
Ο τομέας των υδρογονανθράκων κοιτάει με προσδοκίες την Ινδία, καθώς το πολυπληθέστερο κράτος του κόσμου έχει δρομολογήσει πληθώρα κατασκευών και αναβαθμίσεων στα διυλιστήρια πετρελαίου της για να αυξήσει την παραγωγή παραδοσιακών καυσίμων μεταφορών, όπως η βενζίνη και το ντίζελ, τα οποία θα μπορούσαν να αυξήσουν τη παραγωγικότητα κατά περισσότερο από 20% μέσα στην επόμενη πενταετία, σύμφωνα με το Bloomberg.
Ο πλανήτης βρίσκεται μπροστά σε αυτό που ίσως αποβεί το τελευταίο άλμα διύλισης υγρών καυσίμων, καθώς η Ινδία εκκινεί μια αύξηση της παραγωγής για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη εσωτερική ζήτηση για καύσιμα.
Ινδία: Στόχος να γίνει η 3η μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο
Ο οργασμός οικοδόμησης του ασιατικού γίγαντα υπολογίζεται από την Rystad Energy ότι θα στοιχίσει περίπου $60 δισεκατομμύρια.
Το γεγονός, αποτελεί σπάνια ώθηση για μια παγκόσμια βιομηχανία διύλισης που βρίσκεται σε κατάσταση παρακμής στις ΗΠΑ και την Ευρώπη, ενώ ο τεράστιος κλάδος της Κίνας προσαρμόζεται στους πράσινους στόχους του Πεκίνου μετά από χρόνια ανάπτυξης που το κατέστησε δυναμικό στη μεταποίηση. Αντίθετα, η αυξανόμενη ζήτηση από τον κλάδο μεταφορών της Ινδίας, αλλά και η βραδύτερη εισαγωγή στην κυκλοφορία ηλεκτρικών οχημάτων θα κρατήσει την ζήτηση για βενζίνη και ντίζελ ψηλότερα για περισσότερο.
Ο επικεφαλής έρευνας της Vitol Group, Τζιοβάνι Σέριο υπολογίζει ότι θα δούμε αυξητική ζήτηση κατά 200.000 βαρέλια/ημέρα μέσα στα επόμενα 4-5 χρόνια.
Αύξηση παραγωγής κατά 56 εκατομμύρια τόνους
Η ικανότητα διύλισης της Ινδίας προβλέπεται να αυξηθεί κατά 56 εκατομμύρια τόνους έως το 2028, δήλωσε τον περασμένο μήνα ο υφυπουργός Πετρελαίου Ραμεσβάρ Τελί. Αυτό ισοδυναμεί με συνολική αύξηση της παραγωγικής ικανότητας κατά 22%, ή 1,12 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, αλλά η κυβέρνηση δεν έδωσε λεπτομέρειες για το πως θα το πετύχει αυτό.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg, τα κρατικά διυλιστήρια έχουν ανακοινώσει έργα αύξησης της παραγωγής κατά 50 εκατομμύρια τόνους, που ταιριάζουν με το κυβερνητικό αφήγημα. Προγράμματα παραγωγής 37 εκατομμυρίων τόνων έχουν εξαγγελθεί να αρχίσουν μεταξύ 2024-2026, αλλά η παραγωγή του υπολοίπου παραμένει ασαφής.
Το μεγαλύτερο υπό κατασκευή έργο που πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία του χρόνου είναι στο διυλιστήριο Panipat της Indian Oil Corp. Το επόμενο μεγαλύτερο είναι το νέο διυλιστήριο Barmer της Hindustan Petroleum Corp. με παραγωγή 9 εκατομμύρια τόνους. Αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2024, και να λειτουργεί σε πλήρη δυναμικότητα έως το 2025.
Μικρότερες επεκτάσεις πραγματοποιούνται στα διυλιστήρια Visakhapatnam, Gujarat και Barauni. Ωστόσο, ο Σέριο της Vitol είπε στο Bloomberg ότι οι 56 εκατομμύρια τόνοι δεν είναι παράλογος αριθμός.
Τα κρατικά διυλιστήρια πιθανότατα θα πρέπει να επωμιστούν το μεγαλύτερο μέρος της ζήτησης. Η Reliance Industries Ltd. — η μεγαλύτερη ιδιωτική εταιρεία επεξεργασίας πετρελαίου και ιδιοκτήτης του γιγαντιαίου συγκροτήματος Jamnagar — επιδιώκει να αντικαταστήσει τη βενζίνη και το ντίζελ με καθαρά καύσιμα για να εκμεταλλευτεί την πράσινη μετάβαση.
Κάποιοι βλέπουν την ζήτηση να αυξάνεται στην Ινδία κατά 1.3 εκατομμύρια βαρέλια/ημέρα.
Ώθηση παραγωγής
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας θεωρεί ότι η Ινδία θα προσθέσει 1 εκατομμυρίου βαρέλια/ημέρα στην παραγωγή έως το 2028, φθάνοντας τα 6,2 εκ. βαρέλια/ημέρα μια αύξηση 19%. Υπολογίζει κατά την αύξηση στην Κίνα κατά 8% και στην Μέση Ανατολή κατά 9%.
Αν και η αύξηση στην Ινδία είναι μεγάλη είναι μόνο μικρό κλάσμα της παραγωγικής ικανότητας Ευρώπης και ΗΠΑ, και το ένα τρίτο της Κίνας. Σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία, την 1 Απριλίου 2023 η παραγωγική ικανότητα έστεκε στους 254 εκατομμύρια τόνους.
Η Ινδία έχει επίσης σχέδια να ενισχύσει τη παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου και εξακολουθεί να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στον άνθρακα για την παραγωγή ενέργειας, αλλά επιδιώκει να συμμετάσχει στην ενεργειακή μετάβαση και έχει θέσει να φτάσει σε μηδενικό στόχο μέχρι το 2070.


Latest News

«Καλπάζει» προς τις 4.000 δολάρια ο χρυσός- Τι προβλέπουν Goldman Sachs και UBS
Οι υψηλότερες εκτιμήσεις είναι αποτέλεσμα της ανόδου της τιμής κατά 6,6% την περασμένη εβδομάδα - Νέο ρεκόρ σημείωσε ο χρυσός τη Δευτέρα

Σε ελεύθερη πτώση οι τιμές του πετρελαίου - Η πρόβλεψη της Goldman Sachs
Οι αγορές ανησυχούν ότι η κλιμάκωση του εμπορικού πολέμου θα μειώσει τη ζήτηση για πετρέλαιο

Σε νέο ιστορικό ρεκόρ ο χρυσός - Ξεπέρασε τα 3.245 δολάρια η ουγγιά
Οι επενδυτές θα παρακολουθούν στενά τις κινήσεις μεγάλων κεντρικών τραπεζών

Γιατί η πτώση των τιμών του πετρελαίου δεν είναι πάντα «καλά νέα»
Η οικονομική εξίσωση έχει αλλάξει δραματικά - Το 2025 δεν είναι 2005

Ξεπέρασε τα 3.200 δολάρια ο χρυσός ενώ το αμερικανικό νόμισμα χάνει έδαφος
Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης του χρυσού στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 2,4% στα 3.253,20 δολάρια

Σπάει όλα τα ρεκόρ ο χρυσός - Σε ιστορικά υψηλά δια χειρός... Τραμπ
Η αβεβαιότητα λόγω δασμών και ο φόβος της ύφεσης ωθούν επενδυτές στον χρυσό - Την ίδια στιγμή, ο δείκτης του δολαρίου ΗΠΑ υποχώρησε κάτω από το βασικό όριο του 100 για πρώτη φορά από τον Ιούλιο του 2023
![Χρυσός: Ξανά κοντά σε νέα ρεκόρ [Γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/gold-8218390_1280-600x400.jpg)
Κοντά σε νέα ρεκόρ ξανά ο χρυσός [Γράφημα]
Βαθαίνει η εμπορική κόντρα ΗΠΑ-Κίνας - Οι τιμές της Χρυσής Λίρας Αγγλίας από Τράπεζα της Ελλάδος

Nέα πτώση στο πετρέλαιο - Σενάρια για παγκόσμια ύφεση και βουτιά στα 50 δολ.
Ο Τραμπ αύξησε τους δασμούς στις κινεζικές εισαγωγές στο 125% από 104%, ανατρέποντας το κλίμα για το πετρέλαιο

Γεν – Ελβετικό φράγκο: Κερδίζουν την εμπιστοσύνη των επενδυτών ως ασφαλή καταφύγια
Ανοδικά ο χρυσός πλησιάζει το υψηλό επίπεδο ρεκόρ

Βυθίζονται οι τιμές των commodities στη σκιά του εμπορικού πολέμου
Η μεγαλύτερη πενταήμερη απώλεια για το πετρέλαιο από το 2022