
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι κατασκευαστικές εργασίες της ΤΕΡΝΑ για την κατασκευή του νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι του Ηρακλείου της Κρήτης.
ΤΕΡΝΑ: Πάνω από 30% η πρόοδος κατασκευής του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης
Όπως διαπίστωσε και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που επισκέφθηκε χθες υπό τον υπουργό κ. Χρήστο Σταϊκούρα το εργοτάξιο του αεροδρομίου οι ρυθμοί για την ανάπτυξη της στρατηγικής σημασίας υποδομής.
Ισχυρός μεταφορικός κόμβος
Το νέο διεθνές αεροδρόμιο έρχεται να αντικαταστήσει το υπάρχουν «Νίκος Καζαντζάκης» και να απογειώσει… την οικονομική ανάπτυξης της Κρήτης, της χώρας αλλά και να καταστεί «ένας ισχυρός μεταφορικός κόμβος για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά και στην ανακοίνωση της η ΤΕΡΝΑ, εταιρεία – μέλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης (ΔΑΗΚ) ένα έργο προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, όπως είπε ο κ. Σταϊκούρας όταν κατασκευαστεί θα εξυπηρετεί 10.000.000 επιβάτες ετησίως κατά την έναρξη, ενώ κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης αναμένεται να ξεπεράσει τους 18.000.000 σε ετήσια βάση.
Θα είναι το δεύτερο πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στην Ελλάδα ως επιχειρησιακή συνέχεια του υφιστάμενου αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης».
Η Κρήτη με βάση τις εκτιμήσεις και μελέτες οικονομικών φορέων αναμένεται τα επόμενα χρόνια να παρουσιάσει σημαντική οικονομική και τουριστική ανάπτυξη. Η γεωπολιτική θέση της Κρήτης ενισχύει αυτές τις εκτιμήσεις ενώ τα μοναδικά χαρακτηριστικά της πρωτογενούς παραγωγής σε συνδυασμό με την προώθηση της κρητικής διατροφής, μετατρέπουν το νησί σε σημαντικό πόλο προσέλκυσης τουριστών αλλά και επενδυτικών κεφαλαίων.
Ο ΔΑΗΚ επί της ουσίας, όπως τονίζει και η ΤΕΡΝΑ θα μετατρέψει την Κρήτη σε ισχυρό μεταφορικό κόμβο για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.
Η πρόοδος των εργασιών
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών χαρακτήρισε «εμβληματικό το έργο του νέου αεροδρομίου» καθώς και «πολυσύνθετο» με την έμπειρη όμως κατασκευαστική ΤΕΡΝΑ να έχει πετύχει πρόοδο των εργασιών ήδη πάνω από 30%.
Αναλυτικότερα, για την περιοχή του Αεροδρομίου, έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και τα αντιπλημμυρικά έργα στο σύνολο του αεροδρομίου. Επίσης έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες οδοστρωσίας στο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών και είναι σε εξέλιξη οι εργασίες οδοστρωσίας στις περιοχές του διαδρόμου – τροχοδρόμου.
Όσον αφορά στις εργασίες σε κτίρια έχει σχεδόν ολοκληρωθεί το κτίριο της Αστυνομίας και ο φέρων οργανισμός του κτιρίου νερού.
Στο Κτίριο Κεντρικού Αεροσταθμού (Terminal) είναι σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες Φέροντα Οργανισμού με ολοκλήρωση του επιπέδου του υπογείου, του ισογείου, του διαδρόμου αφίξεων. Παράλληλα, έχει ξεκινήσει η κατασκευή ειδικών συστημάτων για το Κτίριο Κεντρικού Σταθμού ενώ εκτελούνται οι εργασίες για την κατασκευή της γέφυρας αναχωρήσεων στο κτίριο Αεροσταθμού.
Τέλος, ξεκίνησαν οι εργασίες θεμελίωσης του Πύργου Ελέγχου και εργασίες εκσκαφών στον Πυροσβεστικό Σταθμό και είναι σε εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής του φέροντος οργανισμού του κτιρίου του Υποσταθμού.
Οι οδικές συνδέσεις
Για τις Οδικές Συνδέσεις του Αεροδρομίου (σύνδεση με ΒΟΑΚ / ΝΟΑΚ), στη Βόρεια σύνδεση του Αεροδρομίου (ΒΟΑΚ – Αεροδρόμιο) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 70% το τμήμα από Χ.Θ. 7+020 έως την είσοδο του Αεροδρομίου (Χ.Θ. 18+624) και σε ποσοστό 45% το τμήμα από τον Κόμβο Χερσονήσου έως την Χ.Θ. 3+800. Η νότια σύνδεση του Αεροδρομίου (ΝΟΑΚ) έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 75%. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο εργοτάξιο απασχολούνται περίπου 900 άτομα.
Υπενθυμίζεται πως η εταιρεία “Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης” (ΔΑΗΚ) έχει συσταθεί για την κατασκευή και διαχείριση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα στο Καστέλι της Κρήτης, του δεύτερου μεγαλύτερου σε επισκεψιμότητα αεροδρομίου της χώρας. Σε αυτή συμμετέχουν το Ελληνικό Δημόσιο (45,90%), η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (32,46%) και η GMR Airports Ltd (21,64%).


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA