Σε χαμηλά επίπεδα παραμένει το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές σε επίπεδο Ευρωπαϊκή Ένωσης καθώς το 2022 διαμορφώθηκε στο 9,6%, σημειώνοντας αύξηση μόλις κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) σε σύγκριση με το 2021 (9,1%), αλλά εξακολουθεί να είναι 0,7 π.μ. κάτω από το υψηλότερο επίπεδο που είχε επιτευχθεί ποτέ το 2020 (10,3%).
Όπως επισημαίνει η Eurostat, η οποία έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα τα παραπάνω στοιχεία, αυτό σημαίνει ότι απαιτείται μεγάλη ώθηση για την επίτευξη του στόχου του 29% που έχει τεθεί για το 2030 από την οδηγία 2023/2413 της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Αυτή η οδηγία προσφέρει επίσης στις χώρες τη δυνατότητα να επιτύχουν έναν διαφορετικό στόχο: μείωση της έντασης των αερίων θερμοκηπίου στις μεταφορές κατά τουλάχιστον 14,5% έως το 2030.
ΑΠΕ: Καθυστερήσεις και ακυρώσεις έργων προκαλούν τα εμπόδια στην αγορά
Πρωτοπόρα η Σουηδία
Η Σουηδία (29,2%) είναι μακράν η χώρα της ΕΕ με το υψηλότερο μερίδιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές και έχει ήδη επιτύχει τον στόχο του 2030. Η Φινλανδία (18,8%) παρουσιάζει επίσης πολύ υψηλό μερίδιο, αν και θα πρέπει να αυξηθεί κατά περίπου 10 ποσοστιαίες μονάδες, εάν επιλέξει τον στόχο για το 2030 που έχει τεθεί ως προς το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τις δύο σκανδιναβικές χώρες ακολουθούν η Ολλανδία, η Μάλτα, το Βέλγιο, η Δανία, η Αυστρία, η Ιταλία, η Γερμανία και η Ισπανία, όλες με μερίδιο περίπου 10%.
Όσον αφορά την Ελλάδα βρίσκεται τρίτη από το… τέλος, με 4,1%, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στην Κροατία (2,4%) και τη Λετονία (3,1%).
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις από το 2021 έως το 2022 καταγράφηκαν στη Γερμανία (+1,9 π.μ.), στην Ολλανδία (+1,8 π.μ.) και στην Ουγγαρία (+1,6 π.μ.), αλλά ακόμη και αν διατηρηθούν μέχρι το 2030, αυτά τα ποσοστά είναι ανεπαρκή για την επίτευξη του στόχου. Από την άλλη πλευρά, οι υψηλότερες μειώσεις καταγράφηκαν στην Κροατία (-4,6 π.μ.), τη Λετονία (-3,3 π.μ.) και τη Σλοβενία (-2,8 π.μ.).
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που καταναλώνονται στις μεταφορές περιλαμβάνουν υγρά βιοκαύσιμα (π.χ. βιοντίζελ που πληροί ορισμένα κριτήρια βιωσιμότητας και εξοικονόμησης αερίων θερμοκηπίου), βιομεθάνιο (δηλαδή αέριο από ανανεώσιμη πηγή) και το μέρος της ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές.
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023