Στο Παρίσι την Κυριακή είχαν εκλογές. Για την ακρίβεια, δημοψήφισμα. Ο δήμος κάλεσε τους πολίτες να δηλώσουν εάν συμφωνούν να εκδιωχθεί μερίδα των υψηλού κυβισμού αυτοκινήτων από την πόλη μέσω της θεαματικής αύξησης του κόστους παρκαρίσματος στα σημεία ελεγχόμενης στάθμευσης. Το νέο τιμολόγιο που προτείνεται προβλέπει ότι μια ώρα στάθμευσης θα στοιχίζει για τα τζιποειδή (SUV) με κινητήρα εσωτερικής καύσης και βάρος άνω των 1,6 τόνων και τα ηλεκτροκίνητα με βάρος άνω των 2 τόνων 18 ευρώ στα πιο κεντρικά σημεία και 12 ευρώ στις συνοικίες της γαλλικής πρωτεύουσας. Πριν από την παρέμβαση του δήμου, η πρώτη ώρα είχε 6 ευρώ για όλα τα οχήματα στο κέντρο και 4 ευρώ στις συνοικίες.
Στην Αθήνα, το ακριβό… μέτρο για το οποίο ερωτώνται οι Παριζιάνοι εφαρμόζεται για όλα τα οχήματα εδώ και μήνες στα περισσότερα ιδιωτικά πάρκινγκ του Κέντρου χωρίς δημοψηφίσματα. Το αποφάσισαν μονομερώς οι ιδιοκτήτες ή οι διαχειριστές των χώρων στάθμευσης, χωρίς εξαιρέσεις, και επικαλούνται την εκτίναξη των τιμών των ακινήτων. Είτε έχεις μικρό αυτοκίνητο είτε μεγάλο. Ηλεκτρικό ή βενζινοκίνητο-πετρελαιοκίνητο, για όλα το ίδιο. Οι ουρές που σχηματίζονταν την τελευταία διετία μετά την πανδημία προκειμένου να σταθμεύσουν το όχημά τους τους βοήθησαν στην απόφαση. Νόμος της προσφοράς και της ζήτησης. Καθαρή κερδοσκοπία, αλλά οι νεόκοποι.. Ανταμ Σμιθ του κέντρου της πόλης (και στη Θεσσαλονίκη τα ίδια γίνονται) σου λένε «αν σου αρέσει. Αν δεν σου άρεσε», υπονοούν, «έχω πελατεία που περισσεύει». Την προηγούμενη εβδομάδα, σε έναν από τα τελευταίους οικονομικούς χώρους στάθμευσης που βρίσκονταν στο ιστορικό κέντρο η τιμή ανέβηκε από τα 10 ευρώ στα 15 ευρώ. Αύξηση 50% σε μια στιγμή και αν θες.. Δεν ξέρω με ποια δύναμη μπορούν να εκστομίζουν ότι κάτι που κάνει 10 ευρώ γίνεται την επόμενη μέρα 15 ευρώ, αλλά μέχρι και οι υπάλληλοι των χώρων στάθμευσης δυσκολεύονται να το χειριστούν. Βλέπουν τρελά ποσά να διακινούνται και ο δικός τους ο μισθός να έχει βελτιωθεί ελάχιστα. Και το συγκεκριμένο είναι από τα φθηνά. Τα 20 ευρώ για την πρώτη ώρα πάνε να γίνουν κανόνας.
Θα πει κάποιος και τι μας νοιάζει για αυτούς που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους στο Κέντρο. Να πάρουν μετρό, τραμ, τρόλεϊ ή τα τρισάθλια λεωφορεία που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Σωστή και δίκαιη η παρατήρηση. Προφανώς όσοι το ισχυρίζονται νομιμοποιούν τις ιδιωτικές επιχειρήσεις στάθμευσης στην άσκηση πολιτικής μεταφορών στην πρωτεύουσα, τη στιγμή που έχουμε αρμόδιο υπουργείο και δήμο για αυτή τη δουλειά. Επίσης, από πότε το δικαίωμα επιλογής του μεταφορικού μέσου, για μια επιτρεπόμενη χρήση, θεωρείται ότι μπορεί να τυγχάνει ξεκάθαρης κερδοσκοπίας και κανείς να μην παρεμβαίνει.
Δεν ξέρω τι δυνατότητες υπάρχουν για τον έλεγχο των τιμών. Αλλά σίγουρα χρειάζεται μια νέα συνολική πολιτική αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού στο Κέντρο. Και η στάθμευση είναι μέρος αυτού. Ο δακτύλιος από μόνος του ως μέτρο είναι σαφές ότι πλέον δεν αποδίδει. Η ενίσχυση του αυτοκινήτου ως βασικού μέσου μεταφοράς μέσα στην πανδημία, σε συνδυασμό με τις απαξιωμένες αστικές συγκοινωνίες, έχει δημιουργήσει μια εκρηκτική κατάσταση που ζητεί άμεσες παρεμβάσεις.
Latest News
Ευρωπαϊκές οικονομίες σε τροχιά αβεβαιότητας
Οι προειδοποιήσεις της ΕΚΤ αποκαλύπτουν τους λόγους της ανησυχίας για την κατάσταση των οικονομιών στις ευρωπαϊκές χώρες
Χωρίς τιμαριθμοποίηση
Στην Ελλάδα η κυβέρνηση συνεχίζει να επιλέγει τον «αραμπά» του κοινωνικού αυτοματισμού
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Στις μέρες μας, το 2024 εδώ στην Ελλάδα, έχουν πάρει κεφάλι και πάλι οι απαισιόδοξοι και φοβούνται και τη σκιά τους
Ο θρίαμβος των αισιόδοξων
Οι ίδιοι απαισιόδοξοι ανησυχούσαν πριν από τις εκλογές του 2019 για το δημόσιο χρέος και τις τράπεζες
Οι επιχειρήσεις στην εποχή των αναταράξεων
Οι περίοδοι της σταθερότητας και μιας υποτιθέμενης κανονικότητας θα γίνονται όλο και πιο σύντομες για τις επιχειρήσεις και τις οικονομίες
Το ελαιόλαδο ρίχνει τον πληθωρισμό
Σε όλες τις απότομες αλλαγές σε μια αγορά, έτσι και στο ελαιόλαδο υπάρχουν νικητές και ηττημένοι
Στην ασφάλεια των πλεονασμάτων
Το χθεσινό μήνυμα Χατζηδάκη αποτελεί μια ελάχιστη ανταπόδοση στους χτυπημένους από τη χρεοκοπία Έλληνες φορολογουμένους
Ευκαιρία εκσυγχρονισμού
Τα Κράτη-Μέλη της ΕΕ έχουν υποχρέωση μεταφοράς, έως 15 Νοεμβρίου 2024, στο εθνικό δίκαιο της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς
Εκτός κυβερνητικού ραντάρ…
Ο τομέας μπορεί να προοδεύει την τελευταία τριετία, αλλά η παραγωγικότητά του μειώνεται
Απαγορευτικά ενοίκια
Γενικά το κόστος στέγασης αποτελεί έναν από τα σημαντικότερα πάγια έξοδα για μια επιχείρηση