Ένας λόγος που η τάση αυξάνεται σε δημοτικότητα είναι απλώς επειδή η τεχνολογία έχει προχωρήσει, πρόσθεσε. Νέα χρώματα σημαίνουν νέες δυνατότητες.
Οι αγοραστές μπορούν ακόμη και να συνδυάσουν διαφορετικά εφέ του ίδιου χρώματος για να παρουσιάσουν διακριτικά μοτίβα και σχέδια.
Σχεδόν τα τρία τέταρτα των πελατών της Bentley πέρυσι ζήτησαν προσαρμοσμένες επιλογές που ξεπερνούν την ήδη μακρά λίστα επιλογών της μάρκας, σημειώνοντας αύξηση 43% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτές οι πιο εξωφρενικές επιλογές μπορούν να προσθέσουν περίπου 75.000 $ στην τιμή ενός αυτοκινήτου Bentley, είπαν στελέχη.
Κεντήματα
Φυσικά, όσο πιο ακριβό είναι το αυτοκίνητο, τόσο πιο εξωφρενικές –και ενδεχομένως ακριβές– οι επιλογές. Η Rolls-Royce έχει δημιουργήσει μια σειρά από σεντάν Phantom που πιθανότατα κοστίζουν πολλαπλάσια της βασικής τιμής του αυτοκινήτου περίπου 500.000 $. Αυτά τα αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν με χαρακτηριστικά όπως προσαρμοσμένα κεντήματα, περίπλοκα ξύλινα στρώματα, χαραγμένο γυαλί και ακόμη και ζωγραφισμένα στο χέρι σχέδια στο εσωτερικό τους.
Στην αντιπροσωπεία της Rolls-Royce της Dixon, τα τρία τέταρτα των περίπου 90 αυτοκινήτων που πωλούνται κάθε χρόνο περιλαμβάνουν κάποιο βαθμό προσαρμοσμένων επιλογών. Αυτό περιλαμβάνει χρώματα βαφής εκτός μενού και συγκεκριμένα αντικείμενα σφραγισμένα μέσα στο “The Gallery”, μια γυάλινη θήκη ενσωματωμένη στο ταμπλό του Phantom και περίπλοκα εξατομικευμένα χαρακτικά.
Η Bugatti πουλά αυτοκίνητα που ξεκινούν από 3 εκατομμύρια δολάρια, οπότε μπορεί να σκεφτείτε ότι μόνο ένα από αυτά τα αυτοκίνητα θα ήταν αρκετά διακριτικό. Αλλά ορισμένοι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν κάτι περισσότερο. Για έναν πελάτη πέρυσι, η Bugatti δημιούργησε ένα χρυσό Chiron στο οποίο οι σχεδιαστές της μάρκας ζωγράφισαν στο χέρι ιστορικές σκηνές με κλασσικές Bugattis.
Αυτός ο βαθμός προσαρμογής είναι δυνατός, εν μέρει, επειδή ούτως ή άλλως αυτά τα αυτοκίνητα είναι σε μεγάλο βαθμό χειροποίητα. Ακόμη και χωρίς πολλές προσαρμογές, μπορεί να περάσουν μήνες από τη στιγμή που κάποιος παραγγείλει μια Lamborghini ή μια Rolls-Royce και όταν θα πάρει πραγματικά το αυτοκίνητο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Πέθανε ο συγγραφέας Τομ Ρόμπινς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/tom-robbins-600x400.jpg)
Πέθανε ο συγγραφέας Τομ Ρόμπινς
Την είδηση γνωστοποίησε η σύζυγός του, Αλέξα Ρόμπινς, στο Facebook.
![Χάρι Πότερ: Σπάνιο βιβλίο σώθηκε από τα σκουπίδια και πωλήθηκε για 25.000 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/GjWiqzjWAAAB_8x.jpeg)
Χάρι Πότερ: Σπάνιο βιβλίο σώθηκε από τα σκουπίδια και πωλήθηκε για 25.000 ευρώ
Ο δημοπράτης Ντάνιελ Πιρς βρήκε το βιβλίο πρώτης έκδοσης Χάρι Πότερ ανάμεσα σε αντικείμενα που προορίζονταν για τον κάδο απορριμμάτων.
![Deloitte: Οι είκοσι ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/france-football1-600x442.jpg)
Οι 20 ποδοσφαιρικές ομάδες με τα υψηλότερα έσοδα - Η έκθεση της Deloitte [πίνακας]
Η Ρεάλ Μαδρίτης πέτυχε ένα νέο ορόσημο, καθώς γίνεται ο πρώτος ποδοσφαιρικός σύλλογος που καταγράφει έσοδα 1 δισ. ευρώ σε μία μόνο αγωνιστική περίοδo
![Εστιακή θεραπεία προστάτη με το ρομποτικό σύστημα FocalOne](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/shutterstock_1548988871-600x251.jpg)
Εστιακή θεραπεία προστάτη με το ρομποτικό σύστημα FocalOne
Το ενεργό παρόν αλλά και το πολλά υποσχόμενο μέλλον στον χαμηλού κινδύνου καρκίνο προστάτη
![Υγεία: Δύο στους τρεις ακάλυπτους ασθενείς αδυνατούν να πληρώσουν τις θεραπείες τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/dapanesygeia-600x273.jpg)
Γιατί μένουν ακάλυπτες οι ανάγκες ασθενών στην Ελλάδα - Η αρνητική διάκριση στην ΕΕ
Σχεδόν το 70% των ιατρικών αναγκών που δεν καλύπτονται αφορούν οικονομικούς λόγους – Η κρατική χρηματοδότηση πάντα λιγότερη από τους ρυθμούς ανάπτυξης της αγοράς
![Netflix: Δίνει νέα πνοή σε κλασικές συνταγές της τηλεόρασης του ’50](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/04/NETFLIX_EXT-600x450.jpg)
Κάντο όπως η τηλεόραση του '50 - Τι επιλέγει το Netflix
Το Netflix επενδύσει σε ζωντανές μεταδόσεις και talk show για να ενισχύσει τα νέα διαφημιστικά εγχειρήματά της
![Καρκίνος του Ήπατος: Τα νεότερα δεδομένα στη θεραπεία του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/doctor-lense-tablet-600x360.jpg)
Καρκίνος του Ήπατος: Τα νεότερα δεδομένα στη θεραπεία του
Η διάγνωση όλων των κακοήθων όγκων ήπατος γίνεται απεικονιστικά και απαιτεί τον συνδυασμό τριών μεθόδων
![Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/brighton-600x339.jpg)
Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας
«Σπάει» όλα τα κοντέρ η μεταγραφή του Στέφανου Τζίμα στην Μπράιτον, καθώς μπήκε στο Top15 με τις πιο ακριβές μεταγραφές της φετινής χειμερινής μεταγραφικής περιόδου
![Πούτιν – Eurovision: Διάταγμα για τη ρωσική εκδοχή της… Kremlinvision](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/putin4-600x389.jpg)
Kremlinvision! To διάταγμα Πούτιν και η ρωσική απάντηση στη Εurovision
Ο πρόεδρος της Ρωσίας, Βλαντιμίρ Πούτιν, υπέγραψε διάταγμα για τη ρωσική εκδοχή του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision
![Champions League: Είναι δίκαιη η league phase;](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/UEFA-1.jpg)
Είναι δίκαιη η league phase του Champions League;
Ο υπερυπολογιστής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ερεύνησε κατά πόσο είναι δίκαιο το σύστημα της league phase του Champions League