
Σε χαμηλά επίπεδα παραμένει το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές σε επίπεδο Ευρωπαϊκή Ένωσης καθώς το 2022 διαμορφώθηκε στο 9,6%, σημειώνοντας αύξηση μόλις κατά 0,5 ποσοστιαίες μονάδες (π.μ.) σε σύγκριση με το 2021 (9,1%), αλλά εξακολουθεί να είναι 0,7 π.μ. κάτω από το υψηλότερο επίπεδο που είχε επιτευχθεί ποτέ το 2020 (10,3%).
Όπως επισημαίνει η Eurostat, η οποία έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα τα παραπάνω στοιχεία, αυτό σημαίνει ότι απαιτείται μεγάλη ώθηση για την επίτευξη του στόχου του 29% που έχει τεθεί για το 2030 από την οδηγία 2023/2413 της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Αυτή η οδηγία προσφέρει επίσης στις χώρες τη δυνατότητα να επιτύχουν έναν διαφορετικό στόχο: μείωση της έντασης των αερίων θερμοκηπίου στις μεταφορές κατά τουλάχιστον 14,5% έως το 2030.
ΑΠΕ: Καθυστερήσεις και ακυρώσεις έργων προκαλούν τα εμπόδια στην αγορά

Πρωτοπόρα η Σουηδία
Η Σουηδία (29,2%) είναι μακράν η χώρα της ΕΕ με το υψηλότερο μερίδιο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές και έχει ήδη επιτύχει τον στόχο του 2030. Η Φινλανδία (18,8%) παρουσιάζει επίσης πολύ υψηλό μερίδιο, αν και θα πρέπει να αυξηθεί κατά περίπου 10 ποσοστιαίες μονάδες, εάν επιλέξει τον στόχο για το 2030 που έχει τεθεί ως προς το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τις δύο σκανδιναβικές χώρες ακολουθούν η Ολλανδία, η Μάλτα, το Βέλγιο, η Δανία, η Αυστρία, η Ιταλία, η Γερμανία και η Ισπανία, όλες με μερίδιο περίπου 10%.
Όσον αφορά την Ελλάδα βρίσκεται τρίτη από το… τέλος, με 4,1%, ενώ τα χαμηλότερα ποσοστά καταγράφηκαν στην Κροατία (2,4%) και τη Λετονία (3,1%).
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις από το 2021 έως το 2022 καταγράφηκαν στη Γερμανία (+1,9 π.μ.), στην Ολλανδία (+1,8 π.μ.) και στην Ουγγαρία (+1,6 π.μ.), αλλά ακόμη και αν διατηρηθούν μέχρι το 2030, αυτά τα ποσοστά είναι ανεπαρκή για την επίτευξη του στόχου. Από την άλλη πλευρά, οι υψηλότερες μειώσεις καταγράφηκαν στην Κροατία (-4,6 π.μ.), τη Λετονία (-3,3 π.μ.) και τη Σλοβενία (-2,8 π.μ.).
Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που καταναλώνονται στις μεταφορές περιλαμβάνουν υγρά βιοκαύσιμα (π.χ. βιοντίζελ που πληροί ορισμένα κριτήρια βιωσιμότητας και εξοικονόμησης αερίων θερμοκηπίου), βιομεθάνιο (δηλαδή αέριο από ανανεώσιμη πηγή) και το μέρος της ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας που καταναλώνεται στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική