
Την ανοδική της πορεία συνέχισε το 2022 η ελληνική αγορά ειδών πολυτελείας, ενισχυμένη από τον αυξημένο τουρισμό και τα ανοίγματα νέων σημείων λιανικής πώλησης. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας με τίτλο «The future of Consumergoods: The market of luxurygoods» που πραγματοποίησε η KPMG, η Αθήνα και η Μύκονος αποτελούν βασικούς εμπορικούς προορισμούς, με μια σειρά διαφορετικών μοντέλων διανομής που υιοθετούνται από τα εμπορικά σήματα.
ΑΠΕ: Καθυστερήσεις και ακυρώσεις έργων προκαλούν τα εμπόδια στην αγορά
Αντίστοιχα, οι προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς προσωπικών ειδών πολυτελείας παραμένουν αισιόδοξες, παρά τις οικονομικές προκλήσεις. Συγκεκριμένα, η Ασία κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς προσωπικών ειδών πολυτελείας με 38%, ακολουθεί η Αμερική με μερίδιο 32%, η Ευρώπη με 27% και ο υπόλοιπος κόσμος με 3%.
Η βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια
Από τα συμπεράσματα της έρευνας προκύπτει ότι η απαίτηση της Gen Z για βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια, ενώ τα εμπορικά σήματα στοχεύουν τις νεότερες γενιές στο κανάλι στο οποίο είναι πιο αφοσιωμένες – τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι εταιρείες ειδών πολυτελείας παγκοσμίως υιοθετούν βιώσιμες πρακτικές, εστιάζοντας στην ηθική προμήθεια πρώτων υλών, στη λήψη κοινωνικών και περιβαλλοντικών μέτρων κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού, στις δράσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, στην κυκλική οικονομία και στις δίκαιες πρακτικές εργασίας.
Η αγορά μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας κερδίζει έδαφος, με τα κορυφαία εμπορικά σήματα να επενδύουν σε αυτή την αγορά απευθείας ή μέσω συνεργασιών με υφιστάμενες πλατφόρμες μεταπώλησης.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις ωθούν τις μάρκες πολυτελείας να ενσωματώσουν ψηφιακές καινοτομίες,διατηρώντας παράλληλα την κληρονομιά τους. Υιοθετούν ψηφιακές στρατηγικές, συμπεριλαμβανομένων των NFTs, το generative και το multimodal AI, για να ενισχύσουν τη συμμετοχή των πελατών τους και να προσελκύσουν τους νέους που είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία.

Περίοδος ανάπτυξης
Το 2022, η παγκόσμια αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας έφτασε τα 234,4 δισ. ευρώ, επιδεικνύοντας σταθερή πορεία ανάπτυξης, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης (CAGR) των πωλήσεων στο 2,3% μεταξύ 2018 και 2022. Οι προβλέψεις των παγκόσμιων πωλήσεων για την επόμενη πενταετία δείχνουν μια συνεχιζόμενη θετική τάση, με προβλεπόμενο CAGR στο 3,2%. Όσο αφορά στη συγκέντρωση της αγοράς, περίπου το 80% των πωλήσεων προσωπικών ειδών πολυτελείας παράγεται από τις 10 κορυφαίες παγκόσμιες εταιρείες προσωπικών ειδών πολυτελείας, υπογραμμίζοντας την κυρίαρχη παρουσία τους στην αγορά.
Στην Ελλάδα, η αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας παρουσίασε αξιοσημείωτες επιδόσεις το 2022, επιτυγχάνοντας καθαρές πωλήσεις συνολικού ύψους 509,8 εκατ. ευρώ, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 13,2% μεταξύ 2018 και 2022.
Συμπερασματικά, η αγορά ειδών πολυτελείας διανύει μια περίοδο μεγάλης ανάπτυξης, παρά τις παγκόσμιες προκλήσεις που έχουν προκύψει. Η ελληνική αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας ανθίζει, ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις. Η ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, από τις λειτουργίες του back-office έως τις λειτουργίες που απευθύνονται στον καταναλωτή, πρόκειται να αποφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε όλους τους συμμετέχοντες. Η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών θα ωθήσει σε περαιτέρω ανάπτυξη, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ των εταιρειών ειδών πολυτελείας και της επιλεκτικής πελατείας τους.
Με αφορμή την έρευνα, ο Δημήτριος Τανός, Partner, Audit, ΚPMG στην Ελλάδα, δήλωσε σχετικά, «Τα ευρήματα της έρευνας αποκαλύπτουν τις καίριες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τομέας των προσωπικών ειδών πολυτελείας, περιγράφοντας τις κύριες τάσεις της αγοράς τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως. Η εστίαση και η επένδυση σε νέες τεχνολογίες και πρωτοβουλίες ESG θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της αγοράς ειδών πολυτελείας, προσφέροντας νέες ευκαιρίες στις εταιρείες του χώρου».


Latest News

Πιερρακάκης στην εαρινή σύνοδο του ΔΝΤ: Δεν σκοπεύουμε να μεταφέρουμε το βάρος στις επόμενες γενιές
Ιδιαίτερη μνεία στην εξυγίανση του τραπεζικού τομέα έκανε ο Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο πλαίσιο της εαρινής συνόδου του ΔΝΤ

Σκέρτσος: Οι 10 πολιτικές της κυβέρνησης για προσιτή στέγη
Ανάρτηση του υπουργού Επικρατείας Ακη Σκέρτσου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Καμπανάκι από το ΚΕΠΕ
Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική αγορά εργασίας –και συνολικά η χώρα– είναι το δημογραφικό, τονίζει ο πρόεδρος του ΚΕΠΕ, Παναγιώτης Λιαργκόβας
![ΔΝΤ: Καμπανάκι για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες - Τι λέει για την Ελλάδα [γράφημα]
Το ΔΝΤ προβλέπει πλέον ότι το παγκόσμιο δημόσιο χρέος θα αυξηθεί κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες φέτος

Τα 2+1 ατού για την προσέλκυση νέων επενδύσεων – Το στοίχημα της Ελλάδας
Τι λένε παράγοντες της αγοράς για την ικανότητα της Ελλάδας να διατηρήσει τους ανοδικούς ρυθμούς ανάπτυξης – Το αγκάθι της αβεβαιότητας

Πιερρακάκης: Δεν δίνουμε υποσχέσεις – Δίνουμε λύσεις
Τι αναφέρει ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης για τα μέτρα ενίσχυσης που ανακοίνωσε η κυβέρνηση

Σε δημόσια διαβούλευση ο νέος αναπτυξιακός - Τα 12 καθεστώτα κρατικής ενίσχυσης
Σκοπός του σχετικού σχεδίου νόμου είναι η προσαρμογή στις νέες ανάγκες της ελληνικής οικονομίας

Στην Ουάσιγκτον ο Πιερρακάκης για τη Σύνοδο του ΔΝΤ - Ποιους θα συναντήσει
Την Πέμπτη 24 Απριλίου, ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θα έχει κατ’ ιδίαν συνάντηση με τη Γενική Διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα

Η μεγάλη στροφή των δανειοληπτών στα σταθερά επιτόκια
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα έφθασε το ποσοστό των δανειοληπτών που επιλέγουν σταθερά επιτόκια σε στεγαστικά αλλά και καταναλωτικά δάνεια

Τι σημαίνουν για την ελληνική οικονομία τα υπερπλεονάσματα του 2024
Η μεγάλη υπεραπόδοση των φορολογικών εσόδων που έχει τη βάση της στην εκτεταμένη ακρίβεια και τα μακροοικονομικά μεγέθη