
Τους άξονες δράσεις για το 2024 ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), με έμφαση στην σταθερή απασχόληση των ναυτικών με αξιοπρεπείς όρους εργασίας και αμοιβής σε ένα ποιοτικό, ασφαλές και υγιεινό περιβάλλον.
Η Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, η Δημόσια Δωρεάν Ναυτική Εκπαίδευση και Μετεκπαίδευση, η καθημερινή διευκόλυνση και ταχεία εξυπηρέτηση στις διάφορες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, η Κοινωνική Καταξίωση του Ναυτικού Επαγγέλματος και τέλος, Αξιοπρεπή Απομαχία, είναι οι βασικές αρχές της ΠΝΟ και οι άξονες στους οποίους θα επικεντρωθεί και θα επιδιώξει την υλοποίηση τους, για το 2024.
Επίσης η ΠΝΟ ξεκαθαρίζει, όπως και σχεδόν όλα τα σωματεία μέλη της ότι θα αποτελεί ιδιαίτερο πειθαρχικό παράπτωμα για τα σωματεία της δύναμης της Ομοσπονδίας που μεμονωμένα θα συνδιαλέγονται και θα συμφωνούν με το νέο Σύνδεσμο Ταχυπλόων & Κρουαζιεροπλοίων, και δήλωσε «ξεκάθαρα και ρητά ότι δεν πρόκειται να τον νομιμοποιήσουν. Την ανωτέρω πρόταση υπερψήφισαν οι Αντιπρόσωποι των Σωματείων Π.Ε.Π.Ε.Ν., Π.Ε.Μ.Ε.Ν., Π.Ε.Μ.Μ.Ε.Κ.Ε.Ν., Π.Ε.Α.Θ.Ε.Ν., Π.Σ.Ο.Α.Ε.Ν., Π.Ε.Φ.Ε.Ν., Π.ΕΝ.Η.Η.Ε.Ν., ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, Π.Ε.Ε.ΜΑΓ.Ε.Ν., Π.Ε.Π.Τ.Ε.Ν. και Π.ΕΝ. M/S»
Θλιβερή παρένθεση στο Γενικό Συμβούλιο, τονίζει η ΠΝΟ, ήταν «η βροντερή απουσία των Αντιπροσώπων της Π.Ε.Ν.Ε.Ν. και του κατά τα άλλα λαλίστου Προέδρου της, κ. Νταλακογεώργου, οι οποίοι με αυτόν τον τρόπο απέφυγαν όχι μόνο να τοποθετηθούν απέναντι στο οξυμένα προβλήματα των Ναυτεργατών, αλλά και να δεσμευτούν στις παραπάνω κατευθύνσεις για την επίλυση τους».
ΠΝΟ: Καταγγελίες εις βάρος του Συνδέσμου Ταχυπλόων και Κρουαζιεροπλοίων και του υπουργού Ναυτιλίας
Οι βασικοί στόχοι
Οι βασικοί στόχοι της ΠΝΟ για το 2024 είναι:
– Άμεση κατάργηση των αντεργατικών διατάξεων του Ν. 4150 /2013 με τις οποίες μειώνονται οι οργανικές συνθέσεις κατά τη χρονική περίοδο από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου, σε όλες τις κατηγορίες και κλάδους του προσωπικού.
– Ταυτόχρονα και παράλληλα με την άνω κατάργηση θα πρέπει να γίνει και τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος 177 / 74 ούτως ώστε, με αντικειμενικά κριτήρια, να επανακαθοριστεί ο αριθμός κάθε ειδικότητας ξεχωριστά και μάλιστα με διαφορετικά κριτήρια, για κάθε μία ειδικότητα (ολική χωρητικότητα, ιπποδύναμη, αριθμός κλινών επιβατών κλπ)
– Επανεξέταση του καθεστώτος των Ταχύπλοων (ΠΔ 381/2001) με ρητή πρόβλεψη και καθιέρωση των διπλών πληρωμάτων, ώστε να τηρούνται πιστά τα όρια και οι ώρες απασχόλησης, τόσο σε ημερήσια όσο και σε εβδομαδιαία βάση, ενώ ταυτόγχρονα τονίστηκε ότι πρέπει να θεσμοθετηθεί ότι η διάρκεια ναυτολόγησης να μην είναι μικρότερη των επτά (7) μηνών.
– Άμεση αντιμετώπιση της όξυνσης της ανεργίας στους Έλληνες Ναυτεργάτες και καταπολέμηση της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας, ώστε να ανταποκριθεί επιτέλους το Γραφείο Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας (ΓΕΝΕ) στο ρόλο, για τον οποίο ιδρύθηκε και για τον οποίο πρέπει να λειτουργεί. Καλύπτοντας μάλιστα, όλα, τα προβλήματα που συνδέονται με την πρόσληψη, την ναυτολόγηση, την απασχόληση και την απόλυση των Ναυτικών μας.
– Διατήρηση και Αναβάθμιση του Δημόσιου Χαρακτήρα και της Δωρεάν Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης με άμεση και πρώτη κάλυψη των ελλείψεων εκπαιδευτικού και λοιπού αναγκαίου προσωπικού ώστε να ελαχιστοποιηθούν και να εκλείψουν τα σχετικά προβλήματα και να αποφεύγεται η προσφυγή στην ιδιωτική εκπαίδευση.
Τίτλοι σπουδών
Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και διατυπώθηκε η ομόθυμη αντίδραση της Ομοσπονδίας μας, δηλαδή ότι δεν πρόκειται να ανεχθούμε καμία υποβάθμιση των τίτλων σπουδών των Α.Ε.Ν. και συγκεκριμένα δεν πρόκειται να δεχθούμε την υποβάθμιση των τίτλων των αποφοίτων που εισέρχονται με Πανελλήνιες εξετάσεις στο επίπεδο πέντε του εθνικού πλαισίου προσόντων. Πάγια και αδιαπραγμάτευτη θέση της Ομοσπονδίας μας είναι οι απόφοιτοι των Α.Ε.Ν. να εντάσσονται στο επίπεδο έξι του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων.
– Κατάργηση της άδικης φορολόγησης των συναδέλφων μας, όλων των ειδικοτήτων, λόγω της ιδιομορφίας και των ιδιαίτερα σκληρών και ανθυγιεινών συνθηκών του επαγγέλματος και της ανεκτίμητης προσφοράς τους στην Εθνική Οικονομία όπως όλα τα άλλα Ευρωπαϊκά Κράτη, που σέβονται τους Ναυτικούς τους.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία