Ο τομέας των υδρογονανθράκων κοιτάει με προσδοκίες την Ινδία, καθώς το πολυπληθέστερο κράτος του κόσμου έχει δρομολογήσει πληθώρα κατασκευών και αναβαθμίσεων στα διυλιστήρια πετρελαίου της για να αυξήσει την παραγωγή παραδοσιακών καυσίμων μεταφορών, όπως η βενζίνη και το ντίζελ, τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν τη παραγωγικότητα κατά περισσότερο από 20% μέσα στην επόμενη πενταετία, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ο πλανήτης βρίσκεται μπροστά σε αυτό που ίσως αποβεί το τελευταίο άλμα διύλισης υγρών καυσίμων, καθώς η Ινδία εκκινεί μια αύξηση της παραγωγής για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη εσωτερική ζήτηση για καύσιμα.
Ινδία: Στόχος να γίνει η 3η μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο
Ο οργασμός οικοδόμησης του ασιατικού γίγαντα υπολογίζεται από την Rystad Energy ότι θα στοιχίσει περίπου $60 δισεκατομμύρια.
Το γεγονός, αποτελεί σπάνια ώθηση για μια παγκόσμια βιομηχανία διύλισης που βρίσκεται σε κατάσταση παρακμής στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ενώ ο τεράστιος κλάδος της Κίνας προσαρμόζεται στους πράσινους στόχους του Πεκίνου μετά από χρόνια ανάπτυξης που το κατέστησε δυναμικό στη μεταποίηση. Αντίθετα, η αυξανόμενη ζήτηση από τον κλάδο μεταφορών της Ινδίας, αλλά και η βραδύτερη εισαγωγή στην κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων θα κρατήσει την ζήτηση για βενζίνη και ντίζελ ψηλότερα για περισσότερο.
Ο επικεφαλής έρευνας της Vitol Group, Τζιοβάνι Σέριο υπολογίζει ότι θα δούμε αυξητική ζήτηση κατά 200.000 βαρέλια/ημέρα μέσα στα επόμενα 4-5 χρόνια.
Αύξηση παραγωγής κατά 56 εκατομμύρια τόνους
Η ικανότητα διύλισης της Ινδίας προβλέπεται να αυξηθεί κατά 56 εκατομμύρια τόνους έως το 2028, δήλωσε τον περασμένο μήνα ο υφυπουργός Πετρελαίου Ραμεσβάρ Τελί. Αυτό ισοδυναμεί με συνολική αύξηση της παραγωγικής ικανότητας κατά 22%, ή 1,12 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, αλλά η κυβέρνηση δεν έδωσε λεπτομέρειες για το πως θα το πετύχει αυτό.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg, τα κρατικά διυλιστήρια έχουν ανακοινώσει έργα αύξησης της παραγωγής κατά 50 εκατομμύρια τόνους, που ταιριάζουν με το κυβερνητικό αφήγημα. Προγράμματα παραγωγής 37 εκατομμυρίων τόνων έχουν εξαγγελθεί να αρχίσουν μεταξύ 2024-2026, αλλά η παραγωγή του υπολοίπου παραμένει ασαφής.
Το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία του χρόνου είναι στο διυλιστήριο Panipat της Indian Oil Corp. Το επόμενο μεγαλύτερο είναι το νέο διυλιστήριο Barmer της Hindustan Petroleum Corp. με παραγωγή 9 εκατομμύρια τόνους. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024, και να λειτουργεί σε πλήρη δυναμικότητα έως το 2025.
Μικρότερες επεκτάσεις πραγματοποιούνται στα διυλιστήρια Visakhapatnam, Gujarat και Barauni. Ωστόσο, ο Σέριο της Vitol είπε στο Bloomberg ότι οι 56 εκατομμύρια τόνοι δεν είναι παράλογος αριθμός.
Τα κρατικά διυλιστήρια πιθανότατα θα πρέπει να επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης. Η Reliance Industries Ltd. — η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία επεξεργασίας πετρελαίου και ιδιοκτήτης του γιγαντιαίου συγκροτήματος Jamnagar — επιδιώκει να αντικαταστήσει τη βενζίνη και το ντίζελ με καθαρά καύσιμα για να εκμεταλλευτεί την πράσινη μετάβαση.
Κάποιοι βλέπουν την ζήτηση να αυξάνεται στην Ινδία κατά 1.3 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα.
Ώθηση παραγωγής
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας θεωρεί ότι η Ινδία θα προσθέσει 1 εκατομμυρίου βαρέλια/ημέρα στην παραγωγή έως το 2028, φθάνοντας τα 6,2 εκ. βαρέλια/ημέρα μια αύξηση 19%. Υπολογίζει κατά την αύξηση στην Κίνα κατά 8% και στην Μέση Ανατολή κατά 9%.
Αν και η αύξηση στην Ινδία είναι μεγάλη είναι μόνο μικρό κλάσμα της παραγωγικής ικανότητας Ευρώπης και ΗΠΑ, και το ένα τρίτο της Κίνας. Σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία, την 1 Απριλίου 2023 η παραγωγική ικανότητα έστεκε στους 254 εκατομμύρια τόνους.
Η Ινδία έχει επίσης σχέδια να ενισχύσει τη παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου και εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας, αλλά επιδιώκει να συμμετάσχει στην ενεργειακή μετάβαση και έχει θέσει να φτάσει σε μηδενικό στόχο μέχρι το 2070.
Latest News
Οι δασμοί οδηγούν το ράλι του χρυσού - Καρφί... για τα 3.000 δολάρια [γράφημα]
Ο χρυσός λειτουργεί ως ασφαλές καταφύγιο στην αβεβαιότητα που φέρνουν οι δασμοί Τραμπ - Οι εκτιμήσεις διεθνών οίκων - Στα ύψη οι τιμές της χρυσής λίρας Αγγλίας
Σε υψηλό δύο εβδομάδες οι τιμές του μαύρου χρυσού
Ενισχύονται οι ανησυχίες σχετικά με τις προμήθειες πετρελαίου της Ρωσίας και του Ιράν
Η Κίνα επιτρέπει σε αφαλιστικές να επενδύσουν δισεκατομμύρια σε χρυσό
Ο χρυσός αναμένεται να ανέβει και άλλο από την απελευθέρωση των νένω ποσών
Μια ανάσα πριν το λαμπερό ορόσημο των 3.000 δολαρίων ο χρυσός
Οι τιμές του χρυσού κατέγραψαν το έβδομο μέσα στο 2025 ιστορικό υψηλό
Ανοδικά κινείται το πετρέλαιο
Οι επενδυτές τοποθετούνται παρά το φόβο του παγκόσμιου εμπορικού πολέμου
Χρυσός: Μείωση κατά 23% της παραγωγής στο Μάλι
Η σύγκρουση της κυβέρνησης με τις εταιρείες εξόρυξης μπορεί να είναι ο λόγος για τη μείωση της παραγωγής
Τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα απωλειών για το πετρέλαιο
Οι επενδυτές ανησυχούν για τον ανανεωμένο εμπορικό πόλεμο του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με την Κίνα
Ο χρυσός λάμπει - Ποιο είναι το αδιανόητο που γίνεται πιθανό
Ο χρυσός μπορεί να ανέβει και άλλο, καθώς ο Τραμπ θέλει να αποδυναμώσει το δολάριο διατηρώντας παράλληλα το προνομιακό αποθεματικό του
Στα χέρια κινεζικών εταιρειών το 75% της παραγωγής νικελίου της Ινδονησίας
Η Ινδονησία έχει ικανότητα επεξεργασίας 8 εκατομμυρίων τόνων σε νικέλιο ετησίως - Το παιχνίδι των κινέζων μετόχων σε 33 εταιρείες
Σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο ο χρυσός - Σε νέα ιστορικά υψηλά οι τιμές
Ο νέος εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας και η πρόταση Τραμπ για τη Γάζα ευνοούν τις τοποθετήσεις στο πολύτιμο μέταλλο