Σε χαμηλά επίπεδα παραμένει το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές σε επίπεδο Ευρωπαϊκή Ένωσης καθώς το 2022 διαμορφώθηκε στο 9,6%, σημειώνοντας αύξηση μόλις κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) σε σύγκριση με το 2021 (9,1%), αλλά εξακολουθεί να είναι 0,7 π.μ. κάτω από το υψηλότερο επίπεδο που είχε επιτευχθεί ποτέ το 2020 (10,3%).
Όπως επισημαίνει η Eurostat, η οποία έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα τα παραπάνω στοιχεία, αυτό σημαίνει ότι απαιτείται μεγάλη ώθηση για την επίτευξη του στόχου του 29% που έχει τεθεί για το 2030 από την οδηγία 2023/2413 της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Αυτή η οδηγία προσφέρει επίσης στις χώρες τη δυνατότητα να επιτύχουν έναν διαφορετικό στόχο: μείωση της έντασης των αερίων θερμοκηπίου στις μεταφορές κατά τουλάχιστον 14,5% έως το 2030.
ΑΠΕ: Καθυστερήσεις και ακυρώσεις έργων προκαλούν τα εμπόδια στην αγορά
Πρωτοπόρα η Σουηδία
Η Σουηδία (29,2%) είναι μακράν η χώρα της ΕΕ με το υψηλότερο μερίδιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές και έχει ήδη επιτύχει τον στόχο του 2030. Η Φινλανδία (18,8%) παρουσιάζει επίσης πολύ υψηλό μερίδιο, αν και θα πρέπει να αυξηθεί κατά περίπου 10 ποσοστιαίες μονάδες, εάν επιλέξει τον στόχο για το 2030 που έχει τεθεί ως προς το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τις δύο σκανδιναβικές χώρες ακολουθούν η Ολλανδία, η Μάλτα, το Βέλγιο, η Δανία, η Αυστρία, η Ιταλία, η Γερμανία και η Ισπανία, όλες με μερίδιο περίπου 10%.
Όσον αφορά την Ελλάδα βρίσκεται τρίτη από το… τέλος, με 4,1%, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στην Κροατία (2,4%) και τη Λετονία (3,1%).
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις από το 2021 έως το 2022 καταγράφηκαν στη Γερμανία (+1,9 π.μ.), στην Ολλανδία (+1,8 π.μ.) και στην Ουγγαρία (+1,6 π.μ.), αλλά ακόμη και αν διατηρηθούν μέχρι το 2030, αυτά τα ποσοστά είναι ανεπαρκή για την επίτευξη του στόχου. Από την άλλη πλευρά, οι υψηλότερες μειώσεις καταγράφηκαν στην Κροατία (-4,6 π.μ.), τη Λετονία (-3,3 π.μ.) και τη Σλοβενία (-2,8 π.μ.).
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που καταναλώνονται στις μεταφορές περιλαμβάνουν υγρά βιοκαύσιμα (π.χ. βιοντίζελ που πληροί ορισμένα κριτήρια βιωσιμότητας και εξοικονόμησης αερίων θερμοκηπίου), βιομεθάνιο (δηλαδή αέριο από ανανεώσιμη πηγή) και το μέρος της ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες