Το δικό της μερίδιο στην παγκόσμια αγορά πολυτελών ρολογιών θέλει να αποκτήσει ο κολοσσός πολυτελείας LVMH όπως φανερώνουν οι διεξοδικές κινήσεις του με ένα νεοσύστατο τμήμα ρολογιών και μια σειρά από νέα ακριβότερα μοντέλα.
Οι πωλήσεις πολυτελών ρολογιών παγκοσμίως υπολογίζονται σε περίπου 30 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IMARC Group. Αναμένεται να αυξηθούν σε περισσότερα από 37 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2032, καθώς ο παγκόσμιος πλούτος βαίνει την ανιούσα, την ίδια στιγμή που Gen Z και Millennials ενδιαφέρονται περισσότερο για μηχανικά ρολόγια υψηλής ποιότητας, σύμφωνα με το CNBC.
LVMH: Πάει για το ολυμπιακό μετάλλιο στο Παρίσι – Η στρατηγική για luxury πωλήσεις
Το τμήμα κοσμημάτων και ρολογιών της LVMH σημείωσε πωλήσεις 11,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 7% στην οργανική ανάπτυξη. Ο γαλλικός όμιλος διαθέτει τώρα 10 μάρκες ρολογιών, συμπεριλαμβανομένων των TAG Heuer, Hublot και Zenith, μαζί με οίκους μόδας και κοσμημάτων όπως Louis Vuitton, Bulgari και Dior που κατασκευάζουν επίσης ρολόγια.
Στοχευμένες κινήσεις
Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία ονόμασε τον Φρεντερίκ Αρνό, τον 29χρονο γιο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της LVMH Μπερνάρ Αρνό, στη θέση του επικεφαλής της LVMH Watches, η οποία περιλαμβάνει τις μάρκες TAG Heuer, Hublot και Zenith.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις αυτών των τριών εμπορικών σημάτων έφτασαν περίπου τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Εστίαση στην καινοτομία
Ο Φρεντερίκ Αρνό αναμένεται να επικεντρωθεί στην καινοτομία, τα υλικά αιχμής και τα δημιουργικά σχέδια. Οι αναλυτές μάλιστα εκτιμούν ότι η LVMH μπορεί επίσης να συνεχίσει να αποκτά ελκυστικά εμπορικά σήματα εάν αυτά γίνουν διαθέσιμα.
Σε συνεντεύξεις τους στο CNBC κατά τη διάρκεια της πέμπτης διοργάνωσης Watch Week του ομίλου, στο Μαϊάμι, οι διευθύνοντες σύμβουλοι των εμπορικών σημάτων τόνισαν ότι το 2024 εμφανίζεται ήδη ισχυρότερο από το 2023, όταν και τα αυξανόμενα επιτόκια και οι φόβοι για ύφεση μετρίασαν τη ζήτηση. Η θετική προοπτική τονίζεται ιδιαίτερα χάρη στην ανθεκτικότητα των Αμερικανών καταναλωτών πολυτελείας.
«Τα πάντα έχουν να κάνουν με κύκλους και η ομορφιά της Αμερικής είναι ότι οι κύκλοι είναι πολύ σύντομοι», δήλωσε ο Μπενουά ντε Κλερκ, διευθύνων σύμβουλος της Zenith. «Παρά τα σκαμπανεβάσματα που όλοι περνάμε μπορούμε να διαβεβαιώσω ότι σήμερα η Zenith είναι σίγουρα σε ανοδική πορεία με καλή ζήτηση στην αμερικανική αγορά».
Γυναικείο φετίχ
Οι πωλήσεις ρολογιών ακολουθούν παρόμοιο μοτίβο με την ευρύτερη αγορά πολυτελείας, όπου οι πλουσιότεροι καταναλωτές παραμένουν και ισχυρότεροι. Τα στελέχη του ομίλου εκτιμούν ότι οι πλούσιοι επηρεάζονται λιγότερο από την αύξηση των επιτοκίων και την οικονομική αβεβαιότητα, επομένως όλο και περισσότερες επωνυμίες εξυπηρετούν τους «υπερ-καταναλωτές» και τους συλλέκτες που συνεχίζουν να δαπανούν όσα χρειάζεται για να αποκτήσουν την υψηλότερη ποιότητα και δεξιοτεχνία.
«Το υψηλό επίπεδο ήταν πραγματικά ένας από τους κύριους μοχλούς της ανάπτυξής μας», δήλωσε ο Ζαν Κριστόφ Μπαμπίν, διευθύνων σύμβουλος της Bulgari. «Νομίζω ότι οι πλούσιοι σήμερα περισσότερο από ποτέ θέλουν να επενδύσουν σε αυθεντικές, αξιόπιστες και διαχρονικές μάρκες».
Ο Μπαμπίν διευκρίνισε πως βλέπει ολοένα και μεγαλύτερη ισχύ σε όλες τις επιχειρήσεις της Bulgari, οι οποίες περιλαμβάνουν πλέον ξενοδοχεία, μόδα και αρώματα.
Η LVMH στοχεύει εξάλλου σε ένα ακόμη ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα των πολυτελών ρολογιών: τα γυναικεία. Ενώ αντιπροσωπεύουν μόνο το ένα τρίτο περίπου των συνολικών πωλήσεων, το ενδιαφέρον των γυναικών για τα πολυτελή μηχανικά ρολόγια έχει εκτοξευθεί από την περισσότερη έκθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον αυξανόμενο αριθμό μοντέλων που έχουν σχεδιαστεί για γυναίκες. Ο αυξανόμενος παγκόσμιος πληθυσμός πλούσιων γυναικών – αυτοδημιούργητων όσο και κληρονόμων— τροφοδοτεί επίσης την αύξηση των πωλήσεων.
«Η τάση είναι προς όλο και πιο θηλυκά και πιο unisex ρολόγια», είπε ο Μπαμπίν. «Οι γυναίκες έχουν αυξανόμενη δύναμη, όσον αφορά την ανεξαρτησία, την αυτονομία και την αγοραστική δύναμη. Πιστεύουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί».
Επανεφεύρεση
Στον άκρως ανταγωνιστικό κόσμο των πολυτελών ρολογιών, οι εταιρείες πρέπει να καινοτομούν συνεχώς με υλικά και περίπλοκα σχέδια για να κερδίσουν μερίδιο και να κρατήσουν αφοσιωμένους τους συλλέκτες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της TAG Heuer, Ζιλιέν Τορναρέ, εξήγησε στο CNBC ότι «το πλεονέκτημα της LVMH σε σχέση με άλλες μάρκες και ομάδες ρολογιών είναι η αμείλικτη εστίασή της στην επανεφεύρεση και την επιθυμία». Δεν είναι τυχαίο που πολλές από τις θυγατρικές της LVMH σκαλίζουν το ιστορικό παρελθόν τους για νέα σχέδια και μοντέλα.
Ο Ντε Κλέρκ είπε ότι μέρος της απήχησης της Zenith στους νεότερους αγοραστές και συλλέκτες ρολογιών είναι η τιμή του. Ενώ η Zenith πουλά πολύ περίπλοκα ρολόγια, προσπαθεί να προσφέρει αξία, όπως το μοντέλο triple Calendar που πωλείται για περίπου 14.000 δολάρια, αλλά θα μπορούσε πιθανώς να κοστολογηθεί «χιλιάδες παραπάνω» με βάση το επίπεδο δεξιοτεχνίας και τους περίπλοκους μηχανισμούς που απαιτούνται.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%