Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τη Δευτέρα την πρότασή της για τους κλιματικούς στόχους του 2040, στην πορεία για να καταστεί η ΕΕ κλιματικά ουδέτερη έως το 2050. Στο πλαίσιο αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει ότι το αυξημένο κόστος των βιώσιμων καυσίμων αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και δεσμεύεται να εξετάσει ρυθμιστικά μέτρα για την προώθηση της παραγωγής τους.
Η ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης (ECSA) χαιρετίζει την ισχυρή δέσμευση της Επιτροπής να αντιμετωπίσει τα εμπόδια στην ανάπτυξη καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών καυσίμων και των προηγμένων βιοκαυσίμων για τη ναυτιλία. Η ΕΕ αποφάσισε να δώσει στον ναυτιλιακό κλάδο πρόσβαση κατά προτεραιότητα στα καύσιμα αυτά έναντι άλλων επιχειρηματικών κλάδων που έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν τα καύσιμα αυτά από πολλές πηγές. Η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι το αυξημένο κόστος των βιώσιμων καυσίμων αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και δεσμεύεται να εξετάσει ρυθμιστικά μέτρα για την προώθηση της παραγωγής τους, σημειώνει η ECSA.
Μηδενικές εκπομπές: Οι παγκόσμιες επενδύσεις για καθαρή ενέργεια αυξήθηκαν σε 1,8 τρισ. δολάρια
Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια τόσο ισχυρή δέσμευση να δοθεί στη ναυτιλία κατά προτεραιότητα πρόσβαση σε καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, όπως τα προηγμένα βιοκαύσιμα και τα ηλεκτρονικά καύσιμα, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA. Το χάσμα τιμών είναι τεράστιο, καθώς το κόστος των βιώσιμων καυσίμων μπορεί να είναι τέσσερις φορές υψηλότερο σε σύγκριση με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα στη ναυτιλία. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την Επιτροπή για να μεταφράσουμε αυτή τη δέσμευση σε άμεση δράση και να αξιοποιήσουμε τα δεσμευμένα έσοδα από το EU-ETS μέσω ειδικών προσκλήσεων που έχουν ήδη γίνει στο πλαίσιο του τρέχοντος Ταμείου Καινοτομίας, πρόσθεσε ο κ. Ράπτης.
H στρατηγική του ΙΜΟ
Η στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου, η οποία συμφωνήθηκε τον Ιούλιο του 2023, θέτει ως στόχο το καθαρό μηδενικό επίπεδο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, με στόχους τουλάχιστον 70%, επιδιώκοντας το 80% έως το 2040.
Μετά την ιστορική συμφωνία του περασμένου Ιουλίου, αυτό είναι ένα ισχυρό μήνυμα υποστήριξης προς τον ΙΜΟ για την ανάπτυξη των αναγκαίων μέτρων ώστε να επιτευχθούν καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050. Είναι επίσης ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για να διασφαλιστεί ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία λειτουργεί σε ισότιμους όρους ανταγωνισμού” συμπλήρωσε ο Σωτήρης Ράπτης.
H Ecsa υπογραμμίζει ακόμη τα σημαία της ανακοίνωσης που αναγνωρίζουν την ανάγκη να γίνει η Ευρώπη πιο ελκυστική για ιδιωτικές επενδύσεις και υπογραμμίζει ότι κΚατά τη διάρκεια των τελευταίων 15 ετών, η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση πλοίων μειωνόταν συνεχώς, με τις ναυτιλιακές εταιρείες να αναγκάζονται να αναζητούν ευκαιρίες χρηματοδότησης αλλού.
Η απελευθέρωση των ιδιωτικών επενδύσεων μέσω των κεφαλαιαγορών, όπως προτείνεται στην ανακοίνωση, είναι ένα καλό βήμα προς τα εμπρός. Ωστόσο, τονίζει η Ecsa, είναι σημαντικό αυτό να συνδυαστεί με ένα κατάλληλο για το σκοπό αυτό πλαίσιο τραπεζικής χρηματοδότησης, το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις ναυτιλιακές ΜΜΕ.
Τέλος να σημειωθεί ότι η Ecsa θα αναλύσει τώρα λεπτομερώς τα τρία σενάρια που εξετάστηκαν και τον νέο κλιματικό στόχο της ΕΕ για το 2040 που πρότεινε η Επιτροπή και προσβλέπει στη συμβολή της στην επικείμενη συζήτηση.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση