Κάθε ρεκόρ έσπασαν τα έσοδα από την κρουαζιέρα το 2023, κάτι που αναμένεται να συμβεί και φέτος. Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, τα έσοδα από τον κλάδο στο ενδεκάμηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023 ήταν ύψους 698,9 εκατ. ευρώ έναντι 413,3 εκατ. ευρώ το ενδεκάμηνο του 2022 και 556 εκατ. ευρώ το 2019 (η καλύτερη χρονιά σε αφίξεις κρουαζιερόπλοιων και επιβατών). Για φέτος οι προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων καταγράφονται αυξημένες σε όλους τους δημοφιλείς προορισμούς.
Το 2023 έκλεισε με τον καλύτερο τρόπο για τον Πειραιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία επιτεύχθηκαν ιστορικά ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας τόσο στο σύνολο, καθώς εξυπηρετήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. επιβάτες έναντι 880.000 το 2022, όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) που ανήλθαν σε περίπου 800.000 έναντι 380.000 το 2022. Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν ήταν 760, εκ των οποίων τα 525 ήταν homeport.
Celestyal: Κρουαζιέρες σε νέες χώρες απο το Νοέμβριο του 2024
Ομως ακόμη καλύτερη αναμένεται να είναι η φετινή χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς έχουν γίνει προκρατήσεις για 1.042 αφίξεις.
Celebrity Infinity
Η φετινή σεζόν κρουαζιέρας ξεκίνησε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης νωρίτερα από ποτέ άλλοτε, με διανυκτέρευση για πρώτη φορά του «Celebrity Infinity» της Celebrity Cruises το Σάββατο που μας πέρασε.
Το «Celebrity Infinity» αναμένεται να καταπλεύσει στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης 20 φορές μέσα στο 2024, με τις επτά από αυτές, από Φεβρουάριο έως Απρίλιο, να περιλαμβάνουν διανυκτέρευση. Ο ΟΛΘ έχει στα «χαρτιά» του ήδη 81 προγραμματισμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης για φέτος, έναντι 68 πέρυσι, και έτσι αναμένει νέο ρεκόρ αφίξεων.
Στη Ρόδο ο αριθμός των προσεγγίσεων ξεπερνά για το 2024 τις 400 όταν την προηγούμενη χρονιά έκλεισε με 371 κρουαζιερόπλοια και 453.832 επιβάτες-τουρίστες. Στα Χανιά το 2023 ο συνολικός αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας ήταν 222.404 και οι αφίξεις των πλοίων έφτασε τις 135, ενώ ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα μηνύματα για το 2024 καθώς ήδη έχουν προαναγγελθεί 182 αφίξεις κρουαζιερόπλοιων.
Στην Κέρκυρα οι αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που αναμένεται να προσεγγίσει στο νησί είναι προς το παρόν στα επίπεδα του 2023, που έκλεισε με περίπου 540 κρουαζιερόπλοια. Στην Σαντορίνη, τέλος, φέτος αναμένεται να ξεπεραστεί ο αριθμός των περίπου 750 κρουαζιερόπλοιων του 2023.
Latest News
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας