Ενα ευρύ και ουσιαστικό σχέδιο αναπροσαρμογής των τελών κυκλοφορίας που καταβάλλουν κάθε χρόνο 5.423.700 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα βάλει μπροστά το υπουργείο Οικονομικών αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η πληρωμή τους στις 29 Φεβρουαρίου.
Ταυτόχρονα θα εξεταστούν οι δημοσιονομικές δυνατότητες του προϋπολογισμού για παροχή κινήτρων μέσω της διαδικασίας της απόσυρσης προκειμένου να σταματήσουν να κυκλοφορούν από τους δρόμους αυτοκίνητα 20 ετών και άνω και να αντικατασταθούν από νέα, σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Σε εξέλιξη η «επιστροφή» των πινακίδων – Η διαδικασία
Ομάδα εργασίας
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες τους «Βήματος της Κυριακής», μετά την ολοκλήρωση καταβολής των εφετινών τελών κυκλοφορίας, αναμένεται να συσταθεί ειδική ομάδα εργασίας στο υπουργείο Οικονομικών με βασικό αντικείμενο να βρει λύση στο ζήτημα που έχει προκύψει και δεν είναι άλλο ότι τα τελευταία 13 χρόνια, που εφαρμόζονται τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων, έχουν πουληθεί πάρα πολλά οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία μπορεί να κάνουν καλό στο περιβάλλον αλλά προκαλούν πονοκέφαλο στα φορολογικά έσοδα.
Αυτό συμβαίνει γιατί τα ποσά που καταβάλλονται από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που έχουν τεθεί σε πρώτη κυκλοφορία από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά είναι αναλογικά πολύ χαμηλότερα σε σύγκριση με αυτά που επιβαρύνονται ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν τεθεί σε κυκλοφορά έως 31 Οκτωβρίου 2010. Ομως, οι εισπράξεις που προσδοκά το κράτος κάθε χρόνο ανέρχονται σε 1,2 δισ. ευρώ και με απλά μαθηματικά αν δεν αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, θα προκύψουν μεσοπρόθεσμα απώλειες εσόδων.
Από την άλλη, με τις αλλαγές που σκοπεύουν να εφαρμόσουν στο υπουργείο Οικονομικών σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να «τιμωρήσουν» όλους όσοι έσπευσαν να αποκτήσουν ένα ΙΧ σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυξάνοντάς τους τα τέλη κυκλοφορίας.
Ομως, όπως λένε αρμοδίως, αναπροσαρμογές θα γίνουν ώστε και πιο δίκαιο να είναι και ο ετήσιος στόχος των εσόδων 1,2 δισ. ευρώ να μην κινδυνεύσει και να συνεχίσει να επιτυγχάνεται.
Τα παλαιά
Αυτό πάντως που επισημαίνουν αρμοδίως είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξουν-μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας για εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ που τα έχουν αποκτήσει τη δεκαετία του ‘90 και του 2000.
Σε αυτή την περίπτωση, όσο και αν είναι εξωφρενικά υψηλά για κάποια οχήματα, ιδιαίτερα μεγάλου κυβισμού που πολλές φορές ξεπερνούν ακόμη και την αξία του οχήματος, μειώσεις δεν θα γίνουν, αλλά αυτό που εξετάζεται στο πλαίσιο των δημοσιονομικών αντοχών του προϋπολογισμού είναι να δοθούν κίνητρα σε αυτούς τους ιδιοκτήτες παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων να τα αποσύρουν και να αποκτήσουν νέα οχήματα που και οικονομία στα καύσιμα θα έχουν και αναλογικά πολύ χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας θα καλούνται να καταβάλλουν.
Τα κίνητρα
Το θέμα των ισχυρών κινήτρων για απόσυρση παλαιών οχημάτων έχει έρθει πολλές φορές στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια αλλά έχει περάσει σχεδόν μία δεκαετία από την τελευταία φορά που εφαρμόστηκε, όχι και με τόση επιτυχία γιατί πολύ απλά τα κίνητρα δεν ήταν αρκετά ώστε κάποιος να μπει στη διαδικασία να «πετάξει» το παλιό του αυτοκίνητο για να αγοράσει καινούργιο.
Για το θέμα των κινήτρων απόσυρσης όλα θα εξαρτηθούν από το πόσα χρήματα μπορούν να διατεθούν από κρατικό προϋπολογισμό και το βασικότερο πόσα οχήματα θα αφορά. Επίσης, σημαντικός παράγοντας θα είναι τι ποσοστό της αξίας των καινούργιων οχημάτων θα μπορεί να καλύψει.
Παλαιότερα με την απόσυρση καλυπτόταν ένα μέρος ή το σύνολο του Τέλους Ταξινόμησης. Σήμερα, για παράδειγμα, στα καθαρώς ηλεκτρικά οχήματα τέλος ταξινόμησης δεν υφίσταται. Αρα θα πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες των εμπλεκόμενων υπουργείων να δουν ποια κίνητρα πρέπει να δοθούν ώστε το μέτρο της απόσυρσης, εφόσον προκριθεί, να είναι αποδοτικό και να σταματήσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους «σαπάκια» 25 και 30 ετών.
Latest News
Νέο σύστημα αύξησης των εισφορών ελευθέρων επαγγελματιών
Αποσύνδεση ασφαλιστικών κρατήσεων προς ΕΦΚΑ από τον πληθωρισμό και σύνδεση με τη μεταβολή μισθών του ιδιωτικού τομέα από το 2025
Ανατροπή στα ζευγάρια - Τι αλλάζει με τις κοινές φορολογικές δηλώσεις
Τι αλλαγές φέρνει το φορολογικό νομοσχέδιο στις φορολογικές δηλώσεις - Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμο
«Λίφτινγκ» στο φοροκίνητρο για κενές κατοικίες, Airbnb - Το σχέδιο
Ανοιχτό σε βελτιώσεις σε διατάξεις του υπό διαβούλευση φορολογικού νομοσχεδίου το υπουργείο Οικονομικών
Στην Αθήνα οι επικεφαλής των φορολογικών διοικήσεων των χωρών - μελών του ΟΟΣΑ
Πρόκειται για διεθνές συνέδριο, που πραγματοποιείται κάθε χρόνο, σε διαφορετική χώρα, και για πρώτη φορά - μετά από πρωτοβουλία του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή - διεξάγεται στην Ελλάδα, από τις 13 έως και τις 15 Νοεμβρίου
Σαρωτικοί έλεγχοι ΑΑΔΕ σε οδηγούς ταξί για τα POS
Τα στελέχη της ΑΑΔΕ κατευθύνθηκαν σε κεντρικές οδούς της Αθήνας, πιάτσες ταξί, στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος και σε κεντρικούς σταθμούς ΚΤΕΛ
Σε ψηφιακό χάρτη οι πραγματικές τιμές των ακινήτων σε όλη τη χώρα
Από το 2025 οι πολίτες θα βλέπουν σε μια πλατφόρμα τις πραγματικές τιμές πώλησης και ενοικίασης για τα ακίνητα - Μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές μεταξύ συμβολαίων και αγγελιών
Αυτόματη απόδοση ΑΦΜ σε 700.000 ανήλικους από σήμερα - Η απόφαση της ΑΑΔΕ
Οι γονείς των ανηλίκων, τα οποία λαμβάνουν ΑΦΜ, ενημερώνονται με σχετικό μήνυμα μέσω e-mail και μέσω της θυρίδας «Τα Μηνύματά μου» στην ψηφιακή πύλη myAADE
ΑΑΔΕ: Μνημόνιο συνεργασίας με τα διυλιστήρια για τις κατασχέσεις
Βασικό πυλώνα της συνεργασίας των συμβαλλόμενων μερών αποτελεί η ανταλλαγή πληροφοριών και η αμοιβαία υποστήριξη, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ
Στο στόχαστρο οι συναλλαγές με crypto - Πώς θα φορολογούνται
Πέφτει φως στα «αόρατα» κρυπτονομίσματα - Πιάνει δουλειά η νέα ομάδα εργασίας στο υπουργείο Οικονομικών
Ποιοι βρήκαν τον φορολογικό παράδεισο στην Ελλάδα [πίνακας]
Γιατί πολύ πλούσιοι επενδυτές, συνταξιούχοι, μισθωτοί και ελεύθεροι επαγγελματίες επέλεξαν τη φορολογία της Ελλάδας