
Την συνεισφορά του ελληνικού εφοπλισμού στην παγκόσμια ναυτιλία και την προτεραιότητα του υπουργείου Ναυτιλίας για στενή και παραγωγική συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αλλά και τον Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Οργανισμό IMO, ανέδειξε σήμερα ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης, στην Ετήσια Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Ο κ. Στυλιανίδης στην ομιλία του, αφού συνεχάρη τον Γενικό Γραμματέα του IMO κ. Αρσένιο Ντομίνγκεζ για την εκλογή του και αφού εξέφρασε τις ευχαριστίες του στην Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Μελίνα Τραυλού για την εξαιρετική συνεργασία, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα ως υπουργός, μετά από την τιμητική πρόταση του πρωθυπουργού, έθεσα ως βασική, ύψιστη θα έλεγα προτεραιότητα, τη στενή και παραγωγική συνεργασία του υπουργείου με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Μια συνεργασία που είναι εκ των ων ουκ άνευ για μια πραγματικά ισχυρή ελληνική ναυτιλία. Μαζί με την Πρόεδρο και τα υπόλοιπα Μέλη του Προεδρείου δουλεύουμε συστηματικά για να επιτύχουμε τον κοινό μας στόχο, που είναι το να προωθήσουμε όσο πιο ψηλά την ελληνική ναυτοσύνη, όσο μπορούμε πιο ψηλά την σημαία της ελληνικής ναυτιλίας. Εκεί που της αξίζει. Να είναι πρωταγωνίστρια. Να ανοίγει δρόμους».
Εκπληξη από την Κομισιόν – Δίνει προτεραιότητα στα πλοία για τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών
Στενή συνεργασία
Στη συνέχεια ο κ. Υπουργός τόνισε ότι υπάρχει συνεχής προσήλωση στη στενή συνεργασία με τον νέο Γενικό Γραμματέα του IMO και δεσμεύθηκε να ενισχυθεί η συνεργασία σε θέματα θαλάσσιας διακυβέρνησης, ασφάλειας, περιβάλλοντος και καινοτομίας. «Η ανάπτυξη βιώσιμων ναυτιλιακών λύσεων στις σύγχρονες προκλήσεις αποτελεί κοινή προτεραιότητα. Είμαι βέβαιος ότι με συλλογική προσπάθεια και τη συνεργασία όλων των φορέων, εντός και εκτός του ναυτιλιακού κλάδου, θα επιτύχουμε τους κοινούς στόχους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρουσίασε το σχέδιο του υπουργείου για το έτος 2024 το οποίο περιλαμβάνει τη δραστική αναβάθμιση του τομέα της Ναυτικής Εκπαίδευσης, καθόσον το 2024 έχει επονομαστεί ως “έτος ναυτικής εκπαίδευσης”, την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης όλων των διαδικασιών του Υπουργείου και ειδικότερα του νηολογίου, τη δρομολόγηση της μετάβασης σε μια ανταγωνιστική και τελικά πράσινη ναυτιλία και τη διασφάλιση της μέγιστης ασφάλειας στα λιμάνια και στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο.
Συνάντηση
Νωρίτερα συναντηση είχε ο κ. Στυλιανιδης με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) Αρσένιο Ντομίνγκεζ.
Κατά τη συνάντηση εξετάστηκαν διεξοδικά η απανθρακοποίηση που αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες του IMO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι τρόποι για την πρακτική εφαρμογή και υιοθέτηση της μετάβασης προς την ανταγωνιστική και πράσινη ναυτιλία και ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική στο πλαίσιο του Οργανισμού. Αναφέρθηκαν επίσης στις γεωπολιτικές συγκυρίες που βιώνει η παγκόσμια ναυτιλία και εστίασαν στην ανάγκη συμβολής όλων των εμπλεκόμενων φορέων για να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι προκλήσεις.
Ο κ. Στυλιανίδης είχε επίσης την ευκαιρία να τονίσει στον κ. Ντομίνγκεζ, ο οποίος ανέλαβε τον περασμένο μήνα ως Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, ότι η Ελλάδα μαζί με τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελούν τη γέφυρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό. Οι κ.κ. Στυλιανίδης και Ντομίνγκεζ αποφάσισαν επίσης την πλήρη συνεργασία σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του ΙΜΟ.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ