
Ενα ευρύ και ουσιαστικό σχέδιο αναπροσαρμογής των τελών κυκλοφορίας που καταβάλλουν κάθε χρόνο 5.423.700 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα βάλει μπροστά το υπουργείο Οικονομικών αμέσως μόλις ολοκληρωθεί η πληρωμή τους στις 29 Φεβρουαρίου.
Ταυτόχρονα θα εξεταστούν οι δημοσιονομικές δυνατότητες του προϋπολογισμού για παροχή κινήτρων μέσω της διαδικασίας της απόσυρσης προκειμένου να σταματήσουν να κυκλοφορούν από τους δρόμους αυτοκίνητα 20 ετών και άνω και να αντικατασταθούν από νέα, σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα: Σε εξέλιξη η «επιστροφή» των πινακίδων – Η διαδικασία
Ομάδα εργασίας
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες τους «Βήματος της Κυριακής», μετά την ολοκλήρωση καταβολής των εφετινών τελών κυκλοφορίας, αναμένεται να συσταθεί ειδική ομάδα εργασίας στο υπουργείο Οικονομικών με βασικό αντικείμενο να βρει λύση στο ζήτημα που έχει προκύψει και δεν είναι άλλο ότι τα τελευταία 13 χρόνια, που εφαρμόζονται τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων, έχουν πουληθεί πάρα πολλά οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία μπορεί να κάνουν καλό στο περιβάλλον αλλά προκαλούν πονοκέφαλο στα φορολογικά έσοδα.
Αυτό συμβαίνει γιατί τα ποσά που καταβάλλονται από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που έχουν τεθεί σε πρώτη κυκλοφορία από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά είναι αναλογικά πολύ χαμηλότερα σε σύγκριση με αυτά που επιβαρύνονται ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν τεθεί σε κυκλοφορά έως 31 Οκτωβρίου 2010. Ομως, οι εισπράξεις που προσδοκά το κράτος κάθε χρόνο ανέρχονται σε 1,2 δισ. ευρώ και με απλά μαθηματικά αν δεν αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, θα προκύψουν μεσοπρόθεσμα απώλειες εσόδων.
Από την άλλη, με τις αλλαγές που σκοπεύουν να εφαρμόσουν στο υπουργείο Οικονομικών σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να «τιμωρήσουν» όλους όσοι έσπευσαν να αποκτήσουν ένα ΙΧ σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυξάνοντάς τους τα τέλη κυκλοφορίας.
Ομως, όπως λένε αρμοδίως, αναπροσαρμογές θα γίνουν ώστε και πιο δίκαιο να είναι και ο ετήσιος στόχος των εσόδων 1,2 δισ. ευρώ να μην κινδυνεύσει και να συνεχίσει να επιτυγχάνεται.
Τα παλαιά
Αυτό πάντως που επισημαίνουν αρμοδίως είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξουν-μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας για εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ που τα έχουν αποκτήσει τη δεκαετία του ‘90 και του 2000.
Σε αυτή την περίπτωση, όσο και αν είναι εξωφρενικά υψηλά για κάποια οχήματα, ιδιαίτερα μεγάλου κυβισμού που πολλές φορές ξεπερνούν ακόμη και την αξία του οχήματος, μειώσεις δεν θα γίνουν, αλλά αυτό που εξετάζεται στο πλαίσιο των δημοσιονομικών αντοχών του προϋπολογισμού είναι να δοθούν κίνητρα σε αυτούς τους ιδιοκτήτες παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων να τα αποσύρουν και να αποκτήσουν νέα οχήματα που και οικονομία στα καύσιμα θα έχουν και αναλογικά πολύ χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας θα καλούνται να καταβάλλουν.
Τα κίνητρα
Το θέμα των ισχυρών κινήτρων για απόσυρση παλαιών οχημάτων έχει έρθει πολλές φορές στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια αλλά έχει περάσει σχεδόν μία δεκαετία από την τελευταία φορά που εφαρμόστηκε, όχι και με τόση επιτυχία γιατί πολύ απλά τα κίνητρα δεν ήταν αρκετά ώστε κάποιος να μπει στη διαδικασία να «πετάξει» το παλιό του αυτοκίνητο για να αγοράσει καινούργιο.
Για το θέμα των κινήτρων απόσυρσης όλα θα εξαρτηθούν από το πόσα χρήματα μπορούν να διατεθούν από κρατικό προϋπολογισμό και το βασικότερο πόσα οχήματα θα αφορά. Επίσης, σημαντικός παράγοντας θα είναι τι ποσοστό της αξίας των καινούργιων οχημάτων θα μπορεί να καλύψει.
Παλαιότερα με την απόσυρση καλυπτόταν ένα μέρος ή το σύνολο του Τέλους Ταξινόμησης. Σήμερα, για παράδειγμα, στα καθαρώς ηλεκτρικά οχήματα τέλος ταξινόμησης δεν υφίσταται. Αρα θα πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες των εμπλεκόμενων υπουργείων να δουν ποια κίνητρα πρέπει να δοθούν ώστε το μέτρο της απόσυρσης, εφόσον προκριθεί, να είναι αποδοτικό και να σταματήσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους «σαπάκια» 25 και 30 ετών.


Latest News

Πώς θα δηλωθούν τα αναδρομικά - Οι κρυφές παγίδες στις φορολογικές δηλώσεις
Τι πρέπει να προσέξουν οι φορολογούμενοι με τα αναδρομικά σε μισθούς και συντάξεις - Οι οδηγίες της ΑΑΔΕ

Πώς η Εφορία «ροκανίζει» την αύξηση στον κατώτατο μισθό – Ποιοι την «πληρώνουν»
Αγαμοι, ζευγάρια χωρίς παιδιά, αλλά και ζευγάρια που έχουν ένα παιδί θα διαπιστώσουν πως με την αναπροσαρμογή των αποδοχών αλλάζουν κλιμάκιο φορολόγησης

Αυξημένα ληξιπρόθεσμα χρέη, λιγότεροι οφειλέτες το 2024
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΑΑΔΕ

Στον πάγο τα επιτόκια για τις ρυθμισμένες δόσεις στην εφορία - Το σχέδιο
Τι προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τα χρέη προς την εφορία - Πώς διαμορφώνονται

«Βουνό» τα ληξιπρόθεσμα χρέη, ψίχουλα σε ρυθμίσεις - Ποιοι και πόσα χρωστάνε
Αποκαλυπτικά στοιχεία για τους οφειλέτες της εφορίας και τα χρέη τους καταγράφει η έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλή

Ποιοι επαγγελματίες θα υποβάλλουν δήλωση ΦΠΑ κάθε μήνα - Οι αλλαγές
Τι προβλέπει το σχέδιο για τις δηλώσεις ΦΠΑ

Τα 10 SOS για τους ιδιοκτήτες ακινήτων - Τι συμβαίνει με τα τεκμήρια
Οδηγός για όσους αποκτούν εισοδήματα, για την ιδιοκατοίκηση, τη δωρεάν παραχώρηση και την αλλαγή κατοικίας και τους βοηθητικούς χώρους

Η εφορία στο κυνήγι των παράνομων οχημάτων - Το όπλο του «ΕΛΕΓΧΟΣlive»
Μέσω του «ΕΛΕΓΧΟΣlive» θα εκδίδεται επιτόπου το ηλεκτρονικό «ραβασάκι» με τα πρόστιμα και θα στέλνεται στον ιδιοκτήτη του οχήματος

Σε εξέλιξη η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων – Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Οι καταληκτικές ημερομηνίες, οι δόσεις και οι εκπτώσεις στον φόρο

Οι παγίδες των προσυμπληρωμένων δηλώσεων - Τι αλλάζει για τους επιτηδευματίες
Στο στόχαστρο της εφορίας όσοι εμφανίσουν αποκλίσεις 30% από το MyData - Με αυστηρά πρόστιμα κινδυνεύουν και οι λογιστές