
Την συνεισφορά του ελληνικού εφοπλισμού στην παγκόσμια ναυτιλία και την προτεραιότητα του υπουργείου Ναυτιλίας για στενή και παραγωγική συνεργασία με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών αλλά και τον Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Οργανισμό IMO, ανέδειξε σήμερα ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης, στην Ετήσια Γενική Συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Ο κ. Στυλιανίδης στην ομιλία του, αφού συνεχάρη τον Γενικό Γραμματέα του IMO κ. Αρσένιο Ντομίνγκεζ για την εκλογή του και αφού εξέφρασε τις ευχαριστίες του στην Πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Μελίνα Τραυλού για την εξαιρετική συνεργασία, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα ως υπουργός, μετά από την τιμητική πρόταση του πρωθυπουργού, έθεσα ως βασική, ύψιστη θα έλεγα προτεραιότητα, τη στενή και παραγωγική συνεργασία του υπουργείου με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Μια συνεργασία που είναι εκ των ων ουκ άνευ για μια πραγματικά ισχυρή ελληνική ναυτιλία. Μαζί με την Πρόεδρο και τα υπόλοιπα Μέλη του Προεδρείου δουλεύουμε συστηματικά για να επιτύχουμε τον κοινό μας στόχο, που είναι το να προωθήσουμε όσο πιο ψηλά την ελληνική ναυτοσύνη, όσο μπορούμε πιο ψηλά την σημαία της ελληνικής ναυτιλίας. Εκεί που της αξίζει. Να είναι πρωταγωνίστρια. Να ανοίγει δρόμους».
Εκπληξη από την Κομισιόν – Δίνει προτεραιότητα στα πλοία για τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών
Στενή συνεργασία
Στη συνέχεια ο κ. Υπουργός τόνισε ότι υπάρχει συνεχής προσήλωση στη στενή συνεργασία με τον νέο Γενικό Γραμματέα του IMO και δεσμεύθηκε να ενισχυθεί η συνεργασία σε θέματα θαλάσσιας διακυβέρνησης, ασφάλειας, περιβάλλοντος και καινοτομίας. «Η ανάπτυξη βιώσιμων ναυτιλιακών λύσεων στις σύγχρονες προκλήσεις αποτελεί κοινή προτεραιότητα. Είμαι βέβαιος ότι με συλλογική προσπάθεια και τη συνεργασία όλων των φορέων, εντός και εκτός του ναυτιλιακού κλάδου, θα επιτύχουμε τους κοινούς στόχους», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, παρουσίασε το σχέδιο του υπουργείου για το έτος 2024 το οποίο περιλαμβάνει τη δραστική αναβάθμιση του τομέα της Ναυτικής Εκπαίδευσης, καθόσον το 2024 έχει επονομαστεί ως “έτος ναυτικής εκπαίδευσης”, την επιτάχυνση της ψηφιοποίησης όλων των διαδικασιών του Υπουργείου και ειδικότερα του νηολογίου, τη δρομολόγηση της μετάβασης σε μια ανταγωνιστική και τελικά πράσινη ναυτιλία και τη διασφάλιση της μέγιστης ασφάλειας στα λιμάνια και στον ελληνικό θαλάσσιο χώρο.
Συνάντηση
Νωρίτερα συναντηση είχε ο κ. Στυλιανιδης με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) Αρσένιο Ντομίνγκεζ.
Κατά τη συνάντηση εξετάστηκαν διεξοδικά η απανθρακοποίηση που αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες του IMO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι τρόποι για την πρακτική εφαρμογή και υιοθέτηση της μετάβασης προς την ανταγωνιστική και πράσινη ναυτιλία και ο ρόλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς τη διεθνή ναυτιλιακή πολιτική στο πλαίσιο του Οργανισμού. Αναφέρθηκαν επίσης στις γεωπολιτικές συγκυρίες που βιώνει η παγκόσμια ναυτιλία και εστίασαν στην ανάγκη συμβολής όλων των εμπλεκόμενων φορέων για να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι προκλήσεις.
Ο κ. Στυλιανίδης είχε επίσης την ευκαιρία να τονίσει στον κ. Ντομίνγκεζ, ο οποίος ανέλαβε τον περασμένο μήνα ως Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, ότι η Ελλάδα μαζί με τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποτελούν τη γέφυρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό. Οι κ.κ. Στυλιανίδης και Ντομίνγκεζ αποφάσισαν επίσης την πλήρη συνεργασία σε θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του ΙΜΟ.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.