Κάθε ρεκόρ έσπασαν τα έσοδα από την κρουαζιέρα το 2023, κάτι που αναμένεται να συμβεί και φέτος. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, τα έσοδα από τον κλάδο στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023 ήταν ύψους 698,9 εκατ. ευρώ έναντι 413,3 εκατ. ευρώ το ενδεκάμηνο του 2022 και 556 εκατ. ευρώ το 2019 (η καλύτερη χρονιά σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβατών). Για φέτος οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων καταγράφονται αυξημένες σε όλους τους δημοφιλείς προορισμούς.
Το 2023 έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο για τον Πειραιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία επιτεύχθηκαν ιστορικά ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας τόσο στο σύνολο, καθώς εξυπηρετήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. επιβάτες έναντι 880.000 το 2022, όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) που ανήλθαν σε περίπου 800.000 έναντι 380.000 το 2022. Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν ήταν 760, εκ των οποίων τα 525 ήταν homeport.
Celestyal: Κρουαζιέρες σε νέες χώρες απο το Νοέμβριο του 2024
Ομως ακόμη καλύτερη αναμένεται να είναι η φετινή χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς έχουν γίνει προκρατήσεις για 1.042 αφίξεις.
Celebrity Infinity
Η φετινή σεζόν κρουαζιέρας ξεκίνησε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης νωρίτερα από ποτέ άλλοτε, με διανυκτέρευση για πρώτη φορά του «Celebrity Infinity» της Celebrity Cruises το Σάββατο που μας πέρασε.
Το «Celebrity Infinity» αναμένεται να καταπλεύσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης 20 φορές μέσα στο 2024, με τις επτά από αυτές, από Φεβρουάριο έως Απρίλιο, να περιλαμβάνουν διανυκτέρευση. Ο ΟΛΘ έχει στα «χαρτιά» του ήδη 81 προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για φέτος, έναντι 68 πέρυσι, και έτσι αναμένει νέο ρεκόρ αφίξεων.
Στη Ρόδο ο αριθμός των προσεγγίσεων ξεπερνά για το 2024 τις 400 όταν την προηγούμενη χρονιά έκλεισε με 371 κρουαζιερόπλοια και 453.832 επιβάτες-τουρίστες. Στα Χανιά το 2023 ο συνολικός αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας ήταν 222.404 και οι αφίξεις των πλοίων έφτασε τις 135, ενώ ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για το 2024 καθώς ήδη έχουν προαναγγελθεί 182 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.
Στην Κέρκυρα οι αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που αναμένεται να προσεγγίσει στο νησί είναι προς το παρόν στα επίπεδα του 2023, που έκλεισε με περίπου 540 κρουαζιερόπλοια. Στην Σαντορίνη, τέλος, φέτος αναμένεται να ξεπεραστεί ο αριθμός των περίπου 750 κρουαζιερόπλοιων του 2023.
Latest News
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του