![Ναυτιλία: Θετική έκπληξη από την Κομισιόν να δώσει προτεραιότητα στα πλοία για τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/Oil_tanker_deck-768x576-1-1.jpg)
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τη Δευτέρα την πρότασή της για τους κλιματικούς στόχους του 2040, στην πορεία για να καταστεί η ΕΕ κλιματικά ουδέτερη έως το 2050. Στο πλαίσιο αυτό η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει ότι το αυξημένο κόστος των βιώσιμων καυσίμων αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και δεσμεύεται να εξετάσει ρυθμιστικά μέτρα για την προώθηση της παραγωγής τους.
Η ένωση των εφοπλιστικών φορέων της Ευρώπης (ECSA) χαιρετίζει την ισχυρή δέσμευση της Επιτροπής να αντιμετωπίσει τα εμπόδια στην ανάπτυξη καυσίμων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρονικών καυσίμων και των προηγμένων βιοκαυσίμων για τη ναυτιλία. Η ΕΕ αποφάσισε να δώσει στον ναυτιλιακό κλάδο πρόσβαση κατά προτεραιότητα στα καύσιμα αυτά έναντι άλλων επιχειρηματικών κλάδων που έχουν τη δυνατότητα να προμηθευτούν τα καύσιμα αυτά από πολλές πηγές. Η Επιτροπή αναγνωρίζει ότι το αυξημένο κόστος των βιώσιμων καυσίμων αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας και δεσμεύεται να εξετάσει ρυθμιστικά μέτρα για την προώθηση της παραγωγής τους, σημειώνει η ECSA.
Μηδενικές εκπομπές: Οι παγκόσμιες επενδύσεις για καθαρή ενέργεια αυξήθηκαν σε 1,8 τρισ. δολάρια
Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια τόσο ισχυρή δέσμευση να δοθεί στη ναυτιλία κατά προτεραιότητα πρόσβαση σε καύσιμα χαμηλών και μηδενικών εκπομπών, όπως τα προηγμένα βιοκαύσιμα και τα ηλεκτρονικά καύσιμα, δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA. Το χάσμα τιμών είναι τεράστιο, καθώς το κόστος των βιώσιμων καυσίμων μπορεί να είναι τέσσερις φορές υψηλότερο σε σύγκριση με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται σήμερα στη ναυτιλία. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε με την Επιτροπή για να μεταφράσουμε αυτή τη δέσμευση σε άμεση δράση και να αξιοποιήσουμε τα δεσμευμένα έσοδα από το EU-ETS μέσω ειδικών προσκλήσεων που έχουν ήδη γίνει στο πλαίσιο του τρέχοντος Ταμείου Καινοτομίας, πρόσθεσε ο κ. Ράπτης.
H στρατηγική του ΙΜΟ
Η στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου, η οποία συμφωνήθηκε τον Ιούλιο του 2023, θέτει ως στόχο το καθαρό μηδενικό επίπεδο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050, με στόχους τουλάχιστον 70%, επιδιώκοντας το 80% έως το 2040.
Μετά την ιστορική συμφωνία του περασμένου Ιουλίου, αυτό είναι ένα ισχυρό μήνυμα υποστήριξης προς τον ΙΜΟ για την ανάπτυξη των αναγκαίων μέτρων ώστε να επιτευχθούν καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη διεθνή ναυτιλία έως το 2050. Είναι επίσης ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για να διασφαλιστεί ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία λειτουργεί σε ισότιμους όρους ανταγωνισμού” συμπλήρωσε ο Σωτήρης Ράπτης.
H Ecsa υπογραμμίζει ακόμη τα σημαία της ανακοίνωσης που αναγνωρίζουν την ανάγκη να γίνει η Ευρώπη πιο ελκυστική για ιδιωτικές επενδύσεις και υπογραμμίζει ότι κΚατά τη διάρκεια των τελευταίων 15 ετών, η ευρωπαϊκή χρηματοδότηση πλοίων μειωνόταν συνεχώς, με τις ναυτιλιακές εταιρείες να αναγκάζονται να αναζητούν ευκαιρίες χρηματοδότησης αλλού.
Η απελευθέρωση των ιδιωτικών επενδύσεων μέσω των κεφαλαιαγορών, όπως προτείνεται στην ανακοίνωση, είναι ένα καλό βήμα προς τα εμπρός. Ωστόσο, τονίζει η Ecsa, είναι σημαντικό αυτό να συνδυαστεί με ένα κατάλληλο για το σκοπό αυτό πλαίσιο τραπεζικής χρηματοδότησης, το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τις ναυτιλιακές ΜΜΕ.
Τέλος να σημειωθεί ότι η Ecsa θα αναλύσει τώρα λεπτομερώς τα τρία σενάρια που εξετάστηκαν και τον νέο κλιματικό στόχο της ΕΕ για το 2040 που πρότεινε η Επιτροπή και προσβλέπει στη συμβολή της στην επικείμενη συζήτηση.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά